Hoe schoon ben jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:05

Abeltje77 schreef:
Ik snap uberhaubt niet dat mensen vaatdoeken gebruiken, jakkie!

Zelf gebruik ik al jaren van die extra-sterke keukenrol van maestro ofzo geloof ik.

Elke keer een schoon velletje.

Ik moet er niet aan denken dat ik zo'n vieze vaatdoek zou moeten gebruiken. juk.

Ik maak schoon met een vaatdoek, zo'n microvezelgeval. Na de afwas sop ik de vaatdoek ook nog even uit en na een week gaat hij in de was. Maar goed, mijn huis is doorgaans niet stoffig of smerig.
Ben er zelf nauwelijks en mijn kat is behoorlijk schoon (komt ook niet buiten, dat scheelt denk ik).

Afdrogen doe ik niet, ik laat de vaat opdrogen op het rek. Vind ik zelf hygienischer.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:19

mm als ik dit zo lees begrijp ik wel waarom mijn man en anderen uit mijn omgeving me soms wat neurotisch vinden....
Gezin bestaat uit 2 volwassenen man werkt buitenshuis en ik werk 35 uur thuis, vier kinderen tussen de 8 en 1 jaar drie ervan gaan naar school de kleinste drie dagen per week opvang, drie honden en een kat.

Afwas: 2 keer per dag met de hand wegens gebrek aan vaatwasser (miss toch eens voor sparen)
benedenverdieping: om de dag alles afstoffen en met nat afdoen, de banken zuigen, keukenkast deurtjes afdoen, deuren afdoen. Elke dag stofzuigen en dweilen, aanrecht schoonmaken, voederbakken schoonmaken, wc schoonmaken.
Bovenverdieping: 1 keer per week alles grondig schoonmaken. Wc boven om de dag.
Wassen: helaas dagelijks minstens 2 wasmachines. Koop bewust kleding die niet gestreken hoeft te worden ;) Handdoeken 1 maal en ieder een aparte. Ondergoed dagelijks vers, sokken ook en kleding naargelang ze zich gedragen hebben :Y) Rijkleding van mij om de dag kids 1 keer per week rijden maar 2 keer pw.
Maandelijkse klusjes: Op de kasten, ramen wassen, wasmachine en droger schoonmaken, alles echt van de kant aftrekken om te stofzuigen.
Wekelijks: koffiezet ontkalken, waterkoker ontkalken, beddengoed wassen en verschonen.
Jaarlijks: alle gordijnen, al het speelgoed (tussendoor als het vies is)

Het enige waar ik eigenlijk laks in ben is de binnenkant van de keukenkastjes. Doe ze wel uit tussendoor maar kan nog wel eens een paar weken/maanden tussen komen te zitten. Ik gebruik vaatdoeken (bacterievreters) maar na 1 dag mee in de was en tussen de middag staan ze altijd in een sopje met chloor en afwasmiddel te weken net als de spons en de afwasborstel.

Misschien eens iets minder gaan doen want ben echt dagelijks kapot......*wil ook nog altijd alles klaar hebben voor de kids en man thuiskomen en die verklaren me voor gek*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:21

Handdoeken gebruik ik 1 x..
Lingerie, Ondergoed doe ik elke ochtend en avond schoon aan, BH's draag ik zo'n 3 tot 5 dagen achter elkaar
Dekbed Word zo ongeveer elke dag verschoond (1 of 2 dagen eerder of later)
Vaatdoek 2 dagen
Stofzuigerzak Hebben we niet, wij hebben zo'n bak ? Die gaat leeg als die vol is :)
Bank Word ook zo'n 2 a 3 x per week gestofzuigd en geboend
Gordijnen, Weet ik niet..
Afwas Elke dag in de vaatwasser..

Verder krijgt het huis elke week of soms om de week een grote beurt :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:23

TinkerTwink schreef:
mm als ik dit zo lees begrijp ik wel waarom mijn man en anderen uit mijn omgeving me soms wat neurotisch vinden....
Gezin bestaat uit 2 volwassenen man werkt buitenshuis en ik werk 35 uur thuis, vier kinderen tussen de 8 en 1 jaar drie ervan gaan naar school de kleinste drie dagen per week opvang, drie honden en een kat.

