eetstoornis..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Re: eetstoornis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:48

je bent trouwens echt enorm mager ....

kop op vertrouw erop dat het goed komt :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:52

gabjj8 schreef:
je bent trouwens echt enorm mager ....

kop op vertrouw erop dat het goed komt :D

Ik blijf proberen, hoewel het wel erg moeilijk wordt en op den duur de motivatie een beetje weg gaat. Maar ik zal me niet zomaar compleet overgeven aan de eetstoornis.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:58

ik snap dat de motivatie weggaat als het al zolang duurt.
maar agh, een leven zonder tegenslagen is ook geen leven toch xD

vandaag ziek geweest, dus geen hap door me keel gekregen, dan voel ik me gelijk echt zo goed en ben ik trots op mezelf, maar ik wil juist dat ik WIL eten, en niet van mezelf moet eten...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:01

Idd het zou het fijnste zijn als je gewoon kunt eten omdat je het wilt en niet omdat het moet. Helemaal niet eten is dan ook weer het totaal tegenovergestelde en ook niet goed. Maar het gevoel begrijp ik helemaal. Ik voel me ook heel sterk als ik niet eet. Terwijl het juist zo moet zijn dat ik me sterk moet voelen als ik wel eet, want dan ben ik op dat moment mijn eetstoornis de baas. Hoewel ik ook al trots kan zijn als ik de hele week op watermeloen leef. okey ik eet wel, maar ik weet dat het eigenlijk niet telt omdat watermeloen gewoon helemaal niets bevat.

Lastig en ingewikkeld maar het zal voor velen met een eetstoornis een bekend gevoel zijn.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:06

ja ik snap het helemaal.

ik at toen ik opgenomen was (nog voor de opname van ES) toen at ik om de dag 1 cracker wat 18 kcal bevat, en zelfs dat kotste ik uit..
en ik vond het zo raar dat ik hartkloppingen kreeg en flauwviel....'

haha, met dat watermeloen weet ik ook nog, wij kregen op een dag daar dus watermeloen, dus ik dacht oowwh daar zitten geen kcal in, dus ik een stuk genomen..
zaten ze me allemaal aan te kijken of ik gek was dat ik at...
ik zeg, ja ik zat me net te bedenken dat ik toch maar weer eens moet gaan eten.....
en hun het geloven, rest van de week amper nog wat gegeten.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:06

mensen zonder eetstoornis snappen het echt niet dat je je goed kan voelen als je niks eet.. soms is dat zo tegenstrijdig...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:13

Het kan anders, maar dan moet je zelf echt alle zeilen bijzetten en keer op keer op keer vechten met je es. Houd je aan je eetlijst, niet meer kloten. Dan pas kun je gaan overwinnen.
Kom zelf van een BMI 10 af dus ik weet hoe moeilijk het is, maar het is niet onmogelijk. Je kunt genezen van een eetstoornis. Je moet het alleen echt willen.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:22

xMendy schreef:
Ja dat snap ik ook wel maar zo bedoel ik het niet. Als ik er gewoon niet meer over praat met wie dan ook en mensen bemoeien zich er niet mee LIJKT het of het weg is, dat is wat ik ermee bedoel. Dat is natuurlijk niet zo, besef ik zelf ook maar al te goed maar ik heb nogal de neiging om weg te lopen voor mn problemen en doen of dingen er niet zijn. Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je. Ik snap ook dat dat niet de manier is maar ik heb gewoon het gevoel dat ik er helemaal alleen in sta en weet het allemaal ff niet meer. :)

edit: bericht aangepast

hier herken ik me echt helemaal in!
dat is ook voor het eerst...
ik had ook erge problemen (eetproblemen), moest met van allerlei mensen praten,
maar dat wilde ik op een gegeven moment niet meer, omdat ik ook dacht dat alles 'weg' was als ik er niet over zou praten.
ben mezelf inmiddels allang weer tegen gekomen, maar nu durf ik geen hulp meer te vragen...

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:29

Mijn laagste BMI was 1,5 jaar geleden toen zat ik op BMI van 14, heb nooit op 10 gezeten, gelukkig...
maar bij mij hebben er altijd heel veel mensen bovenop gezeten, want mijn moeder heeft zelf ana gehad, dus die zag mij vermageren en die heeft meteen hulp ingeroepen :(

dus ik ben echt nooit echt dun geweest..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:32

Een BMI van 14 en zeggen dat je nooit echt dun ben geweest?

