Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:14

nou dan is t toch goed?
er kan altijd wat gebeuren en jou zwangerschap of bevalling heeft niks te maken met die van je moeder of je zus.
weet je al wat t word trouwens?

[HK] Wat je niet meer kunt als je zwanger bent en zoja waarom.
misschien vind je t leuk om mee te kletsen? hier zitten zo'n beetje alle zwangerren van bokt hihi

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:16

Jaaaa, heb het al het hele forum over 'zij' heah :o
Dus t word mn kleine meid :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:02

Ik moet eerlijk zeggen na twee kinderen.
Dat ik bij de eerste bevalling ook had van uhmmmm vind maar eng en wat gebeurd er allemaal.

Ik was ook erg bang maar ik had gelukkig een goede begeleiding.

Bij de tweede had ik van kom maar op ................... ging ook erg snel allemaal.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:21

Toevallig heb ik maandag een keizersnede gezien uit het oogpunt van de chirurg, en moet je eerlijk bekennen, doe mij maar een natuurlijke bevalling!

God allemachtig die staan gewoon je buik uit elkaar te scheuren! Lijkt me ongelofelijk veel zeer doen na de operatie. Als het kan zou ik lekker natuurlijk gaan hoor!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:05

Ik ga ook nog steeds voor een natuurlijke bevalling hoor!
Lekker direct na bevalling onder de douche stappen en je even heerlijk schoonspoelen en direct op de been zijn!
Dat gaat niet na een keizersnede hoor.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:51

Ik ben 21 en ook gepland (wat erg dat je je dat er zovaak bij moet zeggen omdat je 'jong' bent) zwanger van ons eerste kindje.

Ik heb me voordat ik zwanger werd juist heeeeel druk gemaakt over de bevalling die er komen gaat.
Inmiddels ben ik zover dat ik me er niet druk meer over ga maken en het gewoon over me heen ga laten komen. Het gaat tenslotte TOCH gebeuren, of ik het nu leuk vind of niet :+

Zag het hier volgens mij al ergens voorbij komen, maar gister zei mn vriend tegen mij.
Weetje, als het échtécht zo erg was .. dan had iedereen maar 1 kindje.

Ik denk dat het (iig in mijn geval) vooral de ontwetendheid is die angst veroorzaakt(te)!

Komt goed meid! :D

CoopersB

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:58

Ik ben 30 april bevallen van een hele mooie jongen en ik kan je alleen maar zeggen dat het 100% is meegevallen.
Je weet dat het toch wel pijn doet,en het niet het leukste is wat je die dag doet........

Maar ik ben er zo ingestapt van "we zien het wel,eruit moet het toch". dat is denk ik nog steeds de beste instelling.

Elke bevalling is anders en iedereen beleeft het anders, bij iedereen is ook zijn pijngrens anders.

Mijn bevalling duurde 4 uurtjes en 5min. vanaf het moment van vliezen breken tot dat hij eruit was.
Ik ben wel ingeknipt omdat het te lang duurde en ik geen kracht meer had omdat ik in een weeenstorm van rugweeen zat.

Maar ook dat inknippen doet geen zeer,het hechten doet geen zeer en na 4 weken zat ik op de fiets en 1 week na de bevalling was ik aan de wandel.

Ik kun je nu zeggen dat ik het zo weer zou doen....
Ik had wel hele fijne begeleiding natuurlijk van mijn vriend maar ook van het ziekenhuispersoneel!!!

Al met al viel het voor mij heel erg mee.

Succes en lees niet te veel indianen verhalen...!!!

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:00

oja ik ben ook "jong" ik vind het heerlijk 23 jaar en als ik dan 50 ben kan ik weer dingen samen met mijn vriend(misschien wel man)doen

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 20:20

Het is inderdaad wel triest dat ik ( en andere miss ook wel ) zovaak moet uitleggen dat het toch echt wel gepland is.
Krijg af en toe zelfs reacties van 'ach meid, wat sneu voor je... daar gaat je jeugd..."
Nou dank je wel heah!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:54

Het klinkt misschien vreemd, maar ik vind bevallen geweldig! Nu moet ik zeggen dat het me makkelijk afgaat, het enige wat ik naar vind is de overgang van ontsluitings- naar persweeen, dat is enorm omschakelen.