Afwas: 2 keer per dag met de hand wegens gebrek aan vaatwasser (miss toch eens voor sparen)
benedenverdieping: om de dag alles afstoffen en met nat afdoen, de banken zuigen, keukenkast deurtjes afdoen, deuren afdoen. Elke dag stofzuigen en dweilen, aanrecht schoonmaken, voederbakken schoonmaken, wc schoonmaken.
Wassen: helaas dagelijks minstens 2 wasmachines. Koop bewust kleding die niet gestreken hoeft te worden ;) Handdoeken 1 maal en ieder een aparte. Ondergoed dagelijks vers, sokken ook en kleding naargelang ze zich gedragen hebben :Y) Rijkleding van mij om de dag kids 1 keer per week rijden maar 2 keer pw.
Maandelijkse klusjes: Op de kasten, ramen wassen, wasmachine en droger schoonmaken, alles echt van de kant aftrekken om te stofzuigen.
Wekelijks: koffiezet ontkalken, waterkoker ontkalken, beddengoed wassen en verschonen.

Het enige waar ik eigenlijk laks in ben is de binnenkant van de keukenkastjes. Doe ze wel uit tussendoor maar kan nog wel eens een paar weken/maanden tussen komen te zitten. Ik gebruik vaatdoeken (bacterievreters) maar na 1 dag mee in de was en tussen de middag staan ze altijd in een sopje met chloor en afwasmiddel te weken net als de spons en de afwasborstel.

Misschien eens iets minder gaan doen want ben echt dagelijks kapot......*wil ook nog altijd alles klaar hebben voor de kids en man thuiskomen en die verklaren me voor gek*

Jij lijkt mijn oma wel :')

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:35

ai das hier een goed topic ik heb totaal geen smetvrees ben het tegenoverstelde!!!

Handoeken: gebruik ik 1 maal normaal. Nu heb ik het wel al vaker voor dat ik gauw een 1 keer gebruikte handdoek neem om mijn voeten af te drogen.
Lingerie, als ik vind dat het moet gewassen worden :o , of als ik de moed heb om te wassen. ondergoed elke dag.
Dekbed een week of langer. Als ik weer de zin heb om te wassen :')
de vaat: als heel men servies op is. Dan kan ik niet anders dan beginnen afwassen :Y)
Stof af doen eeuhmm als men ma dat een doet.
Dweilen als ik eens actief wordt.

Nu dat tiptop in orde hoeft voor mij niet. Ik kan ook niet in dat heel cleane leven.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:38

Elke week bedden verschonen en de bovenverdieping schoonmaken, stofzuigen etc.
Elke week de complete badkamer schoonmaken.

Iedere dag stofzuigen, dweilen, schoonmaken, opruimen, vaatswasser etc.
Hebben ook 2 katten dus ja.

Ik zelf douche iederen dag, en gebruik handoeken etc na elke douchebeurt niet weer, dus hoppa de was in.
Ik was alles op 60 graden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:45

TinkerTwink schreef:

Nou ik zou mijn tijd toch liever anders besteden.. Schoonmaken is nodig en gezien je gezinssamenstelling ook wel meer dan anderen.. Maar poeh, sommige dingen hoeven volgens mij echt niet zo vaak en veel :n

Kun je bv niet 1 x per dag met je man samen afwassen?
Om de dag alles afstoffen én nat afdoen, (kast)deuren schoonmaken (wat doe jij met je (kast)deuren dat ze om de dag schoon moeten? ;) )
Maandelijks op de kasten? Waarom? Ook al ligt er wat stof, je doet er niks (toch?) dus waarom moet dat zo schoon blijven?
Wasmachine en droger schoonmaken? Als je toch regelmatig een heet programma draait hoeft dat toch niet? Heb ik tenminste gehoord..
En koffiezet en waterkoken iedere week ontkalken, gebruik je ze zoveel? Lijkt me erg vaak..

Dat zijn volgens mij puntjes waar je het jezelf wat makkelijker zou kunnen maken.. :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:51

Woon nog lekker bij mijn ouders :o , Maar denkt dat ik het later ook zo ga doen.

