PCOS, onbekend maar drastisch: Samen staan we sterk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: PCOS, onbekend maar drastisch: Samen staan we sterk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:00

Bij ons helaas ook nog steeds niks. Ben ongesteld geweest in oktober, maar toen had ik te weinig eitjes voor IVM en te dik baarmoederslijmvlies. Verloren cyclus dus. In november nog een soort van ongesteldheid gehad na het slikken van Provera, alleen was dat echt geen goede ongesteldheid, had per dag niet eens een maandverbandje nodig. Daarna meteen een longontsteking gekregen waar ik nu al 4 weken van thuis ben. Ik ben het allemaal helemaal beu :'( .
Maar goed, maandag maar weer eens bellen voor Provera tabletten, hopelijk halen ze deze keer meer uit...

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:51

Jee Rinske het zit je ook niet mee dan.....verdrietig allemaal he......Ik hoor het al je zit ook in de Ik ben het even beu fase.....

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:40

Rinske, Futurefox, sans6 en iedereen die met problemen zit: heel veel sterkte! Niet de moed opgeven - ik heb al van zoveel mensen gehoord dat ze totaal geen hoop meer hadden om toch nog zwanger te worden, en waar het wel gelukt is. Ik duim voor jullie.

Misschien als extra motivatie (ook voor de mensen hier zonder kinderwens): ik volg nu sinds een paar maanden een koolhydraat-arm dieet (niet altijd even fanatiek :o ), en al ben ik nog maar nauwelijks afgevallen, ik voel me wel veel minder vermoeid, en ... ipv om de 4 maanden ben ik nu om de anderhalve (!) maand ongesteld. Dat zegt natuurlijk niets over de eisprong, maar meer actie = goed, ga ik maar vanuit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:29

Meiden, ik kan het allemaal nog niet hier vertellen, maar zo'n koolhydraatvrij dieet kan echt wonderen doen ;)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:30

dan ga ik daar toch eens op googlen ;)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:23

't is ook makkelijk vol te houden, alleen voor 't ontbijt moet je creatief zijn. Of veel tijd hebben 's ochtends.

En Chubby: als het is wat ik denk dat 't is: gefeliciteerd!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:19

Ik ben via de dietiste iig al 9 kilo afgevallen, dus dat is al heel wat :) . Wel met de schijf van 5, maar daardoor voel ik me al veel beter. Maar ik heb nooit een goede cyclus gehad, ook niet vroeger toen ik een stuk slanker was.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:36

ik ook niet hoor Rinske, maar het afvallen is in mij geval sowieso geen overbodige luxe ;)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:20

Ik heb ook PCOS, zoals vermeld in een eerder bericht. Ik heb echter geen overgewicht, mijn gewicht is 53 kilo bij een lengte van 1,65m. Ik heb amper cyclus, eens in de 4 maanden denk ik. Er zijn perioden dat ik bijna elke maand menstrueer, maar nu al bijna 6 maanden niets.
Ik heb (nog) geen kinderwens, ben pas 18 natuurlijk. Van dichtbij heb ik meegemaakt hoe het is om behandelingen te krijgen en ik weet wat het van je lichaam en geest vraagt. Heel veel sterkte en succes voor de mensen die in die molen zitten :)

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 14:02

mijn geluk kon niet op van de week, was weer ongesteld, jeeeeej *\o/* vraag niet hoe minimaal, maar evengoed!
ben nu flink aan het sporten (cardio, hardlopen, spinnen) en afgelopen 2 weken een kilo afgevallen, niet dat dat zo ongelofelijk nodig is maar toch wel fijn ;) dus ik zit even in een klein hoogtepuntje gelukkig....
en idd, voeding heeft echt invloed hoor! heb me ook eens verdiept in een koolhydraat arm dieet, maar dat is me nu nog ff iets te intensief...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:05

Het low carb hoeft niet eens te gaan om afvallen. Je kunt namelijk ook prima een balans vinden in je menu zonder af te vallen maar met een mindere hoeveelheid koolhydraten. Het heeft veel invloed op verschillende systemen m.i.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:31

Ik heb ook geen overgewicht dus daar zal t niet aan liggen. Onze eerste ivf is mislukt. We mochten leuk met kerst testen maar helaas. Ik krijg dr trouwens wel een boel kilo´s extra bij door de pillen, spuiten en andere zooi.....
Krijgen jullie dan een betere cyclus omdat jullie afvallen of door de mindere hoeveelheid aan koolhydraten...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:41

Ik ben sinds ik koolhydraatarm eet nauwelijks afgevallen, ik wordt wel vaker ongesteld. Of dat ook betekent dat m'n cyclus beter is weet ik niet. Ik ben totaal niet bezig met zwanger worden, dus of ongesteld zijn bij mij ook betekent dat er een 'goed' eitje heeft gezeten weet ik niet. Ik ga het ook niet laten testen, heb een $%*#$%hekel aan inwendig onderzoek. Persoonlijk denkt ik van wel omdat PCOS/hormonen vaak samenhangt met insuline(resistentie), en dus koolhydraten.

