Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:55

Ontbijt: ontbijtdrank (Goedemorgen) 200 ml 140 Kcal (kan niks anders binnen krijgen in de ochtend wegens littekens in slokdarm)
T: fruit of een andere gezonde tussendoor
Lunch: 2 boterhammen met beleg
T: weer fruit
A: diner
T: iets van yoghurtje, thee met koekje

Dit lijkt mij een normaal schema toch?
In het boek staat dat je op minimaal 1200 Kcal mag zitten zodat het gezond blijft en je qua vitamines, vezels etc goed zit.
Die 1250 zit erboven en ik gebruik met name volkoren pasta, volkoren brood, zilvervliesrijst, gezonde vleessoorten en veel groenten.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 10-08-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:57

Zilfstar schreef:
Ontbijt: ontbijtdrank (Goedemorgen) 200 ml 140 Kcal (kan niks anders binnen krijgen in de ochtend wegens littekens in slokdarm)
T: fruit of een andere gezonde tussendoor
Lunch: 2 boterhammen met beleg
T: weer fruit
A: diner
T: iets van yoghurtje, thee met koekje

Dit lijkt mij een normaal schema toch?

Bij je lunch mag je gerust drie volkoren boterhammen eten. En kies dan voor gezond beleg. Anijshagel, light jam, kipfilet, enz.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:57

Ik ga even mijn ongezouten mening geven als ik hier van meerdere mensen reacties lees:

Ik vind jullie met sommige maar een stelletje luie donders!
Ik bedoel: gesneden fruit kopen? Kom op zeg! Hoe moeilijk is het om zelf even wat fruit te maken? Snij voor mijn part een hele meloen in 1x, drop wat je niet hoeft in een plastic bak, drop dat in de koelkast en voila! Kun je een paar dagen mee vooruit. Afgesloten in de koelkast bederft dat echt niet hoor, dat is in de supermarkt toch ook niet?

En TS, hier komt nog een kontschop: je WEET dat je grote kans hebt op hartfalen? Je WEET dat je grote kans hebt op diabetes? Je hebt een vader EN een zus bij wie je ziet hoe het NIET moet?
En je hebt 2 schatten van kinderen plus een mannetje lief?

Hoeveel kontschoppen wil je nog hebben? Hoelang wil je van je gezin genieten? DAT moet je kontschop zijn, DAT moet je drijfveer zijn! Niet alleen ikke ikke, maar ook je fantastische gezin.

En geloof me, dit komt uit een goed hart, en is echt goed bedoeld :) Dus KOM OP! Geef jezelf die trap onder je dikke bips! Dan kan je over een paar maanden jezelf aaien over je dunne bips :D

Ik zie trouwens in je onderschrift dat je OOIT 70 kilo wil wegen?
Verander dat OOIT in een datum welke haalbaar is, bijvoorbeeld 1 december ofzo, ik noem maar wat.
Kom op, je kunt het heus!

Edit: met je lunch mag je echt meer eten hoor! Maak er 3 volkoren boterhammen van, plus een bakje Optimel yoghurt met musli?
Laatst bijgewerkt door Esgaroth op 10-08-10 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:58

Wat bij mij goed werkt is inderdaad belonen, dus op zaterdag mag ik wel een keer vet eten en een reep (kitkat ofzo). De rest van de week gewoon netjes gezond eten (zo min mogelijk dierlijke vetten en zo min mogelijk suiker, en veel groente en fruit). En zorg dat je geen snoep, nootjes, chips en dergelijke in huis hebt. Als ik koekjes in huis heb, eet ik ze ook, maar als je het niet koopt is het toch echt makkelijker om een rijstwafel (Snack-a-Jacks zijn best eetbaar) of fruit te pakken.