Handoeken: 1 a 2 dagen.
Vaatdoekjes: 1 dag
Bed: 1x in de week verschonen
stofzuigen: elke dag
Ondergoed en sokken.. naja natuurlijk elke dag :P maar BH draag ik idd wel 2/3 daagjes.
en ik douche om de dag :o

Nessah

Handdoek: 1 dag ( in de ochtend voor het douchen en 's avonds was ik altijd mijn gezicht)
Lingerie: elke dag schoon ondergoed, bh's draag ik meestal 2 dagen.
Dekbedovertrek: 2 keer per week. ( hond heeft de luxe dat hij op het voeteneind mag liggen)
Vaatdoek/kleine handdoekjes,gebruik ik beide niet in de keuken.. Heb een afwasmachine en daar gooi ik alles in. Vaatdoeken gebruik ik niet, ik maak het aanrecht elke dag schoon en gebruik dan gewoon keukenrol.
Stofzuigerzak: als hij aangeeft dat er een nieuwe in moet. Denk 1 keer per 3 maanden?
Bank: Ik stofzuig elke dag en neem de bank dan snel mee.. 1 keer per maand doe ik grote schoonmaak en haal dan de bank van de plaats af.
Gordijnen: Heb luxaflex, 1 keer per maand even afnemen.
Afwas: vaatwasser :) Daar kwak ik alles in. Draai ik 3-4 keer per week. ( om de dag)
stofzuigen en dweilen: dagelijks.. heb een kat en een hond en kippen en konijnen in de tuin.. Dus doe ik elke avond even vlug. 1 keer per maand heel uitgebreid.

Wc doe ik dagelijks ( ben nogal smet vrezerig en die moet echt schoon zijn) en douche 1 keer per week.

Anoniem

Jeutje.. :oo Ik dacht serieus dat ik erg was, maar ik zie hier ook wel wat extreme voorbeeldjes voorbij komen. :')
Dan zal ik hem ook maar even invullen.

Handdoek; 1 keer (hij is toch nat van het afdrogen?)
Lingerie; Elke dag schoon ondergoed, BH's hooguit 3 dagen, maar meestal 2.
Dekbedovertrek; ongeveer 1 keer per week.
Vaatdoek; Paar dagen
Stofzuigerzak; Tot hij vol is.
Bank; Die stofzuig ik één keer per week, maar ik zit er eigenlijk nooit op.
Gordijnen; Heb ik alleen in de kamer, die maak ik niet echt vaak schoon. :+
Afwas; Ik zet mijn afwas elke avond in een sopje en dan was ik het de volgende dag goed af.

edmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:57

Handoek elke dag een andere
vaatdoekjes en theedoeken 1 keer dan gelijk de was in
Bed 2 keer in de week en dat voor 5 mensen
Stofzuigen en dweilen elke dag vanwege huisdieren
Ondergoed incl bh elke dag
Overige kleding ook maar 1 dag en dan voor allemaal dus ook voor 5 mensen.
Wassen 2 keer per dag
Strijken 1 keer per week.
Bank heb een leren bank die neem ik af elke week.
Gordijnen en vitrage 2 keer per jaar
Afwas 1 keer per dag

Imitador

Re: Hoe schoon ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:03

Ik wil ook nog leven hoor? En in een huis mag geleefd worden. Dan is het een keer een zooi of vies, nou en... Dat weet iedereen inmiddels van mij en ik heb zelf de hoop opgegeven om het te verbergen! Ben liever gastvrij dan dat ik mensen buiten houd omdat ik geen tijd/geen zin had...

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:03

@Relaxed
De wasmachine en droger aan de buitenkant ;)
De kasten en deuren, kindervingers vooral eigenlijk...en dat vind ik er dus echt vier uitzien.
Aangezien ik thuiswerk en verslaafd ben aan koffie staat die hier gemiddeld 4 keer per dag te pruttelen. Vind het ook een schoner idee.
Op de kasten staan vazen en daar zie je de stof echt wel op, als ik die afdoe kan ik net zo goed meteen even over de kast soppen.

Afwas een keer per dag? Nee bah dan staat hier de hele dag (op mijn werkplek zowat in ieder geval in het zicht) zes kommen, zes borden, vijf messen, een broodplank enz me aan te gapen. In de avond wisselen we trouwens de afwas af, als ik de kids was doet de man de afwas en omgekeerd.
Hij helpt in het weekend overigens altijd met de extra klusjes ;) Daar trekken we de zaterdag ochtend altijd voor uit.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:43

Nou TinkerTwink, ik vind het ook actief hoor. Respect. Ik zou het zonde van m'n tijd vinden, maar ik kan me voorstellen dat je gewoon een schoon huis wil.

Onze gezinssamenstelling: Ik, mijn man en twee kleine kinderen en een kat die veel buiten is, dus niet zoveel last van haar.

