Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:29

Auah, klinkt pijnlijk. De laatste dagen heb ik waarschijnlijk alweer wat teveel gedaan. Heb toch spierpijn, op plaatsen dat ik niet eens wist dat daar ook nog spieren zaten :o

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:41

Lief dat je dat vraagt. :)
Het gaat gelukkig wel wat beter, maar nog niet zoals ik graag zou willen. Volgens mij zit het bot nog steeds niet vast.
Gisteren ben ik naar de HA geweest ivm aanhoudende schouderklachten en mijn schouder zit behoorlijk vast. Mijn fysio is daar net mee aan de slag geweest.
Over 2 1/2 week wordt er weer een foto gemaakt van het sleutelbeen en een paar dagen later krijg ik de uitslag.

Hoe gaat het nu met jouw schouder?

manonutjuh

Re: Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:44

ik heb, na bijna 4 maanden, vandaag weer op het paard wat ik altijd rij gereden! Ben hiervoor al 2x op een braaf paard gestapt, maar op m'n eigen dondersteen stappen had ff wat meer tijd nodig!
Wel met bp nu!
Hoelang is het bij jou geleden, Karin??

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 12:53

Vandaag precies 8 weken.
Zondag heb ik weer even gereden, maar dat was nog niet zo'n succes, dat had ik ook niet verwacht, maar ik wilde het gewoon even voelen.
Ik heb ook even op het paard gereden waar ik vanaf gevallen was en die was gelukkig gewoon weer braaf. :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:46

M'n volgende afspraak in 't ziekenhuis is pas 8 september. Tot die tijd mag ik nog niet te paard. >;)
Breezer gaat rond die tijd in training dus het zal nog wel tot eind september duren voordat ik er weer opga.

Het gaat gelukkig alweer een stuk beter, maar je gaat alweer snel teveel doen, zodat je 's nachts niet kan slapen van de pijn. Volgende week voor 't eerst naar de fysio. Hopelijk kan hij m'n spiertjes weer een beetje 'in shape' krijgen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 17:58

Ik kan het gewoon niet laten :D , ik ben er vanmiddag weer even opgekropen en dat ging beter dan zondag. :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:00

@ karin Bij mij heeft het een behoorlijke tijd geduurd voor het gevoel, de kracht en vertrouwen er weer was. Ik heb het opgebouwd vanaf 10 minuten vooral stap met 2 rondjes draf naar meer. Ik moest dan wel opletten ivm de operatiewond en in het begin moest iemand mij helpen opzadelen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:13

Tis maar goed dat Breezer 1.75 meet, dat zadel erop krijgen gaat echt nog niet lukken.
Zou er 't liefst zo weer mee wegrijden. :x

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:25

welke kant hebben jullie gebroken? ik rechts,vind het afstappen nog erg lastig op dit moment!Opstappen gaat met krukje prima, maar afstappen, daar moet ik echt even over nadenken hoe ik dat het beste kan doen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:00

Ik ook rechts. Bij m'n schimmel stap ik op met en krukje, de andere is kleiner, daar kom ik zo wel op.
Afstappen is inderdaad lastig. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:34

Hier gaat het nog niet naar wens. De spieren in mijn oksel zijn geirriteerd door de rare houding die ik heb aangenomen :D

Op de zij slapen gaat ook nog niet. Een emmer water tillen gaat wel, maar met een doekje de tafel afnemen is weer zeer pijnlijk.
17 augustus krijg ik weer nieuwe foto's, ik zal wel duidelijk zijn tegen de arts. Ik ben nu 3 maanden onderweg en ben niet erg blij als de functie van mijn arm zo blijft als ie nu is.
Het is mijn rechterarm en ik ben rechts.

