Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:21

ik heb na 5 weken wel ongesteld te zijn, twee dagen men periode niet gehad, en nu heb ik weer verlies, daar gaan we weer
en morgen ga ik voor drie dagen naar een festival
zucht...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:24

Een keer naar een gyneacologe gaan en kijken of je hem door mag slikken.
Ik heb een heftige menstruatie, maar zoals jij het beschrijft is het niet.
Ik móét hem doorslikken maand in, maand uit...

Hiermee heb ik de pijnklachten ook niet...
Althans, stukken minder, de week waarin ik zou moeten stoppen voelt het een beetje ''week'' aan.. thats it..

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:33

Ik mag hem ook eigenlijk door slikken maar ik red het maar net om hem 2 maand door te slikken. (veels te benauwd een eventuele zwangerschap te missen, heeele kleine kans maar toch, nu echt nog lang niet)
Deze week was het ook weer zover, doet vreselijk zeer, vreet me eigen een dag of 2 helemaal klem, misselijk, lamme benen, zwaar emotioneel.... Vreselijk...

Helaas heb ik dit van me moeder geërfd, en ben aan me derde soort pil bezig vanaf een jaar of 15 toen het begon.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:37

marcha1987 schreef:
Ik mag hem ook eigenlijk door slikken maar ik red het maar net om hem 2 maand door te slikken. (veels te benauwd een eventuele zwangerschap te missen, heeele kleine kans maar toch, nu echt nog lang niet)
Deze week was het ook weer zover, doet vreselijk zeer, vreet me eigen een dag of 2 helemaal klem, misselijk, lamme benen, zwaar emotioneel.... Vreselijk...

Helaas heb ik dit van me moeder geërfd, en ben aan me derde soort pil bezig vanaf een jaar of 15 toen het begon.

Weetje, misschien moet je je even bedenken dat je ook met een stopweek niet menstrueert!!! Vandaar dat mensen die zwanger worden door de pil heen vaak zeggen: "Maar ik werd wel gewoon ongesteld!" Ja duh, die bloedprop laat los... Dat heeft weinig tot niets met het baarmoederslijmvlies van een menstruatie te maken.
Want als je de pil slikt, maak je ook weinig tot geen baarmoederslijmvlies aan na de ovulatie.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 20:51

Janine: Dus eigenlijk zeg je (correct me if I'm wrong), als je ongesteld wordt in de stopweek van de pil, kan je alsnog zwanger zijn?

Oeff, ik word hier echt niet goed van.. Ook vandaag weer eerder naar huis gegaan/gestuurd omdat ik het gewoon niet red.. Ook niet met 3 Aleves :\ .

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:53

je kunt de pil gewoon paar maanden doorslikken.
is niet erg ofzo.
Ik vind het ideaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:55

Dat zeg ik inderdaad Melisje ;)
Bij pilgebruik vormt zich een prop voor de baarmoedermond zodat deze afgesloten blijft. Deze blijft ook dicht door de constante toevoer van hormonen. In je stopweek is de toevoer van hormonen weg, dus gaat de prop weg. Dát is de bloeding die je dan krijgt... ;)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:58

Ja dat weet ik maar toch... :o
Ik weet wel dat ik niet zwanger ben, maar toch is het het idee erachter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:01

marcha1987 schreef:

Misschien, als het zo vreselijk veel pijn doet, is het verstandig dat je er met je huisarts over gaat praten. Dan kunnen jullie samen naar een andere oplossing zoeken. Voor een huisarts is het ook eenvoudiger om jou uit te leggen hoe het werkt en zit, en om jou te overtuigen, dan voor mij...

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:02

Janine1990 schreef:
Dat zeg ik inderdaad Melisje ;)
Bij pilgebruik vormt zich een prop voor de baarmoedermond zodat deze afgesloten blijft. Deze blijft ook dicht door de constante toevoer van hormonen. In je stopweek is de toevoer van hormonen weg, dus gaat de prop weg. Dát is de bloeding die je dan krijgt... ;)

Brrr, dit idee maakt me toch wel beetje bang :') .

Maar hoe weet je dan wel of je zwanger bent of niet? Of kan het echt, helemáál niet? Ondanks als je er een keertje 1, of 2 vergeet? (Nou ben ik een trouwe pilslikker, maar ben nu wel benieuwd!)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:03

Janine1990 schreef:
marcha1987 schreef:

Misschien, als het zo vreselijk veel pijn doet, is het verstandig dat je er met je huisarts over gaat praten. Dan kunnen jullie samen naar een andere oplossing zoeken. Voor een huisarts is het ook eenvoudiger om jou uit te leggen hoe het werkt en zit, en om jou te overtuigen, dan voor mij...

Ik neem aan dat je mij wilde quoten?
Ik ben iig wel van plan langs de HA te gaan, want het is echt niet normaal meer. Maar wil je me wel uitleggen hoe je het nou bedoelde met wel/niet zwanger/ongesteld?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:04

Het kan altijd, al is de kans klein. Als je reden hebt om te denken dat je zwanger bent, gewoon even een zwangerschapstest doen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:05

Er zijn erg veel andere opties als anticonceptie. Bij de implanon en de mirena spiraal heb je grote kans dat je nooit meer ongesteld wordt. Heerlijk!! Ben zelf erg fan van de implanon.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:06

Enige wat er te doen was, was een andere pil nemen.
Had eerst microgynon 30, toen 50 en heb nu de jasmine.
Heb ook onderzoek aan mijn baarmoeder gehad, netjes in orde.
Verder zei die dat ik het gerust een zelfs tot een jaar kan doorslikken, enige wat er kan gebeuren is dat je kleine doorbloedingkjes kan krijgen.

sanne83 schreef:
Er zijn erg veel andere opties als anticonceptie. Bij de implanon en de mirena spiraal heb je grote kans dat je nooit meer ongesteld wordt. Heerlijk!! Ben zelf erg fan van de implanon.

