*Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Re: *Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:07

Hier ook een deels bleke familie! Ik heb donker haar en bruine ogen en wordt echt niet bruin en smeer dan ook factor 50 tegen het verbranden. Manlief is roodharig, heeft sproeten en blauwe ogen en hij smeert ook 50, oudste zoon is blond en verbrand ook. De 2 jongsten zijn geadopteerd uit China en zijn poepbruin bij de eerste zonnestraal! (dan roepen wij dat ze zich vergist hebben: ze komen uit Afrika! En dan hebben ze lol met zijn 2.)

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:09

Er is onderzoek naar gedaan; Iemand verbrandde minder snel na elke dag verse tomaten gegeten te hebben. Er zit dus iets in tomaten dat er voor zorgt dat je minder/niet verbrand. Heeeeeeeeeeeeeel veeel tomaten elke dag eten zou ik zeggen dus :).

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:20

Zonnebrandcreme van Eucerin, speciaal voor zonne-allergie.
Met een hoge factor kleur je minder snel ja, maar liever dat dan zo verbranden dat het zeer doet, je huid kapot gaat, je littekens krijgt en kankercellen laat ontwikkelen.
En bedenk, de temperatuur zegt bijna NIKS. Het gaat om de sterkte van de zon, niet om hoe warm het is. Denk maar aan wintersport gebieden, je verbrandt er als een tierelier en bevriest tegelijk. Verder uitkijken met witte kleding, het kan die fijne zonnestralen juist ook gaan weerkaatsen :P En de schaduw scheelt maar iets, ook daar kan je flink verbranden omdat je maar een klein deel van de zon rechtstreeks blokkeert.
En uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een bewolkte dag ook heel gemeen kan zijn. Maar goed, die Eucerin hielp mij er door heen, kreeg alleen wat bultjes van de warmte. En nee ik heb geen extreem lichte huid of blond haar of veel sproeten. Ben wel puur nederlands en mijn huid houdt van de kleur paars als ik me zonnebrand vergeet :P (Begin met 30, zak dan zelfs naar 15).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:22

bleekscheet meldt zich ook ;)
ik zweer ook bij factor 50 van Roc. Ik kan erg slecht tegen de zon en heb als baby al een enorme zonne allergie gehad (heb er een paar fikse pigmentvlekken aan overgehouden. Met die Roc verbrandde ik zelfs op een zeilboot in de carribean niet (bleef wel veel in de schaduw de eerste dagen).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 17:34

:wave: Lotgenoten!! Welkom!! :))

Ik heb even de zonnebrand van No-Ad gehaald! :P Ga hem even uitproberen op mijn gezicht en armen, eens kijken hoe het aanvoelt :P

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:07

santie schreef:
Zelfbruiner doet bij mij ook he-le-maal niets, zonnebank ook niet. Zelfs op vakantie in spanje oid krijg ik geen enkele kleur op mijn velletje. Gelukkig verbrand ik ook niet. Maar bruin worden, wat is dat? Ik ga door het leven als melkfles, helaas helaas.

Indd ik verbrand een heel klein beetje van de eerste zonnestralen maar daarna ook niet meer.
Ik ga ook door het leven als een melkfles helaas.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:57

wahahaha voor mij geld ook een gedeelte van je verhaal
ik heb dus bruine ogen bijna zwart haar en ben altijd zo wit dat ik bijna lichtblauw ben
voordeel van mij is wel
ik verbrand ook niet
bij mij komt er werkelijk geen enkel beetje kleur op
en dan heb ik een vriendin en die word van het kleinste beetje lente zon zo bruin als een neger
als ik onder black light ga staan (daar waar iedereen bruin lijkt) geef ik licht!!!!
en dat is echt zo!!!
zonnebank helpt niet niks helpt
dus ik heb die hoop gewoon maar opgegeven en draag panty's als ik een rokje of korte broek aan heb
of soms heb ik er ook gewoon schi*t aan en ga ik met mijn witte karnemelk flessen gewoon de straat op
waar ik ongetwijfeld weer een opmerking kan verwachten over mijn doorzichtige /lichtblauwe teint
ik smeer me wel gewoon goed in met een goede waterproof factor 50 voor kids dat is voor 'ons soort' toch wel heel belangrijk denk ik

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:58

loveRoes schreef:
Er is onderzoek naar gedaan; Iemand verbrandde minder snel na elke dag verse tomaten gegeten te hebben. Er zit dus iets in tomaten dat er voor zorgt dat je minder/niet verbrand. Heeeeeeeeeeeeeel veeel tomaten elke dag eten zou ik zeggen dus :).

heb ik inderdaad ook gehoord
en je word er bruin van doordat je lichaam meer pigment aanmaakt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:01

Hier ook een melkfles.
Blond geboren, blond gebleven :j. Huidje heel gevoelig en blank.
Verbrand ontzettend, met een beetje pech zelfs door factor 50 heen. Krijg uitslag, blaren en word inderdaad ook ziek.
Heb het wondermiddel nog niet gevonden, en tot die tijd zon ik met een t'shirt aan. Mijn armen zijn gelukkig minder gevoelig geworden, maar de rest van me lijf.
Vind zelf de zonnebrand van nutrimmetics heel fijn!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:11

Meld zich ^)
De uitvinding voor mij: de spray tan! Je wordt helemaal egaal en natuurlijk bruin en het blijft +/- een week a 1,5 zitten. Ik heb er heel veel plezier van, eindelijk lekker onbezorgd in rokjes met blote benen naar het park. Kan bij beauty salons en kost ongeveer 25 euro.