Ik ben op mijn 19e bevallen van mijn oudste: 5 minuten persen. Zij woog 3590g en ik had een paar kleine hechtinkjes.

Bij nummer twee was ik 21. Ook weer heel kort persen (ging iets te snel zelfs) en 1 hechtinkje. 3700g.

Nummer 3 was ik 22. Die deed er iets langer over om geboren te worden. Was ook een enorme bink: 4340g en paste meteen in maat 62-68 :=
Wel zonder hechtingen trouwens! :D

Over het algemeen is het vervelendste moment als het hoofdje staat en je even moet wachten, maar dat duurt als het goed is maar heel even.

Komt helemaal goed!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:01

Ik zag er ook tegen op, maar echt als de bevalling eenmaal is begonnen, wil je maar een ding en dat is die baby eruit.
Gelukkig dachten mijn dochtertje en zoontje er net zo over want die geven me een bevalling van drie uur en de andere duurde slechts anderhalf uur (in totaal dan he ;) )

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:39

Nou ik ben vorige week bevallen van mijn zoontje :D, en echt... Ik voel me niet eens bevallen.
De weeen vielen mee (mijn eerste paar menstruaties deden meer pijn), het persen viel mee (obstipatie kan lastiger voelen) en het scheuren voelde alsof je je doos tegen iets hards aan stootte... (viel echt mee!).
De naweeen (gebeurt bij borstvoeding) en de placentauitdrijving deden me heel eerlijk meer pijn.

Mijn bevalling duurde ontzettend kort, ik was helemaal ontspannen (zie wel wat er van komt, niet bang geweest oid.), en ik ben tot de laatste dagen sportief en bezig gebleven waardoor mijn conditie gewoon goed was (kan bijdragen aan een snellere bevalling, niet bewezen, maar denk persoonlijk van wel). In iedergeval was mijn herstel uitmuntend (baarmoeder in 6 dagen genezen, de dag erna alweer kunnen wandelen, geen vervelende naklachten). Wat wel te wijten valt aan mijn lichamelijke conditie.

Echt hoor, niet bang zijn, daar werk je jezelf mee tegen! Als je in iets gelooft, gebeurt het ook meestal. (als je gelooft dat het pijn gaat doen, dan gaat dat het ook doen).

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:09

ik ben ook 21 en nu 9 weken zwanger(niet gepland,wel zeer welkom)

ik lees zo deze verhalen,en het grootste gedeelte vind de pijn en alles om de bevalling heen toch reuze mee vallen als de kleine ineens op je buik ligt.
ik denk ook van 'het moet er toch uit,er is er geen een blijven zitten' en ik hoop dat ik dit aan het einde van mijn zwangerschap nog steeds denk.
ik denk ook dat het weinig zin heeft om je druk te maken,ik ben meer bang voor het ziekenhuis zelf als voor de bevalling..

ik geniet nu lekker van mijn eerste zwangerschap,heb gelukkig niet zoveel last van misselijkheid,wel heel moe,en soms een beetje bandenpijn maar meer niet,tuurlijk kan dit allemaal nog veranderen en zal ik nog veel rare dingen met mijn eigen lichaam mee maken,so be it :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:38

hier nog iemand 21 en 10 tot 12 weken zwanger.
ik werk juist echt naar de bevalling toe kan niet wachten :P

moet ook zeggen dat pijn me weinig doet, zal gerust even niet leuk zijn maar we maken er maar het beste van :o

voor nu geniet ik met volle teugen ( al vindt ik wel alles eng en griezelig haha ), rijden in het verkeer bijvoorbeeld.. brrr krijg helemaal kippevel haha.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:39

Hier zelfde,
had vorige week een positieve zwangersschaptest.
enige waar ik me druk over kan maken momenteel is de bevalling, trouwen/partnerregistratie en alles zo goed mogelijk regelen.. maar weet niet waar ik eerst moet beginnen..

De bevalling, je hoort gruwelijke verhale!
Mijn ma heeft zelf 2 makkelijke bevallingen gehad. dus ben benieuwd.. het moet er toch uit, of je wilt of niet;) ga er van uit dat de artsen dit vaker doen..

