Blokkades in zenuwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Blokkades in zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:57

Volgens mij brengen alle behandelingen risico's met zich mee toch? Ik ben ook nooit wat tegen gekomen hoor!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:59

Dat is ook zo.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:43

Zammie hier krijg je ook een bed en das idd wel erg prettig!
Is echt een soort van opname idee....
Suc6!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:55

Idd dagopname! Wat zal het ziekenhuis rijk van mij geworden zijn :D

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:56

ik heb niet alles gelezen, maar heb vraag aan ts: ik heb aantal jaren gelden een ongelukje gehad met mijn stuitje e daardoor pijn en iemand vond dat ik me aanstelde en gaf me een trap in de rug daardoor kreeg ik verlammingsveschijnselen in been. nu veel uitstraling naar dat been en bil. onderzoeken gehad en ze kwamen eruit dat het bindweefsel is en op zenuwen drukt en er nix aan kunnen doen. fisio gehad om het met spieren op te vangen. maja als die geen seinen krijgen.. Is dit waar je voor geopereerd word? bij mij is t zeg maar van mn stuitje, heiligbeen vooral en laatste wervel.. en wat gaan ze precies doen?

iig sterkte en succes!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:59

MISTRAL94 schreef:

Jaren terug ben ik particulier verzekerd geweest (werk in het onderwijs) en toen kreeg ik dus van alles een rekening.. Nou, het kost inderdaad heel veel. Ook zo'n bed, want als je er voor een bepaalde tijd inligt, wordt daar de hele dag voor gerekend. Ook als je er maar een uurtje inligt..Heb wel met veel verbazing in die tijd de facturen ontvangen...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:01

ikke129 schreef:
ik heb niet alles gelezen, maar heb vraag aan ts: ik heb aantal jaren gelden een ongelukje gehad met mijn stuitje e daardoor pijn en iemand vond dat ik me aanstelde en gaf me een trap in de rug daardoor kreeg ik verlammingsveschijnselen in been. nu veel uitstraling naar dat been en bil. onderzoeken gehad en ze kwamen eruit dat het bindweefsel is en op zenuwen drukt en er nix aan kunnen doen. fisio gehad om het met spieren op te vangen. maja als die geen seinen krijgen.. Is dit waar je voor geopereerd word? bij mij is t zeg maar van mn stuitje, heiligbeen vooral en laatste wervel.. en wat gaan ze precies doen?

iig sterkte en succes!

Krijg geen operatie hoor. Blokkades worden met spuiten gedaan. Dit is inderdaad om dus de zenuwpijn te verminderen. Je kunt info inwinnen bij je HA. En op het I-net staat ook veel over de blokkades. Kan best zijn, dat het bij jouw ook kan werken...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:06

Ja dat is eng Zammie!

Kreeg toen een rekening thuis van 11.000 euro! Schrok me rot.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:13

Zammie schreef:
MISTRAL94 schreef:

Jaren terug ben ik particulier verzekerd geweest (werk in het onderwijs) en toen kreeg ik dus van alles een rekening.. Nou, het kost inderdaad heel veel. Ook zo'n bed, want als je er voor een bepaalde tijd inligt, wordt daar de hele dag voor gerekend. Ook als je er maar een uurtje inligt..Heb wel met veel verbazing in die tijd de facturen ontvangen...

Dat wil ik wel geloven idd :=

Mijn huisarts kon me niets vertellen over die ingreep :+ Ik moest het ziekenhuis maar bellen voor meer informatie :Y)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:14

Jah, ze weten wel wat ze moeten rekenen in de zorg... Is natuurlijk ook harstikke prijzig met alle personeel enz. en apparatuur wat er is. Maar bij sommige dingen...vraag ik me af, of het echt zo moet. Zoals dus een volledige dag rekenen voor zo'n bed, terwijl er een uur later (soms) weer een ander in komt...en dus ook voor volledige dag wordt berekend..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:15

Ja ik was altijd met een uur weer weg ongeveer inderdaad.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:15

LADPR schreef:
Ja dat is eng Zammie!

Kreeg toen een rekening thuis van 11.000 euro! Schrok me rot.

