Extreem haaruitval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:17

Voorlopig heb ik nog wat op mijn hoofd staan maar de paniek begint wel redelijk te komen, ook omdat er nu gewoon niks uit het bloed is gekomen.
En als ik ga denken van wat er de afgelopen weken veranderd is waar het eventueel van zou kunnen komen is dat echt teveel en weet ik het helemaal niet meer.

Ben stiekempjes wel eens aan het googlen geweest voor een pruikenwinkel hier in de buurt.. mocht het nodig zijn ben ik voorbereid :\

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:18

Ben je ook niet van pil veranderd??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:20

:(:) Ik denk dat je (zolang je je hoofdhuid nog niet echt door je haar heen ziet) nog niet echt in paniek hoeft te raken, maar ik kan me voorstellen dat je dat anders voelt!
Krijg je er ook commentaar op uit je omgeving? Misschien voelt het voor jou gevoel omdat je er zo over inzit, ook dunner aan dan het in werkelijkheid is (als je snapt wat ik bedoel).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:20

Hoe zit het met je wimpers, wenkbrauwen, en haar op andere plaatsen?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:23

Eciara, ik slik helemaal geen pil (embolie in het verleden, mag niet mee rdus)

Cayenne, ja ik krijg wel reacties uit mijn omgeving van dat overal waar ik ben geweest ik haren achterlaat. Nog niet zozeer over mijn haar zelf, maar ik merk zelf dat het dunner wordt (stiekje wat er normaal gesproken twee keer omheen kon, er nu makkelijk 3 en soms vier keer omheen kan) en je ziet het duidelijk bovenop dat het een heel stuk is uitgedund.

Wimpers zijn ook niet helemaal je van het, maar daar heb ik nooit echt veel van gehad en vallen al zolang ik me kan herinneren uit.
Ander haar als wenkbrauwen enzo is niks bijzonders mee

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:28

Ik heb een tijd gehad dat ik iedere ochtend standaard mijn kussen en bed moest stofzuigen omdat ik een vracht haar achter liet. Toen ben ik van shampoo gewisseld, veel meer fruit gaan eten en ipv een elastiekje nu overdag zo'n grote haarklem in m'n haar, en toen was het godzijdank over. Ik begon me toen ook zorgen maken maar mijn bloed was verder prima. Ik had toen overigens wel ook hele slappe nagels.
Maar goed, daar heb jij niet zoveel aan omdat jouw nagels wel goed zijn en je al van shampoo veranderd.
Overigens ga ik ieder jaar wel een paar weken "in de rui". Ze zeggen dat mensen niet kunnen ruien, maar daar denkt mijn haar toch anders over :+ :D

Ik zou inderdaad naar de dermatoloog gaan. Dat lijkt me nog bijna de enige optie als ik het zo hoor.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:00

Focussed schreef:
amyz: Klopt, de siliconen zorgen er voor dat het glanst en gezond lijkt :j (vergelijk het maar met een laagje olie wat over het haar gaat en glans geeft). Maar redden kan alleen door al het droge eruit te knippen. Je kunt een haar niet "voeden" of hydrateren dmv ook maar iets. Je kunt het alleen net gezond laten LIJKEN met siliconen, en het meer doorkambaar maken als het tij al niet meer te keren valt. Maar meer kun je echt niet doen, wat die verpakkingen ook beloven. :n

Even off topic: er stond een interview/artiekel van een haarexpert in de AD van zaterdag. Die gaf aan dat het behandelen van het haar met olie wel degelijk invloed had op de kwaliteit en droogheid van het haar. Droog haar daarbij staan de "schubben" uit elkaar. Met koud water afspoelen zorgt voor het sluiten van de schubben en met goede haarolie behandelen zorgt ervoor dat de schubben weer gaan liggen, je haar zachter en glanzender en beter in conditie is. Met warm weer je haar strak opbinden/opsteken was heel slecht, liefst los houden, of losjes opsteken. En maskers een nachtje in je haar houden of zelfs overdag een beetje in je haar doen dat was ook goed voor je haar.

TS wat vervelend dat er niets uit het bloedonderzoek is gekomen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:42

Conditioner zorgt ervoor dat de haarschubben gaan liggen, waardoor het doorkambaar wordt. (En conditioner staat stijf van de siliconen..). Maskers kunnen in principe niet "intrekken" , je haar kan namelijk maar 7% van zijn eigen vochtcapaciteit opnemen aan "hydratatie" van buitenaf. De rest blijft als een laag om het haar zitten.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:48

Ik doe heel soms een masker in mijn haar omdat ik in de veronderstelling ben dat dit goed is.
Maar elke keer als ik het heb gedaan (zo 1x in de 2 maanden ofzo) dan jas ik me er toch een bos haar uit waar je akelig van wordt. Ik gebruik het dus echt niet meer, het doet alleen maar meer kwaad.
@Focussed: welke shampoo raad jij aan waar niet al die troep inzit?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:50

Ik heb het niet over conditioner maar over verzorgende haar olie om het haar te voeden waarbij de schubben zich sluiten. Je haar spoelen met koud water na het wassen is ook zo'n middel om de schubben te laten liggen.
En hij noemde toch maskers ter ondersteuning van je haar in warme droge tijden.. Kijken of ik het artikel nog heb liggen vanavond en hoe de goede man heet..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:59

Esgaroth schreef:
Ik doe heel soms een masker in mijn haar omdat ik in de veronderstelling ben dat dit goed is.
Maar elke keer als ik het heb gedaan (zo 1x in de 2 maanden ofzo) dan jas ik me er toch een bos haar uit waar je akelig van wordt. Ik gebruik het dus echt niet meer, het doet alleen maar meer kwaad.
@Focussed: welke shampoo raad jij aan waar niet al die troep inzit?