Verbranden doe ik niet heel erg snel maar wellicht ook omdat ik altijd de schaduw opzoek :))

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:25

mijn vader is rood en ik heb dus nogal witte benen, maar mn schouders kleuren wel

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:57

Bleke Berta meld zich!

Hier nog iemand die nooit bruin word, hooguit minder wit :+
En toch blijven er mensen die zeggen "Dan moet je eerst een zonnenbankje pakken!"
"Je moet gewoon 1x goed verbranden!"

Maar nee.
Ik ben blond, rossig, sproetig, en wit.
Inderdaad zoals de TS zegt glow in the dark wit :+

Vind het inmiddels niet meer zo erg als eerder, maar het lijkt me wel nog steeds cool om gewoon 1x echt bruin te zijn!
Niet bbq-vlees bruin, maar gewoon een lekker tintje.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 00:00

Tallie1979 schreef:

Ik heb even de zonnebrand van No-Ad gehaald! :P Ga hem even uitproberen op mijn gezicht en armen, eens kijken hoe het aanvoelt :P

die heb ik ook, hele hoge factor!
Werkt heel fijn :)
Heb ook de aftersun met aloe vera, ook een aanrader :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 00:01

ik word daar in tegen vrij gemakkelij bruin, ik verwel en daaronder een mooi bruin tentje..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:03

Rukaro schreef:
Meld zich ^)
De uitvinding voor mij: de spray tan! Je wordt helemaal egaal en natuurlijk bruin en het blijft +/- een week a 1,5 zitten. Ik heb er heel veel plezier van, eindelijk lekker onbezorgd in rokjes met blote benen naar het park. Kan bij beauty salons en kost ongeveer 25 euro.

Verbranden doe ik niet heel erg snel maar wellicht ook omdat ik altijd de schaduw opzoek :))

daar heb je alsnog pigment voor nodig in je huid :+
aangezien wij dat niet hebben wassen wij dat er gewoon af, ook na een dag laten intrekken :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:06

Ik heb er gelukkig geen last van, helaas krijg ik met dit weer wel zonne-allergie op mijn handen en voeten...
Mijn man en mijn dochter hebben ook een zéér lichte huidskleur en mijn man verbrand ook al bij een beetje zon.
De keren dat ik écht verbrand ben zijn op 1 hand te tellen :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 10:09

BarbaLala schreef:
Tallie1979 schreef:

die heb ik ook, hele hoge factor!
Werkt heel fijn :)
Heb ook de aftersun met aloe vera, ook een aanrader :)

Ik heb het op mijn armen en gezicht zitten, voelt prima aan! Dus ik koop nog een zootje van die tubes en die gaan gewoon mee in de koffer!! :D :D

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:11

Nee Arie, spray tan werkt ècht langer dan een dag :j Je moet inderdaad een beetje voorzichtig zijn met douchgel en niet te ruw afdrogen maar het blijft echt wel even zitten! Heb er inmiddels 5 opzitten en ben nog steeds heel tevreden. Het gaat hier en daar soms wat vlekken maar dat ziet toch niemand :+
Ik heb ook vrijwel geen pigment (zeker op buik en benen niet), ik reflecteer in de zon en ben ècht wit en toch blijft het zitten! Heb jij er wel eens 1 gehad?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:13

_Tara_ schreef:
Je zou iig onder de zonnebank kunnen gaan om te wennen aan de zon. Dan verbrand je al een stuk minder snel.

succes :Y)

ik heb dus ook een lichte vorm van zonne allergie en als je iets niet moet doen is het dat!
ik ging bijna dood van de jeuk en de pijn!

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:57

Bij mij blijft de spraytan ook gewoon zitten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:58

Ik heb op internet ooit iets gelezen over spuiten die je kan zetten waardoor je veel sneller bruin word en dus ook extreem lichte mensen geholpen kunnen worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 10:59

Ik heb overigens wel die zelfbruiner op mijn melkflessen gesmeerd, zie zowaar dat er een tintje op zit..

Nou nog maar afwachten of het er ook echt op blijft zitten!! _O-

Ik heb overigens ( even offtopic ) nieuwe kleren besteld.. Voor de variatie ook eens een lange rok tot net over de knieen en 2 van die 3 kwart broeken, waarvan 1 een harembroek is :? Heb wit genomen, misschien lijk ik dan wat bruiner! _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:02

Wit maakt juist wit volgens mij. :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 11:04

Fiffill schreef:
Wit maakt juist wit volgens mij. :=

*trekt fles zelfbruiner uit tas*

Doorsmeren Tals, doorsmeren...

Even zonder dollen, het hele witte is van mijn onderbenen af.. Wat een wonder..

Voeten zijn echter wel oranje.. SHÏT!! Straks denken mensen dat ik van voetbal houd.. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:06

Sokken aan in je sandalen? :')