Pesten....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:40

Shadow0 schreef:
shantalufyou schreef:
groetjes en zoeken jullie heel jullie leven maar uit
ga maar lekker dood in de paardenstrond :Y)

En dat terwijl em_papillon het zeker niet verkeerd bedoelt. Jij hebt met je eigen reacties invloed op hoe anderen doen naar jou. Als je te snel begint met 'ga maar lekker dood in de paardenstrond' roep je weerstand op. Het lijkt me prima dat je naar de directeur gaat, en naar je vader, en naar je moeder. Maar het lijkt me ook goed dat je kijkt hoe je je eigen gedrag kunt aanpassen. Want de mensen in dit topic willen je allemaal helpen. Ze hebben niet allemaal dezelfde ideeen over wat het beste is, maar ze willen allemaal dat het pesten stopt. Maar door de manier waarop je reageert lok je een geirriteerde reactie uit. Daar kun je wat aan veranderen, en dit is een goed moment daarvoor.

Het hoeft niet, van mij niet. Je mag ook doorgaan zoals het nu gaat en volhouden dat je het zelf oplost - alleen... heb je het zelf opgelost? Je hebt dit topic geopend omdat je zelf geen oplossing zag. Omdat het nu niet goed gaat.

maar ik kan er iet tegen als iemand harde opmerkingen maak en al helemaal niet als ze me niet geloven en dat ze mijn verhaal raar vinden kan ik er wat aan doen zo ben ik en zo zal ik blijven en zo moeten jullie me maar acepteren ik weet dat ik raar ben maar zo ben ik nou eenmaal wil je perfecie koop dan maar een barbie

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:47

ik wens je veel succes met de nieuwe start bij je moeder.
want dit pesten kan je nog lang in je leven dwars zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:50

shantalufyou schreef:
maar ik kan er iet tegen als iemand harde opmerkingen maak en al helemaal niet als ze me niet geloven en dat ze mijn verhaal raar vinden kan ik er wat aan doen zo ben ik en zo zal ik blijven en zo moeten jullie me maar acepteren ik weet dat ik raar ben maar zo ben ik nou eenmaal wil je perfecie koop dan maar een barbie

Maar dan zie je wel iets over het hoofd. Als je wacht tot de rest van de wereld zich aan jou aanpast, voel jij je de rest van je leven rottig, en sla je met je knokkels tegen de muur. Maar de rest van de wereld... die zal het wel even sneu vinden maar die hebben hun eigen leven.

Je hoeft je van mij niet aan te passen. Maar je gaat nog heel wat harde opmerkingen krijgen in het leven - die krijgt iedereen. Ik, jij, em_papillon en alle anderen die hier hebben gereageerd. Je hebt 2 keuzes: er mee omgaan en jezelf beter voelen, of er niet mee omgaan en jezelf rot voelen. Mij maakt het niet zo heel veel uit. Ik gun je het eerste :j Maar als je een andere keuze maakt verandert dat voor mij niks. Maar voor JOU maakt het wel uit. Want jij voelt je ongelukkig.

'Zo ben ik nu eenmaal' is niet het einde hoor. Zo ben je misschien nu, en dat is prima. Maar je hebt keuzes: je kunt kiezen of je zo wilt blijven of niet.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:52

savanna04 schreef:
ik wens je veel succes met de nieuwe start bij je moeder.
want dit pesten kan je nog lang in je leven dwars zitten.

nou dat wiat ik al want ik ben in groep 6 ook al gepest dus ik weet heus wel hoe dat is
en van groep 6 heb ik nog een liteken over gehouden diet id 100derdekeren minder erg
ik ga wel aan jugdzorg vragen of ik weer terug mag naar het thehuis
dan heb ik een jongen waarvan in de naam niet mag zeggen tenminste weer
ik snap heus wel dat jullie ht goed bedoelen alleen kan er niet tegen dat het zo hard over kom
ik denk dat het erfelijk is want mijn vader kan daar ook niet tegen

lammie2701

Re: Pesten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:54

uh ik wil niet veel zeggen maar ik ben vanaf groep 2 tot anderhalf jaar geleden gepest...en ben daar uiteindelijk ook uitgekomen...als jij wil kan jou dat ook lukken...maar dan moet je niet niks blijven doen...en je op iedereen die het goed bedoelt afreageren...

