Ik ga mijn ouders vertellen dat ik een ES heb...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Ik ga mijn ouders vertellen dat ik een ES heb...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:21

Super hoor hoe je die brief zo hebt geschreven! En de laatste alinea vind ik zo veel beter :)
Heel veel sterkte en hopelijk vangen je ouders het goed op.
Vind het heel netjes van je om ze een brief te sturen hoor, ook al heeft dat een tijdje geduurt, beter laat als niet zeg ik dan maar altijd! Super echt waar! +:)+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:37

Dappere eerste stap, al had ik de laatste alinea niet zo gelaten, maar jij staat erachter dus respecteer ik dat.

Ik vind het super van je dat je een intake gesprek hebt geregeld, zodat je dit aan kunt pakken.

Wees niet bang voor maandag, dit is nergens voor nodig, ik denk niet dat je ouders boos zullen zijn.
Ik kijk XXS op KRO en daar viel me op dat ouders vaak al enig idee hebben, voordat de kinderen het vertellen. Misschien is dat bij jou ook 't geval wel. :)

Veel succes en sterkte.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:28

Bedankt voor jullie oppeppers!! :D
Vanmorgen wel weer een enorme tegenslag gehad..
Me moeder namelijk.
Ik zat op de bank zegt ze ineens "ja je moet niet meer afvallen he! Ik kan he botten zien! Als je zo door gaat ga ik je vetmesten"
Een deel van mijn motivatie is dus nu weer heel fijn weg.
Want als ik het ga vertellen gaat ze me vet mesten.. :(
Thnxx mam.. -O-

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:29

Hee meid, ik lees je verhaal nu pas :oo
Wat stom dat je moeder nu zo reageerd..
Maar je moet het wel gewoon vertellen hoor.. ik denk dat ze dan wel even anders gaan reageren!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:32

Juist omdat je moeder nog niet weet wat er aan de hand is zegt ze zoiets.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:32

Maar daaruit blijkt wel dat ze al wel weet wat er speelt. Dat scheelt echt een stuk met het vertellen hoor, je kunt nu beginnen met: Mam, pap, jullie zullen het al wel doorhebben, maar...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:35

kleinvosje schreef:
Maar daaruit blijkt wel dat ze al wel weet wat er speelt. Dat scheelt echt een stuk met het vertellen hoor, je kunt nu beginnen met: Mam, pap, jullie zullen het al wel doorhebben, maar...

Dat is zo enorm moeilijk he, om deze stap te nemen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:36

Ja dat is het ook, dat snap ik wel, maar juist omdat moeder die opmerking gemaakt heeft. Het komt nu niet heel rauw op hun dak vallen. En dat vetmesten wat moeder zegt, dat is iets wat alle ouders met een anorexia kind willen doen. Ik zie dat als een teken van liefde!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:39

Ik zie het al een teken van haat...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:40

Nee, dat is echt niet zo. Ze willen niet dat jij zo mager bent, omdat ze weten wat voor gevolgen het kan hebben voor je gezondheid. Dus gaan ze je proberen te laten eten, ze zullen je lievelingsgerechten gaan maken en je smeken of je dan misschien toch tien happen wilt nemen. Het is echt geen haat hoor, daar ben ik van overtuigd!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:42

XmissdaphX schreef:
Ik zie het al een teken van haat...

Nee juist niet hoor :n.
Je moeder weet misschien niet zo goed hoe ze haar moet verwoorden..

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:55

Hier een gedichtje van wat ik voel..
Zelf vind ik hem niet zo goed maar Dev wel dus plaars ik hem toch..

Wie is dat meisje daar in de spiegel?!
Wie is dat meisje die vol verdriet zit?!
Wie is dat meisje met zoeen probleem?!
Dat is een meisje die zich niet goed voel.
Dat is dat meisje met een eetstoornis..
Een ziekte die absoluut niet fijn is..
Een ziekte die je het liefst haat..
Een ziekte die je complete leven overhoop haalt.
Zo moeilijk om te vertellen..
Zo moeilijk om er af te komen..
Waarom bestaat deze rot ziekte?
Waarom is het leven zo hard?
Waarom ik?
Wil ik wel behandeld worden?
Wil ik er wel vanaf?
Allemaal vragen wat door mijn hoofd dwalen..
Allemaal dingen waar ook andere last van hebben.
Een gevoel die niet goed voelt.
Een gevoel die je niet kan omschrijven.
Een gevoel die je niet snel met een anders deelt.
Dit gevoel voel ik al een jaar.
Dit gevoel ik zwaar poedersuiker!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:21

ik denk dat jou moeder niet weet hoe ze ermee om moet gaan. En daardoor zegt, ik ga je vetmesten. Jij bent niet de enige die hulp moet krijgen en wens je morgen echt heel veel succes.
Misschien als je de kans krijgt, vraag ook eens een folder voor ouders, hoe die jou kunnen helpen ( ook al wil je dat niet)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:22