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen maar ik schrik echt van sommige posts en vind dat het een gevaarlijke ''motivatie'' kan zijn voor mensen met eetproblemen. :\

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:39

we zijn zeker niet van plan om mensen mee te trekken in het ES wereldje, we geven elkaar motivatie om de goede richting op te gaan.
en sommige posts zijn wat minder, maar dat moet erbij horen..

niemand wil anorexia of een ES en als iemand daarvoor wilt kiezen is dat zijn keus.
het is echt een rotstoornis.... je voelt je belabberd, heel de dag door.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:39

je kan trouwens ook bmi 10 hebben en niet dun zijn.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:40

gabjj8 schreef:

Foto zien van mij op sterfbed? Ik had bijna mijn es niet overleefd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:41

Kiezen voor een es?

Weet niet of het aan mij ligt maar vind jou soms een beetje rare dingen zeggen Gabjj8.

BMI van 14.. Toen wist ik best dat ik wel dun was hoor..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:42

Mee eens, Haffies.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:44

Ik heb nu pas als ik foto's zie dat ik doorheb hoe mager ik was. ( okey ben nu ietsje zwaarder maar niet veel ) En ik heb het aan mezelf nooit kunnen zien. Ook in de weerspiegeling niet. Nu vraag ik me af waarom ik het nooit gezien heb. Maar ik heb mezelf nooit mager gevonden terwijl ik dat wel echt was/ben. Ook nu zie ik het niet aan mezelf maar op foto's zie ik het wel.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:48

Ik heb ook een eetstoornis. Maar niet om de drang om heel slank te zijn. Als ik me heel erg rot voel ga ik juist veel eten. Alles wat los en vast zit. Daarom ben ik dik. Als ik gewoon voel, eet ik normaal, en val ik ook af. Maar op tijden dat ik me rot voel, (dat is in de regelmaat) eet ik, en kom ik snel aan.

Het heeft een naam. (ik geloof bing?) Ben in ieder geval een emotie eter.

Maar als ik me echt heel erg rot voel, kan ik een dag niet eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:49

Ja maar dan weet je toch wel dat je mager bent.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:52

@ haffies, ik zie het aan mezelf niet en daarom zeg ik snel van die foto's kloppen niet en die spiegel vertekend. Ik geloof het gewoon niet hoewel het beeld het duidelijk aan geeft. Ik weet dat ik op de foto's mager ben maar het beeld geeft dat niet. Ik kan de knop nu een beetje om zetten om te zeggen van... neej die beelden kloppen wat ik die op foto enzo, wat ik aan mezelf zie klopt niet. En dat inzicht moet veranderen en dat heeft bij mij heel lang geduurt, soms zie ik nu ook nog wel ( fout ) dat ik niet dun ben. Maar als ik dan realistisch ben dan kan ik zeggen dat ik dun ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:53

pubelia schreef:
Ik heb ook een eetstoornis. Maar niet om de drang om heel slank te zijn. Als ik me heel erg rot voel ga ik juist veel eten. Alles wat los en vast zit. Daarom ben ik dik. Als ik gewoon voel, eet ik normaal, en val ik ook af. Maar op tijden dat ik me rot voel, (dat is in de regelmaat) eet ik, en kom ik snel aan.

Heb jij hulp?
Zou je wel kunnen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:54

_AAASCHAAA_ schreef:
@ haffies, ik zie het aan mezelf niet en daarom zeg ik snel van die foto's kloppen niet en die spiegel vertekend. Ik geloof het gewoon niet hoewel het beeld het duidelijk aan geeft. Ik weet dat ik op de foto's mager ben maar het beeld geeft dat niet. Ik kan de knop nu een beetje om zetten om te zeggen van... neej die beelden kloppen wat ik die op foto enzo, wat ik aan mezelf zie klopt niet. En dat inzicht moet veranderen en dat heeft bij mij heel lang geduurt, soms zie ik nu ook nog wel ( fout ) dat ik niet dun ben. Maar als ik dan realistisch ben dan kan ik zeggen dat ik dun ben.

Dat bedoel ik. Je weet wel ergens dat je heel dun bent.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:56

In je hoofd weet je het. Soms zie het ook wel, soms niet. Je voelt je alleen heel dik. En dat gevoel neemt de overhand. Terwijl je vaak wel moet erkennen dat je heel dun bent.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:58

XxHaffiesxX schreef:
pubelia schreef:

Heb jij hulp?
Zou je wel kunnen helpen!

Ik heb hulp voor meerdere dingen. Dit is het laatste wat we gaan aanpakken ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:02

gabjj8 schreef:

Eh sorry?????
Met een BMI van 10 ben je broodmager.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:04

Suzanne F. schreef:
gabjj8 schreef:

Eh sorry?????
Met een BMI van 10 ben je broodmager.

Gelukkig heb jij wel gezond verstand..