En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:40

AngelsDitch schreef:
Jemig heftig hoor.

Ik ga ook totaal niet netjes om met mn lenzen... na het lezen van jouw verhaal ga ik toch maar netter er mee om.
(ik draag ze gerust nog langer dan 2 maanden...)

:oo

Als je dan zo nodig wilt besparen en laks bent, ga aan de bril of neem harde lenzen....Wees asjeblieft zuinig op je lijf!
Wat zegt een opticien dan als je langs komt voor controle?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:01

zo dan dat doe je dus ook niet meer een harde les is dit geweest al snap ik wel dat je zuinig wilt zijn, het leven is al duur genoeg. mn ouders hebben vaak dingen over de datum die ik dus echt niet eet en opdrink en zei zeggen dan ach die datum is een richtlijn ja daahhaag. blij dat het zo is afgelopen

jouke_h

Re: En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:03

He bah zeg!! Heb je nog geluk gehad!! Mijn ma hamert er elke keer op en ben blij dat ze dat doet. Ben zelf ook wel laks met dat soort dingen maar mijn oogjes zijn me verder heilig!!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:06

*rent meteen naar de badkamer om haar lenzen schoon te makne...*

Jeetje sterkte!

Kan het er ook iets mee te maken hebben dat het water in Italië anders was dan Nederland? Zo durfde ik in Griekenland ook mijn lenzen niet schoon te maken onder de kraan, ooit een hele enge documentaire gezien met soort maden in oog.. ieeuw

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:12

Oei, dat behoorlijk schrikken zeg!
Veel sterkte hiermee!

Denk dat ik dit verhaal maar es aan mijn broertje moet laten lezen, die heeft weliswaar harde lenzen maar gaat er ook zo mee om. En die heeft ook vaker last van geïrriteerde ogen. Kan dit ook met harde lenzen gebeuren?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:14

Zo dan meid, en hoe issie nu dan?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:59

Veerle90 schreef:
*rent meteen naar de badkamer om haar lenzen schoon te makne...*

Jeetje sterkte!

Kan het er ook iets mee te maken hebben dat het water in Italië anders was dan Nederland? Zo durfde ik in Griekenland ook mijn lenzen niet schoon te maken onder de kraan, ooit een hele enge documentaire gezien met soort maden in oog.. ieeuw

Dat moet je zelfs in Nederland beter niet doen. Zelfs in het kraanwater in Nederland zitten bestanddelen die je lenzen kunnen beschadigen. Gewoon de vloeistof gebruiken waar hij voor is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:01

@vankje; ik mag mijn lenzen helemaal niet onder de kraan schoonmaken?

Alet schreef:
Ik koop meestal bij de specsavers, 2 brillen voor de prijs van 1. Kun je nog eens een andere opzetten. De monturen vind ik ook erg leuk en er is veel keus. En mijn zorgverzekering betaald ook 100 euro mee. Ik heb net voor 220 euro 2 brillen gekocht :)
En nee, ik heb geen aandelen :+

zonnebril op sterkte en gewone bril geldt dan ook??
Spec heeft ook mijn lenzen..
Ben al halfblind (sterkte 6,5 neigend naar 7) dus beste doe ik zuinig :o

TS hoe gaat het, heb je al minder hoofdpijn van het ''overnemen'' van je slechte oog?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:03

oei....ik heb ook 1 maands lenzen en heb ze nu ook al twee weken langer in...vanavond gooi ik ze weg!
Goed dat je dit verhaal hebt geplaatst!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:15

Ditzelfde verhaal heb ik een poosje terug in de Yes gelezen, dat meisje ging net zo slecht met haar lenzen om, volgens mij was het met haar minder goed afgelopen (blind).
Ik vind het goed dat je hier je verhaal plaatst om mensen te behoeden voor wat jou is overkomen. Die €100,- (of meer) kan het nooit opbrengen tegen je zichtsvermogen, die is onbetaalbaar!
Je hebt heel erg veel mazzel gehad en ik hoop dat je zo goed als mogelijk mag genezen!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:32

Ik had die 1200 euro die ik in alle jaren heb bespaard graag willen betalen als ik dit daarmee had kunnen voorkomen. Over dat water... het is sowieso heel slecht om je lenzen met water af te spoelen. Het kan idd zo geweest zijn dat ik met douchen oid nog iets heb opgelopen, maar omdat ik al langer last had van een ontstoken oog en elke keer die besmette lenzen over die ontsteking heb geplakt is het waarschijnlijker dat het echt door de lenzen komt.

