voor een ander dun zat, maar voor jezelf te dik..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:35

Hee lieve mensen,
Ik kom ook dit topic even binnenvallen. Zelf ben ik ook niet de slankste met mijn 73,5 kg, maar ik zit er niet écht mee. Probleem is dat een vriendin van mij er wel mee zit, over zichzelf..

Ze had eerst een prima gewicht. Was zelfs niet een beetje mollig te noemen. Maar nu is ze gaan afvallen. Nou ja, afvallen.. Ze eet helemaal geen tussendoortjes meer, eet niks meer wat ze lekker vindt en áls ze wat eet, is het weinig. Op zich vond ik dit geen probleem. Maar ze is nu zó ontzettend veranderd, ik vind haar echt mager geworden. Je ziet haar ruggengraat uitsteken en haar gezicht is ook niet meer terug te herkennen! Het is nog niet zover dat ze echt ondergewicht heeft geloof ik, maar dan nog.. Ik maak me zorgen =( Dat het doorslaat... Ze vindt zichzelf trouwens nog steeds dik. Laatst hadden we het over een andere vriendin van mij. Ik: "Tja, zij kan gewoon niet zo goed tegen mensen die denken dat ze dik zijn." Zij: "Oh, maar dat ben ik dan niet. Ik wéét dat ik dik ben."
Oeps..

Iemand tips?
Ik weet dat je lekker in je vel moet zitten, maar ik ben ontzettend bang dat ze doorslaat ;(

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:44

Tegen mij zegt ook iedereen dat ik niet te dik ben...

Nou ik vind van wel :(
Ik ben 1.80 en weeg 77kg |(
Vorig jaar woog ik 67 en dat jaar ervoor 62 (dat was wel te dun!!! maar ik had last van gezondheid en verdiet)...
Iedereen wie mij lief heeft is natuurlijk super blij dat ik de bolle toet van vroeger weer terug heb...

Het is niet zo dat ik in de spiegel sta te kijken en me irriteer aan me vet ofzo...
Het is meer dat ik me niet lekker in me vel voel, ik voel mezelf zwaar en niet meer lekker luchtig in me vel.

Ja ik kan er heel lang over zeuren en klagen...
Er zit maar 1 ding op :+
Baantjes trekken, veel stallen uitmesten en op me eten letten...

Hackie

Re: voor een ander dun zat, maar voor jezelf te dik..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:11

Ik ben zelf ook niet de dunste, nooit geweest, maar ik hou gewoon van eten.

Heb de laatste tijd wel aan de bel getrokken. ik weeg 74 kg en ben 1.70 en wil graag weer terug naar de 65 :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:35

Je zelfbeeld, annorexia patiënten vinden zichzelf nog te dik. Alles is een schreeuw om aandacht en zolang niemand weet waarom, kunnen er zovele topics geopend worden over dit onderwerp en tips worden gegeven over gezond gewicht.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:48

R0oszs schreef:
Oh ik HAAT het als mensen zeggen dat ze te dik zijn. 9 van de 20 keer zijn ze geneens te dik :n

En die mensen krijgen dat ook nog volop de aandacht. Ik vind het echt aandachttrekkerij..

Mensen die zichzelf te dun vinden lopen toch ook niet over de hele wereld te bléren dat ze te dun zijn..

Prima als je jezelf te dik vind, maar houd het lekker voor jezelf..

Mag ik je hier even op wijzen dat dit bij sommige mensen echt in het verkeerde keelgat kan schieten?

Alsof ze er iets aan kunnen doen? Een eetstoornis groeit.
Elke (voor jou negatieve) opmerking sla je op in je hoofd tot het te vol zit, tot je besluit om er iets aan te doen.
Het zit in je hoofd, en dit zal nooit verdwijnen.

Zeg je dit ook over mensen met een chronische/terminale ziekte?

Come on, doe eens normaal. :roll:

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:58

ik ben 1.70 en 61 en heb soms dagen dat ik me echt dik voel, vooral als ik een opgeblazen gevoel heb. :=
vind mezelf niet superslank, maar mn bmi is wel goed dus ja. :D

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:35

setteke schreef:
Je zelfbeeld, annorexia patiënten vinden zichzelf nog te dik. Alles is een schreeuw om aandacht en zolang niemand weet waarom, kunnen er zovele topics geopend worden over dit onderwerp en tips worden gegeven over gezond gewicht.