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:56

lammie2701 schreef:
uh ik wil niet veel zeggen maar ik ben vanaf groep 2 tot anderhalf jaar geleden gepest...

en daarmee wil je zeggen dathet voor mij veel minder erg is??

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:57

nee dat niet...maar mij is het gelukt om eruit te komen...dus dan kan jij het ook...

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:58

lammie2701 schreef:
nee dat niet...maar mij is het gelukt om eruit te komen...dus dan kan jij het ook...

okeey maar zo kwam het een beetje over

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:00

dan had je de rest van de zin ook even moeten lezen want daar staat het ook in...
ik geef toe, ik ben nog erg onzeker en heb nog niet veel zelfvertrouwen, maar ik wordt in ieder geval niet meer gepest...en zodra iemand mij pest onderneem ik daarop actie...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:01

13 jaar en dan zo slecht spellen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:21

Akhal_Teke schreef:
13 jaar en dan zo slecht spellen...

:x dacht houd me mond maar dicht (ik ben dyslect eerste klas :+ )

Ik ben óók gepest, net als vele, ik heb ADD en dyslectie en had toen ik nog op de basisschool zat ook ADHD. Ofwel was anders dan de rest van de klas. Het bleef bij rottige opmerkingen en me als laatste kiezen bij gym, maar op een gegeven moment ook mishandeling, alleen was ik het daar niet mee eens en vocht net zo hard terug. Genoeg is genoeg! Vanaf toen was het ook in die klas afgelopen. In de brugklas begon het weer maar ik negeerde het. Mensen die pesten doen dat om hun zwakheden te verbergen en de aandacht om iemand anders te laten vestigen ;) Wat jij het beste kan doen is uit die slachtofferrol komen, niet meer denken "o wat ben ik zielig" maar eens voor je zelf opkomen en niet telkens zeggen "maar ze geloven me niet" of "niemand in de klas vind me aardig" of weetikveel wat. Gewoon GOED en rustig praten met je docent, niet meteen beginnen met "maar ZIJ doen het", nee, leg ze de situatie voor, op een rustige kalme toon, zodat de docent je goed kan volgen. Hopelijk heb je hier iets aan ;)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:13

shantalufyou schreef:

Nou ja zeg..
Vraag me af waarom ik eigenlijk weer reageer. Misschien gewoon omdat ik hier écht niet tegen kan :n
Ik wens je veel succes verder in je leven.

Daaag!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 22:54

sorry van wat ik zei maar het kwam gewoon zo in me op
ik weet niet wat ik heb maar ik voel me de laatste tijd echt niet goed meer sorry voor alles wat ik fout doe ik weet dat ik fout zit
is altijd zo maar ik wil gewoon dat alles ophoudt.

ik heb een idee
ik ga gewoon zelf onder4 ogen praten met
de pester
en vragen warom hij het doet
mischien helpt dat?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-10 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: MSNtaal verwijderd

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:14

Ehm, NEE dat helpt niet :+
Tenzij je nog meer klappen wilt :=

Ik ben zelf ook gepest. Tsja, het enige wat bij mij heeft geholpen is buiten school veel onder de mensen komen, rustig blijven, negeren, veel praten, en MET NAME naar een psycholoog stappen.
Echt hoor, ik zou het je met heel mijn hart aanraden om naar een psycholoog te gaan.
Veel mensen denken meteen dat psychologen voor 'gekke mensen' zijn, maar integendeel. Ze zijn er om je tips te geven, om te helpen, om je jezelf beter te leren begrijpen, om steun te geven en met name ook je ouders in te laten zien wat er mis is.