Esmeralda schreef:
ik denk dat jou moeder niet weet hoe ze ermee om moet gaan. En daardoor zegt, ik ga je vetmesten. Jij bent niet de enige die hulp moet krijgen en wens je morgen echt heel veel succes.Misschien als je de kans krijgt, vraag ook eens een folder voor ouders, hoe die jou kunnen helpen ( ook al wil je dat niet)

Je hebt echt gelijk hier in!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:37

hey XmissdaphX,

weetje wat ik denk, dat je ouders het allang weten, ze zijn niet dom, en voelen al snel dat er wat aan de hand is.

ik wens je veel sterkte :)

heb zelf ook een eetstoornis, en weet hoe moeilijk het is ;)
ben er een aantal keer voor opgenomen geweest..
Meid laat het alsjeblieft niet zover komen :)

succes :+:

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:11

XmissdaphX schreef:
Marleen_usar. Ik zou het echt niet weten.. :?

Dit is trouwens de brief die ik tot nu toe heb:

Lieve papa en mama,

Ik wil jullie graag iets vertellen waar ik erg mee zit. Ik durf het niet zo goed te vertellen, daarom probeer ik het met deze brief...

Het gaat de laatste tijd eigenlijk niet zo goed met mij. Ik zit niet lekker in mijn vel, ben erg onzeker en vind mezelf te dik. Het lijkt wel of alle meisjes om mij heen mooier en dunner zijn dan ik. Ik wil ontzettend graag afvallen en daarom probeer ik bijna niets meer te eten. De hele dag ben ik bezig met eten en niet eten en bij alles wat ik eet ben ik bang om er van aan te komen.

Ik weet dat het niet goed is om op deze manier met eten bezig te zijn, en dat het ook niet goed is voor mijn lichaam. Toch lukt het me niet om er mee te stoppen; de drang is zó sterk. Het zo bezig zijn met eten voelt ook als controle en presteren, dat voelt goed. Maar ik word er helemaal gek van en besef dat het zo niet langer door kan gaan, dat ik hier niet uit kan komen. Daarom wilde ik het jullie toch graag vertellen.

Ik snap dat dit voor jullie misschien onverwacht komt en dat het helemaal niet leuk is om te horen. Een eetstoornis is toch altijd iets wat een ander overkomt, en niet jezelf of je eigen dochter. Ik begrijp ook dat jullie waarschijnlijk niet zo goed weten wat jullie ermee aanmoeten.

Een site waar ik zelf veel aan heb gehad en nog steeds heb, is http://www.proud2bme.nl. Misschien vinden jullie het fijn om daar zelf ook eens te kijken, want er is ook een speciaal gedeelte voor ouders en omstanders.

Het spijt me dat ik het jullie niet eerder heb verteld, maar het lukt me écht niet om het nog langer te verbergen. Ik hoop dat jullie niet boos op me zijn en dat jullie me gewoon behandelen zoals normaal. Ik ben deze week ook niet thuis.. zodat jullie en ik zelf tijd heb om er over na te denken.. Ik wil het zowieso eerst in mijn eentje proberen. Hopelijk accepteren jullie mijn keuze!

Zelf denk ik dat jullie mij gewoon het beste met rust kunnen laten. Jullie kunnen momenteel niks voor mij betekenen. Ik geef zelf wel aan wanneer ik jullie hulp graag krijg en dat is momenteel niet! Ikzelf heb ook al stappen genomen. Het klinkt erger dan het is! Geloof me! Deze week ben ik ook in goede handen dus maak jullie alsjeblieft niet ongerust! Robin kende het verhaal al. Ik had gevraagd of ze niks wou zeggen en dat heeft ze niet gedaan waar ik erg blij mee ben. Helaas ben ik nu wel onderdruk gezet om het te vertellen en dat vind ik niet fijn! Daarom ben ik ook niet thuis.. omdat ik er zelf nog niet klaar voor was. Deze week ben ik ook niet bereikbaar..

Liefs, Daphne

Goeie brief! alleen het is idd niet slim denk ik om weg te gaan! zo stel je het alleen maar uit, en worden je ouders juist heel ongerust. Ik heb de rest van je topic nog niet gelezen! misschien dat je de brief al hebt gegeven. Denk dat je ouders het wel al een klein beetje door hebben. Maar dat kan natuurlijk als je alleen depresief bent. Dus zonder eetstornis! Hoe gaat 't op het moment met je?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:46

Allereerst ontzettend dapper dat je al een brief hebt geschreven.
Je ouders hebben meer door dan je denkt, ze zien dat je dunner wordt.
Dat je moeder dan een opmerking maakt dat ze je dan gaat vetmesten, is best pijnlijk.
Je reactie om het dan niet te vertellen is dan ook heel begrijpelijk denk ik.
Maar aan de andere kant je moeder weet niet precies wat er speelt.
Daarnaast is het ook een ontzettend machteloos gevoel wat je als buitenstaander hebt wanneer iemand erg veel afvalt.
Ik heb het aan mijn eigen ouders gezien, maar ik heb ook vriendinnen van dichtbij mee gemaakt die extreem aan het afvallen waren.

