elke dag je haar wassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: elke dag je haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:21

Elke dag en soms zelfs twee keer op een dag. Iedereen zegt altijd dat dat niet goed is, maar ik heb daar nog nooit iets van gemerkt en doe dat dus echt al heel erg lang.

Voor degenen die zeggen hun haar slechts één keer in de zoveel dagen te wassen, dragen jullie een cap tijdens het rijden? Kan me namelijk niet voorstellen dat dat fris is om de dag erna dan gewoon naar je werk/school te gaan zonder je haar te hebben gewassen......

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:23

Ik was mijn haar ook elke dag, als ik mijn cap opgehad heb vindt ik het wel fris om mijn haar even te wassen ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:55

Ik was mijn haar zeker niet elke dag. Het is ongelooflijk lang (binnenkort naar de kapper), ik haat haar wassen en als mijn haar net gewassen is duurt het 3 dagen voor het uitgepluisd is.
Normaalgezien was ik het 1x/week of zo om de 5 dagen. Tegenwoordig was ik het ook om de 3-4 dagen omdat ik nu een conditioner heb die m'n pluizen wel wat onder controle houdt maar waarvan m'n haar ook snel vet wordt. Als die fles op is, neem ik niet opnieuw dat merk. Om de 3 dagen met een bos frietvet rondlopen vind ik niet aangenaam.
Door m'n bezigheden is mijn haar toch in no time smerig, als ik het daarvoor proper zou moeten houden zou ik het 5x per dag moeten wassen. Ik beperk me dus tot minimaal presentabel houden en voor de rest van de tijd zit het weggestoken in een dot.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:00

daffodil schreef:
Elke dag en soms zelfs twee keer op een dag. Iedereen zegt altijd dat dat niet goed is, maar ik heb daar nog nooit iets van gemerkt en doe dat dus echt al heel erg lang.

Voor degenen die zeggen hun haar slechts één keer in de zoveel dagen te wassen, dragen jullie een cap tijdens het rijden? Kan me namelijk niet voorstellen dat dat fris is om de dag erna dan gewoon naar je werk/school te gaan zonder je haar te hebben gewassen......

Ik rijd niet meer, dus het gaat voor mij niet echt op, maar ik douche altijd na het sporten en dan spoel ik mijn haar :j Heb niet het idee dat het daarna nog vies is hoor, denk dat dat meer iets is wat tussen je oren zit :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:03

Ik heb ook gehoord dat elke dag je haar wassen heel slecht is.
Dat je hoofdhuid dan heel erg uitdroogt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hele kleine krulletjes heb, bijna kroes.
En ik was mijn haar amper!, zodra ik mijn haar heb gewassen voelt het gelijk stug aan en heeft het een paar dagen nodig om weer te herstellen. Wel gebruik ik bijna elke dag conditioner onder de douche om mijn haar uit te borstelen want anders breekt het.

Invetten doe ik niet zoveel, tenzij ik me haar los ga dragen, maar rond de paarden niet.
Anders blijft het stof erin zitten enz.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:04

Ik was het elke dag, af en toe sla ik een dag over, als ik geen zin heb ofzo.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:08

Het is slecht als je iedere keer dat je het wast ook shampoo gebruikt, shampoo haalt namelijk het talg en vet ed. van de hoofdhuid weg waardoor je huid weer nieuwe gaat aanmaken, doe je dit elke dag dan gaat je huid uit voorzorg al telkens heel veel aanmaken. En als je het dan dus een dag niet wast wordt je haar al vet.

Ik was mijn haar 4 a 5 keer per week, 2 keer daarvan met shampoo, meer is ook niet nodig.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:10

Ik was mijn haar max twee keer per week.
Eerst deed ik dit elke dag maar als ik dan een ker niet kon wassen dan was het gelijk vet en zag het er vies uit.
Daar ben ik dusm ee gestopt.
Nu max twee keer per week en dan nog voor mijn haar vet word.
Het duurt even voor je haar daar aan gewend is maar het is wel erg makkelijk als je een keer onverwacht uit logeren gaat en ze daar je shamppo niet hebben