En beweeg erbij, bijvoorbeeld met start-to-run (is ook een topic van op bokt). Dit werkt pas echt. Het motiveert je om te blijven bewegen, het helpt je met afvallen, door de betere conditie en beterer doorbloeding verbruik je meer calorieen, en je wilskracht word er ook groter door!
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 10-08-10 16:02, in het totaal 3 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:58

Maar waar bestaat je diner uit?
En wat voor koekje? Ene koekje is een caloriebom namelijk, terwijl je er van de ander bij wijze van 5 op kunt :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:59

Dat is een normaal schema, alleen wat je hier opschrijft en wat je werkelijk eet daar zit nogal een verschil in :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:00

Ik zou eigenlijk niet gaan beginnen met vet/ongezond eten als beloning. Daar zit, bij mij iig, nou juist het probleem. Och ik heb een zware dag gehad, dan mag ik wel een koekje. O die tentamens allemaal, laat ik vandaag maar een pizza eten. Daar moet je juist van af toch? Beloon jezelf dan met iets anders.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:01

Toetjes zijn wel link trouwens hoor. Je schrijft bijvoorbeeld een 'yoghurtje', maar daar zit nogal verschil in. Als je magere yoghurt zonder iets er in neemt is dat prima, maar al die fruityoghurts zijn vaak echte caloriebommen, en van de suiker die er in zit krijg je ook weer honger.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:02

Esgaroth schreef:
Ik ga even mijn ongezouten mening geven als ik hier van meerdere mensen reacties lees:

Ik bedoel: gesneden fruit kopen? Kom op zeg! Hoe moeilijk is het om zelf even wat fruit te maken? Snij voor mijn part een hele meloen in 1x, drop wat je niet hoeft in een plastic bak, drop dat in de koelkast en voila! Kun je een paar dagen mee vooruit. Afgesloten in de koelkast bederft dat echt niet hoor, dat is in de supermarkt toch ook niet?

En TS, hier komt nog een kontschop: je WEET dat je grote kans hebt op hartfalen? Je WEET dat je grote kans hebt op diabetes? Je hebt een vader EN een zus bij wie je ziet hoe het NIET moet?

Hoeveel kontschoppen wil je nog hebben? Hoelang wil je van je gezin genieten? DAT moet je kontschop zijn, DAT moet je drijfveer zijn! Niet alleen ikke ikke, maar ook je fantastische gezin.

En geloof me, dit komt uit een goed hart, en is echt goed bedoeld :) Dus KOM OP! Geef jezelf die trap onder je dikke bips! Dan kan je over een paar maanden jezelf aaien over je dunne bips :D

Verander dat OOIT in een datum welke haalbaar is, bijvoorbeeld 1 december ofzo, ik noem maar wat.

Edit: met je lunch mag je echt meer eten hoor! Maak er 3 volkoren boterhammen van, plus een bakje Optimel yoghurt met musli?

Zo goed? :o

Heb als uitgangspunt ene halve kilo per week (mij aangeraden door huisarts om daarvoor te gaan. Meer is meegenomen zei zij. Eerste maanden zal sneller gaan dan latere maanden...)

En bedankt. Heb deze boodschap meteen uitgeprint!

Kiwipitje

Re: Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:05

0,5 kilo per week is dus voor 17 kilo 34 weken. Van nu tot en met mei 2011 zijn precies 34 weken. Als je dus één keer niet afvalt dan ga je al in de mist. Lijkt me dat dit een erg strakke deadline is. Een strakke deadline kan ook demotiveren.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:06

Heino schreef:
Maar waar bestaat je diner uit?
En wat voor koekje? Ene koekje is een caloriebom namelijk, terwijl je er van de ander bij wijze van 5 op kunt :)

Koekje is volkorenkoekje (38 Kcal per koekje)

Diner is verschillend natuurlijk maar bedoeling is 150 gr aardappel, zilvervliesrijst, volkorenpasta. 100 gr vlees, vis, vegetarisch (rauw gewicht), 200 gr groente.
Heb diverse recepten van tussen de 400 tot 600 Kcal uit gezonden boeken. (en dan niet dubbel opscheppen)

Sim0ne schreef:
En beweeg erbij, bijvoorbeeld met start-to-run (is ook een topic van op bokt). Dit werkt pas echt. Het motiveert je om te blijven bewegen, het helpt je met afvallen, door de betere conditie en beterer doorbloeding verbruik je meer calorieen, en je wilskracht word er ook groter door!