Neem ook eens contact op met je moeder.
En als je onder toezicht staat van jeugdzorg (dat begreep ik een beetje uit de bericht over tehuis e.d.) neem dan contact met hun op, misschien kunnen ze idd iets regelen :)

Verder hoef je natuurlijk niet aan je klasgenoten bekend te maken dat je naar een leerkracht bent gestapt, dan lekt het ook niet uit.
Verder hebben pesters vaak niet eens zelf door wat ze doen...
Zorg in elk geval dat je geen angst aan ze laat zien, dat voelen ze meteen...

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:16

shantalufyou schreef:
em_papillon schreef:
Jeetje, meid. Ik zou bijna zeggen: vind je het gek dat je gepest wordt?
Maar ik weet hoe het is om gepest te worden en dat kan je helemaal krankjorum maken.. Ik snap echt niet waar je leest dat we je ergens op aan spreken.. je opent zelf een topic en wij geven daar met ons goede gedrag tips en advies op.
Boos worden op de gene die willen helpen werkt niet.

En als je alleen maar wilt horen hoe zielig en vervelend het voor je is, wens ik je nog erg veel sterkte in de toekomst...

bedankt dat je zo over mij denkt gelukkig weet ik zelf wel beter
dat me knokkels weer kapot zijn geeft tog geen ene reed
doet tog geen pijn
maar ik wil niet horen hoe zielig het is ik wil alleen maar
dat jullie ophouden met doe harde opmerkingen
verder zal ik het voortaan wel in mijn eentje en alleen uitzoeken
julle hulp helpt tog niet
het enige wat julie doen nu is zeuren dat in aar een psiegyater moet ofzo
maar doe ik niet ik ga maandag naar de direckteur en als dat niet helpt ga ik
tegen mijn vader zeggen dat ik naar een andere school wil of
ik ga bij mijn moeder wonen

Ik vind dat je erg raar reageert, er zijn hier mensen die moeite doen om je te helpen, maar als je zelfs
zo gaat reageren op mensen die je hulp aanbieden, zou ik ook denken; Vind je het héel gek dat je gepest wordt..

Niet aanvallend bedoeld, maar het verhaal rammelt aan alle kanten, je zegt dat je in elkaar geslagen wordt, dan zou je
toch blauwe plekken, wondjes etc. hebben? Dat kan je toch laten zien aan je ouders? :?
En over dat wat je in de quote hierboven schrijft over je knokkels, doe je dat nou om de aandacht te vragen? Of wat? Sorry
ik kom nu heel aanvallend over, maar snap je wat ik bedoel? Je doet alsof het je niks uitmaakt, maar je zet het wel in je post? Beetje
vreemd..
Maar goed plan dat je naar de directeur gaat!
Ik zou je ook aanraden om naar de psycholoog te gaan, mijn pleegmoeder is er een, en nee, een psycholoog is heel wat anders
dan een psychiater, een psycholoog help kinderen met problemen thuis, school, gepest etc. En geloof me, het helpt echt, ik heb ook vreselijke dingen meegemaakt, dingen gezien, gevoeld waar een ander meisje van 16 niet eens over dúrft te denken, en ik ben van me 9de tot mijn 14de naar een psycholoog geweest, en het heeft echt geholpen!

En nou ja, laat ik maar niks zeggen over dat 'dood gaan in de paardenstront' :')

Succes! :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:50

heey

ik heb net een heel gesprek gehad op msn met de pest kop
hij snapt mij
hij heeft uitgelegd warom hij het doet
ik snap hetwel een beetje
hij krijt thuis geen aandacht enz.
we hebben het uitgepraatt maandag wil hij in het hok samen met mij praten (een gedeelte buite om droog te staan met camera's) hij heeft beloofd dat er geen vrienden mee gaan
hij zietmijn pij eindelijk in ik ga het wel opnemen voor het geval dat
mij lijt het wel het beste om gewoon een keer me hem te praten
alleen zou hij me niet zoveel kunnen doen.

groetjess

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:54

Goed gedaan! En JIJ hebt het initiatief genomen, top +:)+ Hou vol, blijf actie ondernemen als het nodig is, wat dan ook :j

