Wat is nou een echte goede conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:34

Ook ik zweer bij Herbal Essences!

Ik gebruik voornamelijk de oranje ( uplifting volume)

arans

Re: Wat is nou een echte goede conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:36

inecto pure coconut. Werkt super!

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:04

Ik gebruik palmolive anti-klit spoeling (witte fles) en soms spray ik na met antiklit spray, vooral die voor kinderen werkt goed en ruikt lekker :)

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:07

Die van John frieda vind ik geweldig! Is dan wel ietsjes duurder maar dan heb je ook wel wat. En af en toe een haarmasker van L'oreal dat smeer ik dan in nat haar met een folie eromheen zodat het lekker nat wordt kwartier in laten trekken en je hebt weer lekker zacht haar.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:09

Haar wassen, geen cremespoeling, een handdoektulband kopen & gebruiken, zo laten drogen, daarna op vochtig haar Hairwonder
(Henna Plus) erin masseren en uitkammen ;) Sla je haar voorover uit en wikkel het zo in, dan klit het ook niet zo als dat het het droog zou wrijven.

Edit;
Zo ziet Hairwonder eruit, en zo ziet een handoektulband of hoe ze t noemen eruit ;)
Volgens mij zijn beide bij de Kruidvat en dergelijke winkels te krijgen, iig Hairwonder wel, tulband zou ook bij een Hema ed kunnen zijn.

Van Herbal krijg ik vet haar, krijg sowiso snel vet haar en was het dus ook 3x per week.
Doe ik 't niet om de dag, lijkt t alsof ik 't weken niet gewassen heb :+

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:57

Ik heb lang haar . Momenteel zal het op 1m zitten en ik kam gewoon door mijn haar door ,geen problemen. keer in de week gaat er een olijfoliemaskertje in , ik was mijn haar 2 keer per week en wissel heel vaak af. Ik heb massa's shampoo's en conditioners staan.

Als ik ze was kam ik mijn haren als ze droog zijn goed uit , ik gebruik enkel shampoo op mijn hoofdhuid niet op de punten. Als de conditioner erin zit ontwar ik met mijn vingers mijn haar en laat het wat intrekken. Na het uitspoelen "duw" ik het meest water eruit door met mijn hand van boven naar onder te gaan en doe ik een handdoek rond mijn hoofd. Daarna ontwar ik met mijn vingers mijn haar en als dit goed gaat , ga ik er met een kam met brede tanden erdoor. Ook is het belangrijk om regelmatig de puntjes bij te laten knippen en proberen om zo weinig mogelijk silliconen te gebruiken. De Conditioners die ik momenteel het liefste gebruik is de Nivea diamond gloss ,en nivea streaght en nog iets ;) ook de syos doet het goed bij mij.

Op deze foto zie je mijn haar wel door elkaar gehaald aangezien we al een uur aan het optreden waren ;)
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... CF5162.jpg

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:30

Focussed schreef:
Girl In The Mirror schreef:
Roze pot Elvive Nutrigloss. Is ook siliconenvrij.
Afbeelding
Helaas niet meer in NL te koop, alleen nog bij van die voordeelhallen!

Weet je zeker dat die siliconenvrij is? (Ook bij van Dimethiconol? Dat is nl. ook een silicoon maar wordt vaak over het hoofd gezien omdat hij niet eindigt op -cone). Mijn ervaring is namelijk dat alles van Elvive stijf staat van de cones, ik ben er iig nog geen een zonder tegengekomen.

Het enige silicoonvrije haarproduct dat ik heb gevonden is een L'Oreal Nature Shampoo (alleen te krijgen bij kappers en kosten €17,- voor een klein flesje). Zelfs uit de Nature lijn hebben ze geen silicoon-vrij masker of conditioner. Maar dat komt ook omdat de cones zorgen voor doorkambaarheid, dus dan zou het idee van een conditioner ook enigzins wegzijn.

Ja, er zit absoluut geen siliconen in, ook geen dimethiconol. :) Wel inderdaad in alle andere Elvive maskers en conditioners. Wat een nadeel is, want deze is dus als enige niet meer te krijgen in Nederland.
Ik was mijn haar alleen met shampoo zonder sulfaten en die haalt siliconen niet uit je haar. Ik gebruik de Dr Organic shampoo van De Tuinen. je hebt daar ook conditioner van, die gebruik ik wel eens om af te wisselen met het haarmasker. Is ook goed betaalbaar, 8 euro ofzo voor een fles waar je erg lang mee doet. Er zitten alleen natuurlijke producten in, dus geen siliconen, sulfaten en parabenen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:20

Ik gebruik nu al een behoorlijke tijd de haarverzorgingslijn van Inecto. Kan niet meer zonder, vind het echt een aanrader!
En er zitten geen siliconen in. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 06:15

Rieja schreef:
Zoals ik hier al meer voorbij zag komen - ik vind het gebruik van parabenen en siliconen niet zo'n goed gevoel, dus heb Dr. Organic conditioner (gekocht bij De Tuinen), werkt echt super!

Tsja en ik was mijn haar ook elke dag, rijd bijna dagelijks paard (met cap!) en vind het anders niet zo fris.
Shampoo heb ik van Lush (http://www.lush.co.uk), daar zitten als het goed is ook alleen natuurlijke bestanddelen in (en het ruikt hemels!)

In Lush zit wel Laureth Sulfate, een van de slechtste (en is nog kankerverwekkend ook). En ook parabenen trouwens. Of die kankerverwekkend zijn weten ze nog steeds niet, onderzoek loopt nog. Maar het is inmiddels al wel bekend dat parabenen opgenomen worden door de huid, want bij onderzoek konden ze ze terugvinden in de bloedbaan (en o.a. in de hersenen... lekker fijn idee :+ )
Daarom laat ik Lush links liggen.

Girl In The Mirror: Klinkt goed die Dr Organic shampoo. Mijn L'Oreal Nature zonder parabenen, siliconen en sulfaten kost €17,- per (mini) flesje... En aangezien er geen sulfaten in zitten schuimt het niet goed, dus ben ik geneigd er veel in te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:52