ben er heel tevreden mee.
nooit problemen.
ook niet met rijden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magicmist schreef:Janientje schreef:
Hoe groot is jou cilinder dan wel niet?
Ik kan ook geen zachte lenzen door cylindrische afwijking naar 2 kanten. Ze plakken niet en zag de eerste dag nog goed, de 2e dag al minder en de 3e dag niks meer![]()
IKbenEllen schreef:Durf het niet, heb naast de jubelverhalen ook een aantal gevallen gehoord waar het goed mis is gegaanlees: bijna blind aan 1 oog
Dan maar lenzen en brillen

Janientje schreef:Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je oog zeg maar aan de linker- en rechterkant een andere bolling heeft?
Heb blijkbaar niet genoeg hekel aan bril en lenzen
IKbenEllen schreef:Durf het niet, heb naast de jubelverhalen ook een aantal gevallen gehoord waar het goed mis is gegaanlees: bijna blind aan 1 oog

Hangt van je verzekeraar af
) dus ik ben voor de zekerheid al aan het sparen. Wil het laten doen rond mijn 24ste omdat dan je ogen zo goed als uitgegroeid zijn, anders kan ik ieder jaar weer nieuwe erin laten zetten
) Focussed schreef:IKbenEllen schreef:Durf het niet, heb naast de jubelverhalen ook een aantal gevallen gehoord waar het goed mis is gegaanlees: bijna blind aan 1 oog
Ik ga het ook absoluut NIET laten laseren. Bah ik heb ervaringen meegekregen... waar je NIET vrolijk van wordt
Dus voor mij maar een implantlensje. Kost wat meer, risico's zijn bijna nihil en daarbij: Mocht je later nog veranderen in je afwijking dan halen ze in een hele simpele ingreep het oude lensje uit je oog en stoppen ze er een met de nieuwe sterkte er weer in. Dus je hebt nooit meer een bril of wat dan ook nodig, omdat ze 100% nauwkeurig je afwijking kunnen corrigeren..
Met laseren kan dat niet en zul je altijd (zeker als je hoge afwijking hebt) een bril ernaast moeten houden omdat je toch vaak uitkomt op een afwijking van 0,5 of 1. (Bijv. ik heb -8 en zou dan uitkomen op nog een afwijking van -1).
Met implantlens kom je uit op 0. Als ik het goed doe wil ik er ook meteen helemaal van af en niet nog lopen rondzeulen met een brilletje.

Maar welke is handiger!
Ik denk toch dat ik eerst voor harde lenzen ga. Het is tenminste eerst uitproberen, hoorde ik? 
DeadxStar schreef:Achja, de meningen zijn daar duidelijk over verdeeld
Bij mij is het alweer een tijdje geleden, jaar of 2, maar ben nog steeds tevreden.
Zou nooit anders meer willen!
Shannonnekke schreef:DeadxStar schreef:Achja, de meningen zijn daar duidelijk over verdeeld
Bij mij is het alweer een tijdje geleden, jaar of 2, maar ben nog steeds tevreden.
Zou nooit anders meer willen!
Jij had je ogen laten laseren? Het kan ook goed gaan en dan heb je er profijt van, maar dan moet je het eerst aandurven, en dat durf ik nog niet..

Shannonnekke schreef:Maar die stofjes beschadigen niet je oog? Als het achter je (harde) lens komt?

DeadxStar schreef:Vaak hoor je 9 van de 10 keer juist de slechte verhalen, dat blijft ook langer hangen, wat ik ook goed snap hoor.