Anorexia is geen schreeuw om aandacht!!

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:51

Lessie schreef:
setteke schreef:

Anorexia is geen schreeuw om aandacht!!

Anorexia is idd GEEN schreeuw om aandacht!
Het sluipt langzaam je lichaam in,
en dan is het eigenlijk al te laat...

Ik zit er ook nog steeds mee te vechten....
Ik heb/had bijna anorexia dat is niet uit aandacht,
volgens iedereen ben ik mager.
Maar als ik dan in de spiegel kijk dan voel ik me zooo dik!
ik voel me schuldig als ik eet...
Wat ik eet is dan ook niet veel.
Maar mn ouders zijn al reuze blij dát ik iets eet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:49

Ik heb ook een eetstoornis maar zodra het over dik-dun gaat zou ik nooit zeggen van ik ben echt dik alleen als mensen er naar vragen zeg ik wel ik zou dunner willen zijn verder niet.

Ben anders idd bang dat mensen een eetstoornis aanstelerij vinden wat het echt niet is.

Vind het altijd vervelend als mensen zeggen van ik ben dik en zeggen ik ga afvallen en dan vervolgens een zak chips leegeten.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:58

Ja maar wat is dik dan?
Het getal dat op de weegschaal staat? Een deel van je lichaam dat breder is dan gemiddeld?

Als ik op de weegschaal sta, dan zal er een hoger getal staat van de meeste meisjes van mijn leeftijd en met mijn lengte.
Maar ik dik? Nee, wel heb ik veel spieren waardoor je automatisch zwaarder bent.

En dan nog? Ook al ben je dik of heel dun?
Zou wat zijn als iedereen hetzelfde was.
Ik snap best dat mensen niet tevreden met zichzelf kunnen zijn, maar als je dan gaat overdrijven dat je dik bent terwijl dat niet zo is, dan is dat gewoon een hele grote onzekerheid.

Om dan terug te komen op mijn lichaam, ik ben niet dun, in elk geval niet mager.
Maar als ik dan denk ' Staat dun zijn mij wel?', dan ben ik maar al te blij met hoe mijn lichaam is.
Mijn bolle wangen maken me vrolijk, dikke/gespierde bovenbenen zorgen dat ik lekker stevig zit op mijn paard, en heb ik eens een dag een opgeblazen buik, dan maakt dat me juist knuffelbaar. :)

Ik vind echt dat er eens wat gedaan moet worden aan het ideaalbeeld van dun zijn.
Wees toch lekker jezelf, werk naar een lichaam toe waar je JEZELF goed in voelt! Een lichaam waarin jij kan laten zien wie je werkelijk bent, en niet een lichaam dat mooi is in de ogen van anderen.
Blij zijn met jezelf is een heel belangrijk punt, en het gezeur over gewicht overal maakt niemand blij. Het maakt mensen onzeker, en dat vind ik jammer.
Karakter is toch iets veel belangrijkers, laat ze daar eens allemaal naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:02

Danielle: ben het helemaal met je eens! Alleen is het heel lastig als je niet tevreden met jezelf bent je toch te accepteren zoals hoe je zelf bent.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:08

Nou en daarom is het eens heel hard nodig dat mensen gaat beginnen met zulke mensen 'helpen'.
Hoe moeilijk is het om tegen iemand, waarvan je weet dat deze niet blij is met zijn/haar lichaam, te zeggen wat een leuke kleren hij of zij vandaag aanheeft?
Hoe moeilijk is het om diegene te vertellen wat voor belangrijk, leuk, lief, persoon is?
Ik denk dat iemand die dan niet tevreden is over zichzelf, na een tijd echt een stuk vrolijker zal zijn en daardoor heel wat minder onzeker.

Het lijkt soms wel alsof het gewoon niet geaccepteerd wordt dat de een veel dunner of dikker is dan de ander.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:14

Denk wel dat het geaccepteerd word, maar niet als de persoon zich veel ontneemt om absoluut dunner dan dun te zijn.
En dan voor de meiden zonder eetstoornis.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJOZNGDS.jpg

Deze foto is van tien minuten geleden, als ik hem zie denk ik owjee kan overal nog wat af, maar zet het dan zelf om in normale gedachten.
Denk dat je zoiets alleen uit jezelf kan, maar hulp van andere helpt wel maar denk dat het meeste uit jezelf moet komen.
Je moet gewoon uit jezelf willen veranderen, anders kan er zoveel tegen je gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:16

Danielle: Ben het met jou eens. Het is heel fijn om te horen van wat zie je er leuk uit enz. Dat doet veel met je om zulke dingen te horen.

