Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:24

Mensen GA JE VERDIEPEN ERIN VOORDAT JE ZO'N ANTWOORD NEERZET.
Dit kwetst TS alleen maar

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:24

kimmie88 schreef:
Mensen GA JE VERDIEPEN ERIN VOORDAT JE ZO'N ANTWOORD NEERZET.
Dit kwetst TS alleen maar

Hier hoef ik mij niet in te verdiepen. Genoeg ervaringen mee.
Dus scheer niet iedereen over één kam :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:25

Niet iedereen, maar er zijn zat mensen die hier alleen maar reageren, dat het niet kan ed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:26

Ik denk dat het voor de TS heel erg fijn is dat hier zoveel deskundige op bokt zitten die alles in twijfel trekken. :j

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:42

Jolliegirl schreef:
shilady schreef:
Wat raar zeg 65 kilo wegen en toch ana zijn...

vind ik ook.
Dan heb ik het ook :=
Ben 1.74 en weeg ook kilo of 65... en sterker nog.. ik wil dr wat af hebben!

Kom óp zeg, wat is dit nu weer voor rare reactie. Anorexia is geen ander woord voor ondergewicht.
Sterker nog, je kunt best anorexia hebben zonder ondergewicht te hebben, of ondergewicht hebben zonder anorexia.
Anorexia is een eetstoornis, een beschrijving voor iemand die 24/7 met eten, of beter gezegd, niet eten bezig is.

@ TS: Veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:46

Sterkte TS, das niet niks meiss! :(:)

En idd, verdiep je er even in voordat je dat soort reacties post! Ondergewicht is een gevólg van anorexia, geen ander woord ervoor :\

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:51

Ik heb het zelf ook, maar ik heb nog nooit van het feit gehoord dat iemand onbewust anorexia kan hebben?

Ik heb het er ook heel erg moeilijk mee gehad en ik heb het nooit durven vertellen, dat heeft mijn counsuler toen gedaan.. want mijn psyg had natuurlijk zwijgplicht.

Ik ben nu zover dat ik durf toe te geven dat ik het heb, en dat ik er nu vanaf wil. Daar heb ik enorm lang over gedaan en geloof nu ook weer in mezelf, probeer dit ook te gaan doen voordat je BMI slecht wordt. Je bent precies goed nu!

Want geloof me, als je echt met pillen ed gaat werken is eraf veeeeeel makkelijker dan eraan, dus alsjeblieft wees blij met hoe je bent en ga het gevecht niet aan, dat wil je niet. :n

Liefs en sterkte, Minjon.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:54

lifaya schreef:
weetje wat ik appart vind, dat jij nu toegeeft dat je anorexia hebt! Gezien het gros van de anorexia patienten het niet toegeeft en ook de hele tijd blijft zeggen dat ze dik zijn. Dat vind ik vrij appart aan je verhaal en denk ik dat jij er 100% bovenop kan komen :j

Dat was dus het eerste wat mij te binnen schoot. Je verdringt namelijk het idee dat je het hebt, want nee.. je bent echt niet zo dun als mensen met ano, je bent veel dikker. Bij anorexia heb je namelijk een heel verkeerd zelfbeeld zonder dat je dat doorhebt.
Dus dan zal heb bij jou vats en zeker heel snel goedkomen. ;)

Want als je je bewust wordt van dat zelfbeeld, komt er licht in de tunnel! :)
Nogmaals succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:55

ik denk dat ze zich er wel van bewust was maar het heeel erg heeft weggedrukt. Dat ken ik namelijk van mezelf ook toendertijd. En dan zeg je al snel dat je er niet bewust van was oid :)

Wel super dat jij het nu toegeeft en ervanaf wil minjon!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:57

Ook voor jou heel veel succes gewenst Minjon

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:58

Jolliegirl schreef:
shilady schreef:
Wat raar zeg 65 kilo wegen en toch ana zijn...

vind ik ook.
Dan heb ik het ook :=
Ben 1.74 en weeg ook kilo of 65... en sterker nog.. ik wil dr wat af hebben!

vind het een rare situatie..

xKatjj : zeg dat niet te hard, er ziojn al veel bokkers bedrogen en belogen door mensen die zichzelf zielig vonden en aandacht wilde!

Sterkte TS-er! Hoop dat je snel tot een oplossing komt.

Oke, maar ik vind ook dat de mensen hier te snel komen met de conclusie dat het neit waar is...

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:00

Maar als ik het goed begrijp is het toch nu pas vast gesteld? Dus dan is ze het nu "al" bewust van het feit dát ze het heeft..
Daarom denk ik dat het helemaal goed gaat komen want dan ben je echt op de goede weg!
Ik heb het ook weggedrukt toen, maar dat heeft 2 jaar ongever geduurt voordat ik het begon "door te krijgen". Maar ook dat ging in stapjes.

