sterkte!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Nathalie__ schreef:Als je al een kind gehad hebt is het zoiezo een heel stuk minder pijnlijk want dan is er meer ruimte.
Ik ging bijna out

onley schreef:ik ben 2 x tijdens het pil gebruik zwanger geworden
als het tijd is dan is het tijd vind je lichaam
PoucyWouce schreef:Als je de spiraal eruit laat halen komt in 9 van de 10 gevallen ook de vrucht mee. Dat is bedoeld als back-up voor mensen die ondanks de mirena toch zwanger worden. Staat ook in de bijsluiter (in iets andere/moeilijkere bewoordingen). Mirena zorgt er alleen voor dat het baarmoederslijmvlies niet kan opbouwen en de vrucht normaal gezien niet kan innestelen. Je krijgt wel elke maand een eisprong en je kunt dus elke maand bevrucht. Doordat de vrucht echter niet kan nestelen wordt je effectief niet zwanger en als dat in uitzonderlijke gevallen wel zo is, dan komt het af bij het verwijderen van de spiraal (tenzij het erg goed vast zit). Hierbij is het uitgangspunt dat als je een spiraal draagt je ook niet zwanger wilt worden en het de bedoeling is dat de vrucht afkomt bij het verwijderen.
Red_Savage schreef:he TS, dat zal toch wel even schrikken zijn. Toch gefeliciteerd, al snap ik dat het wat verwarrend is.
Ik word wel altijd bang van dit soort topics. Ik heb zelf de Nuvaring en ik ben er echt altijd bang voor dat ik zwanger word. Sommige dagen ben ik er zelfs van overtuigd, en helemaal panisch, totdat iemand me weer geruststelt, en dan vind ik mezelf weer een aansteller. Maar nu. .. word nooit meer gerust zo
waar ik die dus niet voelde toen ik de pil gebruikte ) Gynae noemde dat een voordeel van die mirena, dat de eisprong gewoon doorgaat.
(aangezien hier nogal wat verwarring heerst
)
.Quellian schreef:Ik heb 12 jaar de pil geslikt voor mijn zwangerschap zonder ooit zwanger te raken, dus vind het betrouwbaar genoeg
!
.
..."ikdoemaarwat schreef:__Nathalie__ schreef:Als je al een kind gehad hebt is het zoiezo een heel stuk minder pijnlijk want dan is er meer ruimte.
Ik ging bijna out
zeggen ze
ik heb een tweeling gehad, en ondanks dat ,zag ik wit van de pijn! ik ben zowat uit mn stoel gevlogen!
ts: het is dus spiraal laten verwijderen en dan eigenlijk komt de vrucht mee dus meteen een miskraam/abortus (net hoe je het wilt zien) en daarna weer een spiraal plaatsen (?)
is het niet beter dan om de vrucht weg te laten zuigen en de spiraal te laten zitten?
Zonnetje81 schreef:Als TS toch wil proberen of de vrucht blijft zitten is dit geen optie. Daarbij heb ik op internet gezocht en zijn er wel degelijk kinderen geworden waarbij de spiraal tijdens de zwangerschap is verwijderd. Dus het hoeft niet te zijn dat er een miskraam ontstaat, het is mogelijk.
Ik ben benieuwd hoe het dinsdag gaat, sterkte!
ikdoemaarwat schreef:Zonnetje81 schreef:Als TS toch wil proberen of de vrucht blijft zitten is dit geen optie. Daarbij heb ik op internet gezocht en zijn er wel degelijk kinderen geworden waarbij de spiraal tijdens de zwangerschap is verwijderd. Dus het hoeft niet te zijn dat er een miskraam ontstaat, het is mogelijk.
Ik ben benieuwd hoe het dinsdag gaat, sterkte!
op zich wel een geruststellende gedachte hoe gek het ook klinkt
want mocht ik ooit door mijn mirena heen zwanger raken, dan wil ik het wel (proberen te) houden
, want zit x factor te kijken.