Hier nog wat langer mogen wachten, uiteindelijk bevallen toen ik 30 was.
Helaas valt dat moeder worden niet te plannen. Moeder willen worden wel
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Miranda40 schreef:Ons eerste kwam toen ik 32 was en na heel veel ellende met zwangerschappen (maar goed dat je dat allemaal niet van te voren weet) ben ik nu, 8 jaar verder, weer zwanger. Soms kun je dingen niet 'plannen' en de uitspraak 'we nemen' een kind gaat sowieso niet op.

Miranda40 schreef:Ons eerste kwam toen ik 32 was en na heel veel ellende met zwangerschappen (maar goed dat je dat allemaal niet van te voren weet) ben ik nu, 8 jaar verder, weer zwanger. Soms kun je dingen niet 'plannen' en de uitspraak 'we nemen' een kind gaat sowieso niet op.
!!
omdat het soms gewoon niet lukt en dan kan je er natuurlijk niks aan doen. Miranda40 schreef:Ons eerste kwam toen ik 32 was en na heel veel ellende met zwangerschappen (maar goed dat je dat allemaal niet van te voren weet) ben ik nu, 8 jaar verder, weer zwanger. Soms kun je dingen niet 'plannen' en de uitspraak 'we nemen' een kind gaat sowieso niet op.
LindyH schreef:Dat de gemiddelde leeftijd op Bokt wat lager lijkt te liggen, komt misschien omdat vooral de jongeren hun eventuele problemen op een forum zetten. Bovendien is de gemiddelde leeftijd van Bokt vrij laag, dus in verhouding ook meer jonge zwangeren.
Verder zeg ik heel voorzichtig dat het aantal drama's (en dus topics) wat hoger is onder jongeren, omdat ze bijvoorbeeld geen stabiele relatie hebben.
Ik erger me trouwens dood aan (oudere) mensen die al kinderen hebben vaak roepen dat je vroeg moet beginnen. Tja, als je alles voor het kiezen had... Je kan je nog zo voornemen om voor je 30ste kinderen te hebben, maar als de situatie daar niet naar is...