En inderdaad mensen, ze is misschien wel prima op gewicht, maar ik ben al vanaf mijn 12e bezig hiermee en pas iets voor mijn 13 ofzo begon het gewicht af te nemen, daarvoor was ik er "te laf" voor..

En dankje kimmie88, gaat me wel lukken. Heb erg vaak terugvallen maar ook daar kom ik wel bovenop! Ik wíl er ook vanaf en als je dat eenmaal wil heb je het al bijna gewonnen, besef ik nu. :j

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:01

Wat is anorexia?
Anorexia is een eetstoornis. De letterlijke betekenis van anorexia nervosa is ‘geen eetlust door nerveuze oorzaken’. Deze omschrijving klopt niet. Mensen met anorexia hebben namelijk meestal wél honger, maar tegelijkertijd een intense angst om aan te komen, ook al hebben ze vaak ondergewicht. Meestal eten ze heel weinig en weten ze dat goed te verbloemen. Het komt voor dat ze met behulp van laxeermiddelen, plastabletten of door het opwekken van braken proberen het eten direct weer uit hun lichaam te krijgen. In eerste instantie merkt de omgeving dit gedrag niet op.

Het meest opvallende kenmerk van anorexia is uiteraard het gewichtsverlies en het ondergewicht. Ook blijft bij vrouwen op den duur meestal de menstruatie weg. Met het weigeren van voedsel kunnen anorexia-patiënten hun gezondheid ernstig in gevaar brengen.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedin ... rexia.aspx

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:04

Anorexia, boulimia
Anorexia nervosa en boulimia nervosa zijn eetstoornissen. De oorzaak is vooral psychisch. Mensen met een eetstoornis zijn geobsedeerd door eten en de invloed daarvan op hun lichaam. Eten is voor hen een constante bron van spanning en angst. Daarom zal een dieet weinig nut hebben. Iemand met een eetstoornis moet opnieuw leren omgaan met voedsel en met zichzelf. Dit vereist een deskundige, intensieve begeleiding. Het is raadzaam dit met de huisarts te bespreken.

Mensen met anorexia nervosa hongeren zichzelf uit, uit angst aan te komen. Bij boulimia gaat de angst om dik te worden gepaard met oncontroleerbare eetbuien, gevolgd door braken of overmatig gebruik van laxeermiddelen. Anorexia en boulimia kunnen elkaar bij een en dezelfde persoon ook afwisselen

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:04

Van de zelfde site overigens

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:06

xKatjj schreef:
Oke, maar ik vind ook dat de mensen hier te snel komen met de conclusie dat het neit waar is...

Gelukkig trek ik nergens die conclussie

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:25

Vind dat hier nogal bot wordt gereageerd.

Een vriendin van mij die bij me in de klas zat had het ook. Altijd 1 crackertje in de pauze, en een beetje water om het weg te spoelen. Nooit was ons dat echt opgevallen. Toen gingen we aan het eind van de 2e met de hele klas op kamp, en daar moest ze natuurlijk wel mee eten. We zaten met z'n 5en aan tafel, patat te eten. Ik vond dat we wat weinig hadden maar dat meisje die was vol, had geen honger meer. Mochten we wel delen. Dus ik (vreetzak die ik toen nog was) heb toen haar halve maaltijd opgegeten.
Na het eten ben ik apart genomen door een meisje die ook bij ons aan tafel zat, dat ze haar patat allemaal in haar jaszak had gestopt, en misschien 1 heel patatje had opgegeten.
Toen we terugwaren op de kampeerboerderij hebben 2 van het groepje haar toen afgeleid en hebben ik en het meisje die me apart nam in haar jas gekeken, daar zat dus de andere helft van haar maaltijd in.
Wij zijn toen naar een begeleidende docente gegaan en die schrok er echt van (die heeft daar zitten huilen), toen hebben we met die docente de mentrix opgebeld die op haar beurt haar ouders heeft gebeld. Wij mochten ons er toen niet meer mee bemoeien, maar uiteindelijk heeft ze het wel aan (iig mij) toegegeven. Het is echt ontzettend zwaar om anorexia te hebben! Dit meisje was (&is nogsteeds) graatmager en de hele tijd met (niet) eten bezig.

Zoals het lijkt ben jij er vrij op tijd achter gekomen, ik hoop dat je er helemaal van af komt zonder te erge terugvallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:36

Minjon schreef:
Maar als ik het goed begrijp is het toch nu pas vast gesteld? Dus dan is ze het nu "al" bewust van het feit dát ze het heeft..
Daarom denk ik dat het helemaal goed gaat komen want dan ben je echt op de goede weg!
Ik heb het ook weggedrukt toen, maar dat heeft 2 jaar ongever geduurt voordat ik het begon "door te krijgen". Maar ook dat ging in stapjes.

