Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:33

Zet hem op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je kunt het wel!!!!!!!

Het is al heel goed dat je erover kunt praten op deze manier, dus de grootste stap is al gezet.

Nu is het tijd om die volgende stapjes ook nog te zetten en het pad naar de genezing stap voor stap af te lopen. Het pad is echter wel lang, moeilijk, met veel opstakels en vallen, dus let goed op jezelf en laat je familie en vrienden dat ook doen!!!

Je moet er voor vechten maar het komt goed! Je zult er uiteindelijk super sterk uitkomen!!!!!!

PB box is altijd voor je open hoor!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:26

@TS: ik heb het topic helemaal doorgelezen!
En ik heb ontzettend veel respect voor je, hoe jij er voor gaat, altijd maar blijven vechten.. hulp accepteren..
Meid, je bent echt een topper! +:)+ +:)+

Je mag altijd pb-en als je je hart een keer luchten wil!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:40

Het leven, je moet echt niet te veel verwachten, en te veel in je hoofd halen. Want 80% loopt toch heel anders dan je gedacht had. En dat begin ik ook steeds meer te accepteren.

De stap is genomen, en gister voelde ik spijt, maar in de avond voelde het al beter. Vanmorgen voelde ik spijt, minder dan gister ochtend, maar meer dan gister avond. Nu denk ik: Het moest zo zijn...
Het is lastig, te accepteren, dat je niet overal controle over kan hebben. En het is nog lastiger, om te realiseren, hoe je denkt het te kunnen regelen terwijl je later je neus kei hard stoot. Je kan echt niet alles in de hand houden. Je kan niet alles zelf bepalen.
Dingen gaan anders, en daar kan je niks aan doen.
En dat realiseer ik me nu.

Je kan dingen ook niet zomaar veranderen, of mensen. Je kan niet zeggen tegen iemand: Kijk uit je doppen. Want je ziet niet wat die gene ziet of denkt. Iedereen is anders, en handelt anders. Terwijl ik lang heb gedacht: ik weet het wel.

Maar goed! Vanmorgen was weer een rot-ochtend. Echt verschrikkelijk. Ik ben weer chaotisch in mijn hoofd, en wil orde. Maar dan zie ik ieder wisse wasje, hoor ik woorden anders dan dat men bedoelt.
De chaos heeft nog steeds te maken met de keuze die ik heb gemaakt. Ergens in mij, ben ik er nog zo mee bezig. Zo aan het twijfelen etc. Maar het gevoel zit verstopt, in het verste hoekje wat ik me maar bedenken kan. Wat ik wil zeggen: Je ziet het niet aan me, enkel als je me goed kent, herken je het in mijn gedrag. En ik geef toe: Nu pas leer ik echt mezelf kennen, en luister ik echt naar mijn lichaam. En ik kan zeggen: Dat is lastig hoor. Ik ging/ga vaak over de grens, en vind dat ik mezelf aan stel. En nu moet ik mezelf tot halt roepen. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet...
Maarja... Vandaag begon heel chaotisch, en nu: Ben ik moe, en heb ik een heerlijk relax moment. (Kopje thee er bij :+: ) Hier doe ik het allemaal voor. Want al met al: Ik ben wel meer gewent dan de dag als vandaag.

Ik schrijf ook weer veel, schrijf gevoelens op, en ik teken weer. En dat lucht ook op hoor. Net als dit topic. Berichtjes doen me echt goed! Dan lees ik het topic weer na, en dan denk ik: Wat een vooruit gang. Wat ben ik goed bezig!
De stap is gezet, en net als Pluisje al zei: Het is een lange, vermoeiende weg...

En toch blijf ik het gevoel houden: Goed bezig, dus blijf door zetten. Je kunt het.
En dat, is denk ik toch de kracht, die ook helpt om dit te overwinnen.

Liefs bokkers, bedankt!
Jullie mogen gewoon blijven plaatsen hoor, maar ik wil iedereen gewoon bedanken!

MarJon

Re: Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:52

Ik hoop voor je dat het morgen wel goed begint en het net zo verder gaat als vandaag.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:55

Jaa :) Ik ben benieuwd. Of als ik me maar eerder weer prettig voel.

