Ervaringen borstvergroting? (Bergmankliniek)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Finstar1991

Re: Ervaringen borstvergroting? (Bergmankliniek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:09

Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat het zonde is om aan gezonde dingen iets te laten doen.

Oke, mij fout, ik had begrepen dat dat niet meer kon na bvg.
Ts, heb je wel eens gekeken op rtlgemist naar het programma gewoon mooier (weet niet of dat al is gezegt) maar daar zijn ook best veel afleveringen over borstvergrotingen, over het algemeen wel goed gelukt, maar je kon erg zien dat het nep was.
Ylana. Nee, alleen dat ze blij moet zijn met gezond weefsel.
En ik zeg helemaal niks over het geestelijk bewust zijn van de ts.
Ik hoop alleen dat ze er heel goed over nadenkt.
Ze is nog jong, er kan nog vanalles gebeuren met haar lichaam.

ts, als je dit echt wilt doorzetten, zorg dan dan dat je terecht kan voor een intake bij een kliniek, daar kun je ook verschillende maten passen.
We weten natuurlijk niks over je gewicht, lengte,cupmaat. dus we kunnen ook niet zeggen of het niet bij je lichaam past.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:14

Gezonde dingen moet je imo niet aan prutsen.... Zeker niet aan je borsten. :n

Maar ja, doe je ding... Zou alleen toch eens kijken of het met je zelfvertrouwen écht wel goed zit. ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:16

Finstar1991 schreef:
Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat het zonde is om aan gezonde dingen iets te laten doen.

Ts, heb je wel eens gekeken op rtlgemist naar het programma gewoon mooier (weet niet of dat al is gezegt) maar daar zijn ook best veel afleveringen over borstvergrotingen, over het algemeen wel goed gelukt, maar je kon erg zien dat het nep was.

ts, als je dit echt wilt doorzetten, zorg dan dan dat je terecht kan voor een intake bij een kliniek, daar kun je ook verschillende maten passen.
We weten natuurlijk niks over je gewicht, lengte,cupmaat. dus we kunnen ook niet zeggen of het niet bij je lichaam past.

Zien en voelen helaas, wanneer ze zeggen het is heel natuurlijk. Moet je lezen het is zo natuurlijk mogelijk.
Want als ik daarna klaagde over dat ik mijn prothese voelde bij andere die voorheen riepen dat het natuurlijk was, dan voelde ze dat ook. En was het een reactie van natuurlijker kan het niet :)
En je zit toch met om de tien tot vijftien jaar een wissel

Persoonlijk vind ik een valse borst bijna altijd minder mooi, als je op een forum kijkt dan is het meestal maar 3/10 dat echt mooi is.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:10

timilon schreef:
tevens is het voor mensen met bijv. borstkanker heel moeilijk om te lezen dat iemand in een gezond lichaam zou willen snijden.
maar, hadden deze mensen ook geen wensen/minpunten aan hun lichaam voordat ze ziek werden?

Ik begrijp die laatste vraag niet zo goed. Natuurlijk heb en had ik punten m.b.t. mijn lichaam die ik persoonlijk niet zo mooi vind. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die 100% tevreden is over zijn eigen lichaam. En ik heb ook al aangegeven dat ik er zeker begrip voor heb als iemand kiest voor een ingreep door een plastisch chirurg als hij of zij echt iets heeft dat heel storend is.
Maar waar ik een beetje moeite mee heb is als je kiest voor een plastische ingreep waar toch best behoorlijke risico's aan vastzitten en waarvan ik persoonlijk het resultaat vaak helemaal niet mooi vind, terwijl het gaat om 1 cupmaatje verschil. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat je voor zo'n klein verschil in je gezonde borsten zou laten snijden.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:26

Ylana schreef:
Finstar1991 schreef:
Helemaal waar,
Mijn moeder heeft ook borstkanker, Heeft ook al een hele hap van haar borst weg.
ts, doe het aub niet, wat oprtalj ook zegt, wees blij met je gezonde borsten.
Je wil later je kinderen toch nog wel borstvoeding wille geven?

Dus omdat andere mensen borstkanker hebben, zou niemand geen borstvergroting meer mogen.
Sorry hoor... Ik vind het heel erg voor jullie, maar ik ben blij dat die mogenlijkheid er bestaat.
En ik denk dat de TS ook verder alleen gebaat is wanneer haar vraag beantwoord wordt en niet wanneer er moraalridders blijven vertellen wat zij wel niet denkt of hoe ze geestelijk wel niet in elkaar zit.
Kom op zeg!

