Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:36

Of gewoon maar meteen voor het zingen de kerk uit gaan, ook zo betrouwbaar. :+ Nee, ik slik dan liever een pil of gebruik een condoom. Lijkt me toch net ietsjes veiliger, deze methode klinkt niet zo...

LindyH schreef:
Ik heb er goede ervaringen mee.

Of heel veel geluk. :+
Nee, niet iedereen heeft een regelmatige cyclus. Daarbij zijn er ook nog spermacellen die net wat langer leven dan de rest en het soms wel twee dagen uithouden...

Las net dat mensen hun eisprong konden voelen, dat vind ik wel grappig. Zelf heb ik dat niet, maar ik heb dan ook geen menstruatiepijnen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-08-10 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:37

Ariebombarie schreef:
ik zou sowieso altijd wel condoom gebruiken idd :=

Ja dat zou ik ook doen idd.. maar ik vind het wel handig om te weten, want dan kan je wel zeggen: Die dagen dat ik vruchtbaar ben heb ik helemaal geen sex (omdat condooms ook niet 100% betrouwbaar zijn). Maar dan doe je het opzich wel dubbelveilig, zegmaar..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:39

Niks is 100% betrouwbaar behalve dingetjes weghalen of doorknippen :Y) maar je zou er wel rekening mee kunnen houden, want er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Maar ik zou er niet blind op vertrouwen. :n

Je kan ook condooms en de pil gebruiken, maar gezien de titel van het topic is de TS geen fan van die laatste. Ik slik zelf een vrij lichte pil (Neocon), misschien dat je die wel aankan? Ik heb zelf geen last van bijwerkingen (en dat is best bijzonder aangezien ik tegen heel veel dingen zoals medicijnen kan).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-08-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:41

Fiffill schreef:
Niks is 100% betrouwbaar behalve dingetjes weghalen of doorknippen :Y) maar je zou er wel rekening mee kunnen houden, want er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Maar ik zou er niet blind op vertrouwen. :n

Ja precies.. Zelfs van iemand gehoord die door pil & condoom heen zwanger was geraakt, tsjah.... Maar alleen een condoom vertrouw ik trouwens ook niet zo hoor, zou me eigenlijk wel zekerder voelen als ik het zo bij kon houden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:42

Ik was aan de Marvelon en werd er depressief van, overgestapt naar Microhuppeldepup en toen ben ik na een paar maanden slikken door de pil heen zwanger geworden.. Toen prikpil, daar werd ik zwaar van..

Dus nu gewoon helemaal niks, al die ellende in mijn sodemieter :+ YUK

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:45

Dat kan inderdaad. Ik heb zelf echt een hekel aan condooms dus die gebruiken we dan ook niet (meer), ik ben aan de pil en natuurlijk is er altijd een kans dat je toch zwanger wordt maar dat heb je met alles, of je moet je laten steriliseren of... gewoon geen seks hebben, maar da's geen optie. :Y)

De pil vind ik ook troep, ik heb gelukkig een hele lichte zonder extra ditjes en datjes (zoals die pillen tegen acne etc.) want ja, 't is of dit of een baby. Dan weet ik wel wat ik kies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:47

Fiffill schreef:
Dat kan inderdaad. Ik heb zelf echt een hekel aan condooms dus die gebruiken we dan ook niet (meer), ik ben aan de pil en natuurlijk is er altijd een kans dat je toch zwanger wordt maar dat heb je met alles, of je moet je laten steriliseren of... gewoon geen seks hebben, maar da's geen optie. :Y)

Ik heb nu geen vent, dus voor mij is het op dit moment wel makkelijk :Y) Ik ben dan nog net wel zo verstandig dat ik geen geslachtsgemeenschap heb als ik én geen vaste relatie heb, én niet aan de pil ben :)) Maarja, als ik weer 'n vent heb komt dat probleem natuurlijk vanzelf wel weer om de hoek kijken.....

Fenrir

Re: Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:54

Is iets anders geen optie voor je, nuvaring, spiraaltje?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:58

Fiffill schreef:
Of gewoon maar meteen voor het zingen de kerk uit gaan, ook zo betrouwbaar. :+ Nee, ik slik dan liever een pil of gebruik een condoom. Lijkt me toch net ietsjes veiliger, deze methode klinkt niet zo...

LindyH schreef:
Ik heb er goede ervaringen mee.

Of heel veel geluk. :+
Nee, niet iedereen heeft een regelmatige cyclus. Daarbij zijn er ook nog spermacellen die net wat langer leven dan de rest en het soms wel twee dagen uithouden...

Daar hou je bij deze methode ook rekening mee. Je bent maar 1 dag in de maand vruchtbaar, maar je bouwt minstens een week onthouding/condoomgebruik in om die risico's af te vangen.

Voor het zingen de kerk uit is veel onbetrouwbaarder ivm voorvocht.

