Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) ... Maar als docent dan 1 of andere kleitechniek uitlegt door het voor te doen, volg ik het echt voor geen meter. Als ze het goed uitlegt wel. Vakken als geschiedenis vind ik ook moeilijk, omdat ik de hoofdzaken niet van de bijzaken kan onderscheiden, en ik het niet schematisch kan leren. Als ik het leer, leer ik gewoon alles, iedereen zin letterlijk
. Het enige helpt is om alles schematisch op papier uit te werken, dan word ik wel gedwongen om het te 'organiseren' zegmaar. En ik loop vast op nonverbale communicatie, ga heel erg af op de verbale communicatie, terwijl een normaal mens altijd veel meer dmv nonverbale communicatie communiceert. Nu zijn er ook wel mensen die helemaal geen last hebben van zo'n kloof, vandaar dat er denk ik wel iets van NLD of iets achter zit. NLD en ADD gaan ook vaak samen schijnt ...
) en er een verhaaltje van maken. Even vertaald naar school is je verbale IQ is meer gerelateerd aan talige vakken (dus talen, maar ook bv. maatschappijleer en maatschappijwetenschappen, vooral dat laatste vind ik echt zo'n eitje !
) Performaal meer aan vakken als wiskunde, scheikunde etc.
Bedankt
)
Alleen als ik het zelf lees en leer snap ik het
.... Maar da's meer omdat Duits enzo véél meer stof is, als je in wiskunde in de les goed meedoet, hoef je thuis niets meer te doen. Voor Duits moet je alles nog uit je hoofd leren en ik vergeet dan alles weer op de toets
...
Zit ook in de familie, mijn broer en zus hebben het ook (lekkere drukke bende thuis dus...)
vanavond ook geen tijd meer om verder te lezen, dat doe ik morgen! Maar wilde toch alvast even reageren 
Sleur en structuur zijn voor mij echt magische woorden en ik ben er dol op
Maar ach, daar schijnt een ADHD-er wel het best op te functioneren

...
Omg, een 10 voor wiskunde
Menino schreef:ik niet hoor![]()
Ik blokkeer volledig bij stress ....

(al meerdere keren meegemaakt) Of dat er een andere ernstige situatie is ofzo.
mensen kinderen. Ben nu helemaal op. Maar ik zal het morgen allemaal even doorlezen
wat een gezelligheid in dit topic! haha Change: blij dat je gesprek zo goed ging hehe! en btw voor de mensen die het gisteren gelezen hebben: de grasparkiet ben ik totaal vergeten te kopen vandaag