Geen honger gevoel, maar toch de drang om te eten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Re: Geen honger gevoel, maar toch de drang om te eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:28

Ik eet ook als ik me verveel heelaas :=
Ook een vakantie is niet bepaald goed voor je dieet,
Die 5 kilo die er af was was er zo weer aan :(

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:36

Hier nog iemand, ik ga vooral uit verveling eten. Al heb ik net gegeten, als ik me verveel eet ik weer :(

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:38

Pff ik ken het :=

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:30

Dit had ik ook zo erg!
Ik werd er helemaal gek van, die drang die niet te stoppen was... dus ik ging er eens bewust op letten wat ik nou allemaal naar binnen werkte.. Als ik bijvoorbeeld een reep chocolade op had, moest ik dat van mezelf er gewoon weer vanaf bewegen :o (fietsen, lopen, hardlopen, crosstrainer ed)
Nu denk ik wel 2x na voordat ik wat slechts pak om te eten! De drang naar al het slechte spul is ook een heel stuk minder geworden. (Dit gaat dus alleen om het slechte eten! Ik eet wel gewoon braaf al mijn maaltijden! :D )

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:32

Dit heb ik ook,
Maar nu doe ik i.p.v. chocola en zo,
Pak ik kauwgom zit niet zoveel calorien in.
En het werkt wel:P

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:42

Oh yes, ik ben niet de enige....
Als ik een dagje bij de paarden ben, eet ik lang niet zoveel als dat ik in de stad loop bijvoorbeeld. Dan koop ik al snel een rolletje chocolade oid.
Na de vakantie ben ik van plan weer aan de lijn te gaan denken, en wat vaker te gaan sporten.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:07

Dit herken ik heeeel erg! Ik heb het vooral als ik me verveel, dan ga ik iets te snaaien lopen zoeken.
Soms als ik er zin in heb, neem ik bijv. een appel ipv chips o.i.d.
Of ik ga met de hond lopen.

Probeer te zorgen dat je wat te doen hebt, of ga lekker sporten.
Dan word het gevoel vanzelf minder :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 16:38

Cookies schreef:
Ik heb dit heel erg gehad toen ik medicijnen gebruikte. Ik zat gewoon vol van het eten maar had de hele dag de drang om me nog voller te proppen. Gevolg was dat ik in 5 maanden tijd 10 kg was aangekomen. Nou mocht er bij mij wel wat aan maar vond dit toch wat overdreven. Gebruik je medicijnen, misschien de pil?

Ik ben in 4 á 5 maand zon 7 kilo aangekomen..
Ik ben aan de pil.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:42

Plak een briefje op de koelkast met de vraag Wil ik dit echt? (Hetzelfde idee als een foto)
Of idd de drie minuten methoden. En probeer erachter te komen waarom je de neiging hebt om te eten.

Je schrijft dat het eerder door psychische problemen kwam. Het blijft in ieder geval een zwakke plek. Misschien knaagt er nu ook wel iets wat je probeert weg te eten?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:53

Ik meld me ook maar. Ik eet ook uit verveling, maar ook vaak 'voor de gezelligheid' 's avonds op de bank met een boek of een dvdtje en dan gezellig wat toastjes erbij of een zak chips en een wijntje... Ik betrap mezelf er soms wel op dat ik gewoon automatich naar de koelkast of snoepkast loop zonder er bij na te denken. Het is eigenlijk gewoon een gewoonte te geworden. In onze winkel is ook regelmatig iets lekkers te vinden en anders komt schoonmoeder het wel brengen. Meestal heeft ze dan ook nog iets lekkers voor thuis bij zich. En als ik naar mijn ouders ga dan vinden die het zo gezellig dat ik langskom dat ik ook de hele dag volgestopt wordt. En vriendlief is ook niet vies van wat lekkers, dus de verleiding is ook wel heel erg groot. Ik weet ook wel dat ik het allemaal zelf naar binnen werk....maar toch.
BIj mij helpt het om iets te gaan doen als ik zin krijg om te snoepen. Even de was op hangen, vaatwasser leegmaken, even met de hond spelen. Dan vergeet ik dat ik zin in iets had en meestal is het daarna ook gewoon goed.
Ik probeer verder wel veel te sporten ( wandelen met de hond, hardlopen elke dag paardrijden) , gezond (avond)eten en veel fruit en water.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:38

Hier nog één! Ik eet juist als ik mij goed voel!
Als ik mij zorgen ga maken om iets of iemand, dan is het mis..
Dan eet ik niks, of heel weinig! Maar, als ik me goed voel dan eet ik echt alles zo achter elkaar door!
Ook als we terug komen van school, dan heb ik altijd zo'n honger..
Dat we dan door gaan naar de C1000 en dan ff wat lekkers halen!
Zelfs als ik geen geld heb.. dan betaalt een vriendin het wel
Maarja, Ik kom heel snel aan.. Ben nu aan het lijnen.. proberen dan!
Lukt alleen niet echt! Als ik probeer te lijnen dan durf ik vervolgens bijna niks meer te eten!
Dan ben ik bang dat ik daar weer dik van wordt!
En daarbij doe ik ook nog heel fanatiek sporten!
De kilo's gaan er wel vanaf.. maarja, niet op de manier zoals ik wil!

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:18

Ik heb het ook heel erg, kan blijven eten ook al zit ik propvol! Bij mij is het een geval van pure verveling en ook gewoonte, als ik bijvoorbeeld een film zit te kijken trek ik altijd een zak chips open :o wat bij mij ook wel helpt is kauwgom kauwen, maar het vervelende is dat ik dat ook weer overmatig ga doen en daar word ik vervolgens hartstikke ziek van. :')
Wel probeer ik nu ipv snoep fruit te pakken dat zoet is; bijvoorbeeld kersen, merk dat dat ook wel helpt bij mij, dan heb ik toch dat zoetige.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 17:00

Fruit kan heel erg helpen :)