Ben ik dan z'n bangerik? (Vliegtuigen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:22

Focussed schreef:
miss_nadine: Cabine verlichting gaat wel vaker tijdens de vlucht aan en uit.
Sowieso wordt alles gedimt met opstijgen en landen, maar ik heb vaker meegemaakt (met nette maatschappijen zoals KLM, Delta North West, Cathay Pacific en Continental Airlines) dat de verlichting af en toe weer uit ging tijdens de vlucht.

De rest klinkt idd erg slordig.. pff! dat is zeker niet goed voor je angst!
Mocht je het eng vinden, kijk dan naar het gedrag van de stewardessen. Is er dus turbulentie maar niks ernstigs dan gaan de stewardessen gewoon door met hun werk, eventueel even vast in de gordels maar ze blijven rustig.

Toen er bij ons een keer iets goeds mis was met landen en we een doorstart hadden (dus hij gaat landen en trekt opeens weer op) zag je echt dat ze volledig angstig en in de stress raakten. Dus dan weet je wel dat er wat mis is _O- (overigens konden we daarna gewoon netjes landen :+ )

Ook niet netjes als hun in de stress raken. Hun moeten juist rustig blijven!

Odysseus

Re: Ben ik dan z'n bangerik? (Vliegtuigen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:26

Tja als zij niet weten wat er aan de hand is en er is iets serieus aan de hand snap ik het wel hoor := Dan kun je het ook wel vanhun gezichten aflezen. T blijven ook mensen hoor, t zijn geen robots.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:27

Ibbel schreef:
Daar is een stichting voor: http://www.valk.org

Ik heb die training afgerond en ben daarna in mijn eentje naar turkije gevlogen (met overstap) en weer terug en afgelopen week naar Kreta. Ik was zo bang dat ik op het punt stond vluchten te cancellen, koste wat het kost, en heb ze later gewoon niet meer geboekt. Het was verschrikkelijk. Door die training is een heel groot deel van mijn angst verdwenen. De spanning zit er nog wel, dat is een kwestie van gewenning, maar ik ben niet meer bang. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dacht van; hoe kan je nou met zo'n training zo'n probleem oplossen? Maar het werkt geweldig, ik kan er niks anders van zeggen. Dus als je het geld hebt en je wilt je niet belemmerd voelen door je angst, doe dan die training. Het maakt ook niet uit of je ooit gevlogen hebt of niet, ik zou het persoonlijk een goed plan vinden voor je! Succes!

Ik zie hier boven dat iemand zegt dat je naar de stewardess moet kijken, laat ik je uit de droom helpen, er zijn een boel stewardessen met vliegangst! haha.
Laatst bijgewerkt door spekkiejnfu op 23-08-10 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:35

O nee ik vind vliegen geweldig! Ga het liefste per vliegtuig op vakantie want dan heb ik pas echt een vakantiegevoel. Er bestaat ook een boek met allerlei dingen over vliegen, zoals dat de piloten beide een verschillende maaltijd krijgen omdat als de een een bacterie bij zich heeft en ziek word de ander het vliegtuig nog kan besturen. Weet alleen niet meer hoe dat boek heet.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:51

hmmm nee het is niet mijn favoriete bezigheid! Opstijgen, landen altijd vochtige trillende handen. Als ie eenmaal vliegt heb ik het niet eens meer in de gaten en vind ik het ook niet erg.
Ik heb nu drie keer gevlogen waarvan de laatste keer alleen met een vriendin. Ik ben altijd blij als ik weer goed en rustig aan de grond sta.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:51

Focussed schreef:
_Lisanne schreef:
Ik vond vliegen ook eerst heel eng. Dit jaar op vakantie gegaan naar Turkije, dus met het vliegtuig. Was er voor heel zenuwachtig. Maar eenmaal in 't vliegtuig vond ik het leuk. :D
Terugreis vond ik ook leuk. Toen nog naar Londen heen en weer geweest en toen vond ik het ook leuk. :))

Alleen zou niet al te graag naar bv Amerika vliegen. Dat is toch wel 'n hele lange zit..

Juist lekker zo'n lange zit.

Ik verveel me altijd de pleuris op korte vluchten. Op lange vluchten heb je altijd Inflight Entertainment, dus een schermpje in de stoel van degene voor je, voor films en docu's/programma's. Naar Hong Kong (12,5 uur vliegen) heb ik ook 4 films gekeken en heel veel programma's (zoals ANTM enzo := )

Vloog je toevallig met Cathay Pacific? Wat een super service! Ik ben ik februari ook naar Hong Kong geweest om later door te vliegen naar Cairns (Australie)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:20

Jaa met Cathay!

Alleen wel jammer dat er veel Hong Kongese films waren. Als je met KLM vliegt heb je Nederlandstalige films :))

Alleen die stoelen............................. ^)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:23

Hier nog iemand die het niet durft ..
ben 19 en ook nog nooit in een vliegtuig geweest en zal het dus ook never nooit doen.. bah, dan ga ik nog liever niet op vakantie dan dat ik in een vliegtuig zou moeten

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:17

Hier nog zo'n scheitert.

Ik heb al meerdere keren gevlogen. Ben net terug uit Amerika, en het viel echt mee!

nu moet ik een vlucht boeken naar oostenrijk in september en het zweet loopt me al in de nek.
kan iemand even zeggen dat het goedkomt? :')

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:20

ik heb al heel vaak gevolgen maar ik wil het niet meer met me oren die kunnen niet tegen die druk en dat doet zo veel zeer!