En inderdaad mensen, ze is misschien wel prima op gewicht, maar ik ben al vanaf mijn 12e bezig hiermee en pas iets voor mijn 13 ofzo begon het gewicht af te nemen, daarvoor was ik er "te laf" voor..

En dankje kimmie88, gaat me wel lukken. Heb erg vaak terugvallen maar ook daar kom ik wel bovenop! Ik wíl er ook vanaf en als je dat eenmaal wil heb je het al bijna gewonnen, besef ik nu. :j

Komt wel goed minjon :) als je instelling zo positief is als die nu is, komt het echt goed, ik heb er ook heel lang mee gekampt en heb het nu ook niet meer (nouja zit nu met boulimia). Dus het is te overwinnen ;) veel succes!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:50

Ik vind het al heel knap dat je het durft te zeggen en dat je inziet dat je een eetprobleem hebt. En je hoeft niet perse graatmager te zijn om een ernstig eetprobleem te hebben. Ik heb zelf ook al jaren Anorexia en heb opnames gehad en alles. Nog steeds zit ik er erg diep in en heb ernstig ondergewicht. Bij mij weet iedereen het en het geeft rust als mensen het weten en je krijgt er steun van.

En ookal is je gewicht in orde, als je zo bezig bent ermee dan kan je er erg hinder van ondervinden.

Vind het daarom ook erg om te zeggen dat dit ongeloofwaardig is. Dit kan een serieuze trigger geven om juist meer in de eetstoornis te gaan en zo serieus genomen te worden.

Laxeren is ook heel erg gevaarlijk. ik ben er zelf erg slecht door geworden en mijn maag en darmen hebben serieuze blijvende schade. En je valt er niet vanaf maar verliest vocht, vocht dat je lichaam zo hard nodig heeft.

Het zou fijn zijn als je het je ouders zou kunnen vertellen, of anders vriendinnen of andere mensen die je vertrouwd. Je zult de steun hard nodig hebben.

Heel veel sterkte

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 21:02

Bedankt iedereen van de lieve berichtjes!!
Ik heb alleen geen zin in mensen die mij gaan pben en vragen van "ik ben 174cm en 55 kg heb ik dan ook anorexia"
Ga wat nuttigs doen ofzoo :?
Vanmiddag heb ik het lange berichtje die ik hier neer had gezet laten lezen door mijn mentor...
Hij was heel erg geschrokken en ik barste los... De tranen liepen over mijn wangen :(
Hij heeft voor mij geregeld dat ik sowieso tot dat ik psycholoogis hulp krijg van de maatschappelijk werker van school! Want school gaat ook heel slecht momenteel!
Ik hoop dat ik op deze manier over mag naar het 2e jaar mbo...
Me zus heb ik het gister tijdens het skaten verteld en die was ook heel erg geschrokken en begreep dat ik het nog niet aan me vader en moeder wou vertellen! Wat ben ik toch blij met zoeen lieve zus!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:17

Dat is echt heel dapper van je meid!!!! Wat heb je een geweldige zus ook! :) En echt knap hoor dat je het je mentor hebt laten lezen ik hoop dat hij er rekening mee gaat houden.

Vind het beneden peil dat mensen je met zulke ziekelijke!!! PB's gaan bestormen. Echt dit is Not Done! Nu kunnen moderators niet veel doen tussen 2 bokkers via pb (wordt mij toch telkens gezegd). Maar ik hoop dat deze bokkers toch even een flinke waarschuwing krijgen. ik kan me hier echt heel kwaad over maken. Zulke mensen verpesten het nu echt voor de maatschappij. Ze zouden zelf eens in een soortgelijke situatie moeten zitten, zullen ze eens anders piepen! ik ben echt kwaad!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 21:20

Jaa ik vind het ook echt niet kunnen!!
Zeg het dan gewoon in een topic en niet scheinheilig via een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:27

Nee precies, vind het echt ongehoord! :(

Laat je er niet door naar beneden halen hoor (is makkelijk gezegd maar toch ;) ), jij weet je eigen waarheid en dat is het belangrijkste. Wat zulke ik-verveel-me-ik-ga-pesten-mensen ervan denken moeten ze zelf maar weten. Ze kunnen blijkbaar niks fatsoenlijks verzinnen want anders hadden ze het wel in het topic gezet ;) Ze zijn zelf erg zielig TS ;) Jij bent tenminste dapper! En hou je daar aan vast!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:30

Even voor die gene die denken te weten dat het geen anorexia is,ik ken een vrouw die echt dik is en die heeft het ook.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 21:32

Ik ben nu echt wel blij dat ik naar de dokter ben geweest!!
Anders was het denk ik goed uit de hand gelopen..!