Ik heb deze methode van mijn ex (en internet). Hij deed het ook zo met zijn vorige ex en ook zij hadden er goede ervaringen mee. Alles bij elkaar hebben 'we' het zo'n 2 jaar zo gedaan, en er is niemand zwanger geworden.
Of mijn ex moet onvruchtbaar zijn. :P

Het is gewoon altijd goed om te weten op welke dagen je zwanger zou kunnen raken. Wat je daar dan verder mee doet moet je zelf weten. Eigenlijk is het toch idioot dat we ons lichaam zo slecht kennen en afhankelijk zijn van een pilletje?

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:03

soms heb ik echt het gevoel dat ik zo in tranen uit kan barsten
en alleen maar willen slapen
kan dit ook komen door de pil
ben nu ongeveer en half jaar aan de pil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:05

Ja laran, dat heb ik ook gehad..

Iets anders weet ik niet. Spiraaltje enzo ook nare verhalen over gehoord.. Ik ben er nog niet uit :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:11

Hier staat een lijstje met betrouwbaarheid van de verschillende methoden.

http://www.anticonceptiemethodes.nl/index.php?p=52

De tempreatuurmethode (in geel) staat een heel stuk boven het condoom (in rood).

In de tekst in mijn vorige link staat nog dat de betrouwbaarheid van de temperatuurmethode aanzienlijk verhoogd wordt als er op de onveilige dagen een condoom gebruikt wordt. Dat is dus de methode die ik gebruikt heb. Ik schat dat die betrouwbaarheid ongeveer gelijk is aan die van de hormoonring.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:14

Volgens mij weet je sowieso op welke dagen je vruchtbaar bent als je gewoon ongesteld wordt, als je biologie gehad hebt dan heb je precies geleerd wanneer je eisprong is en hoeveel dagen er allemaal tussen zitten. Nu heb ik rond die tijd altijd nog meer zin in seks, hoe doe jij dat dan? Ik ga er nu even vanuit dat jij dat ook hebt (is iets heel normaals, aangezien je dan vruchtbaar bent > meer zin in seks, meer kans op bevruchting). Maar als je dan net geen seks "mag" hebben (of doen jullie het dan gewoon met condoom?)

Mooi dat jij er goede ervaringen mee hebt, maar ik vind het niet al te betrouwbaar klinken. Ik zou er iig niet helemaal op vertrouwen.

LindyH schreef:
Hier staat een lijstje met betrouwbaarheid van de verschillende methoden.

http://www.anticonceptiemethodes.nl/index.php?p=52

De tempreatuurmethode (in geel) staat een heel stuk boven het condoom (in rood).

In de tekst in mijn vorige link staat nog dat de betrouwbaarheid van de temperatuurmethode aanzienlijk verhoogd wordt als er op de onveilige dagen een condoom gebruikt wordt. Dat is dus de methode die ik gebruikt heb. Ik schat dat die betrouwbaarheid ongeveer gelijk is aan die van de hormoonring.

En de pil staat nog hoger (in het groen). :j Ik blijf toch bij de pil, want dat bevalt me goed. Ik vind het troep, maar liever dit dan een kind.
Ik vind dit wel knap trouwens, bovenaan het lijstje "Aantal zwangerschappen per 1000 vrouwen/mannen" ik heb nog nooit een zwangere vent gezien. :')

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:32

Dit is ook de reden waarom ik er mee ben gestopt. :) Kreeg ook zulke klachten, 2 keer enorme dip gehad van duizelig, angstig, depressief. Ben nu nog op zoek naar wat anders maar dit nooit weer. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:32

Mag ik vragen welke pil je had Roelke_?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:33

Ik had de stediril 30.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:33

Dit had ik met de Diana en Microgynon.
Nu heb ik de NuvaRing, ben er zeer over te spreken en ik heb helemaal geen elke bijwerking, niet eens misselijk :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:40

Ik heb telkens ook zo'n bijwerkingen van de pil. Heel mijn humeur word er gewoon niet beter op. Daarbij werd ik er vreselijk misselijk van en had ik veel last van hoofdpijn. Ik ben blij dat er mee gestopt ben, ik voel me vele malen beter en ik ga er ook niet weer aan beginnen....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:46

Broccoli schreef:
Ik heb dat inderaad ook ervaren. Ik heb nu Trigynon, maar nog altijd een depressie. Weet alleen niet of het aan de pil ligt. Had al voor ik aan de pil ging een depressie en slik daar ook medicijnen voor.

Ik heb de Diane, Microgynon, Trigynon en Yaz geslikt.
Vooral de laatste had de klachten moeten voorkomen.
Maar helaas...

