Ingegroeide teennagel, wie nog meer (gehad)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ingegroeide teennagel, wie nog meer (gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:18

Ja ze verbinden het idd. Ik kon geen schoenen meer aan. want er zat zoveel verband om heen zo groot als een vuist. Ik moest ook in een rolstoel mocht niet lopen de eerste 24 uur. Dus ik zou niet alleen gaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:25

Ik heb er heel veel last van al jaren, nu door ze op een bepaalde manier te knippen gaat het vrij goed.
Maar ik moet het bijhouden en niet teveel knippen, soms gaat het dan toch weer mis.
Ik heb een keer door de ha mijn nagel voor de helft laten verwijderen.
Ze knipte toen recht naar de plek waar het groeit en zo kon de negel eruit getrokken worden.
Maar jeetje wat een joekel kwam er onder het vlees vandaan, logisch dat dat pijn doet.
helaas toen de nagel weer een week of drie aan het groeien was begon de ellende weer.
Toen ben ik naar de pedicure gegaan, zij knipte waar nodig en duwde een klein watje met betadine onder mijn nagel.
Zo groeide de nagel heel anders en niet mijn teen in.
Hiermee ging het zo goed als over en nu als het dreigt fout te gaan doe ik het ook weer zo en dat voorkomt een hoop gedoe.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:28

In een rolstoel??? Maar dat kan echt niet hoor, heb een party zaterdagavond :+ Nou ik heb even niemand die met me mee kan gaan eigenlijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:31

Als het weer begon te groeien hebben ze het niet goed gedaan. Door het opnieuw te laten opereren kun je er gewoon helemaal vanaf zijn. Voor mij is inmiddels de keus vrijsnel gemaakt. Na die operatie's nergens meer last van gehad.

@Saskia: jup ik mocht niet lopen dus moest ik in een rolstoel naar de auto en thuis de hele dag met mijn voet op de tafel zitten. Als ik ging staan begon het ook te kloppen enzo. En kon het weer gaan bloeden. Zaterdag avond mag je weer staan hoor ;) en dan mag ook je verband er af geloof ik

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:34

Mag ik dan wel autorijden?? Ik ben namelijk ook nog BOB zaterdag, maar goed dan is de 24 uur ook al weer voorbij :j
En hetis meer een zitfeestje eigenlijk :+ Beetje bbq-en e.d.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:35

Ik gebruik altijd een stukje watten wat ik er onder duw en dat werkt goed.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:36

Moet dat wel lukken :+ Heb ik allang geprobeerd, maar dat wil eigenlijk niet zo best. Misschien dat de HA dat wel doet, misschien met een beetje geweld, maar dat durf ik zelf niet aan hoor :+
Maar goed dat komt door mijn nagelfobie denk ik :+

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:56

ik ben er vorige maand voor de 3de keer aan geopereerd... mijn HA heeft er ook zwart spul opgesmeerd en wat denk groeit die nagel nog in

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:31

ik ben ook 2 keer geopereerd aan een ingegroeide teennagel. de 1e keer had ik er al heeel lang mee gelopen, maar uiteindelijk kon ik niet meer in m'n paardrijlaarzen komen..dat deed zo zeer :oo
dus maar naar HA geweest en geopereerd in het ziekenhuis...
allemaal goed herstelt..maar helaas is de nagel later weer ingegroeid, en toen zelfs aan beide kanten van mn teen...
dus nog een keer onder het mes...

1e operatie was wel wat fijner dan de 2e...1e keer deed verdoving minder zeer (werd ik aan voorkant van teen gespoten en 2e keer aan de zijkanten) en de 2e keer deed veel zeerder

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:27

LiiNd_Y:

Ik lees dat je de 2e keer aan beide kanten van je teen last had en dat die operatie veel meer zeer deed dan de eerste keer ?

Ik moet over 2 weken naar de chirurg voor hetzelfde probleem, heb jij misschien nog tips ?
Werken paracetamol's goed tegen de pijn bijvoorbeeld ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:50

xNathaliee schreef:
LiiNd_Y:

Ik lees dat je de 2e keer aan beide kanten van je teen last had en dat die operatie veel meer zeer deed dan de eerste keer ?

Ik moet over 2 weken naar de chirurg voor hetzelfde probleem, heb jij misschien nog tips ?
Werken paracetamol's goed tegen de pijn bijvoorbeeld ?

zo veel pijn heb je er niet aan dat dat nodig is hoor! altans ik niet. Heb niets nodig gehad. Zolang je de eerste uren je been omhoog houd heb je geen pijnstillers nodig hoor! (altans ik niet)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:13

Kon je wel na de 'ingreep' lopen ?

