Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan ben je water naar de zee aan't dragen. Als je een orgaan krijgt moet je daar IMO ook zorg voor dragen.. 

Maar zo vind ik het gewoon.
Nuage schreef:Nee ik ontwijk de vraag niet, ik snap 'm niet
Als je echt de zorg bedoeld, dan snap ik niet zo goed wat je probeert te zeggen. Want zonder de zorg hadden we dus geen dokters, ziekenhuizen, ambulances, etc. Dan hadden we nog veel meer dingen niet. Dan had het niks met geld te maken, maar dan konden orgaantransplantaties gewoon niet plaatsvinden. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit jouw punt is..
...
bo0tjeee schreef:Je kan gewoon bloeddonor worden, ook al heb je een lage bloeddruk hoor. Mijn familie heeft een lage bloeddruk, dus ben er mee bekend.
Je krijgt nog een onderzoek voor je echt officieel donor bent en dan controleren ze je algehele gezondheid, hb, ziektes, bloeddruk, gewicht enzovoort.
Mocht er iets niet in orde zijn, dan krijg je dit te horen.
En wordt je bijvoorbeeld niet goed, ivm bloeddruk, als je bloed afgeeft, dan pas krijg je een advies om er mee te stoppen.
Ik heb mij toevallig vanmiddag aangemeld als bloeddonor op internet (sanquin) en was al orgaandonor. Als ik dood ben, kan ik niets meer met m'n organen e.d., dus die mogen ze aan iemand geven die ze nodig heeft.
Citaat:@sanquin
Ik heb last van hoge / lage bloeddruk. Is dat een probleem?
Meestal niet. Voor iedere donatie wordt de bloeddruk gemeten en alleen bij zeer hoge of zeer lage waarden wordt de donatie uitgesteld. Eventuele medicatie is geen probleem. Wel is het van belang of er klachten zijn die samenhangen met de bloeddruk. Een lage bloeddruk die gepaard gaat met duizeligheid bij snel overeind komen (uit een liggende of zittende positie), kan een reden zijn de donatie uit te stellen. Een hoge bloeddruk hoeft op zich geen klachten te geven, maar kan wel het gevolg zijn van bijvoorbeeld stress. Geef tijdelijk geen bloed in een stressvolle periode die gepaard gaat met gezondheidsklachten zoals slecht slapen en hoofdpijn.
Nuage schreef:Nee ik ontwijk de vraag niet, ik snap 'm niet
Als je echt de zorg bedoeld, dan snap ik niet zo goed wat je probeert te zeggen. Want zonder de zorg hadden we dus geen dokters, ziekenhuizen, ambulances, etc. Dan hadden we nog veel meer dingen niet. Dan had het niks met geld te maken, maar dan konden orgaantransplantaties gewoon niet plaatsvinden. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit jouw punt is..

Eerlijk is eerlijk toch? 

Misschien bedenken ze zich 
. Net zoals een man meebetaald met de zorg van een gynaecoloog. Sommige dingen gewoon niet uit te sluiten. Net zoals de "gezonde" mensen moeten meebetalen voor de zorg van "ongezonde" mensen. Maar dit is niet alleen in de zorg hoor. Vele van jullie hebben ook meebetaald aan de spitsstrook op de A7 waar ik heerlijk iedere dag overheen scheur. Even zwart/wit gedacht dan he. 

Wolken schreef:Er is trouwens wel eens sprake geweest dan vegetariërs korting zouden krijgen op hun ziektekostenverzekering.

Jij mag er voor kiezen niet lid te worden van een club en dus ook niet binnen te mogen, maar dan hoef je ook niet te betalen aan die club.
Want dat is, heel simpel gesteld, wat jij nu zegt.