Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:57

Op de athletiekbaan lopen (400 meter) en dan de laatste 2 vallen af en dat gaat zo door totdat er 2 a 3 overblijven! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:13

Zo, ik heb net mijn laatste trainingsrondje gemaakt voor de Marikenloop aankomende zondag.

Een klein rondje gedaan van 3,5 km in 18 minuten. Ging lekker, vriendlief ging even mee op de fiets.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:14

Ik ga van de week ook nog even een leuke hardloop broek kopen, en fitness schoenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:16

Fitness schoenen om mee te fitnessen neem ik aan?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:16

Ja, zie mijn eerdere post! :j
Hardloop schoenen heb ik al een hele tijd, zijn Asics geloof ik.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:31

Oh, ik had nooit gedacht dat ik zou balen van het ziekzijn 'omdat ik nu niet kan hardlopen' het stukje van mijn bed de trappen af en de keuken in is al genoeg om me te laten hijgen, en ik zweet al van de koorts... daar hoef ik het dus niet voor te doen echt balen dat het moet gebeuren als je net weer fanatiek begonnen bent :(

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:32

Beterschap!
Ik was ook heel fantiek de laatste tijd, maar nu ivm examens ben ik ook er mee gestopt..
Dan word het straks de eerste keren weer zwaar vrees ik :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:33

net mijn ren-shirt opgehaald van de wedstrijd die ik niet kon lopen ivm mijn voet :( :( :(

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:39

heb net les 14 gelopen en dus les 13 overgeslagen .. pffoeii ipv 3x 5 minuten lopen was het dus 3x 6 minuten .. wel even zwaar maar niet uitputtend ..
Nu kan ik wel op mijn verjaardag les 27 lopen .. *\o/*

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:39

Heb je de wedstrijd al afgezegd dan Arabesk ?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:44

Wat is dat met die Les 22 en nu weer Les 13 en 14?
Kan er niks van vinden in dit topic (is ook niet gek met die 4 bladzijdes)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:49

Dreeetje schreef:
Heb je de wedstrijd al afgezegd dan Arabesk ?

ben er wel heen geweest net, maar voet deed toch te zeer, maar ja omdat ik toch betaald had vond ik dat ik mijn tshirt dat je zou krijgen wel mocht meenemen :D

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:04

Ik meld me ook!

Na vorig jaar na les 1 van start to run te zijn afgehaakt, ben ik vandaag weer begonnen. Rij haast geen paard meer, dus moet gewoon iets gaan doen qua bewegen.

Nu vraag ik me alleen af, zijn er meer mensen die les 1 niet eens uit konden lopen? Schaam mee dood, maar hou het dus geen 2 min vol, laat staan 3. Dit werkt dan ook weer demotiverend om aan les 2 te beginnen. Plan is nu om morgen blokje te wandelen in de hoop dat spierpijn mee gaat vallen en dan zaterdag les 1 nog eens te proberen.

Iemand nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:09

Ik had hetzelfde Anne_0, Gewoon eerst voor jezelf gaan lopen, met 1 minuut joggen. Of kan je misschien niet een tempo lager gaan lopen? Dus gewoon heel rustig lopen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:09

ja ik kon les 1 ook amper de 1e keer, maar twee dagen later ging les 2 wel gewoon goed :j

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:11

ik begon ook met 1 minuut hardlopen en dan 2 minuten wandelen (dit was in eerste instantie voor mijn enkels enzo, maar kon voor mijzelf ook geen kwaad)... Dus echt puur aan de hand van wat mijn lichaam aankan, langzaam (heel langzaam) begin ik nu wat meer op te bouwen en wat meer te vragen :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:12

Vandaag les 7 gelopen. Ik kan nu gewoon m'n lesjes uitlpen zonder buitenadem te zijn. dus er zit schot in de zaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:13

Met heel langzaam opbouwen is ook echt niks mis. Ik ben heel rustig begonnen door dat ik een burn out had gehad. Zo voorkom je ook blessures.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:13

Anne_0 schreef:
Ik meld me ook!

Na vorig jaar na les 1 van start to run te zijn afgehaakt, ben ik vandaag weer begonnen. Rij haast geen paard meer, dus moet gewoon iets gaan doen qua bewegen.

Nu vraag ik me alleen af, zijn er meer mensen die les 1 niet eens uit konden lopen? Schaam mee dood, maar hou het dus geen 2 min vol, laat staan 3. Dit werkt dan ook weer demotiverend om aan les 2 te beginnen. Plan is nu om morgen blokje te wandelen in de hoop dat spierpijn mee gaat vallen en dan zaterdag les 1 nog eens te proberen.

Iemand nog tips?

De eerste keer dat ik starte met lopen (ondertussen een jaar of twee geleden denk ik), was ik ook DOOD bij die eerste les.. Zelfs die eerste minuut volhouden was een marteling :+ . Heel fijn om dat af en toe een terug boven te halen, als ik weer eens denk "god, mijn conditie gaat er écht niet op vooruit" als ik het lastig heb....

Ik heb net nog een heel fijn toertje van vijf kilometer uitgelopen op 33minuten! Van mijn adem helemaal geen last gehad, ging vlotjes.. Wel een vervelend gevoel in mijn lies/bovenbeen, maar dat is nu (een uurtje na het lopen) alweer over! Zaterdag een uurtje zwemmen en dan zondag weer lopen!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:16

Rozanne schreef:
Wat is dat met die Les 22 en nu weer Les 13 en 14?
Kan er niks van vinden in dit topic (is ook niet gek met die 4 bladzijdes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:19

Ik weet niet wat je bedoeld Rozanne? Ik loop niet met start to run.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:21

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:23

Hmm, het downloaden lukt niet.. >;)

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:39

Dank jullie wel dames, dat geeft de burger weer moed :D Echt knap hoor dat jullie al zover zijn!

Heb de 1 minuut wel uit kunnen lopen, de eerste keer 2 min bijna, en daarna alleen nog maar 1 minuut of korter gedaan. Heb het idee dat dat vooral door ademtekort kwam en dan wil het lijf ook niet meer.

Doet iedereen hier start to run? Of ook mensen die andere schema's aanhouden? Zo ja, hoe houden jullie het aantal minuten dan bij?

Ga zaterdag voor fatsoenlijke schoenen kijken, bedoeling is dus om echt vol te houden. Ik hoop dat het ook echt leuk gaat worden als het steeds makkelijker gaat, nu is het vooral afzien. Ben alleen bang dat doordat je iedere les meer moet, dat het afzien blijft. Of valt dit ook wel mee?

Heb trouwens les 1 t/m 27 op pc staan, dus mocht iemand iets niet kunnen vinden op i-net kan ik wel mailen ofzo!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:44

Ik ren met een stopwatch... ik heb zelf namelijk een hekel aan horloges, deze stopwatch hou ik gewoon in mijn hand als ware het een klokje. gewoon af en toe eens op kijken om te beseffen dat je nog 'heul lang moet!' haha. Nadeel is dat ik hierbij hele fanatiek ga aftellen als ik er bijna ben, en dus veel te veel met de tijd bezig ben.