Aan de pil willen, maar niet mogen, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:22

Volgens mij is dit het enige topic op Bokt waar iedereen het met elkaar eens is :Y)

TIP: misschien moet haar moeder dit topic maar eens lezen, incl. de reacties van alle moeders die hier gereageerd hebben ;-)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:24

TS: Hoe lang ben je met je vriendje samen dan...?

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:25

haha daar heb je wel gelijk in!
ik meld me als moeder ook van een dochter
alleen nog niet oud genoeg voor de pil ze is 4 jaar dus nog even jaartje wachten :D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:28

listiglistje schreef:
Volgens mij is dit het enige topic op Bokt waar iedereen het met elkaar eens is :Y)

TIP: misschien moet haar moeder dit topic maar eens lezen, incl. de reacties van alle moeders die hier gereageerd hebben ;-)

Ja idd.. maar dan leest moeders ook dat TS het stiekum wil gaan doen.. :=

Ik móest zelfs aan de pil toen ik een vriend kreeg.. :o

NiNa_14

Re: Aan de pil willen, maar niet mogen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:31

zou nog een keer in gesprek gaan met je ouders..
en als ze zeggen dat ze het niet willen hebben aankaarten wat ze liever hebben, dat hun weten dat je dat slikt of dat je het achter hun rug omdoet..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:32

Je bedoeld dat ze het stiekem MOET doen, omdat haar moeder haar kop in het zand steekt |o 8)7 jammer van zo'n moeders....

Dit onderwerp hoort mi toch ook bij de opvoeding en in welke tijd leven we zeg....

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:34

Adil18 schreef:

Maakt dat uit voor aan de pil gaan? Waarschijnlijk komt het er toch een keer van, beter ben je dan al voorbereid. :j

Bovendien geeft TS ook last van buikpijn te hebben. Dat had ik ook, maar was toch een beetje huiverig voor de pil. Uiteindelijk heeft het echt heel erg gescheeld en wou ik dat ik er eerder aan begonnen was. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:40

Skygirl schreef:
Adil18 schreef:

Maakt dat uit voor aan de pil gaan? Waarschijnlijk komt het er toch een keer van, beter ben je dan al voorbereid. :j

Bovendien geeft TS ook last van buikpijn te hebben. Dat had ik ook, maar was toch een beetje huiverig voor de pil. Uiteindelijk heeft het echt heel erg gescheeld en wou ik dat ik er eerder aan begonnen was. :D

Nou ja, vind ik persoonlijk wel...Ik kan me goed voorstellen dat mijn ouders het ook niet oke zouden vinden dat ik op 16-jarige leeftijd het bed induik met een jongen die ik net ken....(ik zeg niet dat dit bij de TS het geval is hoor....!) Ik weet zeker dat ze mijn initiatief aan de pil te willen super zouden vinden, maar ik weet ook zeker dat ik het niet "zomaar even" voor elkaar had gekregen...
Laatst bijgewerkt door Adil op 07-05-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:40

listiglistje schreef:
Je bedoeld dat ze het stiekem MOET doen, omdat haar moeder haar kop in het zand steekt |o 8)7 jammer van zo'n moeders....

Dit onderwerp hoort mi toch ook bij de opvoeding en in welke tijd leven we zeg....

Oh ja dat bedoel ik ook..
Het lijkt mij ook dat het bij de opvoeding hoort, maar waarschijnlijk wil moeders het niet zien, ze is ook de oudste natuurlijk en maakt dit nu ook voor eerste keer mee dat haar dochter aan de pil wilt en ouder is geworden. (daarmee praat ik niet goed dat haar moeder het er helemaal niet over wil hebben, ze kan ook naar haar dochter luisteren want ze heeft meer klachten. En seks hebben kan evengoed..)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 15:17

Hallo, bedankt weer voor alle reacties.
Mijn vriend en ik zijn nu 4 maanden bijelkaar, en nee nog geen sex gehad. Ik heb de bijsluiter goed gelezen en ik moet beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie. De huisarts heeft het me UITEINDELIJK meegegeven.. maar dan ook de nadruk op UITEINDELIJK. Ze vroeg echt super veel, en zei dat ze er eigenlijk niet achter stond omdat ik geen toestemming had maar ja dat is niet aan haar want wettelijk is ze me dit verplicht als ik wil.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:29

Fijn dat je de pil nu in iedergeval hebt. Wel een beetje raar van de HA, als je 16 bent, ben je voor de went volledig handelingsbekwaam en zou je op medisch gebied eigenlijk niks meer met je ouders hoeven overleggen.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:34

xx_Kelly_xx schreef:
Hallo, bedankt weer voor alle reacties.
Mijn vriend en ik zijn nu 4 maanden bijelkaar, en nee nog geen sex gehad. Ik heb de bijsluiter goed gelezen en ik moet beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie. De huisarts heeft het me UITEINDELIJK meegegeven.. maar dan ook de nadruk op UITEINDELIJK. Ze vroeg echt super veel, en zei dat ze er eigenlijk niet achter stond omdat ik geen toestemming had maar ja dat is niet aan haar want wettelijk is ze me dit verplicht als ik wil.