Sorry, maar ik zeg nergens dat niemand van mij meer een borstvergroting zou mogen. Dat moet iedereen voor zich weten. Ik zeg alleen dat ik me afvraag waar mensen zich druk om maken i.p.v. te accepteren dat je gezonde borsten misschien net een maatje kleiner zijn dan je zelf het mooiste vindt.
Dat is mijn mening en ik plaats die in de hoop dat ik daarmee lezers met een cupmaatje minder ertoe kan aanzetten de zaak een beetje te relativeren.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:03

Het klinkt zo klein, een maatje meer.
Maar het kan voor iemand een wereld van verschil zijn..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:25

take_one schreef:
Ik heb bijna hetzelfde figuur als Brooke Hogan.
Voor degene die haar niet kennen:
Afbeelding
Ze heeft ook een vergroting laten doen want voorheen was het zo:
Afbeelding

Ook absoluut niet in verhouding, vind ik zelf.
Daar zit het probleem bij mij ook.

@ Bigone: ik ben idd bang dat ik daarna weer wat anders wil, maar mijn oren en borsten daar stoorde ik me het meestte aan, ben verder harstikke tevreden met mezelf dus dat is heel raar. :)

@ Ti_amo: dankje. :) Vind mezelf niet te dik, ik ben ook niet dik, maar heb gewoon stevige billen en benen en ben helaas gewoon wat breder dan echt heel smal.. heb gewoon kleding maat 36 en broeken maat 38.
M'n moeder begrijpt het wel een beetje, ze vind het alleen jammer dat ik wil laten sleutelen aan mezelf.

@flyfly: Ik ben ook blij dat ik gezond ben, nouja gezond.. iig ben ik gezonder dan heel veel andere mensen.
En het is daarom ook niet eerlijk dat ik nog vanalles wil veranderen, maar dit zit nu al eenmaal jaren in m'n hoofd.

En toch vind ik haar borsten mooier voor de operatie..
Vind dat helemaal niet uit verhouding...
Ik ben blij met mijn 75C cup, want ik kan zonder BH een leuk shirtje aan doen, heb geen rug en nek klachten...
Mijn zus met een stel grotere memmen dan ik zou graaaag willen ruilen...
Ze vind mijn borsten ontzettend mooi en rond, terwijl die van haar al gaan hangen..

Buiten dat ben ik wie ik ben.... Vinden mensen mijn lichaam niet mooi, kijken ze maar naar het volgende meisje...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:53

Pascal schreef:
Buiten dat ben ik wie ik ben.... Vinden mensen mijn lichaam niet mooi, kijken ze maar naar het volgende meisje...

Dan mis je het hele punt...
Want iets laten corrigeren doe je niet voor een ander maar voor je zelf...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:02

lesilla schreef:
Finstar1991 schreef:

Zien en voelen helaas, wanneer ze zeggen het is heel natuurlijk. Moet je lezen het is zo natuurlijk mogelijk.
Want als ik daarna klaagde over dat ik mijn prothese voelde bij andere die voorheen riepen dat het natuurlijk was, dan voelde ze dat ook. En was het een reactie van natuurlijker kan het niet :)
En je zit toch met om de tien tot vijftien jaar een wissel

Persoonlijk vind ik een valse borst bijna altijd minder mooi, als je op een forum kijkt dan is het meestal maar 3/10 dat echt mooi is.

Op de huidige betere kwaliteit protheses (Natrelle types van Allergan) krijg je levenslange garantie. Ik zou je zeker adviseren om na een jaar of 10 a 15 controles uit te laten voeren, maar die wissel is nog geen vaste prik.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:47

Mensen bedankt voor alle serieuze en helaas ook de niet serieuze reacties.

Zoals ik al zei, ben tevreden met mijn lichaan, maar het is niet in verhouding.
Ik schaam me met kleren uit, kan gewoon niet mezelf zijn.
Heb al 1.5 jaar dezelfde vriend, en ik durf nog steeds amper naakt rond te lopen.. soms wel.. soms niet.. het liefst met een kussen ervoor. :=
Loop ook al heel m'n leven met een push up BH, want als ik die niet draag.. is het verschil helemaal te groot.. mooie billen en benen.. niet heel smal gebouwd.. niet dik.. maar dan wel hele kleine borsten.. kan er gewoon echt niet meer tegen.

Heb een mail terug gehad van de kliniek.
Een vriendin van mij gaat er toevallig volgende week naartoe, hoop dat ik daar ook wat aan heb.

