Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zilfstar schreef:Ontbijt: ontbijtdrank (Goedemorgen) 200 ml 140 Kcal (kan niks anders binnen krijgen in de ochtend wegens littekens in slokdarm)
T: fruit of een andere gezonde tussendoor
Lunch: 2 boterhammen met beleg
T: weer fruit
A: diner
T: iets van yoghurtje, thee met koekje
Dit lijkt mij een normaal schema toch?
Dus KOM OP! Geef jezelf die trap onder je dikke bips! Dan kan je over een paar maanden jezelf aaien over je dunne bips 
Esgaroth schreef:Ik ga even mijn ongezouten mening geven als ik hier van meerdere mensen reacties lees:
Ik vind jullie met sommige maar een stelletje luie donders!
Ik bedoel: gesneden fruit kopen? Kom op zeg! Hoe moeilijk is het om zelf even wat fruit te maken? Snij voor mijn part een hele meloen in 1x, drop wat je niet hoeft in een plastic bak, drop dat in de koelkast en voila! Kun je een paar dagen mee vooruit. Afgesloten in de koelkast bederft dat echt niet hoor, dat is in de supermarkt toch ook niet?
En TS, hier komt nog een kontschop: je WEET dat je grote kans hebt op hartfalen? Je WEET dat je grote kans hebt op diabetes? Je hebt een vader EN een zus bij wie je ziet hoe het NIET moet?
En je hebt 2 schatten van kinderen plus een mannetje lief?
Hoeveel kontschoppen wil je nog hebben? Hoelang wil je van je gezin genieten? DAT moet je kontschop zijn, DAT moet je drijfveer zijn! Niet alleen ikke ikke, maar ook je fantastische gezin.
En geloof me, dit komt uit een goed hart, en is echt goed bedoeldDus KOM OP! Geef jezelf die trap onder je dikke bips! Dan kan je over een paar maanden jezelf aaien over je dunne bips
Ik zie trouwens in je onderschrift dat je OOIT 70 kilo wil wegen?
Verander dat OOIT in een datum welke haalbaar is, bijvoorbeeld 1 december ofzo, ik noem maar wat.
Kom op, je kunt het heus!
Edit: met je lunch mag je echt meer eten hoor! Maak er 3 volkoren boterhammen van, plus een bakje Optimel yoghurt met musli?

Heino schreef:Maar waar bestaat je diner uit?
En wat voor koekje? Ene koekje is een caloriebom namelijk, terwijl je er van de ander bij wijze van 5 op kunt
Sim0ne schreef:En beweeg erbij, bijvoorbeeld met start-to-run (is ook een topic van op bokt). Dit werkt pas echt. Het motiveert je om te blijven bewegen, het helpt je met afvallen, door de betere conditie en beterer doorbloeding verbruik je meer calorieen, en je wilskracht word er ook groter door!
Sim0ne schreef:Toetjes zijn wel link trouwens hoor. Je schrijft bijvoorbeeld een 'yoghurtje', maar daar zit nogal verschil in. Als je magere yoghurt zonder iets er in neemt is dat prima, maar al die fruityoghurts zijn vaak echte caloriebommen, en van de suiker die er in zit krijg je ook weer honger.
Kiwipitje schreef:0,5 kilo per week is dus voor 17 kilo 34 weken. Van nu tot en met mei 2011 zijn precies 34 weken. Als je dus één keer niet afvalt dan ga je al in de mist. Lijkt me dat dit een erg strakke deadline is. Een strakke deadline kan ook demotiveren.
. Mij maakt het namelijk niet uit als je het compleet opgeeft na de kerst omdat je 2 kilo aan bent gekomen en je het nooit meer gaat halen voor mei. 

Esgaroth schreef:Ik ga even mijn ongezouten mening geven als ik hier van meerdere mensen reacties lees:
Ik vind jullie met sommige maar een stelletje luie donders!
Ik bedoel: gesneden fruit kopen? Kom op zeg! Hoe moeilijk is het om zelf even wat fruit te maken? Snij voor mijn part een hele meloen in 1x, drop wat je niet hoeft in een plastic bak, drop dat in de koelkast en voila! Kun je een paar dagen mee vooruit. Afgesloten in de koelkast bederft dat echt niet hoor, dat is in de supermarkt toch ook niet?
En TS, hier komt nog een kontschop: je WEET dat je grote kans hebt op hartfalen? Je WEET dat je grote kans hebt op diabetes? Je hebt een vader EN een zus bij wie je ziet hoe het NIET moet?
En je hebt 2 schatten van kinderen plus een mannetje lief?
Hoeveel kontschoppen wil je nog hebben? Hoelang wil je van je gezin genieten? DAT moet je kontschop zijn, DAT moet je drijfveer zijn! Niet alleen ikke ikke, maar ook je fantastische gezin.
En geloof me, dit komt uit een goed hart, en is echt goed bedoeldDus KOM OP! Geef jezelf die trap onder je dikke bips! Dan kan je over een paar maanden jezelf aaien over je dunne bips
Ik zie trouwens in je onderschrift dat je OOIT 70 kilo wil wegen?
Verander dat OOIT in een datum welke haalbaar is, bijvoorbeeld 1 december ofzo, ik noem maar wat.
Kom op, je kunt het heus!
Edit: met je lunch mag je echt meer eten hoor! Maak er 3 volkoren boterhammen van, plus een bakje Optimel yoghurt met musli?
phormicola schreef:Ik heb de gouden tip
Jezelf elke dag iets lekkers gunnen.
Je hebt dan idd wel de discipline nodig om te zeggen dat dat het enige is wat je mag hebben die dag. Maar zonder discipline is nog nooit iemand beter geworden
Je hoeft niet te streng voor jezelf te zijn, de meeste mensen gaan tot in het extreme (idd met die foto's). Doe dit niet! Dat is eetstoornis gedrag en ik kan dat niet aanmoedigen.
Dus de ene dag mag je pizza als avond eten (eet dan wel gewoon gezond de rest van de dag!) de dag erna mag je een snickers ice als toetje. Dat soort dingetjes. Daar kun je dan ook echt naar uit kijken
nou heel veel succes ermee.