Wat ook trouwens een hele goeie hulp voor mij is: mijn hond. Ze is zo lief, zo trouw. Als ik niet lekker in mijn vel zit, is haar gedrag ook enorm wisselend. Van druk tot afwezig, van irritant naar normaal. Aan haar heb ik ook onwijs veel steun.
Bij de dip van vanmorgen, heb ik langer met haar gewandeld. Zij vind het niet erg, en ik achteraf gezien ook niet.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:02

Onze hondjes helpen daar ook dan heel erg aan mee. Je kunt er ook gewoon lekker tegen praten zonder dat ze een antwoord geven. :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:04

MarJon schreef:
Onze hondjes helpen daar ook dan heel erg aan mee. Je kunt er ook gewoon lekker tegen praten zonder dat ze een antwoord geven. :D

nou 1 ding: Ze is altijd blij als ze me ziet :D En ze zoekt me ook op, als ik me weer onverwacht rot voel. Nu ligt ze heerlijk naast me, en blijft heel eng staren naar me :P Als of ze me streng in de gaten houdt. En dan geef ik haar maar weer een aai. Want ze is zo lief!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:05

Citaat:

IK zal blijven proberen,
maar ik garandeer niks.
De hoogste golven, of bergen,
kan ik overwinnen, of verliezen..

Het voelt als magie,
mijn gevoel en kracht.
Ik speel er mee,
tot ik uitgeput raak.

Mijn gedachten zijn rijk,
vol met fantasie en ideeën.
Mijn eigen waarde,
heeft geen gemiddeld niveau.

Het leven heeft enkel zin,
als ik die ene golf doorbreek,
of de berg kan verzetten.
Maar zit het even tegen...

Dan verlies ik weer een beetje...

--

Een wervelwind door mijn hoofd,
vele verschillende stemmen die schreeuwen.
Ik ben mezelf weer verloren.

Ik noem het oorlog, puur om het gevoel.
Een tweestrijd die niet te stoppen is.
Afwachtend tot een pijnlijke dood.

Vechten tot het bittere eind.
Niet nadenken: Blijven doen.
Opgeven, is geen optie

Zal dit genoeg zeggen?
Ik heb keihard gewerkt, en ik ben weer op. Zit er weer door heen... Slapen voelt als verlies, en ik kan alleen maar janken. Janken om alles. Ik ben moe, kapot. Gesloopt zal met misschien beter verwoorden.
Ik was (te) laat klaar met werk, vanavond weer slecht gegeten (rolletje rolo en kop thee...)
En hop: Dip-moment neemt me weer over....

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:17

@ TS: hoe was vandaag je dag?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 20:51

Vandaag was weer een (veel) betere dag als/dan gisteren.
Meer rust in het hoofd. Heerlijk gevoel.
Ook weet ik dat ik nog maar 1 dag hoef te werken, en dan een dag heerlijk vrij heb.
En donderdag staat er weer een afspraak in de agenda bij de nieuwe therapeut. Waar ik wel zin in heb.
De huisarts heb ik verteld dat ik het hier bij laat, en volledige vertrouwen heb in deze therapie. Hij vond het een verstandig besluit. Zodoende :)

Echt waar, dit is weer een van de betere dagen. Dit voelt veel beter.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:23

Ben trots op jouu <3

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:24

Goedzo meis. :) Als je vrijdag kunt, dan kunnen we wel even afspreken. :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:24

Zal morgen alles wat beter door lezen maar goed bezig girl! :+:

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:31

Jeetje, wat ben ik trots op je meid!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 16:12

Wauw, ik heb zin in vanavond. Heerlijk een uur praten, om vervolgens weer helemaal leeg in mn hoofd te kunnen zijn. '
Een uur vol met alles wat me dwars zit, en wat ik nooit heb geweten over mezelf. Over dingen die nu eindelijk tot zijn recht komen, en dingen die ik los kan laten.
Vanavond dus weer een therapie-uurtje. En ik heb er zin in.
Ik heb de gedichten uitgeprint, en die laat ik ook lezen. Ik ben erg benieuwd wat ie er van vind. Ook van mijn 'down' momenten.

Vanmiddag heb ik een erg leuke dag gehad, dus dit is dag 3 op een rij. Deze maand kan niet mooier beginnen.
Ik laat vanavond wel een update achter, of morgen in de vroege avond.

