Asprine en paracetamol is verdunnender dan ibuprofen (weet ik toen mijn tattoo gezet werd, moest ik ibuprofen slikken van te voren omdat asprine/ paracetamol mn bloed te veel zou verdunnen). Maar in het algemeen zijn ze toch wel allemaal bloedverdunnend.
Tjaldur
Geplaatst: 03-09-10 16:18
Ik had er vooral vroeger veel last van, dezelfde klachten als jij hebt. Dat slikte ik toen nog weg met paracetamol. Tegenwoordig heb ik er niet meer zo'n last van. Heb dan wel even wat kramp voordat ik ongesteld moet worden, maar dat was het dan ook wel. Een jaar of 2 geleden was het ineens echt heel erg. Ik dacht echt dat ik weeen had! Elke keer zooo'n krampen, daar zaten dan een paar minuten tussen. Uiteindelijk flauw gevallen van de pijn, daarna aan de Naproxen en dat hielp gelukkig. Goed dat de huisarts je heeft doorverwezen!
rienne
Geplaatst: 03-09-10 16:23
Heino schreef:
Ogramitril, wat is dat?
Cheveyo: zo voelt het idd ja, alsof je gedwongen wordt krom te lopen als een oud vrouwtje
weet ik ook niet precies ik weet alleen dat ik nu niet meer ongesteld wordt (tenzij ik ermee stop) en ik heb hier echt baat bij als je bedenkt dat ik elke maand op die periode niks kon doen, of ik lekte door. Kon niet lopen van de pijn in me rug en hele hevige buikkrampen
Heel herkenbaar dit, ik heb het gelukkig alleen de 2de dag. Dan word ik wakker en kan al amper m'n bed uitkomen en loop ook helemaal krom van de buikkrampen. Ik kan heel wat asperines slikken, maar echt veel heb ik er niet aan. Ben nu begonnen aan een andere pil en nu maar hopen dat het minder wordt. Niets kunnen doen omdat je ongesteld bent is toch wel heel vervelend.
duodenum
Geplaatst: 03-09-10 16:28
Ook ik functioneer de eerste 2 á 3 dagen van mijn ongesteldheid niet, ook is het mij gegund 7 dagen!!!! ongesteld te zijn. Heb gigantische buik en spierpijn die door mijn hele lijf trekt, ik kan niet lopen, zitten, liggen, fietsen en dus ook niet paardrijden van de pijn. Op advies van de dokter ben ik overgestapt van een 1 fase pil naar een 3 fase pil (trygynon) waarmee ik komende week ga beginnen. Daarnaast slik ik de eerste 2 á 3 dagen 2x per dag Naproxen 500mg. om de dagen door te kunnen komen, dit gaat aardig goed, maar ik merk dat ik aan 2x naproxen niet genoeg heb. Vandaar dat ik naar de huisarts ben geweest, ik hoop echt dat de trygynon voor mij uitkomst gaat bieden, de andere optie was volgens de huisarts een spiraaltje, maar dat vind ik nog wat te rigoureus. Ik hoop dat ik je mee kan geven om hiermee langs de huisarts te gaan, misschien kun je (net als ik) een 3 fase pil gaan proberen (trygynon wordt wel vergoed!) of een spiraaltje proberen.