Je kan ook midden in je cyclus beginnen hoor, je moet dan alleen de eerste 7 dagen ook een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint heb je kans dat je de hele maand lichtjes door blijft vloeien ( hoeft niet, maar gebeurt nog al eens)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:41

het is toch zo dat de pil de eerste maand niet werkt pas na je volgende menstruatie?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:42

MiSz_SaNdY schreef:
het is toch zo dat de pil de eerste maand niet werkt pas na je volgende menstruatie?

Als je er mee begint op de eerste dag van je menstruatie is hij in principe veilig, want op dat moment vindt er sowieso geen eisprong plaats.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:45

Bovendien hebben de meeste mensen in de week dat ze menstrueren geen seks.

Maar de pil werkt na 7 dagen gebruik, dus het maakt niet uit wanneer je begint.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:00

Dus ik zou voor mij apart, ook vandaag kunnen beginnen met slikken?
Owja, ik heb hem trouwens contant betaald (was maar € 16,70) en heb een papiertje meegekregen (een deb.. nog wat) dus als ik zou willen, kan ik dat over een tijdje alsnog opsturen, ik denk niet dat ik dat doen maar ik bewaar hem toch maar want je weet het nooit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:09

schorppie schreef:

Ach een echte schipper gaat door de rode zee _O- :') sorry vrijdagmiddag en weekendgevoel....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:14

listiglistje schreef:
schorppie schreef:

Ach een echte schipper gaat door de rode zee _O- :') sorry vrijdagmiddag en weekendgevoel....[/quot

_O-

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:30

Arabesk schreef:
waarom per se de pil? Condooms werken ook prima en je hoeft niks te slikken

Ik ben het daar toch niet mee eens.

Toen ik 16 was en eigenlijk het idee had om maagd te blijven en niks durfte te vragen bij mijn ouders liep ik wel mooi zwanger rond door een kapot rubbertje.
Dit omdat ik toch wat eerder sex had dan gedacht en dus niet aan de pil was en het rubbertje zijn middelvinger naar mij opstak en zorgte dat die zwemmende dingen bij mijn eitje kwamen.
Had pas voor de 2de keer me gericht tot de daad alleen was het in 1 keer raak met dank aan de durex.
Tja toen moest ik het wel vertellen aan mijn ouders.
Zal dus ten alle tijden mijn kinderen leren dat ze alles mogen vragen,ook de pil omdat een condoom ook niet altijd even veilig is.

@ ts....Super dat je er zo over denkt al is het jammer dat je moeder er anders over denkt.
Uiteraard hoeft het niet zo te wezen dat je morgen sex hebt maar die gedachte kan met de dag omslaan en dan is beschermind door middel van een rubbertje en de pil wel zo fijn.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:05

Bellona_K schreef:
Andere bokkers hebben al goede tips gegeven over hoe je zou kunnen betalen en hoe je ervoor kunt zorgen dat je ouders er niet achter komen. De pil is trouwens helemaal niet zo duur; ik betaal 14.25 voor 3 maanden. Condooms zijn iig een stuk duurder ;)

Maar condooms heb je nodig ter bescherming van ziektes!!

Ik vind je moeder eigenlijk wel raar. Meent ze nou echt dat als jij niet aan de pil bent dat er ook geen sex aan te pas komt? Dat vind ik wel heel ouderwets. Ik heb makkelijk praten mijn dochter is pas 4. Maar ik heb er vaker mee te maken gehad.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:49

Ja, zij denkt dat ik geen sex zal hebben als ik niet aan de pil ben. Ze wilt het gewoonweg niet. Aan de eene kant tuurlijk, ik ben en blijf haar kleine meid, die ze wilt beschermen tegen alle ''slechte'' dingen van buitenaf. Aan de andere kant: als ik sex zou willen hebben, dan zou ik het toch wel doen, MAAR wel beschermd door middel van pil EN condoom.

Dit is ook het enige waar zij ''ouderwets'' in is want al zeg ik hetzelf, ik heb voor de rest best wel een hippe moderne moeder. :)
Mijn vader heeft haar ontmaagd, jawel hij. Op d'r 20ste... dus ja.. haar ouders deden daar ook héél erg moeilijk over en vonden het maar niks, ze hebben daar thuis ook behoorlijke ruzies om gehad..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:49

Maar wat vind je vader er dan van dat je aan de pil wilt? Kan die niet met je moeder er over hebben?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:50

wemkelover schreef:
Maar wat vind je vader er dan van dat je aan de pil wilt? Kan die niet met je moeder er over hebben?

Mijn vader denkt er net zo over.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:03

ik vind het erg goed van je dat je zelf naar de dokter bent gegaan,
er zijn genoeg meiden die dat niet doen.
mijn moeder stelde het zelfs voor toen ik een vriend kreeg,
lijkt me erg lastig als je in zo'n situatie zit dat je ouders het er niet mee eens zijn.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 20:19

Is het ook, want ik hou er niet van om dingen achter hun rug om te doen. Maar stel ik wil met mijn vriend verder.. dan ga ik dat niet niet doen, omdat mijn ouders er niet achter staan. Daar pas ik gewoon voor. Ik ben geen meisje die na 2 weken op d'r rug ligt voor hem, helemaal niet maar als ik het doe, dan doe ik het wel goed (veilig).