Handoek: voor het haar gebruik ik een week ofzo, om mezelf af te drogen gaat gelijk de wasmand in
Ondergoed: iedere dag schoon aantrekken, behalve bh. Sportbh draag ik wel maar 1 of 2 keer (ligt eraan hoeveel ik zweet).
Vaatdoekjes: heb van die doekjes die de afwasmachine ingaan, dus wissel iedere dag
Handoek en theedoek: eenmaal per week schoon setje ophangen
Stofzuigen: 2 keer per week (en stofzuigerzak verwisselen als hij vol is) beneden en misschien 1 tot 2 keer per maand boven
Dweilen: 1 keer per week, soms nog tussendoor Swiffer Wet
Stoffen: 1 keer per week
Bed verschonen: 1 keer per week, soms per 2 weken.
Bank: iedere week stofzuigen
Vaat: iedere avond de vaatwasser aan
Gordijnen heb ik niet. Rolgordijnen zijn nog nooit schoongemaakt, maar hangen er ook pas 1,5 jaar
Wassen: goh, iedere week wel een paar wasmachines vol, maar ik tel ze niet. Stuk of 4 a 5 wasjes in de week?
Wc en badkamer: 1 keer per week
Keukenblok soppen: 1 keer per week

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:48

wat ik zo snel kan bedenken:

handdoeken: om de 2 dagen
ondergoed: elke dag, behalve bh meerdere dagen en 's nachts luchten
dweilen: om de 2 dagen
afwas: elke dag, vaak 2x
stof afdoen: 1x in de week
kattenbak en tuin voor hondenpoep: elke dag
toilet en badkamer: elke week, toilet 2x per week
vaatdoekjes: van zodra ze beginnen te slijten (sponzen doekjes dus gaat redelijk snel)
bed: elke week, zomer vaak 2x per week verschonen wegens een zeiknatte echtgenoot bij warm weer :D
bank: elke week 2x stofzuigen, 1x afwassen
gordijnen: worden elk jaar gestoomd maar hangen elke dag ook uit het raam om te luchten

ik heb een extreme allergie voor katten (en heb hier een korthaar en langharige rondlopen :D ) en huisstofmijt, dus dat is wel gezellie :D Ik kuis nog niet half zo vaak als ik zou willen, maar tijd he!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:59

Handdoek gebruik ik 1x, ik verwissel m'n boxer 2x per dag, bh ligt er aan wanneer m'n uit de was is, dekbed in de zomer 1 week, in de winter 2 weken, vaatdoekjes elke dag in de was. Er wordt hier bijna elke dag gestofzuigt, vaat moet gewoon in de vaatwasser en wordt 1/2x per dag gedraaid, kleding doe broeken 2/3 dagen aan, shirtjes 1/2 dagen, vesten in de winter 2x aan, in de zomer wel iets langer omdat ik ze dan alleen op de fiets naar school (= 2 minuten) aan heb,
Sportbroeken, shirtjes, sportrokjes, sporttruien etc. 1x aan en dan in de was.

Zoiets.

Edit; Soms doe ik shirtjes die ik al 1 dag aangehad heb gewoon aan naar training, die gaat dan ook meteen in de was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:01

handdoeken: gebruik ik 1 keer, niet vaker
ondergoed: Elke dag schoon, ook bh
dweilen: elke dag en om de dag met dettol ivm alle dieren
afwas: direct na iets gebruikt te hebben
stof afdoen: om de dag
kattenbak en tuin voor hondenpoep: Elke dag de kattenbak schoonmaken en de de hondenpoep weghalen. Elke zaterdag de achtertuin schoonmaken en de stoep boenen.
toilet en badkamer: om de dag
vaatdoekjes: Vaatdoeken gebruiken we niet. theedoeken 1 keer gebruiken en afwasborstel 1 week.
bed: om de dag afhalen en verschonen en elke dag uithangen.
bank: elke dag stofzuigen en elke dag afnemen met een doek.
gordijnen: we hebben alleen rolgordijnen ivm met stofallergie en op grote kamer hebben we vitrage die wordt om de week door een sopje gehaald.

