Als ik vertel dat ik ADHD heb, krijg ik vaak te horen: "Jij, ADHD. Je komt zo rustig over." Huh huh, van buiten ja. Je moest eens weten hoeveel moeite ik heb om die sportauto met teveel vermogen onder mijn schedel in bedwang te houden.
Maar goed. Ik ben verzekerd bij CZ, Wel aanvullend. Mijn Straterra werd gewoon voor 100% vergoed. Ben uiteindelijk bij Straterra uitgekomen omdat dat het beste werkte. Natuurlijk ook begonnen met Ritalin. Heb tot wel 160 mg per etmaal geslikt. Kon inderdaad functioneren maar vraag me niet hoe mijn hoofd voelde. En dan die vreselijke rebound als je weer eens vergeten was je medicatie te nemen. Dan kun je die sportauto dus echt niet meer onder controle houden hé. Dan moet wat in je hoofd zit eruit, hoe dan ook. Wel eens een politieagent in vol ornaat door een binnenstad zien huppelen tijdens een drukke voetbalwedstrijd? Zo ja? Nou dat was ik nadat ik mijn pilletje vergeten was.
Hierna Concerta geprobeerd. Dat was zo mogelijk nog erger. Eten en slapen was een complete ramp omdat het minder snel uit je lichaam is. Uiteindelijk bij Straterra terecht gekomen. Dit werkte perfect. Meer rust in het hoofd en minder chaos om me heen.
Op dit moment gebruik ik niks. Ik heb de luxe positie dat ik mijn dagen rondom mijn beperking kan indelen. Ik ben al anderhalf jaar ziek thuis en bepaal zelf mijn dagindeling zonder druk en dingen die moeten. Mijn dag/nachtritme kan ik redelijk onder controle houden omdat ik kinderen heb die naar school moeten en die 's avonds toch wel wat willen eten. Overigens blijft dat een gevecht hoor. Gelukkig heb ik een heel gestructureerde man die me als het moet op tijd naar bed schopt. Slapen gaat redelijk goed, al dan niet met behulp van Melatonine. Zeg niet dat mijn leven geordend is hoor, verre van, maar ik heb de ruimte om mezelf te zijn. En dat werkt zo bevrijdend!!!

) Maar het wil gewoon allemaal niet en als ik dan commentaar krijg is mijn enige uitweg ontzettend woedend te worden.Niet perse op een ander maar op me zelf. Woede buien krijg ik dan. ben er ook ontzettend onzeker van geworden, want je krijgt het gevoel dat andere je niet begrijpen.

terwijl die van Ratiopharm wel altijd effect had.