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:11

Ik meestal om de andere dag, maar soms ook elke dag. Zeker als ik heb gereden is moddervet. :=
Paar jaar terug kon ik het met 2x per week doen, maar nu echt niet meer...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:12

xMendy schreef:
Ik was mn haar ook elke dag, als ik 't een dag niet kan wassen ben ik bloedchagrijnig := doe het al jaren en heb niet het idee dat mn haar er slechter is van geworden. ;)

Hier nog iemand... Ik voel me echt vies als mijn haar niet gewassen is.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:15

Mijn streven is om mijn haar maximaal 3 in de week te wassen, maar als ik heb paardgereden (lees: cap op heb gehad) dan heb ik gezweet en als ik het dan niet was, ruikt mijn haar nog steeds naar mijn cap. Niet fris dus. Dus uiteindelijk was ik het alsnog een keer of 5 per week.

@Focussed, hoe doe jij dat dan als je hebt gereden (of rijd je niet met cap? :+ ). Haar dat naar de paarden stinkt, kan je naar mijn idee niet fris ruikend maken door alleen water.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:27

Rebeccaa schreef:
Je kan toch ook vet haar hebben door de puberteit? Dat het vanzelf overgaat als je ouder wordt, of niet? Dan maakt het niet uit hoe vaak je het wast, vet wordt het toch wel en dan vind ik het gewoon wel zo fijn als het lekker schoon is en fris ruikt. :D

Ja mijn haar is de laatste jaren idd minder vet geworden :j
Ik was het 1x in de twee dagen :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:22

Als ik het elke dag zou wassen zou het mega vet worden! Ik was mijn haar 2 keer per week denk ik. En ik heb echt lang haar. Ik was het meestal op zondag en op woensdag.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:25

Elke dag, meer een gewoonte.. Als ik het vergeet is het geen ramp maar vind het wel net zo fris, ook omdat ik er vrij veel gel en zooi in smeer. ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:30

Ik was mijn haar 2 keer in de week en in de winter zelfs maar 1 keer. Heb nooit last van vet haar. Meer dan 2 keer in de week is gewoon slecht, ik zie dat het door Focussed al super is uitgelegd. En nee mensen allicht merk je niet dat het slecht is voor je haar als je door blijft gaan met iedere dag wassen. Maar was ze maar eens een dag niet, dan heb je genoeg vet om van te frituren, bah! Daarom was ik maar 2 keer in de week zodat mijn haar gewoon lekker een eigen ritme heeft en gezond is en niet afhankelijk is van al die kunstmatige middeltjes om het gezond te houden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:36

Toen ik in het buitenland op stal werkte en ik 1, hooguit 2 keer in de week in bad kon (dus niet eens douche, ook geen douchekop aanwezig, alleen twee kranen met 1 koud en 1 bloedheet water..) heb ik gemerkt hoeveel beter je haar er wordt als je het niet elke dag wast.
In het begin voel je je heel ranzig en wordt je haar super vet, maar na een week of 2 verbetert dat enorm en voelt je haar juist vele malen beter aan als je het minder wast.
Om eerlijk te zijn kan ik het alleen maar aanraden (ik douche nu trouwens wel vaker dan 1 à 2 keer hoor, no worries :+ )
Wat wel fijn is om te hebben is een goede conditioning spray, zit ook nog eens een lekker geurtje aan.

Ohja, en mocht je denken dat mijn haar nu vies is/stinkt; ik krijg heel vaak complimenten over dat mijn haar zo mooi is en dat het zo lekker ruikt :j meer nog dan voorheen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:49

Ik was mijn haar maximaal 2x in de week, dat is eigenlijk alleen om de krul erweer mooi in te krijgen. Mijn haar is droog en krullend, ik kan er een halve fles olijfolie in smeren zonder dat het er vet uitziet. Ik heb eigenlijk nog nooit vet haar gehad, volgens mij moet ik het dan een maand niet wassen ofzo.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:54

Elicious schreef:
Ik was mn haar om de dag ...
De 2e dag moet ik ze dan wel echt in een staart, of iig vast doen ... want los zitten ze dan echt al een beetje plat.
Dat had ik dus ook, al jaarenlang en ik was het zat. WAnt de 2e dag kon ik het nooit los, want het zat alleen maar plat en lelijk. Dus ik heb nu 10 cm van mijn haar geknipt, er laagjes in laten zetten het het platte is opgelost. Vet of niet, plat zit het niet meer door de laagjes :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:59