Ik zou toch die brief geven.
Het is een goede brief en ik weet van andere meiden dat het ze erg heeft geholpen het toch bespreekbaar te maken met hun ouders (dmv o.a. een brief)
Het is moeilijk meis, maar het lucht ook op om niet meer stiekem te doen, niet meer te leven in een leugen.

Kop op meis.
De brief is hartstikke goed!
Eigenlijk zonde om hem nu niet te gebruiken ;)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 23:00

Dank jullie wel!
morgen ga ik de brief geven..
Ben wel weg maar goed..
Heb de brief verder ook niet meer aangepast.
Ben wel echt des doods hoor!
Hoe het momenteel met mij gaat..
Niet zo goed.
Ik denk dat ik de behandelijk afsla omdat ik nog niet weet wat ik wil.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:02

Misschien kan de behandeling je ook juist helpen om te kijken wat je wilt!
Wacht eerst je intake af meis! Nu nog geen keuzes maken, dan geef jij jezelf geen eerlijk kans. Die kans verdien je wel! echt!

Ontzettend dapper dat je morgen de brief gaat geven aan je ouders!
Laat je weten wat de reactie van hen is?

Take care girl!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 23:20

Ja ik laat het weten!
Ken jij trouwens veel mensen uit Deventer??
Familie woont daar namelijk :)

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:20

XmissdaphX schreef:
Dank jullie wel!
morgen ga ik de brief geven..
Ben wel weg maar goed..
Heb de brief verder ook niet meer aangepast.
Ben wel echt des doods hoor!
Hoe het momenteel met mij gaat..
Niet zo goed.
Ik denk dat ik de behandelijk afsla omdat ik nog niet weet wat ik wil.

Hé hallo,
das niet de afspraak!! op lc wist je zo duidelijk wat je ging doen!! dat je geholpen wilde worden ik was nog zo trots op je...
maar wisten je ouders het nog niet?? terwijl je het wel aan ons hebt verteld?? dat had ik niet verwacht!!
je hebt hier op bokt veel adviezen van moeders gekregen, alsjeblieft doe er wat mee!
ook jouw moeder is een moeder, en een moeder houdt van haar kind, ook al geloof je dat nu niet het is echt zo!!
(anders zouden ze toch niet ff naar lc toe rijden om hoi te zeggen)

we hebben het er in het echt ook al over gehad!! ik vind het erg moeilijk voor je! en was zo trots dat je deze stap al had gezet laat die afspraak maar mooi staan en je weet dat je hulp nodig hebt.. temisnte 3 weken geleden wist je dat nog!!
probeer hier voor open te blijven staan...
als je dat helemaal niet doet.... zie ik je volgend jaar misschien wel niet meer ..............(op kamp)

Heel veel succes en sterkte
als je me nodig hebt weet je mijn bp box te vinden
en Daphne!! Tot volgend jaar!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:01

Goeie morgen Daphne, heel veel succes vandaag :)
ik denk dat we je een week niet meer zullen spreken?

Ik wil je laten weten: Ik denk aan je.
Succes en sterkte. En vergeet niet: Je bent sterker dan je zelf weet!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:49

Jeetje TS dat is erg moeilijk,knap dat je het toch durft te zeggen.
Maar ik zag je profiel en ik snap écht je probleem niet,ik bedoel je bent slank,je ziet er heel goed uit,je bent sportief!Wat wil een meid nog meer?
En hoe doe je dat dan met je opleiding?Dan ben je toch de hele dag met eten bezig,das dan toch een soort van straf?
Ik bedoel als kok moet je toch eten proeven enzo?Hoe sla je je daar doorheen dan?

En echt hoor meid,er is niks mis met jou uiterlijk!!!!!!!!!!!
En je bent verre van dik,menigeen zou zich jou lijntje wensen!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:02

Het is heel vervelend als ouders zo reageren maar ze heeft het beste met je voor. Mijn moeder heeft me ook met heel harde woorden wel eens duidelijk gemaakt dat ik fout bezig was. je vat het kwetsend op maar het is juist goed bedoeld. Ook nu je moeder al iets door heeft zal het haar niet compleet verrassen. Je zult je ouders nodig hebben. Ik heb ook vaak ruzie met mijn ouders om mijn eetprobleem, maar ik kan in echt altijd op ze rekenen.

Dat je een behandeling niet wil/aandurft is echt gezien vanuit je eetprobleem. Ik wou het ook absoluut niet omdat ik geen verandering wou. Maar nu ik hulp krijg merk ik heel duidelijk dat ik heel fijn met de andere meiden kan praten en dat zei je echt heel goed begrijpen en steunen. Ik vond het echt verschikkelijk om hulp te krijgen en een behandeling aan te gaan. Maar ik ben blij dat ik het toch heb gedaan en dat ik het nog doe. Ik moet binnenkort ook weer een intensievere behandeling, en ik vind het nu niet fijn, maar ik weet dat als ik het doe, ik er beter uitkom.

Heel erg veel sterkte en succes, zorg een beetje goed voor jezelf. En niet te bang zijn, het zal allemaal erg meevallen.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:06

Heel veel succes vandaag ts!