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:28

bij mij, de 1e keer aan de binnenkant, niks geen last van gehad na de operatie. twe weken later weer geweest voor de buitenkant. toen de verdoving er in was gespoten moet je het ff inlaten werken, maar na 20 minuten had ik er nog gevoel in, terug naar de behandelkamer. weer wat verdoving bij gespoten, en toen begonnen met het weghalen, maar in kon wel door dat bed heen zakken, ooh wat deed adt pijn zeg! tot 4 keer toe heeft die arts nog bij gespoten waardoor ik toen pas (gelukkig) niks meer voelde.
vond het een slechte actie van die huisarts dat hij is begonnen terwijl ik nog gevoel had.

paar weken later is die nagel afgescheurd en is weer terug gegroeid maar is weer terug ingegroeid aan de buitenkant. dus zou er nog een keer aan moeten geloven denk ikk, maar dan maar onder algehele narcose ofz :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:08

Hoe deden jullie het trouwens met slapen en douchen ná dat jullie aan de teen zijn behandeld.
En na hoelang kan je weer een nagel verwachten ? Hoe snel groeit dat aan ?

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:53

Haha, wat grappig dat dit topic weer is gevonden.
Als ik ging slapen, deed ik een kussen onder het achterste deel van mijn matras, zodat hij wat hoger ligt. Dat vermindert de pijn. Ik heb er trouwens 1 nacht last van gehad en verder helemaal niet meer!
Mijn nagel is nog steeds niet helemaal aangegroeid, maar dat past ook niet helemaal.
Met douchen had ik trouwens gewoon een grote pedaalemmerzak er om heen, en been buiten boord. Haha.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:59

Ik heb er ook last van, allebei de grote tenen aan allebei de kanten.
Ik heb het opgelost door elke 5 weken naar de pedicure te gaan. Zij maakte de nagels los en zorgt dat ze recht doorgroeien. Ook doet ze er stofjes onder zodat ze niet meer in kunnen groeien.
Ik ben er nu dus vanaf als ik dit volhou, heb ik liever dan een operatie.
Heb bij veel mensen die geopereerd zijn eraan zulke lelijke nagels gezien.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:28

Ik heb hier in juni gereageerd, en jawel het is weel zover -O- hij is weer terug!
Kan het trouwens dat als je teennagel ingroeit, dat het vanzelf weer over gaat? Bij mij was 'ie weggehaald en nu hij bijna weer op lengte is met de rest van m'n nagel is hij weer in gaan groeien, maar ik heb steeds het idee dat hij er bijna 'doorheen' groeit dus er zelf weer uit zal komen... maar ik weet niet of dat kan :P
Slapen deed ik trouwens met gewoon een pantykous over het verband zodat het niet los zou gaan, en verder eigenlijk niks bijzonders! Kussen onder je voeteneind is wel een goed idee, ik had er de eerste paar nachten ook wel wat last van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:32

xNathaliee schreef:
Hoe deden jullie het trouwens met slapen en douchen ná dat jullie aan de teen zijn behandeld.
En na hoelang kan je weer een nagel verwachten ? Hoe snel groeit dat aan ?

met slapen gewoon even door bijten. En met douchen gewoon onder de douche en na afloop even goed uitspoelen zodat er geen shampoo in bleef zitten. Zo heb ik het 3 keer gedaan en niets aan de hand

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:07

de pijn na was niet erger...maar tijdens de operatie het spuiten..omdat ik spuitjes op een andere plek kreeg in m'n teen...en die deden zeerder :+

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 16:08

@ Sharona;
Weer terug?? Dan is t niet goed gegaan!
Hebben ze ook van dat wildvlees weg geschraapt? Om het even vies te zeggen haha.
Het rare is dat mijn nagel niet aangroeit, en er eigenlijk ook geen plek voor is... Hmm..
Heb je er veel last van dan?

Bij mij was het spuiten ook vet stom!
Hij zei, ja je krijgt 2 spuiten. Okee auwtsj, die zaten er in.
Vervolgens vraagt hij 1 minuut later, voel je nog wat, ik zo ja....
Ik keek niet, en drukte hij er ineens nog 2 in! Lekker dat hij het even zei, dus niet..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:22

Nou het zit erop en wat een helse pijn ik weet niet hoe het kan dat mensen lichtelijk tot matig pijn hadden maar ik schreeuwde het uit voelde me net een klein kind heb wel 6 keer geschreeuwd van de pijn. Lig nu ook in bed met me voet verhoogd. Mijn nagel groeit sowieso niet (terug), ze hebben aan beide kanten de nagel een klein stuk weggehaald de ontsteking weggehaald en mijn huid aan de nagel gehecht dus me huid groeit naar de nagel toe zo kan ie dus niet meer ontsteken als het goed is. Moet maandag terug voor de hechtingen en zaterdag mag ik zelf verband wisselen. Heb nu alleen een smallere nagel als me andere teen. En ohh wc bezoekjes wat een hel 1 seconde me been omlaag en 2 min later schreeuw ik het weer uit van de pijn, pfff

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:03

Ik heb het even nagezocht maar dit is een voorbeeld van de podoloog http://www.podotherapiegroningen.nl/content/view/22/21/
Ik zeg dit nog een keer omdat mijn buurvrouw eerst ook twee keer zo'n operatie aan haar tenen had gehad en ook zij vond die spuiten vreselijk!
Zij heeft nu die veertjes over haar nagel en mijn moeder ook.
Alles beter dan een operatie zou ik denken.