Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misslolliex

Re: Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:45

Misschien een mogelijkheid voor slaappillen?

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:43

Valeriaan word ik lekker rustig van ga ik niet meer overal over na denken. En ben ik vaak zo weg.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:31

Waarom geeft iedereen bij lezen voorkeur aan een saai boek? Ik lees altijd gewoon een leuk boek. Daar worden mijn ogen ook moe van. Maar ik heb sowieso wel snel moeie ogen. Zelfs een super spannend boek dat ik een ruk wil uitlezen, lukt me niet omdat m'n ogen na een tijdje dichtvallen. Dit betekent niet dat ik dan meteen slaap, maar moeie ogen helpt wel.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:34

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:28

Ah, dat soort samenstellingen ben ik wel vaker tegengekomen. Er zit ook melatonine in. Dat is namelijk die stof die je lichaam een seintje geeft om te gaan slapen. Daarom dacht ik ook meteen dat je dat bedoelde.

Samenstelling per tablet:
Valeriaanwortel extract (4:1) 125mg
Passiflorakruid extract 125mg
(2,5% flavonoïden)
Hopbel extract (5:1) 40mg
Melatonine 0,1mg

Echter zit er slechts 0,1 mg (maximale toegstane hoeveelheid zonder recept) in, maar de andere stoffen zullen ws versterkend werken. Valeriaanwortel is ook een bekend rustgevend middel, wordt ook door meerdere hier al genoemd. Bij mij werkte het niet zo. Wel rustiggevend, maar niet om te slapen. Ik trok er thee van en dat is heel vies :P

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:29

Dit is gewoon een bruin pilletje,

Bij mij werkte het prima, pilletje - in bed liggen -even wachten - slapen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:33

Dat is mooi :) Bij iedereen werkt weer iets anders beter. Die combi van melatonine en valeriaanwortel (en de overige stoffen) heb ik nog nooit geprobeerd. Zou goed kunnen werken.

Ik had zelf gewone melatonine tabletjes van 0,3 mg melatonine. Dat werkte voor mij best vaak goed.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:34

Ik volg dit topic ook. Ik ben ook een slechte slaper. En ik word regelmatig om 4 uur 's nachts waker, en dan slaap ik niet meer. Heel fijn.

Heb van alles geprobeerd, valeriaan en melatonine. Tegenwoordig lig ik met 3 melatonine pillen nog niet te slapen. :n

Mijn vriendin vertelde me laatst over een of ander spraytje bij Rituals, wat je op je kussen kon sprayen waardoor je sneller insliep. Ik denk dat ik daar wel eens voor ga kijken.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:38

Wat voor mij overigens echt de omslag is geweest, is fulltime stage. Ik vond dat zo vermoeiend, dat ik die periodes echt als een roosje bijna meteen insliep. (Doorslapen deed ik altijd wel, ben een vaste slaper.) En sindsdien heb ik gewoon minder moeite met inslapen. Bovendien heb ik sinds die periode ook een vriend, waarmee ik meestal in een bed lig, mss helpt dat ook wel.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:41

Hm, ik werk zelf nu zo'n 9 keer per week maar helaas wil het echt niet werken. Lichamelijk kan ik heel vermoeid zijn, maar bij mij ligt het probleem echt bij de chaos in mijn hoofd.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:47

Dat is funsest idd. Liggen malen is het slechtste dat je kunt doen, maar moeilijk tegen te gaan. Voor mij persoonlijk werkt fysieke uitputting wel goed. Vooral dus flink sporten in de avond (lekker een uur lang intensief, zodat je spieren er flink van natrillen.) Maar teveel chaos in je hoofd gaat slapen enorm tegen. Maar van mijn stage raakte ik voornamelijk ook mentaal enorm uitgeput (voornamelijk door de stage die ik niet leuk vond.)

Edit: was overigens niet positief :+ Ik vond het echt vreselijk om zo'n periode zo moe te zijn. Maar het heeft mij blijkbaar wel geholpen om ook daarna sneller in te slapen.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:49

Kunnen jullie die pilletjes, die ik aangaf niet eens proberen. Had zelf ook chaos maar helpte wel :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:50

Knoffer schreef:
Chantal___ schreef:
Als ik niet kan twitteren dan hou ik nog net ff iets meer van m'n BB dan normaal. Ben dus ook vaak 's nachts op twitter te vinden. Beetje pingen, beetje twitteren, wat mailen, noem maar op.

Dit kan in de slaaphygiëne regels 2.0 lijkt me. Als iets juist tegenwerkt om te kunnen slapen, lijkt het me dat wel :+ Ik doe het zelf ook weleens, net als nog laat tv kijken, maar zodra ik mezelf door heb, hou ik daar onmiddelijk mee op. Als ik iets niet slaapverwekkend vind, dan is het wel internetten in bed. Dat zou ik de hele nacht kunnen doen (behalve dat een mobiel wel iet wat oncomfortabel is.) Maar dat kan persoonlijk zijn, zoals ik hierboven ook al beschreef.

