Hoe wil je later WEL dood gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Hoe wil je later WEL dood gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:43

Ik wil van te voren weten wanneer ik dood ga,niet zomaar opeens dood.
Maar ik wil nooit niet dood,ik wil het eeuwige leven gewoon.
Ze kunnen me nog LANG niet missen hier op de aardbol hoor.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:49

Vriendin van mijn opa is jaren geleden overleden aan een hartstilstand.
Ze zat nog even in de tuin, opa ging kijken en ze was overleden.
Dat vind ik een mooie dood.

Mijn schoonvader is overleden na een ziekbed van 13 maanden.
Laatste weken was hij echt zichzelf niet meer, vreselijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 11:35

gohya schreef:
Ik wil van te voren weten wanneer ik dood ga,niet zomaar opeens dood.
Maar ik wil nooit niet dood,ik wil het eeuwige leven gewoon.
Ze kunnen me nog LANG niet missen hier op de aardbol hoor.

Iedereen om je heen, al je familie en vrienden langzaam te "zien" sterven en uiteindelijk niemand meer overhouden, omdat je qua leeftijd niet meer in hun belevingswereld past?

Ik heb 2 oudtantes, van 98 en 96 (worden dit jaar nog 99 en 97 zoals het er nu naar uit ziet), die qua fysiek nog met de jonge bejaarden :P mee kunnen, maar qua interesses en actualiteiten zelfs betere gesprekspartners zijn dan menig ander! Ze worden echter zelfs bij een uitje van de Zonnebloem genegeerd door de andere oudjes, omdat ze "oud" zijn, en gaan dus niet meer mee. Gelukkig hebben ze van de familie veel aanloop omdat ze reuze gezellig zijn, maar zo oud zou ik dus echt niet willen worden hoor!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:30

Ik zou graag rond een leeftijd van 82 dood willen gaan of later mits ik nog zelfstandig kan wonen en nog helemaal ''bij'' ben. Ik zou niet graag dement door het leven willen gaan. De mooiste dood lijkt me toch een hartstilstand in mn slaap ter gevolg van ouderdom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:55

Voor mij persoonlijk lijkt de ideale dood gewoon 's avonds gaan slapen en 's ochtends niet meer wakker worden.. :)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:58

Hoe ik dood ga kan ik zelf niet bepalen :) voor hetzelfde geldt krijg je een zwaar ongeluk en overlijd je aan je verwondingen.

Maar het liefste als ik 70/80 ben ofzo in mijn slaap.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:00

ik zou gewoon graag tijdens mijn slaap gaan zeg maar ..
liefst op een ogenblik dat ik alles in mijn leven bereikt heb dat ik wil bereiken, dat ik nog wel gelukkig ben, en liefst nadat mijn partner overleden is zodat hij niet zou moeten treuren om mij ..
Maar ik hoop echt dat het nog niet voor meteen is, ik leef nl graag !! :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:07

ik ga het liefste als ik slaap. Maak mij eerlijk gezegd niet zoveel uit waarneer..

al ga ik deze nacht nog..

in iedergeval niet als ik 'op sterven lig' en dus zeg maar weet dat ik nog maar een paar uurtjes te leven heb. Dan ga ik me alleen maar druk maken over vanalles..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:11

Volgens mij wil iedereen wel rustig in zijn slaap doodgaan. ;)

Ik stem voor dat pilletje wat eerder genoemd is, dat je het zelf in de hand hebt wanneer het genoeg is geweest.

Het is heel gek, maar ik zie mezelf niet oud worden. De meeste mensen in mijn omgeving hebben dat wel, die zien zichzelf al bejaard achter de eventuele geraniums zitten.
Ik heb dat totaal niet, dus denk ook niet dat het zal gebeuren. Ook goed hoor, ik hoef geen 100 te worden.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:41

jeetje Gem, heavy onderwerp.
heb je topic al een paar dagen geleden gelezen en het heeft me aan het denken gezet.

ik ben een ontzettende controlefreak, maar in dit geval wil ik het van te voren niet weten. ik moet er niet aan denken om afscheid te moeten nemen van mn kinderen, mn man, mn familie.
laat mij er maar 's nachts een keer tussenuit piepen. ik gun mn dierbaren hun afscheid, maar uit eigen ervaring is dat zo ontzettend zwaar. ik zelf kan dat echt niet, helaas al te vaak moeten doen.
mocht ik wel zodanig ziek worden dan wil ik de keuze hebben om een pilletje in te nemen.

nogmaals heavy Gem!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:42

lachend :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:47

Ik wil iig niet als demente bejaarde in een tehuis eindigen waar ik niets meer zelf kan en bij alles geholpen moet worden. :n
Ik zou willen dat je dan vast zou kunnen leggen dat je euthanasie mag laten plegen. Dus mocht ik op bovenstaand punt komen dat ze mij dan een injectie/pil/whatever geven want leven als je niets meer kan is geen leven.

Maar het liefste ga ik gewoon dood in mijn slaap denk ik..dat je van je dromen over vliegt naar de hemel/volgende leven of wat er dan ook mag zijn. Maar dus niet als ik 90 ben...doe het dan voor ik de echte ouderdoms verschijnselingen ga vertonen...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:19

Ik denk toch dat iedereen gewoon in zijn slaap dood wil gaan, pijnloos en geliefd door familie.. ;)

Ik wil minimaal 100 worden.. :)
En als ik niet op de bovenstaande manier dan dood zou kunnen gaan, dan maar liever op een manier als, doordat ik 100 ben en niet zo goed meer zie, ik even een haarspeldbocht over het hoofd zie met mijn auto en dan zo een heel mooi ravijn inrijden voor een vrije val van een een kleine 1000 meter.
Dat het laatste wat ik denk ik: Ohh ik hou van dat gevoel in mijn maag, het is net als in de python bij de Efteling :D

(dit kan uiteraard niet in Nederland gebeuren.. voor zover ik weet hebben wij geen hoge, grote ravijnen.. Dus dit vraagt wel wat planning)

En wat wel heel serieus is, mijn begrafenis moet natuurlijk een sneue bedoening zijn, maar met een vrolijke noot erbij, zolang het nummer van Monty Python draaien: Always Look on the Bright side of Life.