Zwanger terwijl ik Mirena heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:18

Dat is schrikken zeg!

sterkte! :(:)

onley

Re: Zwanger terwijl ik Mirena heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:17

ik ben 2 x tijdens het pil gebruik zwanger geworden
als het tijd is dan is het tijd vind je lichaam

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:31

onley schreef:

nou, beetje bizarre redenering vind ik dit hoor... Denk ook niet dat de TS hier iets aan heeft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:29

__Nathalie__ schreef:
Als je al een kind gehad hebt is het zoiezo een heel stuk minder pijnlijk want dan is er meer ruimte.

Ik ging bijna out :o

zeggen ze >;)

ik heb een tweeling gehad, en ondanks dat ,zag ik wit van de pijn! ik ben zowat uit mn stoel gevlogen!

ts: het is dus spiraal laten verwijderen en dan eigenlijk komt de vrucht mee dus meteen een miskraam/abortus (net hoe je het wilt zien) en daarna weer een spiraal plaatsen (?)
is het niet beter dan om de vrucht weg te laten zuigen en de spiraal te laten zitten?

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:41

ik wil je sterkte wensen moeilijke situatie

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:40

onley schreef:

welkom in de clup ik ben ook 1 keer dwars door de pil en de condoom (die blijkbaar kapot was)
zwanger geworden. Maar met 19 lentes vind ik 1 voorlopig genoeg vandaar nu maar een spiraal.
(had al de zwaarste pil)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:45

he TS, dat zal toch wel even schrikken zijn. Toch gefeliciteerd, al snap ik dat het wat verwarrend is.

Ik word wel altijd bang van dit soort topics. Ik heb zelf de Nuvaring en ik ben er echt altijd bang voor dat ik zwanger word. Sommige dagen ben ik er zelfs van overtuigd, en helemaal panisch, totdat iemand me weer geruststelt, en dan vind ik mezelf weer een aansteller. Maar nu. .. word nooit meer gerust zo :=

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:50

jeetje, ( ik heb gisteren dit topic ook al even gezien, maar niet de uitslag...)
op een of andere manier toch gefeliciteerd ook al is dat wat lastig als het niet gepland is...
heeel veel suc6 iig met je zwangerschap,
en ja voor wat moet je dan kiezen... hele lastige keuze lijkt me dat, ongelovelijk

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:35

TS, jeej dat een lastige situatie. Ik kan me voorstellen dat je gevoelens en emoties alle kanten op gaan, ook omdat je man het niet echt ziet zitten. En daarnaast mochten jullie er wel voor willen gaan dan heb je nog die angst op een miskraam na verwijdering van de spiraaltje. Persoonlijk zou ik eens goed navragen of het spiraaltje echt verwijdert moet worden, of dat het mag blijven zitten. Ik weet niet of er risico's aan verbonden zijn als je hem wel laat zitten. Ik hoop dat jullie snel jullie gevoelens en emoties een beetje op een rijtje krijgen.

PoucyWouce schreef:
Als je de spiraal eruit laat halen komt in 9 van de 10 gevallen ook de vrucht mee. Dat is bedoeld als back-up voor mensen die ondanks de mirena toch zwanger worden. Staat ook in de bijsluiter (in iets andere/moeilijkere bewoordingen). Mirena zorgt er alleen voor dat het baarmoederslijmvlies niet kan opbouwen en de vrucht normaal gezien niet kan innestelen. Je krijgt wel elke maand een eisprong en je kunt dus elke maand bevrucht. Doordat de vrucht echter niet kan nestelen wordt je effectief niet zwanger en als dat in uitzonderlijke gevallen wel zo is, dan komt het af bij het verwijderen van de spiraal (tenzij het erg goed vast zit). Hierbij is het uitgangspunt dat als je een spiraal draagt je ook niet zwanger wilt worden en het de bedoeling is dat de vrucht afkomt bij het verwijderen.

Als ik me niet vergis is dit juist bij een koperspiraal zo! Daarbij kun je nog wel bevruchting krijgen, maar geen innesteling. Een mirena zorgt geloof ik ook voor geen eisprong.

Red_Savage schreef:
he TS, dat zal toch wel even schrikken zijn. Toch gefeliciteerd, al snap ik dat het wat verwarrend is.

