[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:56

*auw* :=
Ik heb sowieso een nippy-fobie :')

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:01

Hmm, ik heb al bijna 10 jaar een navelpiercing, en ben dr nog altijd helemaal blij mee. In het begin was ie een jaar lang constant ontstoken, maar achteraf bleek dat ik niet tegen dat metaal kon waar die piercing van gemaakt is die ze er als eerste indoen, dus toen ik een andere er in had gedaan nooit meer last gehad, maar nu opeens is ie weer constant ontstoken, weet iemand hoe dat kan? Heb hem er nu 2 weken uit en af en toen prik ik er ff 1 doorheen om het gaatje open te houden, en was hem met unicura zeep, maar hij blijft ontstoken, help :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:05

heb je ergens anders in je lichaam problemen?
Bij een verkoudheid, wondje, ontsteking of psychisch ongemak doen je piercings vaak graag mee :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:53

Tsja zo ongeveer alle spieren in mijn lijf zitten muurvast door de stress :+
Maarja dat heb ik wel vaker en nog nooit een ontstoken piercing gehad. Nouja dan word het maar gewoon wachten tot het over gaat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:24

Ik heb het altijd wel erg... tenminste bij mijn helix, die wordt altijd gevoelig als ik ziek ben :+

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:57

Nou ja, tot nog toe was m'n navel gewoon wat ontstoken, gisteren onder de douche kneep ik dr ff in, en dr kwam toch een berg pus uit, niet te geloven dat dat in zo,n klein dingetje past. :oo
Zal er nog maar ff geen piercing in doen. :(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:25

mijn tongpiercing doet sinds een paar dagen aan de onderkant pijn, mijn tongriempje ook, raar want dat ding heb ik al een jaar, maar ik moet volgende week naar de tandarts, en wil dan eigenlijk wel weer dat me tong oke is, hoe te verzorgen nu? edit: hij was dus ook gezwollen en dat drukte op de onderkant, nu ik een langer staafje heb trekt de pijn iets weg, ik laat dus verder mijn speeksel maar weer t werk doen :j

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:42

Megamutsj schreef:
RavenIris schreef:
*Meld zich!*

Ik ben sinds kort bijna piercingloos!
Momenteel heb ik enkel nog 2 sternum MD's, maar heb ook een vertical labret, inner conch, helix, forward helix, sideburn surface en 2 tepelpiercings gehad. Je kan je wel voorstellen dat ik me nu extreem leeg voel! :D
Maar ik heb mezelf beloofd een navelpiercing te nemen wanneer ik in totaal 13 kg ben afgevallen, nog 10 te gaan! :Y)

Mag ik vragen waarom je ze allemaal eruit hebt gehaald?

De vertical labret heb ik eruit gehaald omdat ie soms erg irriteerde, mijn vriend het vreselijk vond en ik er erg moeilijk werk mee kon vinden. De sideburn was aan het uitgroeien en de tepelpiercings geneesden ook maar moeilijk. En ik was ze zelf ook wel een beetje beu gezien.. De conch en de 2 helixen heb ik eruit gehaald voor mijn werk. Maar ik ben blijkbaar ook niet zo gehecht aan mijn titanium sierraden als de meeste mensen :o

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:57

Ik heb mijn tongpiercing er weer uit gehaald na 3 weken... Ik bleef zoveel last houden van mijn tongriem, en achterkant van mijn tong. Het voelde als hele erge spierpijn nog steeds en ik kon mijn tong niet eens normaal uitsteken. Toen ik heb er uit had gehaald was dit gevoel meteen over! Ik zie ook dat het stukje wat zeg maar doorloopt van je tongriempje een beetje in een bochtje is gaan zitten om plaats te maken voor de piercing. Kan dit komen omdat hij niet scheef genoeg gezet is???