En over borstvoeding en kinderen... ten eerste wil ik geen kinderen, oke, ben nog jong.. maar mijn moeder wilde eigenlijk ook nooit kinderen.. en mijn halfzus ook niet en die heeft er ook nooit geen gekregen.
Verder heb ik een oudere vriend, die zichzelf al te oud vind, en ik vind mezelf sowiezo nu nog te jong.. dus als ik ooooooit nog kinderen wil.. is m'n vriend helemaal te oud.. dus waarschijnlijk komen er nooit kinderen.
Dat is ook wel het allerlaatste waar ik me druk om maak, en kan ik geen borstvoeding geven, dan toch niet? Zijn genoeg middelen waardoor het niet eens hoeft.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:52

Je kunt nog wel borstvoeding geven na een vergroting hoor.

Vroeger kon je na een verkleining geen voeding meer geven, maar mijn PC heeft tegen mij 2 jaar geleden gezegd dat de kans 80% is dat ik gewoon borstvoeding kan geven. En dan nog was het voor mij geen argument geweest om me tegen te houden ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:54

Ja dat dacht ik ook, maar als het niet zo is ga ik me daar echt niet druk om maken haha. :)

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:15

als jij mooiere borsten wil, zeg ik doen.
ik ben niet bij die kliniek geweest, maar in Belgie ergens (scheelt meer als de helft)
ik ben van aa naar kleine c gegaan nu 8 jaar geleden.
Ik ben onder tussen 4 jr geleden bevallen, en ik kan je zeggen mijn kleine heeft nooit siliconen gedronken, alleen maar melk. en niet te min (was toen net Pamela Anderson)
ik ga elk jaar op controlle en er is niks gaan zakken, of krimpen in al die tijd.
De operatie: dat is verschillend, boven de spier (zoals ik) geen pijn kan alles doen en ben ook na 2 dgn gaan werken. onder de spier; wel pijn rust houden en voorzichtig met tillen en geen bosrtvoeding.
Dan 6 wkn dag en nacht sport bh aan, dit ervaar je als zeer beklemmend.
Dan gevoel in borsten, dit kan verschillen tot geen gevoel in tepels tot over gevoeligheid.
er kan zich bindweefsel gaan vormen en je lichaam kan in ergste geval je borst gaan afstoten.
dan kapsel vorming, dit houd in dat je silisies als het ware aan de bost zich vast zet, daarom ga ik 1x per jaar terug. en worden mijn borsten als het ware gekraakt, zo klinkt het ook (pang pang)

hoop dat je ff genoeg info hebt en suc6 met je keuze

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:26

ariegorn schreef:
dan kapsel vorming, dit houd in dat je silisies als het ware aan de bost zich vast zet, daarom ga ik 1x per jaar terug. en worden mijn borsten als het ware gekraakt, zo klinkt het ook (pang pang)

Dit vind ik niet als gezond klinken.... Kapselvorming (dat wezenlijk anders is dan het "nestelen" van de protheses in de eerste paar maanden) kan voorkomen als complicatie van het plaatsen van de protheses. Kapselvorming is geen stilstaand proces maar ontwikkeld zich steeds verder - met hele harde borsten, pijn en toename in omvang van de borsten tot gevolg. Het betekent dan ook vrijwel altijd dat protheses eruit moeten cq gewisseld moeten worden, vandaar dan ook een nieuwe ingreep (die overigens onder vergoeding van verzekeraar valt, omdat het om een complicatie gaat). Het "kraken" van borsten ken ik niet, dit klinkt me echt heel naar in de oren...
Overigens is 3 weken dag en nacht en de daarop volgende 3 weken alleen overdag een sportbeha afdoende.

TS, ik wil me absoluut niet met je keuze of je gedachtengang erachter bemoeien. Ik heb veel patiënten gezien en daarvan geleerd dat ieder in dit leven zijn of haar eigen keuzes moet maken. Maar schaamte lijkt me geen goede raadgever.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:21

de vorm van je borsten kan nooit veranderen door een borstvergroting he...alleen het volume...tenzij je zo plat als een dubbeltje bent dan had je weinig vorm :+

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:28

kamaron schreef:
de vorm van je borsten kan nooit veranderen door een borstvergroting he...alleen het volume...tenzij je zo plat als een dubbeltje bent dan had je weinig vorm :+

Ben ik het niet mee eens - dat ligt aan het type prothese dat je gebruikt en de plaatsing van de protheses voor of achter de borstspier.

Edit: anders hadden protheses bij tubulaire borstvorming ook geen zin..
No offence naar mensen persoonlijk maar ik krijg langzaamaan wel het idee dat veel mensen hun beeld van dit soort ingrepen als feit presenteren - terwijl die beelden niet correct zijn. Dat lijkt me niet helemaal de juiste weg :)

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:33

Er word duidelijk verteld op intakes dat je borstenvorm niet veranderd.
Kan ook niet aangezien je borst over de prothese heen komt of je nu wel of niet achter de borstspier laat plaatsen.

