Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:21

Voorzichtig met Infacol hoor.... heeft hier dus de darmpjes stil gelegd en de huisarts raadde het dan ook altijd sterk af zei hij..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:01

SusanH schreef:
Mmmm, mij lijkt het juist heerlijk als ik weer eens zo lang kan slapen, ik ben brak van het wakker liggen :Y)

BA: bedankt voor de tip, die had ik nog niet geprobeerd. Wbt de motor, ik vind het ook raar dat ik hem alweer schoon moest maken. Heb jij ook de swing van medela? Schijnt te komen doordat er ineens teveel melk passeert, maar mijn tsr is zo sterk dat ik daar helaas weinig aan kan doen, in het begin komt er gewoon een grote golf naar buiten.

Miss_Blimm: zijn nette tijden hoor, die hebben wij hier ook nog. Overdag iedere 3 a 3,5 uur en 's nachts ietsje langer.

Owhhh dan is het goed :) soms vraag je je wel af of het allemaal wel goed gaat he, ookal doe je alles op gevoel en groeit ze goed en eet ze goed, en p*ept ze goed!

Wat betreft de infacol, we geven 1 pipetje en ze heeft nog wel wat last van darmkrampjes. Het is ook meer dat het verzacht.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:07

ik heb idd ook de swing en mijn TSR is ook extreem als mijn (*)(*) op knappen staan (alleen dan kolf ik tegenwoordig). ik kolf even de druk er een beetje af in mijn compres, gewoon met de hand, en dan koppel ik dat ding pas aan. ook hou ik dan het slangetje omhoog, waardoor het daar niet in kan stromen.
idee?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:00

BA: tip van tellen tot 50 heeft goed gewerkt, heb heerlijk geslapen! Slangetje omhoog is idd een goed idee, zei mijn man ook al gisteren. Maar ja, ik is blond dus had alles steeds op dezelfde hoogte. Niet handig.

Nou, ik dus lekker geslapen. Marinde was er vroeg bij vandaag. Om 6.30 gegeten en daarna was ze lekker wakker dus heb haar maar even bij me in bed genomen waar ze heerlijk heeft gekletst tegen het plafond. Toen ze moe was haar terug gelegd, speentje erin en die kwam er net zo hard weer uit met een flinke golf melk. Hierna heeft ze nog een kort dutje gedaan, en ik dus ook. Dit is trouwens de 2e nacht op rij dat ze 6 uur tussen een voeding heeft gelaten ( van 21.00 tot 3.00), ben benieuwd of dit zich doorzet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:13

moest vannacht nog aan je denken, toen lag ik wakker namelijk en heb ook liggen tellen :+
fijne nachten joh, balen weer van het gespuug! ik heb tessa haar matrasje schuin liggen, heb jij dat al?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:30

Citaat:
waar ze heerlijk heeft gekletst tegen het plafond.

Whahaha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:33

Joehoe heb vannacht van 23.00 uur tot 5.00 uur kunnen slapen! Wel zo dat mevrouw rond 19.00 uur is gevoed en rond 22.00 uur nog een beetje. Dus hoppaaa, zo doorgaan :)

Ja dat beetje spugen is irritant he. Tis zo sneu voor de kleine, en elke keer na het voeden houd je de kleine rechtop en boert ze (wel of niet) maar dan denk je alweer hou het maar binnen! Is altijd balen als ze nog wel een beetje spuugt. Het is wel zo dat ze de ene dag bijna niet spuugt en de andere dag wat vaker.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:34

benangelique schreef:
ik heb idd ook de swing en mijn TSR is ook extreem als mijn (*)(*) op knappen staan (alleen dan kolf ik tegenwoordig). ik kolf even de druk er een beetje af in mijn compres, gewoon met de hand, en dan koppel ik dat ding pas aan. ook hou ik dan het slangetje omhoog, waardoor het daar niet in kan stromen.
idee?

Ow ik heb de madele ofzo. Duur ding, 150,- euro! Maar voor een goed doel. Maar om de hoeveel uur drinkt jouw kleine dan? Want als Val meer tijd er tussen zal laten kan ik wel gewoon gaan afkolven. Nu houd ik geen druppel meer over.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:17

Ik kolf ook alleen als ze op knappen staan. :D Dat is dan 's ochtends vaak.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:15

blimm, tessa laat er overdag zo'n 3,5 uur tussen en dan is er dus geen probleem, 's nachts zo'n 8...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:32

yeah! de website van tessa is bijgewerkt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:33

Nou, vannacht heeft het tellen ook weer goed geholpen hoor! Alleen verschil met vorige nacht was dat mevrouw geen 6 uur tussen de voeding heeft gelaten, maar 4 en 3 uur. Het vroege wakker worden was helaas wel een blijvertje...om 6.00 was ze in standje "aan". En nu moet ik idd over 2 weken weer aan het werk maar ik heb niet alleen vroege diensten. Dat moet ik nog even uitleggen dus ;) Maar goed, omdat ik daarvoor wel lekker had geslapen en we nog even in bed hebben getutteld samen ben ik toch goed uitgerust aan de dag begonnen. Ze heeft een lamp met rustgevende muziek die sterretjes maakt op het plafond (moeilijk uitleggen) en die had ik bij ons in bed gezet. Was een groot succes, nu was het nog leuker om tegen het plafond te praten.