Toevallig de zilvershampoo van Kruidvat eigen merk (nee geintje, toevallig zag ik dat daar ook geen troep in zat := ) . Maar die zou ik alleen gebruiken als je grijs wordt :))

Maar L'Oreal Nature Pure (oid) met als ondertitel "No parabens, no sulfates, no silicones". Je kan hem kopen bij een kapper die met L'Oreal werkt :j Klein flesje kost wel €17,-, maar het is een stuk geconcentreerder dan supermarkt-shampoo's, je gebruikt dus veel minder. En je haar lijkt ook nog is minder snel vet en zwaar (siliconen maken je haar ontzettend plat en futloos, tegenwoordig heb ik gewoon volume zonder een föhn of een mousse aangeraakt te hebben :D )

Ik gebruik daarbij ook masker hoor. Ook al weet ik dat het geen zier helpt, het maakt m'n haar wel even net wat doorkambaarder :j

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:02

Ik gebruikte vroeger ook Zilvershampoo hoor .. om mijn blond gekleurd haar blond te houden :+ dus is niet enkel voor als je grijs word :=

@TS: heel veel succes hiermee .. hopelijk vinden jullie snel de oorzaak .. Jammer dat er niets uit het bloed kwam ..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:17

Haha nee weet ik, het haalt de gele gloed uit haar met weinig pigment (zoals wit haar of idd blond).

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 10:58

Ik heb de uitslag :)

De combinatie van een nét-genoeg-foliumzuur en een andere stof in het bloed wat net niet goed was, kan haaruitval geven.
Dus nu zes weken medicatie slikken en hopen dat het overgaat.
Zoniet gaat de arts verder zoeken naar mogelijke oorzaken.

Ik hoop dat het werkt :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:00

Hopelijk is dat het Nymphadora!! Dat zou zo fijn zijn, ben je der in een klap van af!!
Heel veel succes :j !!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:00

Toch wel beter dat er een mogelijke oorzaak gevonden is :j dat je weer een stap verder bent ..

Hopelijk is het wat ze denken dat het is en word het snel beter ! :D

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:03

Ik hoop het echt!
Word er ontzettend deprie van als ik zie hoe mijn staartje is gekrompen van opzich best wel een normale staart naar zo'n zielig sprietending :=

Hihi, maar om nou extensions te nemen.. dat is denk helemaal de doodsteek voor mijn haar :') Dus dan maar even geduld en hopen dat én de haaruitval stopt én mijn haar weer lekker gaat groeien!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:03

het kan zijn dat je een ijzertekort hebt dat geeft ook extreme haaruitval.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:03

Fijn dat je weet wat het is! hopen dat het hiermee overgaat.
Ik moet morgen ochtend naar de dokter, heb ook extreme haar uitval. Zo erg dat er s'ochtends echt plukken naast mn kussen liggen...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:28

Oh, ik hoop voor je dat het werkt Naat! Ik ben zelf nav van jouw topic wel op andere shampoo overgegaan (na 100 PB's met Focussed). Ik ga nu Neutral gebruiken, wellicht dat dat voor jou ook extra kan helpen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:51

Esgaroth schreef:
Oh, ik hoop voor je dat het werkt Naat! Ik ben zelf nav van jouw topic wel op andere shampoo overgegaan (na 100 PB's met Focussed). Ik ga nu Neutral gebruiken, wellicht dat dat voor jou ook extra kan helpen?

:)) Haha

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:15

Hoe gaat het TS?
Merk je al wat verbeteringen na 2 weken medicatie?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:21

Helaas.. Nog steeds flink haaruitval..
Naar de kapper geweest om er iig maar een stukje af te laten halen.
En zij heeft gekeken en vond de uitval ook wel echt heftig en zei ook dat er eigenlijk nauwelijks te zien was dat er nieuw haar terug groeide..

Kortom.. Niet echt heel fijn.

Ik was nu ook met Neutral. De jeuk is wel minder iig, maar nog lang niet over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:28

Bah, dat is echt vervelend zeg!
Is er een indicatie over hoe lang het kan duren voor de medicatie werkt? Of had je nu onderhand al wel verbetering moeten merken?
Heel veel sterkte! :(:)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:39

Ik had nu al zeker wat moeten merken.
Ik wacht het nog een weekje af en als het niet minder wordt dan ga ik me door laten verwijzen naar een dermatoloog :)