Heb je link naar dat topic voor mij?

Sim0ne schreef:
Toetjes zijn wel link trouwens hoor. Je schrijft bijvoorbeeld een 'yoghurtje', maar daar zit nogal verschil in. Als je magere yoghurt zonder iets er in neemt is dat prima, maar al die fruityoghurts zijn vaak echte caloriebommen, en van de suiker die er in zit krijg je ook weer honger.

In boek hebben ze het over magere vruchtenyoghurt of kwark, 125 ml (150 gram)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:07

Kiwipitje schreef:
0,5 kilo per week is dus voor 17 kilo 34 weken. Van nu tot en met mei 2011 zijn precies 34 weken. Als je dus één keer niet afvalt dan ga je al in de mist. Lijkt me dat dit een erg strakke deadline is. Een strakke deadline kan ook demotiveren.

Zoals in de uitleg staat zal ik wrs eerst sneller afvallen en later langzamer. Dan dan hou je juist ruimte over. En tsja, je moet toch een datum kiezen. Ik kan wel zeggen in 2014 maar dat werkt ook niet. Dit lijkt mij een mooi streven, is te overzien. Niet te kort dat het niet haalbaar is of ongezond wordt. Niet te lang dat het te lang duurt en ik dus iets heb van: het komt wel.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:10

Als jij zegt dat het gaat lukken prima, maar wanneer je richting je streefgewicht gaat mag je blij zijn als er een kilo per 2 maanden vanaf gaat. Maakt verder niet uit hoor, probeer alleen maar raad te geven aan de hand van wat ik zelf heb meegemaakt. Als jij dat in de wind wil slaan prima :). Mij maakt het namelijk niet uit als je het compleet opgeeft na de kerst omdat je 2 kilo aan bent gekomen en je het nooit meer gaat halen voor mei.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:12

Bedankt! (heb zelf ook al de nodige ervaring met afvallen hoor en helaas ook weer met aankomen)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:15

Ik heb ook hetzelfde probleem.
niet zozeer om mijn gewicht..
ik ben 1.73 lang en weeg ongeveer 66 kilo.
maar ik eet gewoon té ongezond... veel vettigheid (mayonaise overal bij, frietjes)

Ik eet al 2 weken geen snacks meer omdat op mijn stage ik een anti-snack-contract heb getekend :')
Maar thuis gaan de tosti's met wat mayo of curry en gewoon lekker in...

Ben dus ook op zoek naar tips om het vol te houden wat gezonder te gaan doen.
Op de dagen dat ik overdag stageloop ga ik op de fiets. 30 minuten fietsen, dus 1 uur in totaal op een dag.

Een paar kilo minder hoeft niet perse... Maar dat buikje weg, dat zou wel lekker zijn!

* hier is sinds gisteren al 1 zak chips opgegaan en een halve zak spekkies*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:20

Enigste wat mij mij werkt is als ik 1/2 keer per week fiks mag snaaien.. Ik doe dus aan Weight watchers en daar heb je naast je dagaantal punten een aantal punten die je extra over de week heen mag eten. Die bewaar ik zo goed mogelijk voor de vrijdag of zaterdag avond en die maak ik dan met heel veel plezier op!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:21

Heb gezocht op start to run, maar kom op iets van een podcast. Ja, ik heb geen iPod (errug he) dus dat is dan niets voor mij. Heb wel een oude MP3 speler. Misschien kan ik daar iets mee?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:22

Ik heb de gouden tip :)

Jezelf elke dag iets lekkers gunnen.

