mm als ik dit zo lees begrijp ik wel waarom mijn man en anderen uit mijn omgeving me soms wat neurotisch vinden....
Gezin bestaat uit 2 volwassenen man werkt buitenshuis en ik werk 35 uur thuis, vier kinderen tussen de 8 en 1 jaar drie ervan gaan naar school de kleinste drie dagen per week opvang, drie honden en een kat.
Afwas: 2 keer per dag met de hand wegens gebrek aan vaatwasser (miss toch eens voor sparen)
benedenverdieping: om de dag alles afstoffen en met nat afdoen, de banken zuigen, keukenkast deurtjes afdoen, deuren afdoen. Elke dag stofzuigen en dweilen, aanrecht schoonmaken, voederbakken schoonmaken, wc schoonmaken.
Bovenverdieping: 1 keer per week alles grondig schoonmaken. Wc boven om de dag.
Wassen: helaas dagelijks minstens 2 wasmachines. Koop bewust kleding die niet gestreken hoeft te worden

Handdoeken 1 maal en ieder een aparte. Ondergoed dagelijks vers, sokken ook en kleding naargelang ze zich gedragen hebben

Rijkleding van mij om de dag kids 1 keer per week rijden maar 2 keer pw.
Maandelijkse klusjes: Op de kasten, ramen wassen, wasmachine en droger schoonmaken, alles echt van de kant aftrekken om te stofzuigen.
Wekelijks: koffiezet ontkalken, waterkoker ontkalken, beddengoed wassen en verschonen.
Jaarlijks: alle gordijnen, al het speelgoed (tussendoor als het vies is)
Het enige waar ik eigenlijk laks in ben is de binnenkant van de keukenkastjes. Doe ze wel uit tussendoor maar kan nog wel eens een paar weken/maanden tussen komen te zitten. Ik gebruik vaatdoeken (bacterievreters) maar na 1 dag mee in de was en tussen de middag staan ze altijd in een sopje met chloor en afwasmiddel te weken net als de spons en de afwasborstel.
Misschien eens iets minder gaan doen want ben echt dagelijks kapot......*wil ook nog altijd alles klaar hebben voor de kids en man thuiskomen en die verklaren me voor gek*