Hoe oud moeder worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je eerste kindje geboren werd?

Jonger dan 20
20 (4%)
20
14 (2%)
21
12 (2%)
22
17 (3%)
23
24 (4%)
24
32 (6%)
25
26 (5%)
26
24 (4%)
27
27 (5%)
28
20 (4%)
29
12 (2%)
30
16 (3%)
ouder dan 30
30 (6%)
Ik heb nog geen kinderen
215 (43%)

Totaal aantal stemmen: 489

KozieZ

Re: Hoe oud moeder worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:52

Volgens mij klopt je poll alleen niet helemaal bij je vraag. Bij de meeste mensen is de leeftijd dat ze begonnen met proberen zwanger te worden en het daadwerkelijk bevallen niet dezelfde. Gemiddeld ben je 6 tot 12 maanden bezig om zwanger te worden en dan nog 9 maanden wachten, dan ben je allang jarig geweest :)

Hier nog wat langer mogen wachten, uiteindelijk bevallen toen ik 30 was.

Helaas valt dat moeder worden niet te plannen. Moeder willen worden wel :)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:54

Mijn zus is 10 jaar bezig geweest eer ze zwanger was .

terwijl ik al bij het kijken zwanger werd , van alle drie binnen een week .
man hebik dus ook maar heel snel naar de dokter gestuurt.
En nu heeft hij stuifmeel hihi

Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:59

Ik ben nu 20 jaar en zwanger. Het was niet de bedoeling, maar meer dan welkom. Het kindje kan ook alles krijgen wat ze wilt. Ik en mijn vriend hebben een vaste baan en ik denk dat alles goed gergelt is :)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:01

gaapje schreef:
Mijn zus is 10 jaar bezig geweest eer ze zwanger was .

terwijl ik al bij het kijken zwanger werd , van alle drie binnen een week .
man hebik dus ook maar heel snel naar de dokter gestuurt.
En nu heeft hij stuifmeel hihi

10 jaar? Jeetje!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:03

Ons eerste kwam toen ik 32 was en na heel veel ellende met zwangerschappen (maar goed dat je dat allemaal niet van te voren weet) ben ik nu, 8 jaar verder, weer zwanger. Soms kun je dingen niet 'plannen' en de uitspraak 'we nemen' een kind gaat sowieso niet op.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:03

Ja een zwangerschap die een ramp was .
Ach nu is ze onderhand 10 , en heeft het paarden virus van mij mee gekregen ( net als me andere zus haar dochter )

Alles wat dus vrouwelijk is in de familie, heeft het virus.....ze vervloeken me denk ik haha

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:05

Ik was 23 dat mijn dochter werd geboren en ze was zeker gepland!!!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:11

Miranda40 schreef:
Ons eerste kwam toen ik 32 was en na heel veel ellende met zwangerschappen (maar goed dat je dat allemaal niet van te voren weet) ben ik nu, 8 jaar verder, weer zwanger. Soms kun je dingen niet 'plannen' en de uitspraak 'we nemen' een kind gaat sowieso niet op.

Dus je bent nu 40 en zwanger?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:13

Ja. Daarom zeg ik zwanger worden valt niet te plannen........ Je kunt wel jong moeder willen zijn maar het moet ook allemaal maar lukken.
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 30-08-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:14

Miranda40 schreef:

gefeliciteerd met je zwangerschap :)!!
ben ik mee eens dat je niks kunt plannen het loopt altijd anders. Ook het ''nemen'' van kinderen ben ik mee eens. Het kan ineens zo zijn dat je zwanger bent, maar ook dat het je gewoon niet lukt. Je kunt het nooit weten.

Ik ben nu harstikke blij dat ik zwanger ben. We zouden hierna graag nog een kindje willen, maar we zullen zien hoe alles loopt eerst moet onze eerste nog geboren worden haha!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:14

Bij de eerste was ik 22, bij de 2de was ik 25.
Eerste was niet gepland.
Was gewoon aan de pil en ik kende mijn (nu man) vriend toen net 3 maand.
De 2de was wel gepland, maar dat heeft bijna 2 jaar geduurt voordat ik eindelijk weer zwanger was (tussendoor 2 miskramen gehad).
Zwanger worden en bevallen vind ik ook niet dat daar een leeftijd aan gekoppeld moet worden.
Wanneer jij en je vriend/man er aan toe zijn.
Persoonlijk zou ik na mijn 35ste geen kinderen meer willen krijgen ivm de risico's en de leeftijd die je hebt als je kind dan 15 jaar is.
Zijn natuurlijk genoeg mensen die wel pas na hun 35ste kinders krijgen en die veroordeel ik ook zeker niet hoor :D omdat het soms gewoon niet lukt en dan kan je er natuurlijk niks aan doen.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:22

Ik heb vorig jaar november mijn kindje gekregen, toen was ik 25. Heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30ste klaar wilt zijn en totaal 2 kinderen wil. Maar idd echt plannen kan toch niet.

