wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:53

Vermoeidheid is toch wel een erg veel voorkomende klacht, bij mij is dat ook zo. Inclusief zware benen (en armen) en soms tintelingen in de benen. Verder heb ik ook erg last gehad van hartkloppingen en ben ik nu nog steeds erg gevoelig voor bv koffie en cola. Dat drink ik 's avonds dus echt niet meer. Wat ik overigens ook heb, al is dat denk ik ook een beetje karakter is dat ik heel lang door kan gaan met iets maar daarna ook totaal in elkaar klap en een aantal dagen echt geen energie meer heb.

Tis wel zo dat ik mijn leven er niet door wil laten lijden, het is zo als het is en niet anders. Lekker relativeren want ik weet (ook uit eigen ervaring) dat er veel ergere dingen zijn. Ik heb het er ook vrijwel nooit over met iemand al weten de meesten wel dat ik het heb. Als ik erg moe ben dan ga ik een uur naar bed en moet er maar iets anders voor wijken :+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:33

UHMM het moment waarop ze aansloegen.. slik ze nu...8 weken ofzo. Ik voelde me wel steeds een stukkie beter naar de 4e week. Het kwam niet oppeens ofzo, het ging geleidelijk aan,

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:27

Zijn jullie ook afgevallen door het slikken van de medicijnen?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:04

Ik voel me nu de laatste tijd weer heel moe... Zit nu te twijfelen of ik gewoon meer zal gaan slikken, of eerst zal laten prikken..
Door mijn eigen huisarts wordt ik minder serieus genomen heb ik het idee, de laatste keer toen de tsh voor mijn doen te hoog was zeiden ze van het wordt nu mooier weer, dus komt het vanzelf wel goed.
Nu zit ik behoorlijk te twijfelen wat ik zal doen.. Zelf kijken en voelen of toch laten prikken...

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:19

je kunt zelf best wat experimenteren, maar het is dan verstandig acht maar een kwart of half tablet te veranderen, 1 tablet is echt te veel wat ik weet is dat als ik te weinig slik/ of te veel heeft zelfde bij effecten.. dus ik moet zoeken naar wat ik moet doen, meer of minder.

Laten prikken kan, maar als jij wat probeer probeer het dan voor 2 a 3 weken, niet voor een week het heeft langer nodig om te wennen.

Huisartsen weten vaak vrij weinig van deze afwijkingen, zelfs in het ziekenhuis heb ik af en toe nog wel eens denk, Jemig.. waar ben jij dokter geworden.. ( maar goed..)

Medicatie werkt pas na een tijd, regelmaat is belangrijk zelfde tijdstip op de dag je medicatie slikken... ( hahaha daar ben ik zelf een ramp in..)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:11

Georgette schreef:
Zijn jullie ook afgevallen door het slikken van de medicijnen?

ja 5 kilo :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:20

Nee hier ook niet afgevallen. Moet ook zeggen dat ik ook niet ben afgevallen toen de schildklier in de turbostand stond en ook niet ben aangekomen nu die het niet meer doet :)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:06

Ik ben ook niet afgevallen. Slik ze ook nogmaar een week of 8...Misschien dat het heel geleidelijk aan komt ofzo...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:39

Ik heb eerst het tegenovergestelde gehad: ik had een ontstoken schildklier. In rust al een hartslag van 100, doodmoe na een paar dagen (vind je het gek) en ik betrapte me erop dat ik ongedurig stond te tappen met mijn schoen als ik in de lift stond, ik leek ongeduldiger dan normaal, heel apart... en ik viel af :P
Doordat mijn hart het uiteindelijk niet meer trok, moest ik aan de bètablokkers, om de hartslag weer omlaag te krijgen, wat een paar weken goed ging, totdat mijn schildklierontsteking over was, toen gingen die bètablokkers tégen me werken... :+ met hele rare gevolgen: met enge hartkloppingen werd ik wakker, dat soort grappen. Toen wist ik dat het tijd was om af te bouwen, en dat deed ik dus... Daarna heb ik 3 maanden een luie schildklier gehad, ook leuk :+ het gevoel dat je in winterslaap wil gaan, en kouwelijk en vergeetachtig, zoeken naar woorden, wat mijn zus (ook last van een klierende schildklier) eerder had gehad, en toen dacht ik nog, dat het wel mee zou vallen... Niet dus. :P Gelukkig beloofde mijn schildklier beterschap, en tot dusverre doet ie het weer braaf. Mijn zus moest wel pillen blijven slikken. :(:)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:43

oh vergeetachtig (vergat al dat ik daar ook last van had :) )
ik vergeet wekelijk alles, het is dat mijn kont vast zit anders vergat ik die ook nog ( niet dat ik daar rouwig om zal zijn haha )

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:21

Vandaag weer gaan werken en ik merk dat ik dat wel heel vermoeiend vind.
Zou er niet eens gek van staan te kijken als ik op 3 thyrax zou eindigen

Hoe doen jullie dat.
Als je merk dat je meer vermoeid ben neem je er dan bv 3 ipv de normale 2 per dag?

Doe je dat zelf aanpassen of laat je eerst prikken.

Daar was ik even benieuwd naar.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:25

Jaja ben vandaag begonnen met 2,5 tabletten heb van 1 uur tot 4 uur geslapen 's middags :D Even wennennnnn

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:46

Nog twee dagen wachten, dan krijg ik eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek. Ik ben er toch wel redelijk gespannen door. En dáárdoor lijkt het wel alsof ik nog meer last krijg van vermoeidheid, concentratieproblemen, vergeetachtigheid, enz.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:14

Ik heb ook bloed laten nemen, morgen moet ik een scintigrafie van mijn schildklier laten doen. Ik ben ook eens benieuwd

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:18

ShiningStar1 dat heb ik ook gehad.. en dag in amsterdam rond gelopen, zonder iets te mogen eten.. een infuus in men hand, met geen idee wat er ingespoten werd... goed ik was nog erg klein.
ing .. jaar of 9-11 .. kan het me niet eens meer herinneren .. slecht succes morgen in ieder geval !