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:51

ik zit nu in mijn laatste week (hopelijk),ik vind het ook spannend....
maar god wat ben ik blij als hij eruit is!!!!!!!,ik hoop elke dag weer of hij er eens uitkomt!!
ben het zo beu,en met dit weer niet te doen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:55

De tip waar ik het meeste aan gehad heb destijds als je het niet meer ziet zitten;

Je hoeft maar 1 wee tegelijk te doen. Als je niet meer kunt, denk dan bij jezelf; kan ik deze ene wee nog aan? En dat lukt eigenlijk altijd.

Overigens vond ik persoonlijk de ontsluiting idd een ramp en keihard werken, de uitdrijving was een eitje en niet pijnlijk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:30

JessAndHope schreef:
...Maar tis die ruggenprik, inscheuren, knippen enz enz waar ik dus absoluut (klinkt heel stom, maar) geen behoefte aan heb!!!

Dus in mijn opzicht, ga ik nogsteeds liever voor een keizersnee dan dat alles daar beneden ... euhm... hoe zeg ik dat netjes.... geexplodeert is, zeg maar!!

Daarnaast heb ik inderdaad al heel wat wensen op een lijstje staan! (ga namelijk naar een ziekenhuis en dat doe ik zeer goed voorbereid ;))
Zo wil ik dat de baby direct na de geboorte bloot op mn buik word gelegd, en het liefst gelijk aanleggen om te drinken.
Ik wil borstvoeding gaan geven en het schijnt zo te zijn dat als de baby het eerste half uur na de geboorte al heeft gedronken, het aanleggen daarna niet meer zo moeilijk gaat. (Uiteraard klopt dit niet altijd, maar het kan in ieder geval geen kwaad om het te doen!)

Bedenk goed dat een keizersnee een grote buikoperatie is :) .
Als je geen ruggeprik wilt, blijft er alleen maar volledige narcose over als je dan toch voor die keizersnee kiest.
Dat betekend dan ook, dat je beebje niet meteen na de geboorte op je buik komt en ook het aanleggen gebeurd pas als jij weer gehecht- en weer bij uit de narcose bent :) .

Overgens was ik een ontzettende miepert als het om pijn gaat :o (is inmiddels een heel stuk verbeterd :+ ).
Toen ik zwanger was van de eerste, kreeg mijn moeder al de kriebels "omg, mijn dochter moet bevallen, die normaal geproken bij een prik al bijna hysterisch wordt := !" Ze was dan ook uitermate verbaasd dat ik tijdens de bevalling ontzettend relaxed was :D !
Ik ben echt met de gedachte "als het écht zó´n zeer doet, is er geen vrouw op deze wereld die meer dan 1 kind op de wereld zet!" mijn bevalling ingegaan.
Laat je niet gek maken door alle verhalen die je hoort. Vraag 100 vrouwen naar hun bevalling en je zult 100 verschillende verhalen horen ;) .
En dan nog is die van jouw wéér anders :+ .
Geniet van je zwangerschap en bespreek met je VK de dingen die jij belangrijk vind :) .

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:31

Voor de misselijkheid kreeg ik zetpilletjes en die werkte, was 7 kilo afgevallen, tijdens de bevalling kreeg ik ook paniek en kreeg toen een heerlijk goedje in mijn infuus waardoor ik 3 uur van de wereld ben geweest, tijdens het persen mocht ik dat niet en heb 2,5 uur helse pijn gehad!, ben geknipt, gehecht, weer uitgescheurt enz enz.
Vooraf mocht ik kiezen voor een ruggeprik, maar halverwege niet meer. Als je echt bang bent voor de bevalling neem dan een ruggeprik, je hebt er 2. 1 waarbij je niets meer voelt en 1 waarbij je nog wel kunt persen, de laatste krijg je in geval van natuurlijk bevallen.
Mijn bevalling was heel vervelend, maar ken ook mensen die lachen tijdens het bevallen en binnen 3 uur klaar zijn....