Ik bedoelde ipv twitteren natuurlijk slapen :+. Maar dat had je al door geloof ik haha.
Ik heb er geen moeite mee, als ik dan moe word dan kan ik ook zo slapen, probleem bij mij is dat ik gewoon niet moe word af en toe :=. Vind mn mobiel wel comfortabeler dan mn laptop in bed, maar dat is inderdaad grotendeels allemaal persoonlijk :).

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:50

In de tijd dat ik naar school moet, gebruik ik ook homeopatische pilletjes om in slaap te komen..
Anders dan kank er 6 uur echt nooit uit..

Een stuk hardlopen, voor et slapen werkt by my ook goed.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:51

Misslolliex schreef:
Kunnen jullie die pilletjes, die ik aangaf niet eens proberen. Had zelf ook chaos maar helpte wel :P

Ik probeer graag als het echt helpt! Al moe tik wel zeggen dat ik heel moeilijk ben met pilletjes. ben altijd ZO bang dat je dan afhankelijk wordt.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:53

Red_Savage schreef:
Misslolliex schreef:

Ik probeer graag als het echt helpt! Al moe tik wel zeggen dat ik heel moeilijk ben met pilletjes. ben altijd ZO bang dat je dan afhankelijk wordt.

Dan probeer je ze om de dag eerst.. & zoek je ooknog iets anders om te doen :P
Ik was ook bang om zonder die pilletjes nietmeer te kunnen slapen, maar ik kon er zo mee stoppen, zodra de chaos in mijn hoofd over was.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:55

Ik kan altijd goed slapen van een warm kopje thee :)

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:55

Hier zit geen verslavend spul in hahaha

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:58

@Misslolliex
Op het moment slaap ik vrij goed, maar als ik weer een slechte periode heb, ga ik ze eens proberen :)

@Red_Savage
Daar hoef je bij dit soort pilletjes niet bang voor te zijn. Het is homeopatisch en je gaf zelf al aan dat je melatonine al gebruikte, dus ik neem aan dat je weet dat je daar niet afhankelijk van kan raken. Echte slaappillen kan je idd beter niet aan beginnen.

@DaisyDarling
6 uur eruit, wat vreselijk!

Chantal___ schreef:
Ik bedoelde ipv twitteren natuurlijk slapen :+. Maar dat had je al door geloof ik haha.
Ik heb er geen moeite mee, als ik dan moe word dan kan ik ook zo slapen, probleem bij mij is dat ik gewoon niet moe word af en toe :=. Vind mn mobiel wel comfortabeler dan mn laptop in bed, maar dat is inderdaad grotendeels allemaal persoonlijk :).

Na twee keer lezen had ik het door idd :+ Nadeel van een laptop is dat ie zo zwaar en warm is vind ik, maar van een mobiel krijg ik na een tijdje ook last van m'n nek of schouders/armen.

Ik heb zowel met internetten en tv het probleem dat ik er idd gewoonweg niet moe van word. Ik moet het dan gewoon weg leggen, anders kan ik wachten tot ik een ons weeg :+
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 24-07-10 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:04

DaisyDarling schreef:
In de tijd dat ik naar school moet, gebruik ik ook homeopatische pilletjes om in slaap te komen..
Anders dan kank er 6 uur echt nooit uit..

Een stuk hardlopen, voor et slapen werkt by my ook goed.

Van hardlopen word ik juist wakker, dat is helemaal geen optie voor mij :+.

Knoffer schreef:
Na twee keer lezen had ik het door idd :+ Nadeel van een laptop is dat ie zo zwaar en warm is vind ik, maar van een mobiel krijg ik na een tijdje ook last van m'n nek of schouders/armen.

Ik heb zowel met internetten en tv het probleem dat ik er idd gewoonweg niet moe van word. Ik moet het dan gewoon weg leggen, anders kan ik wachten tot ik een ons weeg :+

Scheelt dat ik standaard last heb van m'n nek haha. Laptop is inderdaad hitte irritant, maar ook het feit dat je moet zitten want liggen ligt dan niet lekker. Ook het feit dat mijn batterij een beetje op is en ik dan draad en al mn bed in moet slepen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:06

@ Knoffer, jah 6 uur eruit, 10 voor 7 op de fiets, 8 uur op school, 5 over 8 1ste les :P ..

Je raakt in de sleur :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:07

Voor 7 uur de wekker is tegen mijn principes :+ Ik maak een uitzondering voor het vliegtuig halen voor vakantie :P

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:08

Knoffer schreef:
Voor 7 uur de wekker is tegen mijn principes :+ Ik maak een uitzondering voor het vliegtuig halen voor vakantie :P

Het is ook tegen myn principes.. Maar om optijd op school te zijn, je portomonee beetje vol te houden & slank te blijven :D ,
moet je wat over hebben :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:30

Die pilletjes klinken wel goed ja. :j Toch maar eens naar gaan zoeken dan.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:32

lezen! dat werkt bij mij altijd perfect.
dan wel op bed, met een nachtlampje er bij.
Doe ik al jaren.. en ik slaap daardoor altijd perfect :D