Tubulaire borsten is een compleet ander verhaal, daar garanderen ze ook nooit dat je je borstvorm gaat veranderen en vaak zie je op de nafoto's nog steeds die vorm terug.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:43

Het verschil in protheses of plaatsing is wel degelijk terug te zien in de vorm van de borsten. Afstand tussen borsten is een ander verhaal - maar ook daar zijn mogelijkheden voor, hoewel niet veel gebruikt.

Hoe de vorm bij tubulaire borstvorming verandert hangt erg af van de manier waarop er gecorrigeerd wordt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:26

De discussie of je het wel of niet moet doen, doe ik niet aan mee. Maar ik zou je wel aanraden nog even te wachten. Ondanks het feit dat je volwassen bent, kunnen je borsten nog flink wat doorgroeien. Zo ben ik op mn 20/21e nog ruime cup erbij gekregen. Een andere vriendin is ook van een B op haar 18e naar een dikke D nu gegaan. Overigens zonder zelf dikker te worden.
Dus ik zou zeggen geef je borsten nog een jaartje of twee, misschien groeien ze nog.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:36

take_one schreef:
Zoals ik al zei, ben tevreden met mijn lichaan, maar het is niet in verhouding.

Maar wanneer is je lichaam wél in verhouding? Wie bepaalt wat de juiste verhouding is?

En idd, bij mijn zijn mn borsten op mn 21/22e ook nog 2 (inmiddels 3) cupmaten gegroeid..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:57

ik heb niet alles doorgelzen, maar als ik ooit iets aan me borstenlaat doen dan is het een verkleining. ik heb 75E, een hele rare maat die mij ook nog eens een beetje raar staat.
alleen als ik mijn schouders erg naar achter hou ziet het er nog leuk uit, maar als ik ze laat afhangen lijkt het al snel of ik hangtieten heb. dat vind ik dan ook, ik heb te grote borsten en ze hangen. dus laat ik ooit wat doen, dan is het een cupje kleiner en liften ;)
moet zeggen dat ik ( niet op dit moment maar ik sluit het niet uit) een kinderwens heb. dus borstvoeding, wat er voor mij wel bijhoort, is wel iets waar ik rekening mee zou houden.
en verder, is de enige reden dat ik het vandaag nog niet heb gedaan geld en de angst dat het verpest word.
ik ben heel bang dat ik er slechter uit kom dan ik erin ging. en als ik iets niet wil dat is het er later uitzien als patty brard ofzo, blegh!
maar misschien, later, als ik me god heb geinformeerd en ik me er veilig bij voel. wie weet.
laat ik meteen mijn buik en billen ook even meenemen en dat rare ding onder mijn oog weghalen _O-

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:07

Als jij je er prettiger bij voelt, gewoon doen!
Als je er niet tevreden mee bent kun je jezelf echt niet gaan dwingen om wél tevreden te zijn.

Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, maar ik zie er nu op mijn 19e toch van af.
Ik heb een kleine C, en in verhouding met m'n lichaam vind ik ze toch bij me passen :) als ik voor groter ga komen eerst m'n borsten en dan ik (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik ben ook heel slank. Ik ben bang dat het dan gewoon echt lelijk en te overdreven gaat worden.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:17

Ik zou zelf ook wel een BV willen. Heb nu een kleine B-cup, ben hier zelf niet tevreden mee, maar een BV kost gewoon hartstikke veel geld en ik denk niet dat ik het daarvoor over heb. Van dat geld kan ik ook zoveel andere leuke dingen doen.. Tja, natuurlijk blijft het in mijn hoofd spoken en zou ik het wel willen. Maar dan eerst afwachten tot ik echt helemaal ben uitgegroeid, want zoals sommigen al zeiden misschien komt er binnenkort nog wel wat bij of veranderen ze van vorm en ben ik opeens wel helemaal tevreden!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:18

Er zijn best veel vrouwen die tussen de 20 en 25 nog een maatje meer krijgen..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:30

Ylana schreef:
Pascal schreef:

Dan mis je het hele punt...
Want iets laten corrigeren doe je niet voor een ander maar voor je zelf...

Ja maar ik ben tevreden met wie ik ben.
Ja ik heb vrij grote oorlellen, en word daar door vrienden ook wel eens mee gepest maar ik ben zoals ik geboren ben en ben blij met hoe ik eruit zie....
Het heeft voor mij geen meerwaarde om me te opereren, en uiteraard mag iedereen zelf weten wat ze doen.
Ik zal ook nooit iemand aanvallen hoor, zo was het ook niet bedoelt...