Ik stap voorlopig niet op het paard. Ik heb even een tik op de neus gehad en ben erg nerveus, dat in combinatie met een jong onervaren paard, vind ik geen goed idee. Ik ga een bijrijder zoeken die hem goed voor mij kan bevestigen. Dan stap ik er zelf wel weer op.
Ik ben de helft van de tijd alleenstaande moeder en dit is met een sleutelbeenbreuk en een kleuter niet praktisch. Nu kan je vanzelf altijd van het paard vallen, maar ik bind wel de kat op het spek door nu op een jong onervaren paard te gaan zitten. Ik kan maar beter eerlijk tegen me zelf zijn en het maar even uit handen geven.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:50

Ik heb even alles doorgelezen, heb zelf een beenbreuk die geopereerd is maar het is dus normaal dat je na (bij 7 weken) dus nog maar heel weinig botaanmaak hebt? En bewegen is beter voor de botaanmaak?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:53

Hier ook al de rechterkant, en ja ik ben ook rechts (rechts is dominant, zoals de arbocontrole dat zegt :Y) )
Gebruik altijd een trapje anders kom ik er zowiezo niet op :o

Heb geen idee Norski, ze hebben de laatste keer (was 3 weken na de val) geen foto gemaakt. De volgende keer
gaan ze dat wel doen, dan is 't ruim 2 maanden geleden. Dan gaan ze beoordelen of 't inderdaad goed groeit en of ik
weer mag rijden. Zo niet.... komen er weer wat paardrijloze weken bij >;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:58

Mindim, ben je ook onder behandeling van en fysio? Mijn fysio is gisteren met mijn schouder bezig geweest en dat heeft bij mij geholpen. :)

Bewegen stimuleert inderdaad de botaanmaak, Norski.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:04

KarinvdM, ik heb geen fysio, helaas.

Ik heb wel een behoorlijke bult aan stijve spieren boven mijn schouderblad. Mijn man masseert het af en toe weg. Hebben jullie dat ook?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 18:22

Waarom ga je dan niet naar een fysio? Daar hoef je geen verwijsbrief meer voor te hebben. Dat zou ik echt proberen. :j

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:00

Fysio is wel goed voor de schouder. Zonder verwijsbrief zijn de kosten toch volledig voor jou? of is dat niet meer zo..

Ik had mijn linkerschouder :+

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:11

norski schreef:
Ik heb even alles doorgelezen, heb zelf een beenbreuk die geopereerd is maar het is dus normaal dat je na (bij 7 weken) dus nog maar heel weinig botaanmaak hebt? En bewegen is beter voor de botaanmaak?

ik heb zes weken geleden een beenbreuk gehad die geopereerd is, ben net uit de gips nu en breuk was volgens de chirurg prima in orde... bewegen is beter voor de botaanmaak vanwege de betere doorbloeding, maar wel op voorwaarde dat je al fiat gekregen hebt om je been te belasten!
ik weet natuurlijk ook niet wat voor breuk jij had? bij mij hebben ze de twee stukken helemaal netjes op mekaar kunnen laten aansluiten, maar als je met botsplinters zit, is het logisch dat dat langer duurt om weer aan mekaar te groeien he; hetzelfde met meervoudige breuken...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 21:25

Voor zover ik weet is een verwijsbrief niet meer nodig Caroline, maar anders kan je die makkelijk gaan halen. :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:34

Nope heb je inderdaad niet nodig. De arts verplichte het me niet. Ben zelf dezelfde middag een fyso praktijk binnengelopen. Helaas was er wel een wachtlijst, maar kan toch volgende week al terecht. Dus binnen 10 dagen.

Heb zojuist een hele vervelende beweging gemaakt die nog niet ging. Breezje is de hele middag al hyper en zenuwachtig..... zo heb ik hem nog nooit gezien. Normaal blijft hij 24/7 buiten, omdat m'n wei langs de rondweg ligt wil ik geen risico's nemen en heb hem toch binnen gezet. Even te ver omhoog met m'n arm om 't halster om te doen.... auw!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 08:41

Vanmorgen ben ik weer bij de huisarts geweest en er is bij mij geen verandering, ik maak nog steeds geen bot aan en ik ben nu doorverwezen naar een orthopeed.
Het ziekenhuis waar ik graag naartoe wilde heeft een lange wachtlijst, daar kon ik pas op 8 november voor een eerste afspraak terecht. Ik ga nu naar een ander ziekenhuis en die hadden toevallig vanmiddag om 1 uur een gaatje voor me.
Ik ben benieuwd...

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:44

Succs KarinvdM. Ben je nog wel bezig met fysio?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 08:47

Ja, voor m'n schouder, dat is al een stuk verbeterd. :)