Bedankt lieve bokkers!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:19

Go Engel! Je kan het! :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:22

Je raakt echt het diepste van mijn ontroering!
Engeltje wat heerlijk dat je vol vertrouwen dat uur gaat gebruiken!
Geniet van die leegte erna en dan lekker slapen!
*\o/*

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 16:26

Ik heb nog niet over slapen na gedacht. Wordt waarschijnlijk enorm diepe slaap, of heel licht. Omdat ik dan lig te piekeren en te maken. Nu ben ik al redelijk emotioneel hoor. En straks gooi ik alles er uit. Bah, dit mag toch niet meer beinvloeden over mijn leven?
Ik ben er echt klaar mee. Het mag geen grip meer hebben in mijn leven. Het mag er zijn, ik moet het ook accepteren. Maar het mag niet zo'n grote invloed over me hebben. Want jeetje... Wat schiet ik er mee op? Ik heb deze week dip's gehad. Maar ik heb nu weer 3 goeie dagen achter elkaar. En dat doet me goed.
Natuurlijk zal ik zo niet denken, wanneer ik de volgende dip heb. Maar dat is zorg voor later toch?

Ik denk veel na. Ben veel gevoelens proberen aan het verwoorden, en schrijf het op. Daar vroeg de therapeut ook om.
Ik ben benieuwd.

Ook denk ik na over mensen, die een eetprobleem hebben. Die nog zo twijfelen. Het liefst zou ik ze willen overtuigen, hoe sterk ze zijn. Maar he, ik kan maar een mens redden, en dat ben ik zelf.

Maar over vanavond: ik zie het wel, morgen ben ik gesloopt. Dat kan ik je met zekerheid vertellen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:28

En dan kan je als je het wil hier je hart luchten :j

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:36

Je bent een emotioneel mens. Wat meer dan anderen. Dat onderscheidt jou. Prachtig!

Het is wat werken om alles een juiste plek te geven. Dat ben je nu aan het leren.
Dat kan niemand anders je leren, dat doe je nu zelf met wat begeleiding. Uiteraard is dat intens.
En je hebt er veel tijd voor nodig omdat je uit balans was.
Overhaasten gaat toch niet.
Ja bah.
Soms wel soms niet.
Soms euphorisch over juist datzelfde.

Soms wisselt een stemming binnen een seconde!

Alles naar buiten gooien! Dat doe je ook!
Wat ben je ontzettend dapper!
Dat is kracht!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:34

@ TS: Ik ga met de berichtjes van Marjon en Bedouin mee.
En als je je hart luchten wil, mijn pb-box staat open hoor! :j

En ik vind je een super sterke meid!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 06:57

Wauw, dat is mijn woord op het moment!

Gister weer een goed uur gehad bij de therapeut. Enorm veel gepraat, geluisterd, gehuild... En het helpt echt. Ik begin steeds meer positiever te kijken naar mezelf. Ik ben ik. En geen ander.
Iemand kan wel (even) mijn leven dwarsbomen of vergallen, maar ik moet leren: bekijk het van de andere kant.
Ik leer nu dat ik verder moet met mijn leven, en deze mensen moet passeren en laat zo als ze zijn. Ze mogen niet zo'n grote invloed hebben over mijn leven. En dat is net zo met mijn boulimia. Het is een ziekte, maar voelt soms als een persoon. Het is er langzaam in geslopen, en nu moet ik het passeren. Die tijd is voorbij. Ik ben ik, en niet die ziekte. Ik moet het heft in eigen handen nemen. Eigen keuzes maken.
Stel ik had de boulimia willen houden, dan had ik niet willen genezen!

De therapeut vind dat ik enorm grote stappen voor uit maak. En die dip-momenten, die mogen er zijn. Maar hij zei wel: Blijf er niet in hangen. Want dan wordt die dip zwaarder en zwaarder. En dan verlies je de controle over jou keuzes.
En hij heeft zo gelijk!

Al met al, weer een goed uur gehad.

Mijn dag is weer goed begonnen! :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:14

Fantastisch hoor! Je schrijft het helder en je snapt het ook helemaal!
Dat dat allemaal lukt he zo in 1 uurtje! Moet je nagaan hoe je inmiddels alles al op een rijtje hebt!
Dat heb je zelf allemaal al voor elkaar gekregen.
Jeetje meid wat intens.
Wanneer ga je weer?

Tjaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:24

ik heb zo veel bewondering voor jou !
hoe jij alles hier neerzet ..
en je eigen fouten inzien, en toegeeft !
echt mijn respect heb je !
ik vind het heel knap van je !
en ik geloof echt ,
dat jij er wel bovenop komt !!
echt meis , alles komt goed !

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:07

Je bent al een eind op de goede weg als ik je laatste berichten lees! Ik wil je veel sterkte en succes wensen de komende tijd en hoop dat je er volledig overheen komt! Je kunt het!