Ik heb ook heel erge stofmijt allergie en astma. En ik wil alles erg schoon hebben.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:03

om de dag je bed afhalen? hoeveel dekbedovertrekken heb je dan wel niet nodig?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:06

Handdoek: Elke dag een schone...
Lingerie: Elke dag schoon
Dekbedovertrek: 1 x per week, alles wat in de was kan van m'n bed gaat dan in de was! (Nee niet de dekens zelf)
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Elke dag schoon
Bank: De bank wordt hier 1 keer per 2 dagen ong afgenomen
Gordijnen: Wanneer ze er aan toe zijn.
Afwas: Hebben een vaatwasser, maar afwas zou bij mij dezelfde dag afgewassen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:08

Abeltje77 schreef:
om de dag je bed afhalen? hoeveel dekbedovertrekken heb je dan wel niet nodig?

Als je hem 's morgens buitenhangt is die 's avonds weer droog..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:36

_AAASCHAAA_ schreef:
handdoeken: gebruik ik 1 keer, niet vaker
ondergoed: Elke dag schoon, ook bh
dweilen: elke dag en om de dag met dettol ivm alle dieren
afwas: direct na iets gebruikt te hebben
stof afdoen: om de dag
kattenbak en tuin voor hondenpoep: Elke dag de kattenbak schoonmaken en de de hondenpoep weghalen. Elke zaterdag de achtertuin schoonmaken en de stoep boenen.
toilet en badkamer: om de dag
vaatdoekjes: Vaatdoeken gebruiken we niet. theedoeken 1 keer gebruiken en afwasborstel 1 week.
bed: om de dag afhalen en verschonen en elke dag uithangen.
bank: elke dag stofzuigen en elke dag afnemen met een doek.
gordijnen: we hebben alleen rolgordijnen ivm met stofallergie en op grote kamer hebben we vitrage die wordt om de week door een sopje gehaald.

Ik heb ook heel erge stofmijt allergie en astma. En ik wil alles erg schoon hebben.

Heb jij geen hoezen om je dekbed/kussen en matras tegen huisstofmijt?
Mijn moeder is zwaar astma patiente en lost het op die manier op. Het is daar thuis ook super schoon maar door de hoezen kan ze nu 1x per week de bedden doen zonder er last van te hebben.
(vind zowiezo dat je vreselijk veel poetst maar dat is je eigen dingetje)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:44

Handdoek? 2 per week (+ aparte voethanddoek)
Lingerie? Bh's 2 à 3 dagen, tenzij als ik naar school moet fietsen of sport, dan 1/dag. De rest verander ik elke dag.
Dekbed? Ik geloof dat dat hier 1 tot 2 keer per 2 weken gebeurd. Onderlaken + kussen 1 x per week, en dekbed om de twee weken geloof ik.
Vaatdoek? Elke dag, soms meermaals.
Stofzuigerzak? Als ie vol is zeker?
Afwas? Als afwasmachine vol zit, zo'n 1 à 2 keer per dag. En als de vaatwas kapot is oid, doen we direct de afwas. Dat kan niemand hier thuis zien staan dus het moet direct afgewassen worden!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:51

handdoeken: elke dag een schone
ondergoed: elke dag, behalve bh meerdere dagen en 's nachts luchten
dweilen: om de 2 dagen
Vaatwasser draait elke dag.
stof afdoen: 1 keer in de week
toilet en badkamer: 1 keer in de week.
vaat doekjes: elke dag een nieuwe.
bed: 1 keer in de week.
bank: Elke dag wordt de bank met het stofzuigen meegenomen.
gordijnen: wij hebben rol gordijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:47

Hoevaak gebruik je een handoek?
Een week :j ik heb er altijd twee, zowel thuis als bij mijn vriend.

Lingerie?
Broekjes / strings elke dag schoon. BH een week. Die ligt elke avond te luchten.

Dekbed?
Twee / drie weken? Thuis wel langer maar daar slaap ik hooguit 2 nachten per week.. bij mn vriend twee weken geloof ik

Vaatdoek?
Oh die gaat wel meerdere keren per week in de was of vuilemmer :j daar hebben we dan ook een voorraadje van :+

Stofzuigerzak?
Zodra die vol is.. stofzuigen doen we twee keer per week thuis

Badkamer / WC
Wanneer het nodig is?

Bank?
Gaat altijd de stofzuiger overheen als we de boel zuigen

Gordijnen?
Mee met de stofzuig, af en toe uitkloppen.

Afwas?
Thuis hebben we de vaatwasser die 1 keer per dag aangaat, bij mijn vriend wassen we altijd na het koken.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:59

Ik ben nu -as we bok- de bovenverdieping aan het poetsen.

Pffffftttt weet ik weer gelijk waarom ik daar zo'n hekel aan heb....