Ik word wel altijd bang van dit soort topics. Ik heb zelf de Nuvaring en ik ben er echt altijd bang voor dat ik zwanger word. Sommige dagen ben ik er zelfs van overtuigd, en helemaal panisch, totdat iemand me weer geruststelt, en dan vind ik mezelf weer een aansteller. Maar nu. .. word nooit meer gerust zo :=

Euhh en ik ben denk ik zelfs twee maal zwanger geraakt door de nuvaring heen. De eerste maal is onze dochter geboren. Na de geboorte toch maar weer nuvaring gaan gebruiken aangezien ik niet tegen de pil kan. Toen ben ik op de dag dat ik ongesteld moest worden een stuk weefsel verloren. Gebeld naar de HA en die dacht dat het slijmvlies was, wat het in mijn ogen absoluut niet was. Ik heb er verder niets achter gezocht. Een paar maanden geleden gestopt met nuvaring omdat we voor een tweede wilde gaan. Op 6 weken helaas een miskraam gehad en het zag er exact hetzelfde uit als wat ik toen verloor toen ik de nuvaring nog gebruikte. Inmiddels ben ik gelukkig zwanger en gaat alles goed. Pfff denk dat ik straks maar een koperspiraaltje, nuvaring en condoom tegelijk ga gebruiken ;)

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:41

Een vriendin van mij is ook zwanger geworden. Het spiraaltje had zich in haar linkereileider verstopt. En nu loopt er een lief meisje van 5 jaar oud ondertussen rond :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:46

Delphi: ik heb net een Mirena laten plaatsen en heb wel degelijk nog een eisprong hoor (ik voel die zelf :) waar ik die dus niet voelde toen ik de pil gebruikte ) Gynae noemde dat een voordeel van die mirena, dat de eisprong gewoon doorgaat.

voor zover ik het verhaal begrijp moet de mirena er sowieso uit en KAN het zijn dat dit een miskraam veroorzaakt, maar is dit niet noodzakelijk zo... Hem laten zitten houdt meer risico in voor de embryo geloof ik :) (aangezien hier nogal wat verwarring heerst :) )

toch veel mensen die zwanger worden door wat gynaecologen toch beschouwen als de meest betrouwbare anticonceptie

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:08

Oei TS, jij bent dus een van de "pechvogels" die door de Mirena heen zwanger is geworden :\ .
Ik kan me goed voorstellen dat je toch even flink moet slikken als het teststaafje positief aangeeft.
Iig sterkte met deze rot situatie!

Quellian schreef:
Ik heb 12 jaar de pil geslikt voor mijn zwangerschap zonder ooit zwanger te raken, dus vind het betrouwbaar genoeg :D

Ik heb nu (met onderbrekingen) mijn derde Mirena (in het totaal nu iets van 12 jaar) en ben ook nooit zwanger geworden :D !
Voor mij dus ook betrouwbaar genoeg ;) .
Je krijgt iig heel wat minder hormonen binnen als met de pil en het grootste voordeel vind ik, dat je niet meer hoeft te denken van "goh, heb ik die pil nou genomen? Ohhw... weer eentje in de strip die daar niet meer hoort te zijn := ..."
Het zetten doet bij mij wel vreselijk zeer, dus dat laat ik onder narcose doen. Vriendinnen van mij hadden nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 07:10

Je hebt bij een mirena inderdaad wel een eisprong... daar had ik het best moeilijk mee, het idee dat het eitje dus ook bevrucht kan worden, er celdeling ontstaat en dus al echt onderweg is om een kindje te worden...

Daarna kan het echter niet nestelen omdat er geen baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd.

Überhaupt is de kans op bevruchting heel klein omdat je slijmvlies nauwelijks doordringbaar wordt voor sperma...

Maar toch... ergens zit me dat niet helemaal lekker...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:21

Ik heb de laatste anderhalf jaar van de vijf dat ik mijn eerste mirena had, wel degelijk mijn eisprong gevoeld. Nu heb ik weer een nieuwe en nu voel ik m niet meer en word ik ook niet meer ongesteld. Net als in de beginjaren van mijn eerste spiraaltje.