Ik was m'n haar 2-3 keer per week. Hangt er ook een beetje af wat voor type haar je hebt denk ik. Ikzelf heb enorm dik en vooral véél haar, met pluizige krullen en dat wordt minder snel vettig. Terwijl een vriendin (met dun, steil haar) na één dag niet wassen al bijna frietjes kan bakken. Mijn haar voelt ook helemaal niet vies hoor. Als ik m'n haar was zit ik er vaak ook een kwartier-halfuur aan. Spoelen-shampoo-spoelen-shampoo, dan nog een conditioning in, laten intrekken en uitspoelen, en daarna nog vaak een uur bezig om die krullen te temmen met een stijltang :)

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:00

Ik was ook iedere dag mijn haar voel me anders zo vies!...ben wel overgestapt op iederedag shampoo ik kreeg namelijk eczeem ervan dus k zou wel opletten ben toen iederedag shampoo gaan gebruiken op advies van de huisarts en t was binnen en week over

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:00

xSannnn schreef:
Het maakt je haar sneller vet, zeker bij lang haar, ik was het zelf om de dag

Ik ook, puur omdat mijn haar makkelijk vet word, wat ook weer bijzonder is omdat de rest van mijn huid extreem droog is juist. :+ Ik was ook met een shampoo die het luchtig zou moeten houden en gebruik eigenlijk nooit cremespoeling omdat dit mijn haar sneller vettig maakt.

Ben ik wezen sporten of rijden en heb ik gezweet, dan spring ik thuis wel direct onder de douche :)

Achja, mijn haar is een verhaal apart opzich.. Maar ik denk altijd maar: Beter vet haar dan geen haar omdat het van je kop afvalt van ellende en stress! :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:06

Citaat:
daarna nog vaak een uur bezig om die krullen te temmen met een stijltang :)

Dit heb ik al lang opgegeven. Bij mij is het spoelen-shampoo-spoelen-conditioner-spoelen-bad kuisen. Dan nat uitkammen en aan de lucht laten drogen, meestal los, soms in een vlecht. Als ik heeel veel tijd en zin heb doe ik er eens een maskertje in.
Verder kam of frul ik niet veel met m'n haar, juist om het in een staart ofzo te doen. Hoe meer ik m'n haar met rust laat, hoe beter het zich gedraagt en anders is de dot een perfecte oplossing.
Ik laat het wel altijd in laagjes knippen, dan valt het beter.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:13

Majo schreef:
Als ik het elke dag zou wassen zou het mega vet worden! Ik was mijn haar 2 keer per week denk ik. En ik heb echt lang haar. Ik was het meestal op zondag en op woensdag.

Haha ik ook áltijd op zondag en woensdag :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:15

Stacey schreef:
Mijn streven is om mijn haar maximaal 3 in de week te wassen, maar als ik heb paardgereden (lees: cap op heb gehad) dan heb ik gezweet en als ik het dan niet was, ruikt mijn haar nog steeds naar mijn cap. Niet fris dus. Dus uiteindelijk was ik het alsnog een keer of 5 per week.

@Focussed, hoe doe jij dat dan als je hebt gereden (of rijd je niet met cap? :+ ). Haar dat naar de paarden stinkt, kan je naar mijn idee niet fris ruikend maken door alleen water.

Zorgen dat je cap fris is, want daar zit oud zweet in, met alle bijhorende bacterien.
Dus je cap wat vaker wassen (in de zomer 1x in de twee weken bijvoorbeeld). Mocht je het idee hebben dat je haar toch niet fris ruikt of naar paarden stinkt, dan doe ik altijd gewoon flink geparfumeerde conditioner of haarmasker in de punten of desnoods een keer van een afstandje wat parfum vernevelen.
Krijg nog altijd complimentjes van m'n vriend dat m'n haar zo lekker ruikt. Ondanks dat ik het maar max 2x in de week was, en iedere dag bij het paard ben :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:19

Ik was 2 tot 3x per week mijn haar.
Als ik elke dag mijn haren ga wassen weet ik zeker dat als ik een dag over zou slaan het gelijk vet is. := Nee niet dat is niet goed.