Georgette, dat is altijd zo, je klachten verergeren met stres.. heb je hoofdpijn, krijg je stress.. word het erger.. dat heeft niets met je schildklier te maken, ing dat denk ik..

ik heb last van migrane na een ongeluk, normaal komt het van uit men nek.. ..en als ik dan wat dagen stress heb, komt de hoofdpijn echt van de stress en niet van de pijn in men nek.. oke is niet het zelfde, maar het is wel bekent dat stress symptomen erger laat lijken, of ook daadwerkelijk maakt.. maar dat licht toch echt aan de stres.. en niet je schildklier. ( ik heb daar ing geen last van.. mijn klachten worden wel erger bijv bij verlieft zijn.. omdat er dan veel gebeurt met je hormonen, en dan raakt bij mij alles in de war).

Mando.. zo als ik hier boven al zij, je kunt best zelf proberen .. maar het is niet verstandig 1 tablet te verhogen, dat is best een hoge dosis, al lijkt het niets.
ik weet van me zelf dat het de klachten alleen maar erger maakt.. omdat de overschakel te groot is, en mijn internist zegt dat het zowizo wel een paar dagen duurt voor dat alles in goede staat is.
het is niet zo dat je je dan in 1 keer beter voelt.. ik word vooral heel druk en hieper als ik zo iets doe.. maar daarna weer net zo moe, of mis nog moeier.. omdat het dan een tegenstrijdig effect geeft.

dus je kunt best met een kwart of een half proberen voor 3 weken is het dan nog niet goed, laten prikken, dan weet je of je te hoog of te laag zit.. het werkt namelijk nu zo, ow vandaag ben ik moe, laat ik er eens meer slikken.. dat is echt een langere weg voor nodig om je beter te voelen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:54

Ja dat snap ik wel.
Ik merk ook dat de inwerk periode echt wel 3 weken nodig heeft. Ik zit nu voor mijn 3e week op 2 tabletten en ik voel me wel stukken beter. Nog niet echt super maar wel goed.
Kan veel meer aan dan 5 weken geleden toen was ik echt brak.

Ik wacht ook wel het bloedonderzoek af, eind van de maand prikken en dan zien we wel verder.
Maar het is meer.. hoe ga je er in de toekomst mee om.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:25

Ik slik vast 4 per dag. Heb er zelfs een tijdje 5 genomen. Voel er verder vrij weinig van ben alleen minder moe en kouwelijk savonds. ben 2 kleding maten vocht kwijt wat ik vast hielt maar afvallen wil nog niet zo hard.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:22

Mando, het zijn hormonen, dus het is elke dag/ week weer anders.. soms heeft je lichaam meer nodig bij bijv inspanning etz.. of veranderd er iets waar door je lichaam eigenlijk niet zo veel nodig had..

mijn waardes slaan regelmatig op hol, dat komt om dat ik ouder word, dingen veranderen.
dus het zal altijd een beetje zoeken blijven, en als je je niet fijn voel gewoon laten prikken en je medicatie veranderen..
zo ga ik er mee om, af en toe heel vervelend, maar goed er zijn ergere dingen.
en je heb simpel weg geen keuze.. ( ing ik al helemaal niet omdat ik geen schildklier heb.. ) het is en blijft vervelend, maar goed.

nathalie, werkt die van jou helemaal niet dan<, ik slik nu 6 per dag.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:25

Nou dat vraag ik me idd ook af :Y) Ik denk dat ie niet veel doet in elk geval.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:14

Bij mij is alles goed verlopen. Volgende week weet ik de uitslag

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:22

Uit m'n bloedonderzoek is niks gekomen. Aanstaande vrijdag moet ik voor een echo vanwege de verdikking en aan de hand daarvan heb ik een gesprek met een internist.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:17

Vandaag een goed gesprek gehad met de bedrijfsarts.
Voorlopig werk ik nog halve dagen en hij stelt er geen termijn aan gelukkig, Eerst alles op orde hebben.
Super hoor maarja het is niet alleen mijn schildklier die kliert zit ook met het feit heb ik een nekhernia ja of nee, is straks de echo van de gyneacoloog wel goed...

Nouja dat is allemaal weer voor latere zorg... toch.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:30

Kennen jullie Euthyrox tabletten? Die moet ik nu 1 p/dg slikken wegens trage schildklier. Ik had totaal geen klachten als vermoeidheid ed, kon enkel niet goed verklaren dat ik zo aankwam. Bij mij is het ontdekt via een B12 en Foliumzuurtekort. Ik slik ze nu een week of 8 maar weeg nog steeds hetzelfde, voel me verder ook niet anders dan voorheen. Wie kent deze tabletten ook en wanneer werden jullie minder zwaar?

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:02

Wie heeft er ook de aandoening Hashimoto?
Deze heb ik blijkbaar, maandag weet ik er meer van.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:08

In de vriendin van deze week staat een ervaringsverhaal van iemand met de ziekte van hashimoto.. Ik weet zelf nog niet wat ik heb, waarschijnlijk gewoon een trage schildklier! As maandag heb ik me afspraak! Heb me wel laten vertellen dat ik zowiezo doorgestuurd had moeten worden door de huisarts, ongeacht de uitslag!