Werd er wel onzeker van, omdat ik dat in het begin helemaal niet voelde. Tig keer naar de HA gegaan, maar die wilde geen verwijsbrief geven voor een nieuwe, pas als de 5 jaar om waren... En de gyn vond dat echt heel irritant. Die had juist zoiets van: was maar eerder gekomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:34

ikdoemaarwat schreef:
__Nathalie__ schreef:
Als je al een kind gehad hebt is het zoiezo een heel stuk minder pijnlijk want dan is er meer ruimte.

Ik ging bijna out :o

zeggen ze >;)

ik heb een tweeling gehad, en ondanks dat ,zag ik wit van de pijn! ik ben zowat uit mn stoel gevlogen!

ts: het is dus spiraal laten verwijderen en dan eigenlijk komt de vrucht mee dus meteen een miskraam/abortus (net hoe je het wilt zien) en daarna weer een spiraal plaatsen (?)
is het niet beter dan om de vrucht weg te laten zuigen en de spiraal te laten zitten?

Als TS toch wil proberen of de vrucht blijft zitten is dit geen optie. Daarbij heb ik op internet gezocht en zijn er wel degelijk kinderen geworden waarbij de spiraal tijdens de zwangerschap is verwijderd. Dus het hoeft niet te zijn dat er een miskraam ontstaat, het is mogelijk.

Ik ben benieuwd hoe het dinsdag gaat, sterkte!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:50

Pff sterkte TS, dit is best heftig..

Ik heb ook een Mirena, en ben toevallig deze week naar het ziekenhuis geweest om hem te laten controleren. Dit is nu het derde jaar dat ik hem heb, en ik heb sinds 3 maanden dat ik ongeveer 3 weken per maand buikkrampen heb, pijnlijke borsten, hormonen die door mijn lijf gieren, kortom alle symptomen van een zwangerschap. Ik werd niet meer ongesteld, en dat word ik nu ineens wel weer, kortom: heel griezelig allemaal.

Ik was eerst ook heel bang dat ik zwanger was, maar omdat ik wel ineens weer ongesteld word leek me dat ook weer raar. Spiraaltje laten controleren, ik had 'hoop' dat hij gewoon niet goed zat en dat dat de klachten gaf, maar hij zit helemaal goed. Er was niets vreemds te zien, allemaal dik in orde.

Maar goed, ik heb nog wel krampen, en ik begin mijn hormonen alweer te voelen. Volgens de gyn. kon dit gewoon een keer voorkomen, als de klachten echt maanden aanhouden moest er een kweek worden genomen.

Ik ga dus maar weer bachbloesems bestellen, die houden mijn hormonen vaak redelijk kalm. De andere ellende moet ik blijkbaar maar voor lief nemen.

Ik had met het zetten vreselijk veel pijn trouwens, wat een hel. Heb het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd, om vervolgens voor een half uur knock out te gaan. Volgens de gyn. kon het de tweede keer veel beter gaan, maar ik ga alsnog om een roesje vragen, want dit wil ik nooit meer mee maken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:31

Zonnetje81 schreef:
Als TS toch wil proberen of de vrucht blijft zitten is dit geen optie. Daarbij heb ik op internet gezocht en zijn er wel degelijk kinderen geworden waarbij de spiraal tijdens de zwangerschap is verwijderd. Dus het hoeft niet te zijn dat er een miskraam ontstaat, het is mogelijk.

op zich wel een geruststellende gedachte hoe gek het ook klinkt
want mocht ik ooit door mijn mirena heen zwanger raken, dan wil ik het wel (proberen te) houden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:48

ikdoemaarwat schreef:
Zonnetje81 schreef:

op zich wel een geruststellende gedachte hoe gek het ook klinkt
want mocht ik ooit door mijn mirena heen zwanger raken, dan wil ik het wel (proberen te) houden

Ik denk dat de meeste mensen dat uiteindelijk toch willen, dan is het wel fijn dat je niet de spiraal eruit moet laten halen en de vrucht 100% zeker verliest. Zekerheden heb je niet maar het is dus niet onmogelijk. Alleen verwacht ik niet dat ik ooit voor een spiraal kies. Ik ben deze week met de Nuvaring begonnen, ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:19

Hai,

Even kort berichtje :), want zit x factor te kijken.
Maar spiraal wordt sowieso verwijderd, maar vrucht hoeft dan niet mee te komen (vertelde mijn arts gister)..

