Afwachten tot 2e zwangerschapstest..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:06

hcg is de eerste 16 weken actief, daarna is het enorm laag en niet meer meetbaar. vandaar ook dat je bij moeders voor moeders alleen de eerste 16 weken je plasje kan inleveren en niet de hele zwangerschap.

mocht ts dus zwanger zijn en het is niet te meten via de reguliere testen, moet ze verder zijn dan 16 weken en zal het er bij de bloeduitslagen wel uitkomen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:06

Ik lees het ook allemaal even door en ik zou ergens mijn achterhoofd toch wel rekening houden met dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn.

Ik heb dat in december ook gehad, gewoon aan de pil, maar was ziek geweest en tja...
Ik heb tussendoor (na een week over tijd) een test gedaan, die was negatief, en ben daarom voor de zekerheid naar de rutgersstichting geweest voor een echo (niet omdat ik het weg wilde laten halen, maar zij maken gewoon direct een echo als je wil) en daar zagen ze ook niks, dus gerustgesteld, ik was niet zwanger.
Ik had tussendoor wel dezelfde klachten als jij, ook dat mijn borsten gingen groeien, klachten in mijn buik, misselijk ed. Je merkt dus eigenlijk ook maar half-half, of helemaal niet, dat je zwanger bent omdat het gewoon op de verkeerde plaats zit, stoffen niet goed wegkunnen en het gewoonweg geen plek heeft om te groeien... Dat resulteert in vage klachten.

Op de bewuste zondag dat ik in het ziekenhuis terecht kwam, ben ik met hevige buikpijn naar het ziekenhuis verwezen (direct) en op die echo was pas te zien dat ik zwanger was. De zwangerschapstest was toen ook pas positief. De gyneacoloog schatte het vruchtje op 10-12 weken, maar door ruimtegebrek dus sterk achtergebleven in groei.
Ik ben toen gelijk geopereerd en ze hebben 1 eierstok en 1 eileider verwijderd. Het zat in de eileider en die was door de druk kapotgescheurd, ik was dus al aan het bloeden (vandaar de hevige buikpijn).

Wil geen horrorverhaal ophangen hoor, al klinkt het misschien een beetje eng, maar misschien kun je je huisarts hier eens op wijzen of zelf contact opnemen met een gyneacoloog om te vragen of de mogelijkheid er is...

Als je meer wil weten mag je pben...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 11:06

Wen_en_Jelle; Bloeden heb ik nog niet gehad, maar mocht ik wel zwanger zijn, dan zal het nog geen maand zijn. 3 weken ongeveer, dus misschien kan dat ook de rede zijn dat ze met die testen elke keer negatief uitslaan?
Ik heb net gebelt, maar de uitslagen waren nog niet binnen, dus moet vanmiddag terug bellen.
Wat me wel opviel, toen ik net voor de spiegel stond, is dat mijn buik wat rond aan het worden is, naja en de dingen die ik hier al heb neergezet.
Hanny_jelke; Wat bedoel je met verder?

benangelique

Re: Afwachten tot 2e zwangerschapstest..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:37

met 3 weken zwangerschap verdik je niet...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:39

Volgens mij ben je nu meer alle symptomen op jezelf aan het projecteren dan dat je echt zwanger bent. :P Het kan net zo goed iets anders zijn. Maar goed, dat kan alleen de uitslag brengen... ik ben benieuwd wat het nu uiteindelijk blijkt te zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:39

Kan wel hoor, je kunt vocht vasthouden als reactie op de innesteling.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:42

Ik had in de hele periode wel wat opgezette en verharde buik (de klachten in mijn buik die ik eeder noemde), maar ook niet constant... Ik had dat in het begin in ieder geval helemaal niet...

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de uitslag en hoop dat het allemaal hartstikke meevalt!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:54

sharoontje schreef:
Wen_en_Jelle; Bloeden heb ik nog niet gehad, maar mocht ik wel zwanger zijn, dan zal het nog geen maand zijn. 3 weken ongeveer, dus misschien kan dat ook de rede zijn dat ze met die testen elke keer negatief uitslaan?
Ik heb net gebelt, maar de uitslagen waren nog niet binnen, dus moet vanmiddag terug bellen.
Wat me wel opviel, toen ik net voor de spiegel stond, is dat mijn buik wat rond aan het worden is, naja en de dingen die ik hier al heb neergezet.
Hanny_jelke; Wat bedoel je met verder?

als ik jou klachten zo hoor denk ik dat je al verder bent met de zwangerschap.
ongesteldheid hoeft niks te zeggen.
ik heb dit ook gehad tot 28 weken.
omdat ik tot die tijd de pil heb geslikt omdat ik niet beter wist.
en de pil regelt ook de ongestelt heid

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:57

Spannend, ben ook heel benieuwd naar de uitslag..
Ben zelf ook altijd bang dat ik zwanger raak en er dan telaat achter kom (heb nu spiraal)..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:01

benangelique schreef:

soms wel, ik kwam juist in het begin aan! Ben ongeveer 1 kilo per maand in de eerste 3 maanden aangekomen. En dat kwam niet door snoepen oid.
Buik werd ook duidelijk anders, al kwam dat door mijn darmen.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:33

Ook ik had het ook al in erg vroeg stadium door. Mijn buik zette ook meteen op. Maar goed pijnlijke borsten had ik elke maand voor ik ongesteld moest worden dus dat zei bij mij niets. Gelukkig zei de zwangerschapstest veel meer ;).