Het gaat inmiddels vrij goed met me. Ik heb mijn kijkvermogen links helemaal terug. Rechts wordt over een aantal maanden geopereerd ivm dat gat in mn hoornvlies ter hoogte van mijn pupil. Ik ben nu mijn antibioticadruppels aan het afbouwen en hoef pas over 2 weken weer naar het ziekenhuis.
Met werken ga ik na het weekend weer zoetjes beginnen met de klas inrichten ed. Als ik daadwerkelijk moet beginnen met lesgeven komt er een vervanger en ga ik met de bedrijfsarts kijken wat ik allemaal wel en niet kan doen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:37

Gelukkig dat je met links alles terug hebt meid, het had verloren zaak kunnen zijn.
Ben benieuwd of men rechts nog helemaal op orde krijgt.
Daarmee zie je helemaal niks toch?

Is het zicht op je oog, voor de buitenwereld (dus ook de kinderen waar je les aan geeft) al wel verbeterd? Ziet er normaal uit of ?

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:40

Haha ja dat ziet er weer normaal uit. Dat gat is wel te zien, maar is gewoon een wit rondje op mijn pupil. En verder lijkt het nu nog alsof ik drugs gebruik, want mijn pupillen zijn groot van de druppels.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:42

Nou scheelt al weer een hoop, zag de kinderen bijwijze van al onder de tafel kruipen bibberend van angst ;)

Dat trekt wel weg toch namate je stopt met de druppels?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:45

Oke toen ik je eerste paar zinnen las, van hoe je je lenzen gebruikt.. En later het hele verhaal las.. Schrok ik zo erg, ik doe namelijk precies hetzelfde 1,5/2 maand is bij mij heel normaal :o

Goeie waarschuwing dus, bedankt ! :D

en succes, beterschap &sterkte met je ogen! ;)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:48

oeeeh.... Ik ben ook een van die hele slechte lens dragende mensen.. En totaal niet om geld te besparen maar meer omdat ik het vergeet.. Krijg dan ook regelmatig op mijn donder van de optische. die dan ook wel weer zo eerlijk is dat de kans dat het fout gaat met de vloeistof die ik heb zeer klein is. Maar toch moet ook ik voorzichtig zijn..
(dure hele speciale vloeistof, ivm allergie)

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:53

Ik heb sinds een aantal maanden zachte lenzen en ben er zeer voorzichtig mee. Netjes schoonmaken en elke dag nieuwe vloeistof. Schrijf in mijn agenda wanneer ik nieuwe moet en als ik last heb haal ik ze er meteen uit. Heb van mijn opticien foto's gezien wanneer je aan de bel moet trekken (wanneer het mis gaat met de roodheid in je ogen en als je een rode kring om je iris krijgt moet je meteen als de sodemieter naar de arts). Ik ben ook ijdel, daarom heb ik lenzen, maar ik ben nog blijer met het feit dat ik kan zien. Dus een dag per week gaat ook gewoon mijn bril op om mijn ogen rust te geven. Overleef ik ook wel.

In ieder geval veel sterkte met je herstel TS en hopelijk leren een boel bokkers hiervan (het is een vrij gruwelijk verhaal).

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:11

Cleo12 schreef:
Ik heb sinds een aantal maanden zachte lenzen en ben er zeer voorzichtig mee. Netjes schoonmaken en elke dag nieuwe vloeistof. Schrijf in mijn agenda wanneer ik nieuwe moet en als ik last heb haal ik ze er meteen uit. Heb van mijn opticien foto's gezien wanneer je aan de bel moet trekken (wanneer het mis gaat met de roodheid in je ogen en als je een rode kring om je iris krijgt moet je meteen als de sodemieter naar de arts). Ik ben ook ijdel, daarom heb ik lenzen, maar ik ben nog blijer met het feit dat ik kan zien. Dus een dag per week gaat ook gewoon mijn bril op om mijn ogen rust te geven. Overleef ik ook wel.

In ieder geval veel sterkte met je herstel TS en hopelijk leren een boel bokkers hiervan (het is een vrij gruwelijk verhaal).

