Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
noortje schreef:dat is idd erg verschillend.
wij adviseren het omdat het borsteltje kleiner is waardoor je veel beter bij de achterkant kan komen (verstandskiezen binnenkant en achterkant, voortanden achterkant)
probeer dit maar eens goed te borstelen met een hand tandenborstel, en dan vooral je voortanden aan de achterkant..je komt hier heel lastig bij en om dan ook nog daadwerkelijk te borstelen is erg lastig.
het kleine kopje van een elektrische is daarin handiger, je hoef hem alleen te plaatsen op de plek die je wil bereiken en het borsteltje doet zijn werk.
sommige mensen hebben gevoelige of blootliggende tandhalsen.. dit kan wat gevoelig zijn en dan kun je die plekken beter wat voorzichtiger poetsen.
ik weet niet waarom jou tandarts adviseerd om maar 1 maal per dag elektrisch te poetsen..geen idee.
Ik heb dit advies nog nooit gehoord van een tandarts in de omgeving.
als je niet te hard drukt (dit geven veel borstels aan) dan is het een erg makkelijk ding.
, althans dat denk ik toch altijd, dus leg ik mijn tong tegen die tanden en poets zo verder. Welja, beetje rare manier.
. Welja, het was enorm verdoofd, en snel, dus ik wist men stress in te tomen en hij begon te boren. Alles leek goed te gaan bij het eerste gaatje, zelf super, want ik voelde er bijna niets van. Dan de andere twee nog, brr het eerste deed pijn, maar aaaauuuw het tweede! Hij boorde in mijn snijtanden onderaan en de pijn stak in mijn tanden op de zijkant, ik dacht werkelijk dat hij daar boorde! Alweer dus die schrik, en die pijn die bleef duren, zelf als hij het ontsmette om dan op te vullen, en zelf als hij het achteraf bijwerkte met boren. En dan polijsten, met zo'n dingetje is voor mij al pijnlijk. Ik zou gerust willen zeggen dat het aan mij ligt, maar waarom voel ik het eerste dan niet en de andere dan wel... Dan moet het toch aan mijn tanden liggen volgens mij. Al bij al, met een big smile de praktijk weer uit. De 31ste mei moet ik op controle bij de stomatologe, voor mijn verstandskiezen en die ene kapotte tand. Die kan ik er wel ten vroegste laten uithalen begin augustus, dus ik hoop dat ze nu wel niet beginnen te ontsteken...
. Ik moet maandag bij de stomatologe, om te zien voor mijn verstandskiezen... En na de examens dan de overige gaatjes laten doen... Nog steeds zo'n schrik, nadat ik weet dat die gaatjes al pijn deden... Celia schreef:Voorkomen? Jaha, was dat maar waar. Als je tweemaal per dag altijd poetst, en ik poets echt wel lang. Probeer ik het dan niet te voorkomen? Ik ben écht geen snoeper, als ik sommige mensen bekijk, wat die hele dagen door eten... Ik eet nooit zomaar chocolade, dat doet werkelijk al mijn gehele leven pijn aan mijn tanden.
Mijn tandarts beslist hetzelfde zoals jij het zegt, ivm mijn angst zou ik het beter onder volledige narcose laten doen. Mede met het feit dat hij op die manier ook niet kan door werken, want hij moet constant bij verdoven, wat dan nog niet eens werkt. Behalve dat mijn hele kaak lam is, maar die ene tand wil precies toch maar niet. En dat ene gat is nu wel diep genoeg, waar ik al pijn in gehad heb, dus laat me daar in boren en ik ga wel degelijk flauwvallen vrees ik...
Anderen weer meer aanleg voor parodontitis (tandvleesontsteking waardoor je tanden los gaan staan, kaakbot trekt terug en komt niet terug).
Megamutsj schreef:noortje schreef:en lang poetsen betekend niet dat je goed poetst..
Goed poetsen is beter als lang poetsen.Als je lang poets maar niet goed, heeft het geen enkel nut.

Megamutsj schreef:Nou, als je goed poetst dan blijft er zo goed als geen plak zitten. Ik ken iemand die denkt goed te poetsen maar er blijft altijd overal plak zitten
Natuurlijk moet je goed poetsen in combinatie met flossen, rageren of stokeren voor een optimale gebitsreiniging.
Ben zelf tandartsassistente.
Ik zei gewoon, als ik wat voel, ren ik weg
Afgesproken dat als ik teken van leven vertoon terwijl hij bezig is, stoptie. Gelukkig is mijn TA wel cool
hierdoor ik 10x vertrouwder, én het vertruwen in hem!
Uiteindelijk zul je toch moeten, of wil je met een pijnlijke mond rondlopen? Hoe langer je wacht, hoe erger het word.. Gewoon doen! Achteraf zal het denk ik best wel meevallen. Georgette schreef:Ik neem me ook al weken voor een afspraak te maken, maar ik verban het ook net zo hard. Ik ben nu zo'n anderhalf niet geweest, maar er zit zeker al ruim een half jaar een flink gaatje. Wie geeft me een schop onder m'n kont?
! Ik moet maandag naar de stomatologe, hopelijk kijkt die ook maar gewoon in mijn mond om te zien welke verstandskiezen eruit moeten, want brrr die ken ik helemaal niet en die vertrouw ik dus ook totaal niet! En dan na de examens moet ik mezelf echt wel tien schoppen geven om de overige gaatjes te laten vullen! Maar ik ZAL het doen, het moet gewoon, komaan Georgette, jij kan het ook
!