Ik vind dat je aan kinderen kan beginnen wanneer je een stabiele relatie hebt en samen op een lijn zit.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:26

ik was 24/25 bij de eerste en 2 jaar later kwam de tweede.
was beide keren in 1 keer zwanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:59

Miranda40 schreef:

Ik ben nu al een maand misselijk en goed ook. Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij graag 2 of 3 kinderen zou willen, nou mijn visie daarop is dat het alleen gaat gebeuren als hij die 2e en 3e zelf krijgt :(
Ben in mijn hoofd momenteel nog heel druk met één.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:03

Nou die zwangerschapskwalen vallen bij mij niet onder ellende van zwangerschappen. Wil je meer uitleg dan kun je me :PB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:05

Ik weet niet of ik dat wel wil weten :+

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:10

Is misschien maar goed ook dat je sommige dingen niet weer ;)

Je hebt een :PB

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:38

Tis kindjes krijgen he, niet kindjes nemen. Op mijn 19e riep ik heel hard: Als ik straks 25 ben heb ik mijn eerste kindje en ben ik getrouwd. Helaas liep de planning wat anders, kwam ik eerst een aantal eikels tegen voordat ik op mijn 30ste mijn huidige man tegenkwam. Nu ben ik 33 en ga nog bevallen als ik 33 ben. Zou op mijn 25ste achteraf ook veel te naief geweest zijn. Het loopt nu eenmaal zo en ik ben er heel gelukkig mee. We zien het over 15 jaar allemaal vanzelf wel hoor.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:43

Ik ben 25 en ook als ik ga bevallen ben ik 25.

Nog 9 weken, dan is mijn uitgerekende datum, alhoewel ik denk dat het eerder komt :D

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:59

Ik was 19 en die was gepland. Zou het zo weer doen de andere twee waren niet gepland, maar dat maakte mij niks uit. Ik hoop dat mijn kinderen wachten tot hun studie klaar is. Dat scheelt een hoop hoofdpijn. Ik denk de ideale leeftijd is rond 24/25 dan ben je lichamelijk fit en gaat het natuurlijk sneller dan na de 30.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:15

Ik heb altijd gezegt dat ik vroeg kinderen zou willen. Ben ook een absolute huismus. We hebben nu een pup van 19 weken, kan je soms wel wat vergelijken met een kind vind ik (sorry als ik mensen kwets!)
Nu nog 2 jaar naar school opleiding afmaken en dan gaan we wel proberen. Ben dan 23.
Wonen nu al samen, gaat goed.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:28

He Rock we hebben op de zelfde leeftijd onze kids gekregen. Ik heb niet het gevoel echt iets gemist te hebben was en ben nog steeds een huismus. We zijn wel altijd druk, maar dat is altijd met de kinderen. Nadat ik mijn man leerde kennen zag ik het niet meer in van uitgaan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:43

Dat de gemiddelde leeftijd op Bokt wat lager lijkt te liggen, komt misschien omdat vooral de jongeren hun eventuele problemen op een forum zetten. Bovendien is de gemiddelde leeftijd van Bokt vrij laag, dus in verhouding ook meer jonge zwangeren.
Verder zeg ik heel voorzichtig dat het aantal drama's (en dus topics) wat hoger is onder jongeren, omdat ze bijvoorbeeld geen stabiele relatie hebben.

Ik erger me trouwens dood aan (oudere) mensen die al kinderen hebben vaak roepen dat je vroeg moet beginnen. Tja, als je alles voor het kiezen had... Je kan je nog zo voornemen om voor je 30ste kinderen te hebben, maar als de situatie daar niet naar is...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 07:14

LindyH schreef:
Dat de gemiddelde leeftijd op Bokt wat lager lijkt te liggen, komt misschien omdat vooral de jongeren hun eventuele problemen op een forum zetten. Bovendien is de gemiddelde leeftijd van Bokt vrij laag, dus in verhouding ook meer jonge zwangeren.
Verder zeg ik heel voorzichtig dat het aantal drama's (en dus topics) wat hoger is onder jongeren, omdat ze bijvoorbeeld geen stabiele relatie hebben.

Ik erger me trouwens dood aan (oudere) mensen die al kinderen hebben vaak roepen dat je vroeg moet beginnen. Tja, als je alles voor het kiezen had... Je kan je nog zo voornemen om voor je 30ste kinderen te hebben, maar als de situatie daar niet naar is...

Ach nee, ik ben blij om zo via bokt de mensen hun ervaringen te horen ;)
Ik begrijp dat de leeftijd van bokt lager ligt dus je eerder jongere mama's zal horen...

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:26

29 toen ik beviel
was ongeveer 6 maanden gestopt met de pil.
Dit was gepland, maar het gekke is nu twijfel ik zo erg of ik nog een 2e wil...........
dit omdat je niet in de toekomst kan kijken, nu kunnen wij onze zoon bieden/geven "wat ie wil"
dan denk ik aan studeren, kamers, stukje hulp bij woning etc....
maar kunnen we dat met 2 kinderen ook?
Zal ik mijn paard dan moeten verkopen? kan ik dit werk dan blijven doen?
dat is waar ik me zorgen om maak, misschien gek maar toch.....
gr