Ik ben 5 jaar geleden van het paard gevallen met 30 weken zwangerschap. Bijna 14 dagen in het ziekenhuis gelegen, ritje ambu van friesland naar Drenthe allerlei onderzoeken meerdere per dag. Vervolgens 2 maand later de bevalling nog met keizersnee aan het einde van het jaar kreeg ik een brief van de zorgverzekeraar dat ik mijn no claime niet terug kreeg omdat het ziekenhuis bijna 45.000 euro moest ontvangen van de zorgverzekeraar _O- Vond dat best kinderachtig dat ik die no claime niet meer terug kreeg :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:16

Afgelopen woensdag heb ik een uur gelegen na de ingreep, maar de keren daarvoor moest ik me om 7 uur melden in het ziekenhuis en kwam tegen een uur of 12 er uit. Maar die keren werd ik ook geholpen op de OK en dat is best heftig om tussen al dat apparatuur te liggen :=

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:17

Meen je dat Mistrall? De mijne begon hierover, nadat ik was gekomen met de vraag of er iets gedaan kon worden aan de pijn. Hij heeft me wel in 1e instantie naar het verkeerde ZH + behandelaar heengestuurd (revalidatie), maar hij begon wel zelf over blokkades laten zetten..
Ben toen weer bij hem geweest en heb toen wel zelf voorgesteld om me naar dit ZH te laten gaan en dus naar de pijnbestrijding. Nou, die gaf meteen al aan, dat blokkades waarschijnlijk de beste optie voor mij waren...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:19

De neuroloog had mij al het 1 en ander over blokkades verteld. Toen bij de pijnpoli geweest maar na die tijd kwamen er veel vragen boven. Dus de huisarts gebeld maar die wist er niets vanaf dat weten ze in het ziekenhuis wel :=

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:49

Zammie succes vandaag!

Ik stond steeds binnen anderhalf uur weer buiten,
niet fijn maar op zich wel dat je niet de hele dag in zo'n ziekenhuis zit.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:54

Nou, ik ben er weer... Vanmorgen vroeg zijn er eerst 6, ja 6! proefblokkades gezet. Nou, wat was dat wennen zeg..geen pijn meer...Kon weer rechtop rondlopen. Wist niet, dat ik toch best wel krom liep door de pijn...Na gesprek met de arts, zijn er 2 uur later 6 defenitieve blokkades gezet.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:59

Dus jij bent 12 keer geprikt?
Wel slim om t zo te doen hoe je er niet nog eens tegen aan te hikken!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 16:06

Yep, zijn 12 prikken ingegaan...Was ook nog een ander, die voor het eerst 1 proefblokkade kreeg, maar die mocht weer naar huis. Moest een andere keer weer terug komen voor eventueel een definitieve. Maar het is lopende band werk daar. Gaat aan 1 stuk door met behandelingen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:12

Fijn zeg! Wat zal het heerlijk zijn om geen pijn meer te hebben!

Ikke stiekem jaloers :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 16:36

Nou, ben nu echt nog niet pijnvrij. Heb best veel last van de behandeling. Zal ook wel een paar daagjes duren, voordat het begint te werken...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:39

Ohh dat is jammer, begreep uit je verhaal dat je pijn weg was nou. Nou ja hopen dat het snel gaat werken dan!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:22

Zammie schreef:
ikke129 schreef:

iig sterkte en succes!

Krijg geen operatie hoor. Blokkades worden met spuiten gedaan. Dit is inderdaad om dus de zenuwpijn te verminderen. Je kunt info inwinnen bij je HA. En op het I-net staat ook veel over de blokkades. Kan best zijn, dat het bij jouw ook kan werken...

ok! ik zal het onthouden, misschien dat dit een oplossing is.. nu gaat het wel goed, maar op sommige dagen.. :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:31

Top Zammie dat alles direct dezelfde dag gebeurd is! Ben je in 1 keer van de ellende af.

Ik ben nu een week verder en merk dat het beter gaat, al blijf ik af en toe pijnscheuten houden waardoor je direct denkt nee niet weer. Dat je napijn hebt is logisch, ze lopen daar flink te rommelen.

Hoe vond je de behandeling op zich? Welke zenuwen hebben ze bij jou precies uitgeschakeld?
Ik had deze keer 9 maar vond dit echt heel heftig.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 17:59

Vanaf L3 tot S1 of 2 of zo...Terwijl er eerst tijdens het 1e gesprek over 2 blokkades was gesproken, dus aardig wat meer geworden..
Behandeling met de defenitieve blokkades was erg pijnlijk. Was ik ook wel vanuit gegaan, maar we hebben aardig wat lol tussen de injecties door gehad en dat maakte het wel draaglijker... Hahaha, we hadden het over paarden. Iedereen die er was om mee te helpen had wat met paarden en de arts zelf had ook de nodige babbels...
Ik hoop ook, dat het met een week of zo echt verneembaar is... Daar gaan we toch voor of niet?