Ik plaats morgen een wat uitgebreider bericht..

Maar wil jullie wel alvast bedanken voor jullie steun!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:12

Zonnetje81 schreef:
Ik ben deze week met de Nuvaring begonnen, ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Dan is het toch juist niet de bedoeling dat je bevalt ;)

TS Sterkte

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:56

Ik heb m'n 3e Mirena spiraaltje al. Daarvoor koperhoudende gehad. Sinds m'n 18e. Mag nl de pil niet slikken ivm trombose gevaar.
Ik vind het een super spiraaltje. Wordt gelukkig bijna nooit meer ongesteld (waar ik toch altijd veel last van had) en als ik het wordt is het zowat niks. Verder geen speciale klachten ofzo.
Moet hem binnenkort laten vervangen (nu bijna 4,5 jaar erin).

Het zetten vond ik verschrikkelijk. Heb het ook een keer bij de huisarts laten doen (want hij kon dat ook wel). Nou dat heb ik geweten. Moest uiteindelijk toch naar de gynaecoloog. Doet het nog wel pijn, maar dan is het met 1 min gebeurt.

Maar on-topic: Heel vervelend dat je ondanks de spiraal toch zwanger bent geworden. Ik zal er ook niet op zitten te wachten.
Veel sterkte wat er uiteindelijk dan ook gaat gebeuren.

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:15

Hier nog iemand die gewoon zwanger is geworden met een spiraal.
Ik wilde ook geen kinderen meer en vond 1 kind genoeg.
Heb de spiraal laten verwijderen en kreeg twee weken daarna een miskraam.
Ik ken het gevoel dat je nu hebt.
Je hebt juist een spiraal laten zetten omdat je (momenteel) geen kinderen meer wilt en denk je alles eraan gedaan te hebben omdat te voorkomen en nu sta je alsnog voor een keuze die je nooit hebt willen maken.
Ik wilde ook niet degene zijn die de keuze voor abortus of het leven schenken zijn.
En heb dus ook de keuze gemaakt om de spiraal te laten verwijderen met een 50% kans op een miskraam.
Het klinkt misschien wel egoistisch om het dan maar op die manier te doen maar anderzijds heb jij hier niet om gevraagd.
Ik wens je heel veel geluk,sterkte en wijsheid toe en mocht je vragen hebben of gewoon even je hart willen luchten dan staat mijn pbbox open voor je.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:05

Moderatoropmerking:
Ik heb wat offtopic berichten verwijderd, berichten over hoe een spiraaltje gezet wordt en hoe dat aanvoelt zijn geen berichten waar de TS iets aan heeft. Graag dus ontopic posten

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 08:09

Zo ben ik weer..

Tsja ik kan momenteel echt niet anders dan afwachten. Wel fijn om te lezen dat er mensen zijn met soortgelijke "problemen".

Mocht ik een miskraam krijgen na het verwijderen, dan is dat aan de ene kant maar beter. Want tsja, ik wil er liever niet nog 1 bij.
Mocht ik geen miskraam krijgen, dan hebben we dus eind van het jaar 3 kinderen en laat ik mooi een knip in mijn eileiders zetten.

Begrijp me niet verkeerd, ik (wij) vinden kinderen geweldig. Maar mede doordat ik zwangerschappen niet volledig uit kan dragen, heb ik altijd veel problemen.
Bij de jongste heb ik vnaaf 20wk in het ziekenhuis gelegen en tig keer weeenremmers moeten krijgen. Uiteindelijk met 35 weken viel het niet meer tegen te houden.

Maar dat vooruitzicht maakt me niet erg gelukkig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:19

Ik kan me voorstellen dat dat vooruitzicht je niet gelukkig maakt. Heb zelf met mijn middelste een couveuseperiode doorgemaakt (zij was wel a terme) en ik weet hoe slopend dat is. Het lijkt me heel moeilijk om vantevoren al te weten dat het zo moeilijk gaat eindigen.

Veel sterkte.