Het spugen gisteren was omdat ik er perse een speentje in wilde duwen :+ dat paste dus niet meer....matrasje schuin is in principe niet nodig want normaal spuugt ze dus niet meer.

Miss_Blimm: het is sowieso slim om in de ochtend te kolven omdat dan de productie het hoogst is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:49

oh, dan kunnen we elkaar de hand schudden suus! ik heb mijn enkel gisteren met sporten zwaar gekneusd, dus hans moest er uit om haar te halen en weer terug te brengen. nou, ze kwam om 00.00, 4.00, 6.15 en 7.45.... nu ligt ze te tukken in de box en heeft hans alle spullen die ik vandaag nodig heb om haar te verzorgen beneden gelegd. dan hoef ik de trap niet op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:13

Heget, gekneusde enkel. Das niet handig nu. Grappig dat we ongeveer dezelfde tijden hebben, sliep Tessa wel weer na 6.15?

Edit: Marinde is nu trouwens ook weer erg wakker, en heeft al gebadderd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:26

ze heeft het tot 7.45 uitgehouden en toen is ze wakker geweest tot half 10. nu ligt ze nog knock out in de box, terwijl ik haar net aan het leren was overdag ook gewoon in haar bedje te slapen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:30

Dan heeft ze het langer volgehouden dan Marinde. Tsja, dat bedje overdag is hier ook nog geen vast gegeven. Speelt mee dat ik er minstens 1 keer uit moet om de hond uit te laten, 1 slaapje is dus al in de wagen. De rest probeer ik zoveel mogelijk haar in haar ledikantje te laten slapen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:53

Krijg steeds meer en meer de vraag voed je nog steeds... :Z
Begin een freak te worden denk ik, zou er bijna om stoppen en dat wil ik eigenlijk gewoon helemaal niet omdat ik het liefst wil dat ze zelf aangeeft om te stoppen -O-

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:08

cyn, jij bent geen freak. je voelt je er goed bij, je kleine meissie voelt zich er goed bij dus leven en laten leven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:33

Gewoon doen waar je je goed bij voelt hoor! Ik denk ook dat het een gezonde ontwikkeling is om je kind zelf aan te laten geven wanneer het klaar is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:51

Maar begin die opmerkingen zo beu te worden en wil me dan verantwoorden terwijl ik goed weet dat dat té belachelijk voor woorden is -O-

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:53

Van wie krijg je zulke opmerkingen dan?

Ik kan het me namelijk helemaal niet voorstellen, gek he. Ik wil ook zo lang mogelijk door gaan voeden en het verbaast me echt heel erg dat daar negatief tegenaan gekeken wordt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:58

Joh, er word al een beetje vreemd tegenaan gekeken dat ik binnen 2 weken weer ga werken en dan ook nog volledig bv wil blijven geven. Zelfs op cb stuurden ze al een beetje erop aan dat ik ook best kon bijvoeden met hypo allergene voeding. Bv is nu eenmaal niet de norm in onze westerse samenleving. En als je langer doorvoedt dan 6 mnd of zelfs een jaar dan wordt daar op gereageerd.

Cyntje: je hebt niemand iets te verantwoorden hoor! Maar kan me voorstellen dat je het af en toe even zat bent.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:01

Erg zeg! Snap dat niet. Ik ben er juist zo trots op dat ze BV krijgt en dat ik dat zolang mogelijk geven wil.
Idioot dat er zo op gereageert wordt. :n
Ook erg van het CB, trouwens!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:28

@ Naath: zéér nabije familie/vrienden, altijd fijn he :(
Ik geef haar nu 12,5 maanden BV en dat is dus volgens de NLnormen duidelijk te lang aan al die scheve blikken te zien :=
Maar de volgende die het durft te vragen zeg ik: totdat ze naar de Universiteit gaat, toch eens kijken of dat vruchten af gaat werpen, al hou ik daar niet zo van maargoed.
Misschien dat sommige mensen dan ook zien dat dit nog altijd mijn eigen keus is...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:53

Wat idioot zeg! Het is zoiets goeds, het is toch geweldig dat je dat zolang aan je dochter wil geven!