Lijkt idd dat je tegenwoordig dun moet zijn

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:20

Charna schreef:
chocobroodje schreef:
Minstens 2 vriendinnen zijn door hun moeder op dieet gezet waar dat echt niet nodig was. Beide meisjes hadden een gezond gewicht. 1 van die 2 werd er super onzeker van de andere (gelukkig) vooral boos. Echt hoor dat begrijp ik dan niet, omdat moeder een complex heeft praat ze dat haar kind ook maar aan :n
Kennis heeft dochterje van 9, kennis klaagt constant dat ze te dik is (heeft eerder ondergewicht) haar dochter neemt dat gedrag ook over! Het gebeurt echt zo onzettend veel :n

Ik heb jaren een eetstoornis gehad. Ik durf heel stellig te zeggen dat ik die te danken heb gehad aan mijn moeder. Niks media, een paar harde opmerkingen van je bloedeigen moeder kunnen daarin genoeg zijn. Ik ben nooit dik geweest - voor mijn eetstoornis was ik 1 meter 64 en ongeveer 56 kilo - maar opmerkingen als "dat kun jij niet dragen, daar heb je het figuur niet voor" en "die trui maakt je nog dikker dan je bent" hakken er behoorlijk in als ze van je eigen moeder komen.

Ik ben inmiddels al een tijd rond de 50 kilo. Dat is in principe (net) een gezond gewicht. als ik objectief kijk weet ik dat ik niks te klagen heb over mijn lichaam. Reacties uit mijn omgeving bevestigen dat ook. Maar ik doe ontzettend (eigenlijk te erg) mijn best dit gewicht te behouden, ik voel me subjectief niet happy mt mijn lichaam en durf nog steeds lang niet alle kleding te dragen, aan de ene kant omdat ik me dik voel aan de andere kant omdat ik bang ben dik gevonden te worden.

Dank je wel mama...

hier nog zo iemand... 1.79 en 63.5 kilo,
*je hebt wel vetrollen over je broek hangen hoor* etc... zelfs als kind mocht ik geen bikini dragen omdat ik 'dik' was...
ik was zelfs nog te dik voor haar toen ik 58 woog...
ik kan nu zeggen dat ik 'tevreden' ben met mijn gewicht, objectief bekeken,
maar vanuit mijn eigen standpunt zal ik door haar opmerkingen mij altijd dik voelen...

dus mijn gezeur over gewicht heeft ook een oorzaak... dat is geen aandachts-trekkerij...
Laatst bijgewerkt door _JL_ op 27-07-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:21

Snap niet dat er moeders zijn die zo een opmerkingen kunnen maken, hadden ze zelf last van een stoornis?

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:24

nee... maar ze had zich haar 'ideale' dochter duidelijk wel iets dunner voorgesteld...
ik ben wie ik ben nu, en besef dat nog dunner worden een slecht idee is...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:26

Wel goed dat je het kunt beseffen, wat naar seg!
Gelukkig zijn we allemaal zo sterk <3

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:35

lesilla schreef:
Denk wel dat het geaccepteerd word, maar niet als de persoon zich veel ontneemt om absoluut dunner dan dun te zijn.
En dan voor de meiden zonder eetstoornis.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJOZNGDS.jpg

Deze foto is van tien minuten geleden, als ik hem zie denk ik owjee kan overal nog wat af, maar zet het dan zelf om in normale gedachten.
Denk dat je zoiets alleen uit jezelf kan, maar hulp van andere helpt wel maar denk dat het meeste uit jezelf moet komen.
Je moet gewoon uit jezelf willen veranderen, anders kan er zoveel tegen je gezegd worden.

als ik naar de foto kijk denk <3 <3 wat een mooi figuur, volle boezem :j

maar echt niet dik,zou niet weten waar?