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:52

Ik heb nu al een tijd een helix en wil nu ook graag een tragus volgend jaar oid... Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Meer/minder pijn dan een helix? En het lijkt alsof dat botje daar wel erg klein is bij mij, kan dat geen kwaad? En kan je wel oortjes van mp3 oid aandoen met een tragus?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:04

Had minder last van mijn tragus dan van mij helix. Of het past moet de piercer beoordelen, die kan dat het beste.
Oordoppen in doen kan de eerste paar keer pijn doen maar daarna kan het gewoon :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:12

xDramaQueen schreef:
mijn tongpiercing doet sinds een paar dagen aan de onderkant pijn, mijn tongriempje ook, raar want dat ding heb ik al een jaar, maar ik moet volgende week naar de tandarts, en wil dan eigenlijk wel weer dat me tong oke is, hoe te verzorgen nu? edit: hij was dus ook gezwollen en dat drukte op de onderkant, nu ik een langer staafje heb trekt de pijn iets weg, ik laat dus verder mijn speeksel maar weer t werk doen :j

Soms is die gewoon even geiriteerd, ben je een keer onbewust blijven hangen oid.
Je kan even spoelen met zoutoplossing... maar meestal trekt het binnen enkele dagen weg als er even een langer staafje in zit :j

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:24

een vriendin van mij heeft een tongpiercing laten zetten,
afgelopen vrijdag ze spoelt met mondwater en wat kan ze het beste eten.
hoelang hou je er last van ongeveer?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:55

wat voor mondwater? lysterine e.d. meot je verdunnen met water :)
Verder moet ze gewoon alles eten wat ze normaal ook eet ;)
Last verschilt een beetje per persoon.
Ik heb zelf beide keren maar 1 tot 2 dagen last.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:21

Hoelang mag je eigenlijk niet zwemmen met een Dermal piercing ?

:o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:01

6 weken geloof ik? toch? :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:01

Hier zeggen ze de 1e 2 weken niet, daarna goed schoon maken na het zwemmen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:15

zou best kunnen, ben niet zo heel erg thuis in de dermals... maar ik weet dat de meeste piercings iig in NL pas na 6 weken zouden mogen.
Ik ben ook meestal eerder gaan zwemmen, en daarna goed schoonmaken :j
Het vervelende zijn de bacterieën wanneer je daadwerkelijk ín het water ligt.... vooral zwembadwater schijnt een ramp te zijn... zeewater is vaak wel weer goed.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:17

Jaa, ik bedoel het zwembad ja!
De zee is me nog even te koud xD

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:22

Bij 'mijn' piercer staat iig bij microdermal op de site: :list:
Citaat:
De eerste 6 weken niet zwemmen, in de sauna of lang in een ligbad. Aangezien dit de genezing negatief beïnvloed en de kans op infecties vergroot.

Ligt er denk ik ook een beetje aan je eigen lichaam... genees je snel? En hoe ziet de dermal eruit?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:47

Naar mijn idee ziet hij er prima uit heb er totaal geen last v gehad en ik heb hem nu 5 weken denk ik gisteren toen ik wakker werd was hij een beetje rood en gevoelig maar na het wassen met unicura nergens meer last van gehad!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:58

met een dermal zou ik wel wachten met zwemmen, als ie nog niet goed is vastgehecht en je gaat zwemmen is de kans dat je hem verliest best groot, je huid word dan veel soepeler.

chantal, ik heb nu al vrijwel geen last meer, heb niet gespoeld niets, was dus schijnbaar gewoon t staafje idd.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:25

mayniac_val schreef:
Had minder last van mijn tragus dan van mij helix. Of het past moet de piercer beoordelen, die kan dat het beste.
Oordoppen in doen kan de eerste paar keer pijn doen maar daarna kan het gewoon :)

Ok bedankt :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:50

Ik heb een oorpiercing. Naja piercing, hij is geschoten als een oorbel. Dus het deed geen pijn. Wel had ik na een week echt super veel pijn, dat komt omdat kraakbeen gevoelig is.
Maar nu wil ik super graag een navelpiercing. Maar het probleem is dat het van mijn ouders niet mag. Dus zit er ik er over na te denken om het gewoon te doen. Ik snap trouwens niet waarom het niet mag.
Maar kan iemand mij zeggen of het pijn doet of niet?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:53

nee maar ik kan je wel zeggen dat je je ouders te respecteren hebt en zolang jij onder hun dak woont te doen hebt wat zij willen, woon je op jezelf dan doe je wat je niet laten kan, maar als je thuis woont hou je je maar aan de regels :)