Ben heel erg benieuwd wat er uit is gekomen. Laat je het ons weten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:33

Heb je inmiddels al teruggebeld? Hier tot nu een stille meelezer!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:45

Hier ook een stille meelezer, ik ben zelf nog nooit zwanger geweest, dus ik doe er geen uitspraak over, maar ik heb wel het idee dat je het ergens stiekum wel heeel erg graag wilt ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:50

Caroline1985 schreef:
Ook ik had het ook al in erg vroeg stadium door. Mijn buik zette ook meteen op. Maar goed pijnlijke borsten had ik elke maand voor ik ongesteld moest worden dus dat zei bij mij niets. Gelukkig zei de zwangerschapstest veel meer ;).

Ben heel erg benieuwd wat er uit is gekomen. Laat je het ons weten?

Hier ook een stille meelezer, buik zit bij sommige mensen in een vroeg stadium ook op, dit komt omdat alles aan de binnenkant ruimte aan het maken is om de baarmoeder te laten groeien, zo is mij verteld door de verloskundige, ik kon voor dat ik kon testen al een aantal strakke broeken, o.a. mijn rijbroeken niet meer dicht doen omdat het anders pijn ging doen.

Ik ben zo benieuwd naar de uitslag...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:59

benangelique; Nou, mijn buik was eerder niet zo opgezet en gevoelig zoals nu.
Fiffil; Hoe bedoel je? De dingen die ik hier neerzet, heb ik werkelijk last van. Wat bedoel je dat met het projecteren?
Jarrah; Waar baseer jij het op dat ik het heeel graag wil? Tuurlijk is het welkom, maar ik heb er niet bewust voor gekozen.

Ik heb de HA gebelt, maar niet alle uitslagen waren al binnen, ze hadden alleen van de glucose en nog zoiets en daar was niks mee aan de hand. De andere uitslagen krijg ik vrijdag pas te horen zei de assistente.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:00

meelezer: en wat was de uitslag?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:02

Omdat je denkt dat je miss zwanger bent ga je er ineens allerlei symptomen van zien. Die klachten kan je wel echt hebben, maar die betrek je nu allemaal op de evt. zwangerschap. Dat bedoel ik. ;) Zie je ook met mensen die (denken) ziek (te) zijn. Soms komen er zelfs klachten bij, die betrekken ze dan op hun ziekte (of de ziekte die ze denken te hebben). Is heel normaal. Er kunnen een heleboel dingen aan de hand zijn... Wel/niet zwanger kan alleen de uitslag geven natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-05-10 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:03

Toch nogmaals, ik zou iets met je darmen niet uitsluiten. Je ontlasting hoeft niet per se te veranderen..
Ik als pds-patient weet dat helaas maar al te goed..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:05

Aha oke, ja zal best kunnen hoor, omdat ik me daar nu wel druk over maak enzo. Maar ik begrijp wat je bedoelt :)
Jibbel; Sluit ik ook niet uit hoor, maar daar denk/dacht ik niet zo snel aan :) Ze hebben bij de uitslagen die ik vandaag heb gehad er bijgezegd dat daar niets van een ontsteking oid inzit, dat was allebei 100% goed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:13

Precies, het is ook niks raars hoor, je doet het vaak ook onbewust... bij mij was een keer het condoom gescheurd en toen heb ik echt in de rats gezeten, telkens als ik me anders/misselijk/whatever voelde was het verdacht. :') En blij dat ik was toen ik ongesteld werd. :+

Enfin, ik ben benieuwd. Zou zomaar kunnen dat je wel zwanger bent... 't is wachten op de uitslag!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:02

benangelique schreef:

Dat is niet waar hoor ...
Het is dan geen verdikking van de baby , maar van je darmen.

Ik ben nu ook nog niet zo ver dat ik dik kan zijn van de baby, maar heb toch wel degelijk een buikje :Y)

TS, hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 11:09

Dankjewel voor de lieve en steunende reacties :+:
Morgen krijg ik dus de uitslag van de HCG en nog wat kleine dingetjes (voor de bokkers die het niet meekregen).

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:15

jeetje lees net je verhaal wat vervelend die onzekerheid zeg.
sterkte ermee.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:17

succes met wachten :)

Ik ben ook veel misselijk & beroerd, harde dikke buik..
ook 'plopjes' etc in mijn buik, ik heb last van het spastische darm syndroom..
dus ik zou je darmen idd ook niet uitsluiten :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 10:01

Nou ik heb net gebelt en de tsten waren allemaal goed, in het HCG zat minder als 1?, dus dat was ook allemaal prima. Ze zei wel, dat als ik niet ongesteld word maandag, dat ik dan terug naar de HA moet, om weer een test te laten doen.