Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
delerium schreef:Enerzijds zou ik het beiden gerust willen, aan de andere kant zou ik het geen van beiden willen.
Ik ben flink hypermobiel en heb al van verschillende therapeuten te horen gekregen dat een zwangerschap me serieuze schade zou berokkenen. Dus da's dan een nee... en eiceldonatie; ik zou het niet erg vinden om eicellen af te staan, maar juist door de hypermobiliteit (die erfelijk is) zou ik geen genetische nakomelingen moeten hebben.
Dus sja, dan houdt het op. Het idee van beiden vind ik overigens erg ok
Door intensieve sport kan ik de hypermobiliteit overigens nog aardig binnen de perken houden, alleen nu dan even niet 

Je wilt iemand ook geen "ziek" kindje geven.

Citaat:Draagmoederovereenkomst
In een contract kunnen een aantal afspraken worden vastgelegd over bijvoorbeeld het gedrag tijdens de zwangerschap, de vergoeding van onkosten en de afstand/ aanvaarding-procedure. Zo'n overeenkomst heeft echter geen rechtsgeldigheid. Hij is nietig te verklaren. De wensouders kunnen niet verplicht worden om het kind te aanvaarden en de draagmoeder kan zonder rechtelijke gevolgen besluiten het kind niet af te staan.
Joyckuh schreef:Verder staat dat er geen wetgeving is in Nederland op het gebied van draagmoederschap.
Rock schreef:Chubby: twee jaar is erg lang zeg! Ook al door de hele MMM geweest?
!!!Mijn kind en wie het wat aandoet maak ik af !!!!!
MarcoBorsato schreef:In Engeland is IVF gratis, of met grote korting als je ook eicellen afstaat.