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:57

Wel naar de docent gaan en vertellen wat ze doen
Dan kunnen ze er wat mee
Of het nou na school gebeurd of niet dit moet stoppen!
Ik ben zelf ook jaren gepest (nu nog steeds) inmiddels zit ik in de 4e en ben 16 jaar
Door dat gepest ben ik wel een stuk steviger in mijn schoenen gaan staan en bijt meer van me af
Ga alsjeblieft naar je leraar en vertel het geloof me als je er niks aan doet krijg je er spijt van
Ik heb het nl nu ook
Ben niet naar de docent gegaan en ik heb spijt dat ik het niet heb gezegd omdat ze de pesters niet hebben aangepakt
Nu zeg ik het wel

Edit; zie al dat je er wat aangedaan hebt
Maar als het maandag toch fout gaat direct weglopen en naar een docent gaan (neem aan dat hij met jo op school gaat praten) en als het wel goed gaat tegen hem zeggen dat je best wel eens met hem wat wil doen (als hij aardig tegen je is :) )
Succes en top dat je het hebt gedaan :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:02

Hmm ik ben benieuwd hoe dit afloopt :)

Heb maar even verstandig mijn mond gehouden, want je liet je wel een beetje erg gaan..

Je onderneemt nu eindelijk stappen en dat is goed.

Hoop dat het goed afloopt vandaag.

Wat ik wel nog even wil zeggen. Dat je het niet leuk vind dat het hard overkomt terwijl je WEET dat wij het goed bedoelen ligt toch echt aan jou. Ik snap het wel dat het komt door het pesten want natuurlijk word je daar wantrouwig van. Maar je moet ook open leren staan voor goed advies en hulp, anders kom je nergens.
Probeer eerst een paar keer adem te halen en de zinnen stuk voor stuk goed te lezen ipv gelijk te schelden en boos te worden. Niemand wordt hier gelukkig van, zeker jij niet, en dat was toch wel de bedoeling van dit topic dacht ik zo.

Veel succes! Ik hoop dat het niet een stomme rotstreek is van de pester. Ik hoop dat het helpt :)

Laat het ons maar weten! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:09

ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het niet vertrouw. In mijn ogen veranderd een situatie niet zo snel en vind het gek dan die pestkop (het was toch de hele klas die jou peste?) nu opeens wel ziet dat het jou pijn doet, terwijl ze jou in elkaar sloegen? Ben bang dat dit niet goed afloopt maak kan aan mij liggen hoor dat ik zo denk :) ik hoop dat het goedkomt

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:49

Veel succes hoop voor je dat het goed komt...Net als em_papillon zegt ik heb ook verstandig mijn mond gehouden...ik ben namelijk niet meer zo aardig als mensen zeggen dat we dood kunnen gaan in de paarden stront.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:37

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen :)
Ook ik vond je reactie wel wat overdreven, maargoed, geweest is geweest.
Super dat je zelf initatief hebt genomen!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:39

ja, hoe is het gegaan ? :)

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:40

ben ook wel erg benieuwd

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 21:12

heeyyy

het is goed gegaan we hebben alebei over onze
problemen gepraat (even voor livaya het was een leider en de rest van de klas liep mee) hij zag het wel een beetje in dat ik me rot voelde. hij wil graag nog een keer met mij praten en heeft gezegt dat hij mij nu niet meer wil pesten (hij zag het in als plagen :S ) ik heb ook even samen met hem en onze mentoor gebabbelt dat ging ook goed.
mijn vader is ook mee gegaan (ouders zijn gescheiden en ik woon bij mijn vader) hij heeft nog met zijn moeder erover gepraat. ze gaan nu voortaan elke vrijdag even met ons praten.
hoe de week is verlopen.
toen ik naar hem toe liep, liep het zweet over mijn rug bbrrrr
maarjaah alles is nu weer een beetje recht gezet.
(nog bedankt voor alle tips wat zou ik zonder bokt moeten??)

groetjessssssss x.