Uhhh ja dat had ik al een aantal weken. Goed van je opticien zeg, dat heeft die van mij er nooit bij gezegd!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:14

*Gaat nieuwe lenzen indoen*

Edit: aan de andere kant...had dit ook niet gebeurd met nieuwe lenzen? Als het van een externe bacterie komt maakt het niet uit of je oude of nieuwe lenzen draagt volgens mij.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:20

jeetje ik schrik me wezeloos ,ik ga ook altijd zo makkelijk met mijn lenzen om...
heb ook mnd lenzen en draag ze zeker ook altijd 2 tot 3mnd door,dit doe ik altijd al zo.
laat mijn potje openstaan en laatst was mijn vloeistof op en had ik weekend wedstrijd heb ik alleen water gekookt af laten koele en lensen er in s,nachts.
ik weet dat dat helemaal niet goed is.
ik zit hier echt met bonzend hart te lezen jeetje zeg,hoe onzorgvuldig kun je eigenlijk zijnm zie je maar weer...en stomweg heb ik het zeker ook over mijzelf....
schrik hier echt van zeg!!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:20

jeetje wat een geluk heb jij gehad!
oke ik ga nu nog beter op mijn lenzen letten
heb ze af en toe 1,5 maand in want ik vergeet het wel eens
maar dat ga ik nu niet meer vergeten!

Chelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:24

Woooooow o.O

Ik ben echt heel erg geschrokken van je verhaal...
Ik draag zelf ook zachte lenzen en ben er ook minder zorgvuldig mee dan ik zou moeten zijn.
Ik koop de 3 maanden lenzen van de Kruidvat en ben al meer dan 1 jaar niet naar de opticien geweest... Mijn opticien heeft in den beginne gezegd dat ik mijn lenzen niet langer dan 12uur achterelkaar in mag hebben omdat ik droge ogen heb. Eerst deed ik dat netjes, maar ik kreeg er steeds meer lak aan. Nu is mijn bril stuk (gekraste glazen) en draag ik m nog minder.
Het is dan niet zo dat ik slaap met mn lenzen, doe ze wel netjes voor t slapen gaan uit en doe ze wel elke avond netjes in schoon lenzenspul (en laat mn spul niet open staan), maar ik draag ze soms wel langer dan 3 maanden (omdat ik het vergeet bij te houden...)
Een lenzendragende vriend van me had nooit begrepen dat hij zijn lenzenvloeistof elke dag moest verversen, en die liep na een maand (vind ik nog lang trouwens) met knalrode ogen rond... Hij is er gelukkig met de schrik vanaf gekomen.

Bedankt voor je post, ik ga meteen na mn werk nieuwe lenzen kopen, ga maandag een afspraak maken bij de opticien en dan ook meteen een bril kopen!!!

En heel veel sterkte :(:)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:26

ai dat is schrikken!

Heb zelf harde lenzen waar ik ook niet zo zuinig op ben.
iedere keer heb ik goede voornemens maar uit eindelijk gooi ik ze zo in het bakje met een beetje nieuwe vloeistof er boven op.

Kijken of deze eyeopener me aan het lenzen poetsen kan zetten.. vanavond beginnen :P

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:28

geloof dat heleboel lenzen dragers hier enorm van geschrokken is

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:32

pfffffffff schrik ook erg van je verhaal, zat vorige week ook bij de oogarts.... gebruik ook al jaren zachte lenzen en ben ook niet echt "zuinig" erop. Ben overgestapt naar dag lenzen 's morgens erin 's avonds eruit. Dacht ook slim te zijn en geld uit te sparen. Had de daglens maar een uur of 3 ingehad en bewaarde ze voor de volgende dag, ging prima! Maar eruit halen was een drama! Ik zat 's avonds om 23.00 in het ziekenhuis om een gedeelte van de lens te verwijderen!! Hij was dus in stukken gescheurd en ik kreeg het zelf er niet meer uit. Wat deed dat pijn zeg!! Nou toen heb ik ook mijn lesje wel geleerd. Heb harde lenzen liggen maar na jaren zachte lenzen te hebben gebruikt kan ik hier echt niet meer aan wennen.
Misschien toch maar weer eens de stoute schoenen aan trekken en het weer eens te proberen!