Geen normaal eetpatroon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:29

Ik val eigenlijk wel vaker flauw maar dan onder de douche. Dit komt dan meer door de hitte dan van het eten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:30

_Sannee schreef:
Ik val eigenlijk wel vaker flauw maar dan onder de douche. Dit komt dan meer door de hitte dan van het eten.

Dan val je flauw door een te lage bloeddruk. Dat kan ook als je weinig eet. Als je dan wat zouts eet is het weer over.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:31

Hoe warm douche je dan? Want daar heb ik echt nog nooit van gehoord..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:31

Dan zou ik voor dat flauwvallen jezelf eens na laten kijken bij de dokter. En wat kouder douchen, raampje open of ventilator aan in de badkamer dat 't niet zo benauwd wordt.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:31

Ik schrok ook wel toen mensen zeiden dat ik begonnen was met een eetstoornis. Want ik ben heelmaal niet thuis in de eetstoornissen, en daarbij vind ik eetstoornissen verschrikkelijk ..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:32

Dat komt dan inderdaad door te veel warme in de badkame.r Dna heb ik geen raam open of wat.
Maar ik kan ook niet in een bad liggen, als ik eruit kom dan ga k down. Ook als ik een raam open zet..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:32

Cayenne schreef:

Jawel komt vaker voor hoor, heb ik ook, komt door de warmte, gaat je bloeddruk omlaag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:33

Suzanne F. schreef:
Cayenne schreef:

Jawel komt vaker voor hoor, heb ik ook, komt door de warmte, gaat je bloeddruk omlaag.

Maar dat lijkt me dan idd indirect weer een gevolg van te weinig eten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:33

Ik heb mezelf voorgenomen om gewoon als ik dat bij de douche heb meteen op de grond te gaan liggen en dan 5 minuten wachten. Dan is het meestal over. In een bad zitten doe ik gewoon niet meer..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:34

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:

nee dat is niet waar. ik heb daar soms ook last van. en ik vreet mezelf behoorlijk vol :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:34

@ Sanne: De enige die kan vaststellen of jij echt een eetstoornis hebt, is een dokter/psycholoog. Dus als je je daar zorgen over maakt, zou ik zeker een afspraak maken. Zou ik als ik jou was sowieso even doen voor die lage bloeddruk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:35

Cayenne schreef:

Nee hoor, is gewoon aanleg. Sommige mensen hebben een hoge bloeddruk en sommige een lage. Slechte eetgewoonten en levensstijl hebben uiteraard wel invloed.

Door te weinig eten kan je bloeddruk wel dalen ja. Maar regelmatig wat eten en eventueel wat zouts voorkomt het grotendeels.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:35

Ik moet heel vaak naar de kinderdokter voor me glutenallergie, en die zegt dat alles gewoon netjes in orde is. Over 2 weken moet ik weer en dan zal k het eens vragen.
Ook moet ik een dagboek bijhouden van de dietiste met wat ik eet op een dag, die bespreken we dan ook over 2 weken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:44

Ha dat verhaal over te heet douchen en in bad zitten en daarna niet goed worden, komt bij mij dus ook voor! Overigens heb ik wel een heel lage bloeddruk dus ik wijt het daaraan....niet aan het niet eten.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:21

Je hebt ook van die boulimia testen ;)
Misschien is kijken wat daaruit komt...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:29

Hier is nog iemand. Ik wil gewoon niet eten. Ik ben absoluut niet bang om dik te worden, maar ik eet 's morgens ook niet, 's middags ook amper. Ik merk wel dat ik dat nu met die hitte wel echt moet gaan doen want ik viel vanmiddag dus bijna flauw. Ze hebben me maar neergelegd, hele klas keek me bang aan. Die hitte is echt vervelend, ben ik vaker duizelig en vaker het gevoel dat ik flauw val en dergelijke

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:29

je "wilt gewoon niet eten."
slim is anders he..

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:31

Daarmee bedoel ik dus dat ik geen zin heb om te eten cq geen honger.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:37

Elke pauze op school at ik, gewoon omdat ik anders inderdaad misselijk werd en me dan echt beroerd voelde! Mijn vriendinnen zeiden altijd; wat eet jij veel! Maar ik kreeg tenminste wel genoeg binnen. Zelfs een aantal van mijn vriendinnen aten amper wat.. Maargoed, dat zijn mijn zaken verder niet.

Dit is inderdaad een hele goede waarschuwing. Zorg dat ervoor dat je altijd genoeg koekjes, brood eventueel geld hebt om wat in de kantine te kunnen kopen en vooral; niet vergeten te eten! Wat ook erg handig is, is een flesje water meenemen dat je steeds kunt bijvullen. Zo heb je altijd wat te drinken bij de hand.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:38

Dominique_96 schreef:
Hier is nog iemand. Ik wil gewoon niet eten. Ik ben absoluut niet bang om dik te worden, maar ik eet 's morgens ook niet, 's middags ook amper. Ik merk wel dat ik dat nu met die hitte wel echt moet gaan doen want ik viel vanmiddag dus bijna flauw. Ze hebben me maar neergelegd, hele klas keek me bang aan. Die hitte is echt vervelend, ben ik vaker duizelig en vaker het gevoel dat ik flauw val en dergelijke

dit is gewoon onverantwoord gedrag.. Je moet voor je lichaam zorgen en dus ook eten en drinken, anders ga je dit soort dingen krijgen. Ik zou er maar snel iets aan veranderen, anders beland je nog een keer in het ziekenhuis ;)

edit; even tekst toegevoegd
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 04-06-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:38

Dominique_96 schreef:
Daarmee bedoel ik dus dat ik geen zin heb om te eten cq geen honger.