Ik durf ook echt niets meer te proberen.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:47

Het wordt gewoon hoog tijd voor de mannenpil.....
Ik heb ook jaren de pil geslikt maar had erg veel last van de hormonen. Toen gestopt omdat we graag een kindje wilde. Wat een verademing zonder die hormonen in mijn lijf. Daarna besloten om een gewoon spiraal te laten aanmeten maar daarvan werd ik gewoon zwanger!! Wij hebben nu dus 2 heerlijke jochies maar een gewoon spiraal was geen optie meer voor mij. Toen het mirena-spiraal en toen kreeg ik nog meer klachten dan met de pil.... ook geen aanrader dus.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:50

Ik ken dit heel goed! Voelde me met de pil ontzettend ellendig en huilde continu om helemaal niks. Heb nu een hele lichte pil, omdat ik echt niet zonder kan, en dit gaat beter. Maar het blijft me dwars zitten, want zonder pil voel ik me écht gelukkiger!

Mooi dat je dit ontdekt hebt en je beter voelt! Ik vind het ook erg goed dat je dit met anderen deelt, top! :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:01

Ja Fiffil, wij deden het dan met condoom.

Daardoor is het ook een stuk betrouwbaarder dan 'ouderwetse' periodieke onthouding, waarbij je het dus niet kunt doen als je juist veel zin hebt. Die methode is ook alleen gebaseerd op de kalender, net zoals je dat vroeger bij biologie hebt geleerd. Maar inderdaad, je lichaam houdt zich niet aan een kalender. :D

Het gaat om het meten van je temperatuur. Daarmee kun je behoorlijk nauwkeurig bepalen waar je je bevindt in je cyclus, of je nou een heel afwijkende cyclus hebt of niet. Zelfs met een hele onregelmatige cyclus kun je nog makkelijk twee weken per maand onbeschermde seks hebben. Nadeel is wel dat je in die twee weken ook ongesteld wordt. -O-

Fiffill schreef:
En de pil staat nog hoger (in het groen). :j Ik blijf toch bij de pil, want dat bevalt me goed. Ik vind het troep, maar liever dit dan een kind.

Dit topic gaat over mensen die behoorlijke nadelen ondervinden van de pil en dus op zoek zijn naar iets anders.

Ik wil alleen maar zeggen dat dit ook een goede optie is. Veel mensen weten er nog niet van omdat het nog niet zo heel lang bestaat. Het is pas echt betrouwbaar geworden met de komst van de digitale thermometer.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:08

Ook ik heb erg last gehad van bijwerkingen van de diane pil. Ik slikte al vanaf mijn 15e deze pil en met pil had ik last van gigantische buikpijn tijdens mijn menstruatie en lange bloedingen. Ook stemmingswisselingen en down zijn was aan de orde van de dag.
Sinds ik de pil niet meer slik zijn al mijn klachten weg!! In plaats van 8 dagen ben ik nu nog maar 4 dagen heel weinig ongesteld, verder geen buikpijn en stemmingswisselingen meer, echt ideaal!

Toen ik de dokter erna vroeg vertelde hij dat deze pil dan veel te zwaar is geweest voor mij, daarom had ik last van die bijwerkingen.
Beetje jammer dat ik ondertussen al 8 jaar die pil slikte voordat ik daar achter kwam..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:12

Dan moet het inderdaad best nauwkeurig te berekenen zijn, maar ik zie er eigenlijk meer nadelen in dan voordelen (al helemaal als je een onregelmatige cyclus hebt, als je dan 2 weken zonder condoom seks kunt hebben is dat voor mij twee dagen, aangezien ik mijn vriend ong. 1 keer in de week zie... en dan ben je wss ook nog ongesteld :P ).

Ik weet waar dit topic over gaat, vandaar dat ik ook over mezelf spreek. ;) Je methode klinkt wel interessant maar voor mij zou het geen optie zijn aangezien ik echt een ontzettende hekel aan condooms heb en ik slik liever snel een pilletje 1 keer per dag dan dat ik telkens moet meten. Maar misschien dat het een optie is voor mensen die slechte ervaringen hebben met de pil, alhoewel ik liever voor iets veiligers zou gaan zoals een spiraaltje.

Skingraphx, mannenpil mag er van mij best komen maar ik zou zelf niet stoppen met eigen anticonceptie (pil, spiraaltje, nuvaring, temperaturen, wat je dan ook doet)... jij bent tenslotte degene die 't kind in je buik draagt als je zwanger wordt en ik vertrouw liever op mezelf dan op een ander als het daarom gaat.
Mannenpil is wel een stuk lastiger, zoveel spermacellen die je moet stoppen tegenover 1 eitje bij ons vrouwen... maar ik zou het wel handig vinden als er een goede op de markt kwam, dan kan je beiden een pil slikken voor de extra veiligheid.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:44

Ik heb hier ook last van gehad. Ik was aan de yasmin pil en na 2 maanden voelde ik me steeds slechter en toen ik er mee stopte was dit ook vrij snel over. Toen heb ik een tijd geen pil geslikt en nu ben ik aan de Diane, hier heb ik juist helemaal geen last van.