ik ben dan stukje ouder en heb een over gewicht wat vooral op billen en benen zit ,maar ik voel me lekker en mensen die mij te dik vinden kijken maar een andere kant op :7
ik ben 172cm en heb heel lang 73kg gewogen
tot zo`n 4 jr terug door bepaalde omstandigheden ben ik gaan eten en was ik 97 kg en nu zit ik rond 84 kg
ik voel me prima,ik ben te zwaar maar voel me niet te dik ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:47

ik wil eventjes binnen vallen zonder alles gelezen te hebben :+

Waarom gaat het gelijk over anorexia? Ik ben zelf niet echt dik (188, 76 kg nu), ik sport veel en heb ook spieren ipv alleen maar vet ;) Nu ik van job ben veranderd en daardoor minder sport (paardje staat op het land, ga met de auto naar mn werk ipv dat ik iedere dag 40 km fiets enz.) ben ik ook een paar kg aangekomen, 5 in totaal.. Daar baal ik van!!! niemand ziet het, zeggen ze, maar ik voel me er niet prettig bij. Ben ik dan zo ongezond en aanstellerig bezig als ik mezelf een halt toe roep en weer wat meer ga sporten en de mars repen voor iemand anders over laat? Volgens mij is het in veel gevallen een stukje zorg voor je uiterlijk en jezelf, het hoeft niet altijd gelijk ongezond en ziekelijk te zijn...

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:27

Muurp schreef:
Mag ik je hier even op wijzen dat dit bij sommige mensen echt in het verkeerde keelgat kan schieten?

Alsof ze er iets aan kunnen doen? Een eetstoornis groeit.
Elke (voor jou negatieve) opmerking sla je op in je hoofd tot het te vol zit, tot je besluit om er iets aan te doen.
Het zit in je hoofd, en dit zal nooit verdwijnen.

Zeg je dit ook over mensen met een chronische/terminale ziekte?

Come on, doe eens normaal. :roll:

als jij gewoon eens even verder het topic doorleest..

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:25

EngeltjeS schreef:
Het is puur hoe men naar zich zelf kijkt :)
Ik ben waarschijnlijk ook zo'n bokker, die zich zelf niet perfect vind, en ik heb ook totaal een ander beeld van mezelf, dan een ander die naar mij kijkt.
Aandachttrekkerij? Hm... Dat geloof ik zo nog niet hoor. Sommige mensen praten er liever gewoon over, wat ik heel begrijpelijk vind.

ik kom ook even binnenvallen ;)
Volgens mij vind niemand zichzelf perfect,maar perfect bestaat niet ;)
ik vind trouwens dat er ook heel snel word gedacht dat je een eetstoornis,
ik ben absoluut niet superdun, maar als ik mijn brood weggooi op school dan zitten ze je aan te kijken....

maar nouja, vind maar eens iemand die zichzelf perfect vind ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:36

SophieFT schreef:
EngeltjeS schreef:
Het is puur hoe men naar zich zelf kijkt :)
Ik ben waarschijnlijk ook zo'n bokker, die zich zelf niet perfect vind, en ik heb ook totaal een ander beeld van mezelf, dan een ander die naar mij kijkt.
Aandachttrekkerij? Hm... Dat geloof ik zo nog niet hoor. Sommige mensen praten er liever gewoon over, wat ik heel begrijpelijk vind.

ik ben absoluut niet superdun, maar als ik mijn brood weggooi op school dan zitten ze je aan te kijken....

Ik zal het anders verwoorden inderdaad :) perfectie bestaat, maar perfectheid niet ;)

Ik ben waarschijnlijk een bokker die het enorm moeilijk vind om mezelf te accepteren wie ik ben.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:44

EngeltjeS schreef:
SophieFT schreef:

Ik zal het anders verwoorden inderdaad :) perfectie bestaat, maar perfectheid niet ;)

Ik ben waarschijnlijk een bokker die het enorm moeilijk vind om mezelf te accepteren wie ik ben.

Nouja,ik denk dat niemand helemaal perfect is (muv een barbie dan).
Ik heb geen moeite met mezelf te accepteren maar ik heb meer moeite met zeg maar bij een "groep" te horen, en daardoor doe ik soms best domme dingen en ik denk dat dat ook zo ligt bij meer met hetzelfde probleem.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:46

Barbie is ook niet perfect :oo zie dat lichaam dan... :Y)

Acceptatie hoe je zelf bent (innerlijk of uiterlijk) is echt moeilijk hoor.

Bij een groep horen, vreemd... Maar normaal zoekt soort zoekt soort wel toch? :)
Er bij horen klinkt zo raar. Misschien twijfel je ook wel over acceptatie? hoe anderen naar jou kijken?