Dat is heel apart. Als het je paard zou zijn, die "gewoon" geen zin had om te eten een aantal dagen, dan zou de veearts onmiddellijk op de stoep staan en worden alle registers opengetrokken. Want een paard, dat niet eet, is een teken dat er iets aan de hand is.

Jammer, dat je niet inziet dat het voor jezelf ook heel slecht is om te weinig of niet te eten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:44

Ik ben 14.
Mijn eetgewoonte's bestaan al vanaf mijn 2e jaar.
Ik at niet, was graat mager. Mijn ribben kon je met gemak tellen en ik moest van al mijn sporten af toen ik 8 was omdat als ik zou vallen ik iets zou breken. Ik was spierwit, je leek mijn botten te kunnen zien.
Echt vreselijk toen... :n
Toen ik 12 opgenomen in het ziekenhuis. Reden gezocht. nooit gevonden,
Vanaf mijn 12e na dat ziekenhuis bezoek begon ik zomaar in eens flauw te vallen. Steeds meer en vaker. ;)
de laatste keer was op mijn 13e en ben toen opgenomen in het ziekenhuis. Ik was ondervoed. Zeeeeerr ondervoed.
Ik kon niet meer op m'n eigen benen staan en ongesteldheid was gestopt.

Nu ik 14 ben gaat het beter. Zit sinds 2 weken geleden voor het eerst in mijn leven op gezond gewicht. Ziekenhuis bezoeken hoef ik niet meer, En eten gaat makkelijker. Soms werk ik zelfs zakken snoep en chips weg := Het leven is leuk als je niet elke keer aan eten hoeft te denken :)

De reden van alles? Geen honger.
Bij mij heeft het bijna fataal moeten worden. Laat dat bij jou alsjeblieft niet gebeuren ;) Ik ben niet trots op mijn verhaal en sprijd het absoluut niet vaak rond omdat het nu erg goed gaat. Maar ik wou het je graag laten weten, doe er dus wat mee....
Laatst bijgewerkt door Giolli op 04-06-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:45

Ik zie zeker in dat het slecht is, maar ik krijg gewoon niet meer dan 2 a 3 boterhammen per dag en avondeten naar binnen.
Daarbij drink ik slecht, ik drink slechter dan dat ik eet..
Ik wil er zeker wat aan doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:24

Suzanne F. schreef:
Ik vind het allemaal erg overdreven hoor. Als je niet tonnetje rond bent zoals 80% van de vrouwen in Nederland dan heb je een eetstoornis....
Tuurlijk is het fout dat TS niet gegeten heeft die dag en dat merkte ze ook want ze viel flauw. Nou ja volgende keer wel wat eten dus. Daarmee is ze niet meteen een eetstoornis aan het ontwikkelen.

Ik heb ook een hekel aan etende mensen, en al die geluiden die gemaakt worden. Als ik eet, eet ik liever alleen, niet samen met mensen.

En ik vind dat mensen tegenwoordig veels te veel eten, dat heeft je lijf helemaal niet nodig. Mensen overeten zich en dan maar zeuren dat ze niet meer in maat 40 passen....

Zwaar overdreven allemaal. TS: Gewoon elke dag vaste tijden wat eten, al is het maar een liga tussendoor ofzo.

Suzanne, vind jij jezelf objectief hierover?
Ik bedoel, ik lees echt met enige regelmaat berichtjes over jouw eetpatroon waar ik ook echt mijn vraagtekens bij zet...
Citaat:
Als je niet tonnetje rond bent zoals 80% van de vrouwen in Nederland dan heb je een eetstoornis....

Dat is gewoon echt jouw perceptie en niet de realiteit.....
Het is echt niet zo dat iedereen met maatje 34/36 maar een eetstoornis heeft, sommige mensen zijn zo maar als mensen heel doelbewust dat gaan nastreven door maaltijden over te slaan (en dan gaat het eigenlijk niet eens om welke maat je hebt en 'hoe rond je bent' Maar om hoe het tussen je oren zit.) Als je maaltijden overslaat terwijl je rationeel weet dat je je lichaam ermee verpest, dan is er iets in je psyche dat uiterlijk(figuur/gewicht) boven gezondheid zet... en dan heb je ook meteen het basisprincipe van een eetstoornis te pakken.

Als je maat 32 bij wijze van hebt terwijl je met genoegen 3 gezonde maaltijden per dag weg kan werken, betekent dat dus niet dat je maar een eetstoornis moet hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:33

Menino schreef:
Als je maaltijden overslaat terwijl je rationeel weet dat je je lichaam ermee verpest, dan is er iets in je psyche dat uiterlijk(figuur/gewicht) boven gezondheid zet... en dan heb je ook meteen het basisprincipe van een eetstoornis te pakken.

Nee dat is niet waar. Sommige mensen worden gewoon snel zwaar en willen dat niet zijn. Die moeten gewoon minder eten. En maaltijden overslaan kan ook een stuk fruit zijn of een liga.
Als je slank wil worden/blijven zal je offers moeten brengen. (in ieder geval de meeste mensen dan, sommige blijven sowieso dun wat ze ook eten)

Ik weiger om te zeggen dat ik dan een basis heb van een eetstoornis. Ik pas gewoon op wat ik eet. Ik kan gewoon niet alles eten en ja ik moet weleens honger lijden... helaas het is niet anders.