Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Toen was dat heeeeuuuul cool
!
verootjoo schreef:Rianne_ schreef:Dat vind ik echt bizar...
Toen ik 15 was had ik er ook nooit wat over gehoord hoor. Behalve dat het vies was, en later (op school) dat je dat doet als je getrouwd bent. Maar goed, ik zat dan ook op een christelijke school.
Verder denk ik idd ook dat het met gezond verstand te maken heeft. Ik heb dan wel bijna geen voorlichting gehad, ik snap heus wel hoe je zwanger wordt, en hoe je geen soa's krijgt.
savasan schreef:

Marlous1991 schreef:savasan schreef:
Whhahahahahahahaha
En tuurlijk weet ik dat de kans dat je zwanger raakt klein is als je nog niet ongesteld geweest bent, maar het kán wel. En girls verhalen zijn ook shocking!! Nou moet ik zeggen
dat je ook onder jonge kinderen gewoon dingen hoort dat je denkt Huh? op jou leeftijd speelde ik nog met barbies
Van die kinderen die het al over sex hebben terwijl ze nog op de basisschool zitten..
Daar hield ik me dus totaaal niet mee bezig. Citaat:Deze processen beginnen, met name bij meisjes, langzaamaan steeds eerder. In 1860 begonnen meisjes rond hun achttiende met menstrueren. In 1955 was de gemiddelde leeftijd die Nederlandse meisjes hadden bij de eerste menstruatie 13,7 jaar. Vijfentwintig jaar later, in 1980, is het begin van de eerste menstruatie met vier maanden vervroegd. Toen begonnen meisjes met 13,3 jaar te menstrueren. In Amerika is in 1997 vastge- steld dat meisjes hun eerste menstruatie gemiddeld hebben als ze 12,8 jaar oud zijn. Steeds vroeger dus, en het einde van deze tendens is nog niet in zicht. Hoewel in Nederland, anders dan in Amerika, de vervroeging wel minder snel lijkt te gaan.

xKatleentjex schreef:Er is laatst een artikel verschenen dat meisjes steeds vroeger hun eerste menstruatie en borstontwikkeling krijgen. Ik denk een vorm van evolutie. Even opgezocht over de menstruatie <knip>
. Dat verhaal herinner ik me nog goed. Of een klasgenootje dat vroeg: 'Meester, wat is een vagina?' om vervolgens te concluderen dat dat dus hetzelfde ding was dat zij thuis een k*tje noemden. 

Suzanne F. schreef:Om even terug te komen:
De zin in sex kan al lang aanwezig zijn voordat je ongesteld wordt. Die kan er zelfs al zijn voor het 10de jaar. (wil uiteraard niet zeggen dat je het dan maar moet doen he)
Rebeccaa schreef:Ook vind ik het raar dat het alleen maar ging over hetero-seksuele handelingen bij ons..
Suzanne F. schreef:Rebeccaa schreef:Ook vind ik het raar dat het alleen maar ging over hetero-seksuele handelingen bij ons..
Bij ons werden ook geen homo-sexuele handelingen besproken hoor. Dat is misschien meer iets van de laatste jaren maar 15 jaar geleden werd alleen de geslachtsgemeenschap tussen man en vrouw besproken.
Ik hoor dat ook van homoseksuele vrienden, ze worden nu meer gediscrimineerd op straat dan vroeger.