Je kan het natuurlijk altijd proberen, ook gedeeltelijk. Ik ben begonnen door 's avonds ipv pasta/aardappels/rijst extra veel groenten te eten (scheelt heel veel koolhydraten). Pas later ben ik ook bij de lunch en ontbijt dingen gaan vervangen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:23

Even een update;
ben begonnen met lijnen en vooralsnog gaat dát erg goed :j

verder van de week weer bij de gyn geweest, ik moest een nieuwe rode hond-enting halen en mag dus een maand niet zwanger worden (nou, dat moet lukken denk ik zo).
Verder moet mijn man een potje inleveren zodat het zeker is dat de omstandigheden verder allemaal goed zijn, en dan heb ik half feb. weer een afspraak, waarna we mogen beginnen met 1 tabletje per dag.
Wanneer dat niet werkt kan ik nog naar 2 en evt naar 3 gaan, en als dát allemaal niet werkt, is er nog ene optie voor injecties, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:28

Dus je krijgt toch Clomid?. Je mocht toch geen hormonen?
Ik ben zwanger geworden met 3 tabletten Clomid per dag (150 mg) en dat leek in eerste instantie niet te werken dus ik zou ook gaan spuiten met Puregon icm Pregnyl. Maar ineens zat er een ei dat gesprongen was.

Fijn dat het lijnen goed gaat.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:34

Dit was iets zonder hormonen, vraag me even niet hoe het heet.
We hebben ook antwoord gehad op de rest van onze vragen, dus weer een hoop duidelijker :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:46

Goh, daar ben ik wel erg benieuwd naar. Het lijkt me bijna onmogelijk zonder hormonen. Dus ben wel erg benieuwd hoe het heet.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:42

ik weet het ook niet verder, zal als ik de gyn. tussendoor nog spreek, eens vragen :j
Maar aangezien ik het er in dat laatste gesprek nog met hem over gehad heb (geen hormonen ivm trombose) ga ik er toch van uit dat ik dan gen hormonen krijg :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:10

Wat is het dan wel en wat zou het doen?
Succes met de MMM, ik ben zó blij dat ik even niet ziekenhuis in/ ziekenhuis uit hoef! Geeft een boel rust in 't koppie vooral!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:19

het zou een signaal naar mijn hersens geven dat mijn eierstokken "lui" waren en die zouden dan gestimuleerd worden om harder te gaan werken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:21

Wij zijn helaas nog niet verder. Heb een zware longontsteking achter de rug en moet nu weer 6 weken wachten omdat ik Hep.B prikken moet halen. *zucht* Hoop dat de hormonen bij jou wel gaan werken, bij mij heeft helaas nog geen enkele 'behandeling' gewerkt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:16

Hier ook een PCOS-er. Ik las al wel wat mee hier, maar er zijn in mijn omgeving weinig mensen die er vanaf weten, dus daarom was ik wat terughoudend om ook wat te posten. Mijn ouders weten er ook niet van, ik heb niet zo'n goede band met hen en geen zin dat zij ineens een arm om me heen gaan slaan enzo...

Wij zijn nu ruim anderhalf jaar bezig, ik heb helemaal geen cyclus uit mezelf.

Ik zit nu in de derde ronde Clomid. Nu drie tabletten per dag (moet aanstaande woensdag beginnen), eerste twee keer is er geen eisprong geweest. Ben benieuwd, maar nog niet erg hoopvol... We zullen zien. Dit is de laatste poging met Clomid, daarna wordt het hormonen inspuiten.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:35

Ik heb een vraagje, als je meerdere tabletten Clomid moet nemen, nemen jullie die dan verdeeld over de dag, of allemaal in 1 keer?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:41

Allemaal in 1x.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:42

Ok, dankje! Dat had ik bij de dubbele dosis ook gedaan, dus dat zal ik nu ook maar gaan doen met 3 tabletten. Ben een beetje bang voor de bijwerkingen, de eerste keer voelde ik me er echt heel slecht door, de tweede keer viel het wel mee...