Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

savasan schreef:Ik heb juist het verhoogde tempo. Soms begint mijn hart zonder reden een paar seconden erg hard en sneller te kloppen. De eerste keer toen ik dat had (een paar jaar terug) dacht ik serieus dat ik dood ging

. Bij mij is het denk ik echt gekoppeld aan stress en vermoeidheid. Had echt een tijdje nergens last van, maar nu ik een periode vol deadlines, nachten overslaan en levensgevaarlijke presentaties heb
, wordt mijn hart een beetje te fanatiek, hihi.
Wel met stress, zodra ik na iets stressvols ontspan, dan komt ie volop inhakken! Of als ik lange tijd gespannen ben, dan heb ik het ook.

Ik kan me in de auto ook flink druk maken dus 
Bzoem schreef:Wat is trouwens een normale hartslag?
In rust is die van mij op het moment weer ietsjes hoger dan ie zou moeten, maar ik twijfel nu meer over de versnelling wanneer ik iets doe.
Is het normaal dat je hartslag zo'n 40x extra slaat per minuut als je aan het (door) lopen bent? En 60x extra als je goed door fietst?
Ookal zijn het maar kleine stukjes?
Ik snap dat je hart iets harder moet gaan pompen als je actief wordt, maar heb het idee dat die van mij weer is aan het overdrijven is. Wat wel zo is, is dat ie vrij snel daarna weer gelijdelijk aan rustiger wordt. Maar m'n hartslag schiet dus ook met minstens 20x extra om hoog als ik rustig de trap op loop.. Of is dat bij iedereen zo?
. Hoop dat dat het antwoord is op je vraag 
maar kan natuurlijk, als je er aan denkt dat het dan erger wordt. maar het is meer, ik weet anders echt niet wat ie is, omdat ie zo onregelmatig is valt ie haast niet te tellen en ik raak 'm altijd kwijt. en nu draag ik dat ding en valt dat horloge me soms op. zie niet echt verschil met als ik er echt op ga letten.
.
als jij besluit 120 te worden dan red je hart dat ook wel mits je geen rare ziektes krijgt/ infarcten en al dat soort nariteiten