Je hebt dan idd wel de discipline nodig om te zeggen dat dat het enige is wat je mag hebben die dag. Maar zonder discipline is nog nooit iemand beter geworden ;)
Je hoeft niet te streng voor jezelf te zijn, de meeste mensen gaan tot in het extreme (idd met die foto's). Doe dit niet! Dat is eetstoornis gedrag en ik kan dat niet aanmoedigen.

Dus de ene dag mag je pizza als avond eten (eet dan wel gewoon gezond de rest van de dag!) de dag erna mag je een snickers ice als toetje. Dat soort dingetjes. Daar kun je dan ook echt naar uit kijken :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:23

Esgaroth schreef:

Als ik voorgesneden fruit wil kopen, dan doe ik dat. Voor sommigen maakt dit de stap makkelijker om meer fruit te eten, omdat ze geen zin/tijd/fut/energie hebben om fruit te kopen, te pellen, te wassen en te snijden. Zoals voor mij dus. Ik eet onwijs veel fruit, maar alleen als ik het zo kan eten. Noem het lui, ik noem het handig en makkelijk.

Daarnaast is 1 december geen redelijk doel. 20 kg in 4 maanden is mogelijk, maar onrealistisch. Dan zit het er binnen no time weer aan. 1 mei vind ik een hele goede. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:24

phormicola schreef:
Ik heb de gouden tip :)

Jezelf elke dag iets lekkers gunnen.

Je hebt dan idd wel de discipline nodig om te zeggen dat dat het enige is wat je mag hebben die dag. Maar zonder discipline is nog nooit iemand beter geworden ;)
Je hoeft niet te streng voor jezelf te zijn, de meeste mensen gaan tot in het extreme (idd met die foto's). Doe dit niet! Dat is eetstoornis gedrag en ik kan dat niet aanmoedigen.

Dus de ene dag mag je pizza als avond eten (eet dan wel gewoon gezond de rest van de dag!) de dag erna mag je een snickers ice als toetje. Dat soort dingetjes. Daar kun je dan ook echt naar uit kijken :)

Elke dag iets lekkers gunnen ben ik met je eens, maar ik zeg, kies dan voor ontbijtkoek of crackers of fruit of een low-calories koekje, en niet voor pizza of Snickers ijs. Weet je hoe ontzettend veel calorieën er in pizza zitten? Of in zo'n ijsje? Dan val je niet af. :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:39

als je voor de rest gezond eet wel hoor :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:45

Pizza is toch al snel 1000 caloriën...

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:51

zit net even dit topic door te lezen..

ben zelf 8 kilo afgevallen omdat ik mij niet meer lekker voelde in mijn lichaam wat bij mij erg hielp was iedere dag op de weegschaal gaan staan dat het een verslaving word. (weet niet hoe ik het anders moet noemen) dat was echt mijn drijf veer en wat ik heel fijn vond ik deed namelijk sonja bakker was dat er heel veel motivatie tips in het boek stonden en ze heeft ook motivatie kaarten misschien helpt dat ook en doe het voor jezelf en wees echt streng want na die 2 weken heb je geen drang meer in zoetigheid dan ben je er doorheen ;) nou heel veel succes ermee.

edit: oja en het is echt stom om jezelf iedere dag iets lekker te gunnen ga het niet in eten zoeken maar in cadeautjes voor jezelf bijvoorbeeld als je 3 kilo bent afgevallen of 5 koop je die trui die je zo mooi vind of een bosje bloemen maar zoek het niet in eten dan is de verleiding weer te groot
Laatst bijgewerkt door annelies_b op 10-08-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:51

_Tara_ schreef:
Pizza is toch al snel 1000 caloriën...

Een simpele medium margaritha is al meer dan 1000 calorieën.
Bij een medium extravaganza of salami zit je al gauw over de 1200 calorieën.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:54

Ik had 't dan over een diepvriespizza van Big American. Maar afhaalpizza's zullen wss nog meer calorieën bevatten :j