Ik ga minimaal twee liter water per dag drinken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik ga minimaal twee liter water per dag drinken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:00

gister op 1 liter gekomen.
vandaag zit ik op 1 glas

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:07

Oooh ik zou ook echt mee moeten doen. Soms kom ik er om 6 uur 'savonds achter dat ik nog niks gedronken heb, echt dramatisch, maar ik vergeet gewoon om te drinken ofzo.
Heb nu ook nog niks gedronken, dus daar gaan we zo maar is mee beginnen! Maar de twee liter ga ik zeker niet redden op een dag. Ik hou het op 1 liter, dan ben ik al heel blij met mezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:08

Ik doe mee. Ik vergeet soms gewoon te drinken en dan drink ik in 3 dagen 3 glazen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:09

Ik zit gemiddeld wel richting de 2 liter denk ik.
Ik heb altijd een flesje water naast me staan, en op een gegeven moment ga je er automatisch steeds naar pakken.
Voor de rest drink ik nooit wat anders dan water (ja, thee, maar goed, dat telt niet :+ )

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:18

Hoppje schreef:
Jij geeft aan dat min. 2 liter water per dag (naast je dagelijkse voeding) helemaal niet goed is. Dit is gewoon onzin, [url]water[/url] kun je gewoon onberperkt drinken. Daar raken je nieren echt niet overbelast door hoor....
Jawel. Dan moeten ze namelijk heel veel werken en jij heel veel naar de wc. Verder spoel je op die manier ook mineralen te snel je lichaam uit.

Begrijp me niet verkeerd.. ik drink elke dag naast mijn eten sowieso een liter water, maar je moet gewoon niet stug 2 liter water éxtra gaan drinken naast wat je normaal al aan voeding en drinken binnen krijgt.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:24

IK probeer mee te doen! Drama hier ook nu nog niets gedronken dus ga maar even naar de koelkast.. heel erg ik vergeet het gewoon.. stom he

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:30

Manon_ schreef:
Minimaal 2 liter water per dag is helemaal niet goed. Je krijgt ook water binnen via voedingsmiddelen etc. Als je teveel water drinkt raken je nieren overbelast.
Was precies wat ik dus ook dacht, plus wat mijn huisarts zegt. Je nieren moeten dan echt overuren gaan draaien!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:33

Majo schreef:
Manon_ schreef:
Minimaal 2 liter water per dag is helemaal niet goed. Je krijgt ook water binnen via voedingsmiddelen etc. Als je teveel water drinkt raken je nieren overbelast.
Was precies wat ik dus ook dacht, plus wat mijn huisarts zegt. Je nieren moeten dan echt overuren gaan draaien!
Waardoor je mineralen die je nodig hebt wegspoelt. Water is gezond, maar je moet geen abnormale hoeveelheden drinken zoals 2 liter naast wat je normaal eet en drinkt en dat terwijl je geen dorst hebt (en blijkbaar hebben de mensen in dit topic dat niet anders moesten ze geen moeite doen om te drinken, als je dorst hebt gaat dat vanzelf).

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:35

Ik drink ook veeeeels te weinig :o Maar ga proberen iig meer water te drinken op een dag!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:41

Ik drink eigenlijk in de ochtend 2 mokken thee, in de middag 2 glazen drinken (water, aanmaak, whatever), bij het eten 1 glas en in de avond 1 glas.
Dat is geen 2 liter, maar voor mij meer dan genoeg.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:17

Manon_ schreef:
Hoppje schreef:
Jij geeft aan dat min. 2 liter water per dag (naast je dagelijkse voeding) helemaal niet goed is. Dit is gewoon onzin, [url]water[/url] kun je gewoon onberperkt drinken. Daar raken je nieren echt niet overbelast door hoor....
Jawel. Dan moeten ze namelijk heel veel werken en jij heel veel naar de wc. Verder spoel je op die manier ook mineralen te snel je lichaam uit.

Begrijp me niet verkeerd.. ik drink elke dag naast mijn eten sowieso een liter water, maar je moet gewoon niet stug 2 liter water éxtra gaan drinken naast wat je normaal al aan voeding en drinken binnen krijgt.

En als je dan wel gewoon heel veel dorst hebt en daardoor 2-3 liter water per dag drinkt? Zeker met dit warme weer drink ik echt veel.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:29

Aan je vorige posts te zien drink jij er geen andere dingen langs of in ieder geval nagenoeg geen. Maar geen idee of 3 liter water per dag gezond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:30

3 liter water per dag kan dodelijk zijn. Dan raakt je zoutspiegel ontregeld.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:32

3 liter per dag is ook zeker niet gezond hoor.. Er bestaat zelfs zoiets als water-vergiftiging, iets waar wij ook voor moeten waken in de kraamzorg. En dan hebben we het over kraamvrouwen, die al meer vocht nodig hebben dan een 'normaal' mens. Zelfs voor hen is 3 liter teveel.

Ik vind water ontzettend vies, en vind het dan ook knap als mensen daar zoveel van kunnen drinken op een dag. Mij niet gezien :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:35

Ik leef anders nog steeds gewoon := Maar ik drink echt alleen water, meer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:48

helaas vandaag op 3/4e liter gekomen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:52

Ik heb vandaag bijna 5 liter gedronken, waarvan 2,5 liter gewoon water. En de dag is nog niet voorbij :=
Ik ben maar 3-4 keer naar de wc geweest, lijkt me dan toch dat ik het nodig had? (lesgeven drie uurtjes in de volle zon)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:53

Ik moet altijd zo vaak naar de wc als ik zoveel drink :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:57

_Tara_ schreef:
Ik leef anders nog steeds gewoon := Maar ik drink echt alleen water, meer niet.

Haha weet je het zeker :+
Kijk maar uit hoor...

Heb idd ook wel eens gehoord dat teveel water schadelijk is, was een verhaal over iemand die dood gegaan was doordat hij / zij teveel water gedronken had. Jammer genoeg weet ik niet om hoeveel liter dat ging.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:14

Asyaa schreef:
Dat lijkt me redelijk overdreven. Wat te denken van Formule 1 coureurs? Hoeveel denk je dat die drinken tijdens de race? Als je echt dorst hebt, en flink veel zweet, moet je het wel aanvullen.

Enne, veel chips erbij eten ;) Is je zoutspiegel weer in orde.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:14

En je vetspiegel ook weer bijgevuld :') Zijn er geen betere alternatieven om zout binnen te krijgen dan chips? Drop misschien? Daarbij, hoe vaak lees je niet dat we al te veel zout binnen krijgen omdat overal maar zout aan toegevoegd wordt. Ikzelf probeer zo min mogelijk zout te gebruiken, voeg 't eigenlijk nooit ergens aan toe, drink veel water en heb echt nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:16

Majo schreef:
Asyaa schreef:
Dat lijkt me redelijk overdreven. Wat te denken van Formule 1 coureurs? Hoeveel denk je dat die drinken tijdens de race? Als je echt dorst hebt, en flink veel zweet, moet je het wel aanvullen.

http://www.lenntech.nl/watervergiftiging.htm
Die formule 1 coureurs drinken echt niet alleen maar water hoor.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:18

Majo schreef:
Asyaa schreef:

hahah hoppaaaa mooie rede om naar de chips te grijpen!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:19

In het ziekenhuis geven ze ook nooit water, maar vrijwel altijd een zoutoplossing ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:22