Harde lenzen met paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tessaa_14

Re: Harde lenzen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:58

ik heb zachte lensen.
ben er heel tevreden mee.
nooit problemen.
ook niet met rijden. :)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 07:51

magicmist schreef:
Janientje schreef:

Hoe groot is jou cilinder dan wel niet? :P

Ik kan ook geen zachte lenzen door cylindrische afwijking naar 2 kanten. Ze plakken niet en zag de eerste dag nog goed, de 2e dag al minder en de 3e dag niks meer :D

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je oog zeg maar aan de linker- en rechterkant een andere bolling heeft? :)*

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:04

IKbenEllen schreef:
Durf het niet, heb naast de jubelverhalen ook een aantal gevallen gehoord waar het goed mis is gegaan :o lees: bijna blind aan 1 oog
Dan maar lenzen en brillen ;)

Tsja, die verhalen heb je altijd ;)
In principe kan je door het laseren niet blind worden..
Wel door een bacteriële infectie.

Ik heb heeeel goed op internet gezocht, over hoe en wat. Referenties, etc.
Ik ging eerst kijken bij die van tv toen, optical express. Nou dat was helemaal niets, ze hadden (toen in ieder geval) niet eens een KvK nummer. Ik denk, nou laat maar :o
Ook qua referenties niet bepaald denderend. Zo ben ik er nog meer tegengekomen, en toen kwam ik bij care vision. Goede referenties e.d., dus daar langs gegaan voor een gesprek :j
Daarna wordt er getest of je ogen geschikt zijn voor Lasik of Lasek, en of ze sowieso wel geschikt zijn voor het laseren :)
Het idee is super eng ja, ik was ook bang hoor. Gewoon het idee dat het je ogen zijn..
Ik denk, nou dan ga ik zo'n filmpje bekijken op youtube. Heb ik snel afgezet, dat doet het niet ten goede :o

Maar je voelt er echt amper wat van, toen het gebeurd was, viel het echt 100% mee.
En ik zweer er nu bij, nooit m'n lenzen meer in, of m'n bril weer op..
Ja, misschien later een leesbril, dat kunnen ze nu nog niet laseren :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:11

Janientje schreef:
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je oog zeg maar aan de linker- en rechterkant een andere bolling heeft? :)*

Zoals ie het me omschreef:
Een gewoon oog is een voetbal
Een oog met cylindrische afwijking is een meloen, dus 1 kant rond en andere kant ovaal
Een oog met dubbele cylindrische afwijking is een rugbybal, van boven naar onder en van links naar rechts niet rond.

@ DeadxStar: ik durf echt niet :o Heb blijkbaar niet genoeg hekel aan bril en lenzen :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:21

IKbenEllen schreef:
Durf het niet, heb naast de jubelverhalen ook een aantal gevallen gehoord waar het goed mis is gegaan :o lees: bijna blind aan 1 oog

Ik ga het ook absoluut NIET laten laseren. Bah ik heb ervaringen meegekregen... waar je NIET vrolijk van wordt :=

Dus voor mij maar een implantlensje. Kost wat meer, risico's zijn bijna nihil en daarbij: Mocht je later nog veranderen in je afwijking dan halen ze in een hele simpele ingreep het oude lensje uit je oog en stoppen ze er een met de nieuwe sterkte er weer in. Dus je hebt nooit meer een bril of wat dan ook nodig, omdat ze 100% nauwkeurig je afwijking kunnen corrigeren..
Met laseren kan dat niet en zul je altijd (zeker als je hoge afwijking hebt) een bril ernaast moeten houden omdat je toch vaak uitkomt op een afwijking van 0,5 of 1. (Bijv. ik heb -8 en zou dan uitkomen op nog een afwijking van -1).