Praat er veel over, ga naar de opendag van het ziekenhuis en beter beval je voor je gemoedsrust niet thuis.

succes en pb me maar als je nog vragen hebt over de ruggeprik.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 11:37

Ik was ook zeker niet van plan om thuis te bevallen :n
Lekker veilig in het ziekenhuis :j

Ik heb met mn verloskundige gepraat over dat ik bang ben/was voor de medische ingrepen enzo, dat die te snel uitgevoerd zouden worden.
En nu ga ik mn geboorteplan overleggen met mn verloskundige en die zorgt dat ze er ten alle tijden bij is, om me te steunen en de artsen enzo te houden aan het geboorteplan.

Ik voel me nu een stuk rustiger, ook omdat ik weet dat ze niet super snel zullen zijn met inknippen ofzo. Daar hebben ze dan echt wel een goeie reden voor.
En voor de weeën ben ik niet bang, ik heb een (te) hoge pijngrens.

Dus voor mij is het nu; kom maar op met die bevalling!! :D *\o/*

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:52

gelukkig maar en ja tis zo de bevalling ben je zo weer vergeten.. Geniet ervan, het is bijzonder, tis vreemd (voelde me net een alien hahah) maar het is zoooo mooi dat jij dat hebt gemaakt en dat het echt van jouw is!
Ik had gelukkig 14 uur lang me vent en een leerling verpleegkundige naast me. Beslissingen worden genomen door het hoofd en echt niet zomaar... Het loopt nooit zoals je gedacht had.. plannen geeft een fijn gevoel, maar het is iets onvoorspelbaars, het gaat zoals het gaat en van inknippen voel je niets! Vrouwen zijn superwezens ;) Mijn bevalling was erg vervelend omdat ik 14 uur lang ween om de 2 minuten had en dus niet bij kon komen tussendoor...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:57

mijn moeder had 2 zware bevallingen, dus ik had me op het ergste ingesteld, en wat bleek???
de eerste duurde even maar was er moment supreme zo uit, en de 2e haalde ik net op tijd het ziekenhuis!

laat je niet gek maken, en schenk geen aandacht aan de traumaverhalen, geen enkele bevalling is gelijk, en er is er nog nooit een blijven zitten!!!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:54

Geen ervaringen, maar toch wel blij dit te lezen. Ik ben daar zelfs zo bang voor dat ik nooit en te nimmer zwanger wil worden. Erg hé. :P En ja.. ik ben 25.

wendy_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 05:27

Ik ben 3 maanden geleden bevallen van mijn zoontje.
Zag er zelf ook enorm tegenop! Heb ook echt helemaal niks met prikken en al die dingen. Van de gedachte alleen al kreeg ik de rillingen. Maar helaas kwamen mijn weeën niet vanzelf op gang. Toen kreeg ik een infuus. Wat vond ik dat erg. En toen kwamen de weeën ook steeds sterker en sterker. Ik was ook al meer dan 24 uur op en mijn ontsluiting ging ook niet zo snel. De weeën die ik kreeg waren ook zo pijnlijk! Na een paar uur hebben ze gevraagd of ik een ruggeprik wilde. Ik was namelijk uitgeput. In eerste instantie zei ik dat ik niet wilde omdat ik erg bang voor prikken was enzo. Maar volgens de gyn kwam het niet overeen met het gevoel van 1 wee.
Heb het toen toch maar laten doen. En kan je vertellen dat het zetten van een ruggeprik geen pijn doet :) Je voelt alleen het prikje van de verdoving. Vond best wel genant dat ik had zitten huilen dat ik zo bang voor die prik was :o
Vervolgens heb ik heerlijk liggen slapen tot ik volledige ontsluiting kreeg.
En tsjah als die kleine er eenmaal is vergeet je wel snel hoor :D

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 05:39

Na drie kinderen gekregen te hebben kan ik zeggen dat zelfs dan alles nog verschillend zijn, maar wat ik je mee kan geven is, hou je koppie er lekker bij en probeer dingen tot op zekere hoogte te plannen en laat je koppie niet gek praten door andere mensen, iedereen beleefd het ook op zijn eigen manier.
Dit wordt jouw bevalling en niet van iemand anders, eerlijk is eerlijk de pijn is er maar die zorgt er wel voor dat de band met je kindje straks supersterk is.