"Doorgaren"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: "Doorgaren"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:54

Ja maar als je blijft staan word je ook zo rimpelig.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:11

Janine1990 schreef:
Blue_Eyes schreef:
@ranna: En zo werd er ook ooit geclaimd met een heel logisch klinkend verhaal dat het gebruik van bepaalde deodorants zou leiden tot borstkanker. Bleek ook de grootste HOAX aller tijden te zijn. Zo lang als ik nog afschuwelijk verbrand als ik 5 minuten in de zon ben en dan 's avonds afschuwelijke gewrichtspijn heb, smeer ik me mooi in met factor 50!

Ik denk dat er wel een grote kern van waarheid in het verhaal van Ranna zit, of eigenlijk, in hetgeen dat het afgelopen weekend is gepubliceerd. Ik vind sowieso dat je altijd moet opletten met chemicaliën op de huid.. :j Liever zo min mogelijk troep op m'n huid.
Maar ik heb dan ook makkelijk praten als het om de zon gaat, ik verbrand nauwelijks en beweeg makkelijker bij dit weer dan bij winterweer...

Heb je enig idee wat je iedere dag in je mond stopt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:20

Horsii_mine schreef:
Eleionomae schreef:
zooo slecht mensen om je niet in te smeren! Kans op huidkanker is veel groter om nog maar niet te zwijgen over de welbekende perkament huid als je ouder wordt... (denk aan te bruine 65+ers met van die rimpelige decolleté's!) dat wil je toch niet?

Dus of je het nou kunt hebben of niet, smeer je alsjeblieft regelmatig in!

En je hebt tegenwoordig hele fijne spray's die niet plakken (piz buin heeft een hele fijne, die verkoelt en trekt direct in, je hoeft m niet eens uit te smeren)

Er stond laatst juist een heel artikel in de krant dat heel veel zonnebrandcrèmes etc. heeeel slecht zijn voor je huid en dat je daar juist kanker van krijgt! Er schijnt in heel veel zonnebrandcrèmes namelijk een stofje te zitten waar je dus kanker van krijgt. De zon is juist goed, zolang je maar niet verbrand. Dus gewoon niet te lang in de zon blijven (wat ik nu dus wel heb gedaan :o).

Heb je daar een link van toevallig, van dat artikel? Of welke krant van wanneer dat was?

Over chemische troep in lotions enz. Helemaal mee eens. Er zitten zo ontzettend veel chemicaliën in alles wat we smeren, eten en mee poetsen. Dat komt in ons lijf allemaal samen en wat er dan mee gebeurd? Niemand die dat precies weet. Laatst las ik zelfs in de krant een artikel over bv aspartaam, dat dat echt niet goed voor je lijf is.
Maar een goede zonnebrandcreme zonder parabenen enz erin heb ik zelf nog niet gevonden eigenlijk... Ik gebruik nu P20, maar of die ook echt helemaal save is?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:09

Die schijnt wel heel goed te zijn, P20, heb 'm vorig jaar op Lanzarote gebruikt, lekker spul. :)
Mis hem best wel nu eigenlijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:10

Ja hij werkt wel goed, maar of er niet te veel schadelijke stoffen in zitten :P Het stinkt wel als een gek maar ik vind 't echt heel fijn dat je 't 's morgens opbrengt en de rest van de dag nergens aan hoeft te denken.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:11

Volgens mij is hij vrij natuurlijk en juist daarom stinkt ie. Ach, hoef je ook geen anti-muggenspul op te smeren want van die geur blijven ze wel weg.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:19

Zou best kunnen inderdaad. Geurstoffen zitten er in ieder geval niet in :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:09

Nemurin schreef:
Oh ja nu je het zegt, begon Michael Jackson ook met vlekjes dan voor het egaal werd? :) Ze zeiden vroeger altijd "pigmentaandoening" dus de naam heb ik nooit van gehoord. Achteraf is het wel redelijk logisch.

Bio Oil vind ik inderdaad heel prettig spul. Gaat het ook echt voorgoed weg, of weet jij dat ook nog niet? :+
Trouwens waar je huidkanker van krijgt is bepaalde UV-straling, die wordt inderdaad wel geblokkeerd met zonnebrand, en overigens is die straling ook waar je van verbrandt. De andere UVs die niet schadelijk zijn en waar je lekker bruin van wordt hoort de juiste sunblock wel door te laten maar ik word nooit snel bruin als ik me insmeer. :(
Maar ik blijf 't doen want verbranden vind ik niks - dat is 'n dag later dan weer bruin, maar een paar weken daarna gaat het vervellen en heb je er nog niks aan.

Bio Oil heeft mijn striae permanent weggemaakt (was wel niet hele erge striae, op mijn borsten) en mijn littekens zijn ook 99% weggegaan. Je ziet nog een verkleurig maar er ligt niet meer zo'n dikke/hoornige huidlaag overheen wat er altijd overheen lag (iel klinkt zo wel vies :') )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:30

Gaaf Focussed! Blijven smeren dus. Even m'n geheugen aanspreken dat ie 't nou echt wel moet gaan doen. ;)