Daar hoor ik juist slechte ervaringen over.
Implanon dat ie gaat "zweven" en het spiraal dat als ie maar iets scheef zit vreselijk zeer doet, zoiezo met inzetten al.
Laatst bijgewerkt door marcha1987 op 22-07-10 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:07

Knoffer schreef:
Het kan altijd, al is de kans klein. Als je reden hebt om te denken dat je zwanger bent, gewoon even een zwangerschapstest doen.

Dat snap ik, maar vind de post van Janine1990 vrij onduidelijk, nouja wel duidelijk maar ik snap het gewoon even niet meer :D .
Dus ben benieuwd wat ze precies bedoeld!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:08

Ik gebruik geen pil
(ben 13 )
En heb zelf gellukig alleen maar last van een beetje buikpijn :)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:09

Dat ging erover dat als je in je stopweek "ongesteld" word, je ondanks die ongesteldheid toch zwanger kan zijn.
Dit omdat je niet "echt" ongesteld ben maar eerder de prop die gevormd is door de hormomen van de pil afscheid.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:12

marcha1987: Aha, okee 't is al laat.. als ik nu teruglees snap ik 'm wel weer.
Wel apart, heb dat nooit zo 'geleerd'. Dacht altijd dat je gewoon ongesteld werd als je NIET zwanger bent, en als je dat niet loopt... je een groot probleem hebt := .

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:15

Ja dat denken de meesten, ik een tijd ook hoor, totdat mijn schoonzus door haar "ongesteldheid" heen zwanger raakte van de tweede (hooguit 3 maand na de eerste... oeps).
Is nu ook weer 4 jaar geleden denk :o, maar indd, vaak word gedacht als je in de stoweek "ongesteld" ben is er niks aan de hand.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:15

Zonder dat je de pil slikt is het idd niet waarschijnlijk dat je nog ongesteld wordt als je zwanger bent. Met de pil is die kans groter. Je hoort best vaak dat mensen ondanks dat ze zwanger waren, toch gewoon (semi) ongesteld werden.

marcha1987 schreef:
Implanon dat ie gaat "zweven" en het spiraal dat als ie maar iets scheef zit vreselijk zeer doet, zoiezo met inzetten al.

Dan moet ik toch nog maar een keer mijn goede ervaringen spuien :D
Ik heb nu ruim een jaar een Mirena en ik vind het fantastisch. Vanaf het eerste moment niet meer ongesteld geweest. (Ik was daarvoor al bijna nooit ongesteld, aangezien ik de pil doorslikte.) Het laten zetten is idd vreselijk pijnlijk, maar het was het me waard. Het zit nu wel voor 5 jaar. Je kan natuurlijk altijd de pech hebben dat het niet goed zit, maar sowieso wordt daar tegenwoordig wel goed op gecontroleerd. Ik had een week na het zetten een echo in het ziekenhuis om het te laten checken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:17

gelukkig heb ik er nooit last van :D
Ben ik ook echt blij mee, niks doet me zeer en ben altijd even vrolijk (of sago :=)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:19

Oef, dat moet moeilijk geweest zijn voor je zus!
Hmm, aangezien ik toch langs de HA voor de ongelooooflijke verrekte ^%*#pijn, en voor een evt. alternatief, ga ik dit meteen eens vragen hoe het nou precies zit!
Dankje voor de info!

Knoffer: Ik heb jou in dit topic (dacht ik, m'n geheugen lijdt ook onder m'n menstruatie geloof ik _O- ) al eerder over het Mirena gehoord! Het zetten hoor ik veel om me heen is een kleine hel, maar wel positieve verhalen erover..

_Bitje_: Mazzelaar..

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:21

marcha1987 schreef:

Nee, dat is echt onzin. Implanon kan niet van z'n plek af komen. Als hij goed ingebracht is, dan kan je hem gewoon voelen zitten.
Er zijn wat negatieve verhalen geweest, omdat er artsen zijn geweest in het begin die niet precies wisten hoe het werkten en dat hele ding nooit ingebracht hebben. Ja, dan wordt je zwanger ja :+
Mirena kan pijn doen met inbrengen, maar daarna voel je er niets meer van ;)

Jammer dat er zoveel negatieve verhalen rondgaan, mirena en implanon zijn hele fijne alternatieven van de pil. Je kan hem niet vergeten, hij wordt niet beinvloed door omstandigheden in je maag-darmkanaal en je wordt meestal niet meer ongesteld. Ideaal!

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:22

Sanne83: Ervaring met een implanon?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:22

Melisjee; Ik bedoelde jullie allebei ;) Marcha1987 gaf in eerder bericht ook al aan dat haar ongesteldheid geen pretje was. ;)
En hoe je merkt dat je wel zwanger bent? Ik heb geen flauw idee... Maar ik gok dat je lichaam dat wel laat merken. Ben zelf nog nooit zwanger geweest... :+