Met implantlens kom je uit op 0. Als ik het goed doe wil ik er ook meteen helemaal van af en niet nog lopen rondzeulen met een brilletje.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:24

Dat ken ik helemaal niet... wordt zeker niet vergoed :D :D :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:26

Met medische indicatie wel :j Hangt van je verzekeraar af

Ik weet niet zeker of ik medische indicatie krijg (ondanks mijn -8 en bijna blindheid... ach ja je kan het laten doen tot -25 dacht ik.. dus wat zeur ik :+ ) dus ik ben voor de zekerheid al aan het sparen. Wil het laten doen rond mijn 24ste omdat dan je ogen zo goed als uitgegroeid zijn, anders kan ik ieder jaar weer nieuwe erin laten zetten :=

Kijk maar op de site bij Technieken en dan Artisan, Artiflex of Throrische Artiflex (allemaal implanten)
http://www.rijnzichtoogkliniek.nl/artisan

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:47

Ondanks behoorlijk slechtziend (-6) zal ik die indicatie niet krijgen ben ik bang :D
Maar ook hierbij heb ik hetzelfde als met de laserbehandeling een paar jaar terug: nieuwe techniek, jubelverhalen, ik wacht wel een paar jaar tot de kinderziektes er uit zijn. Of niet ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:49

Oei nee geen nieuwe techniek. Bestaat al zéker 25 jaar (m'n moeder assisteerde deze ingrepen nl toen ze verpleegkundige was en dat was zo ongeveer toen de dino's uitstorven.. sorry mam _O- )

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:53

Oke, ik had er nog nooit van gehoord ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:14

Focussed schreef:
IKbenEllen schreef:

Ik ga het ook absoluut NIET laten laseren. Bah ik heb ervaringen meegekregen... waar je NIET vrolijk van wordt :=

Dus voor mij maar een implantlensje. Kost wat meer, risico's zijn bijna nihil en daarbij: Mocht je later nog veranderen in je afwijking dan halen ze in een hele simpele ingreep het oude lensje uit je oog en stoppen ze er een met de nieuwe sterkte er weer in. Dus je hebt nooit meer een bril of wat dan ook nodig, omdat ze 100% nauwkeurig je afwijking kunnen corrigeren..
Met laseren kan dat niet en zul je altijd (zeker als je hoge afwijking hebt) een bril ernaast moeten houden omdat je toch vaak uitkomt op een afwijking van 0,5 of 1. (Bijv. ik heb -8 en zou dan uitkomen op nog een afwijking van -1).

Met implantlens kom je uit op 0. Als ik het goed doe wil ik er ook meteen helemaal van af en niet nog lopen rondzeulen met een brilletje.

Dat is niet helemaal waar hoor met laseren? Mijn moeder had ook een flinke afwijking, en na het laseren was 1 oog toch nog wat slechter gebleven. Dat is gewoon 'garantie', zodra ze weer gelaserd mocht worden, is dat gewoon bijgewerkt zeg maar.
Ik heb er ook geen bril bij trouwens.. Ik zie 100% perfect :j
En bij laseren zijn de risico's ook klein hoor, als je gewoon bij een goede gaat..

Aan elke operatie/ingreep zitten risico's vast.. Dus ook aan zo'n lensje :j
(Daar heb ik toen ook op gezocht, die implantlensjes.)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:20

De risico's zijn toch echt groter bij laseren, en ik vind het ook 3 keer niks dat het nog zo'n jonge technologie is. Ze weten nu nog niet wat het met je ogen doet binnen 10 tot 20 jaar..
Daarom kies ik er niet voor :n

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:35

Ik heb zachte daglenzen, ideaal dat ik ze niet hoef schoon te maken en 's avonds gewoon kan weggooien.
Aan de andere kant heb ik al een paar keer gehad dat de lens scheurde. 8)7

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:43

LZP --> MW

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:43

Ik ga ook echt niet voor laseren, als ze mijn goede oog verpesten heb ik alleen mijn luie oog nog, daar ga ik het niet mee redden :=

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 16:10

Ik durf dat ook niet aan hoor, laseren... Er zit nog zoveel risico's aan vast. Lenzen zijn ook goede oplossingen vind ik ;) Maar welke is handiger! := Ik denk toch dat ik eerst voor harde lenzen ga. Het is tenminste eerst uitproberen, hoorde ik?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:48

Achja, de meningen zijn daar duidelijk over verdeeld :)
Bij mij is het alweer een tijdje geleden, jaar of 2, maar ben nog steeds tevreden.
Zou nooit anders meer willen!

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:33

DeadxStar schreef:
Bij mij is het alweer een tijdje geleden, jaar of 2, maar ben nog steeds tevreden.

Jij had je ogen laten laseren? Het kan ook goed gaan en dan heb je er profijt van, maar dan moet je het eerst aandurven, en dat durf ik nog niet..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:01

Shannonnekke schreef:
Het is tenminste eerst uitproberen, hoorde ik?

Ja het is een paar weken wennen. Eerst de uren opbouwen, en in het begin ben je ook heel gevoelig voor stofjes, dat wordt vanzelf minder.

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:44

Maar die stofjes beschadigen niet je oog? Als het achter je (harde) lens komt?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:51

ik heb ook al heel wat jaren harde lenzen. Toch zou ik graag over willen stappen op zachte lenzen. Mede om het stof. Maar het financiele plaatje houdt me wat tegen.
Daarom ook de vraag: wat betalen jullie ongeveer voor zachte lenzen met cylinder?
zomers rij ik veel op het land, dus weinig last van stof en in de ene bak heb ik meer last van stof dan in een andere. Blijkbaar toch verschillend zand. Ik ben nogal gauw geneigd om zomers 1 lens uit te doen. Heel typisch meestal zit er wat onder mijn linker lens en zelden onder mijn rechter. ik zie dan alles ook vrij scherp.
Afgelopen zomer heb ik een tijd zachte lenzen geprobeerd van het kruidvat. En om heel eerlijk te zijn beviel dat me heel goed.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:03

Shannonnekke schreef:
DeadxStar schreef:

Jij had je ogen laten laseren? Het kan ook goed gaan en dan heb je er profijt van, maar dan moet je het eerst aandurven, en dat durf ik nog niet..

Ja klopt :j

Ja weet je wat het altijd is, ben ik van mening. Vaak hoor je 9 van de 10 keer juist de slechte verhalen, dat blijft ook langer hangen, wat ik ook goed snap hoor.
Waarschijnlijk als ik ook alleen maar slechte verhalen had gehoord, had ik het misschien ook niet gedurfd. Maar ik ging op referenties zoeken, en daar stonden zulke fijne verhalen in :j
Vandaar dat ik toen de knoop door heb gehakt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:30

Shannonnekke schreef:
Maar die stofjes beschadigen niet je oog? Als het achter je (harde) lens komt?

Als het niet teveel gebeurt niet, geneest dat wel, net als een schrammetje op je huid. In het begin stoffige omgevingen ontwijken ;)
Maar op stal was voor mij dus funest :o

DeadxStar schreef:
Vaak hoor je 9 van de 10 keer juist de slechte verhalen, dat blijft ook langer hangen, wat ik ook goed snap hoor.

Nee hoor, ik heb meer positieve verhalen gehoord, maar wat wel klopt... die andere blijven hangen ;)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:33

ik heb maandlenzen ben er erg tevreden over
heb ze wel altijd langer dan 12 uur in maar heb daar geen last van
ik heb 1 keer gehad dat hij bijna uitviel (hoe het kan geen idee) maar die knipperde ik er zo veel in
met al mijn vallen enz nog geen last er van gehad!

over harde lenzen hoor in van veel mensen geen goede verhalen gehoord maar dat weet ik ook allemaal niet precies

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:37

Ik heb jaren zachte lenzen gehad, ik was hier heel erg tevreden over. Vrijwel geen last van stof tijdens het paardrijden. Ik ben sinds een maand of 3 overgestapt naar harde nachtlenzen. Ik zou hier niet overdag mee kunnen rond lopen veelste irritant.