Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rajaniii

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:25

ik meld me ook, heb ook ADHD maar heb het niet super erg :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:27

Menino schreef:
En m'n verbale en performale IQ liggen wel ver uit elkaar

Heb ik ook, verbaal hoogbegaafd, performaal 100 :o

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:33

hé wat grappig..
Iedereen pest me alijd dat ik is ADHD heb, maar ben nooit onderzocht :+
maar als ik dit nu lees, begin ik toch wel te twijfelen!
ik ben:
erg druk
kan niet stilzitten
kan echt niet tegen stilte, als ik een proefwerk moet maken móet ik muziek op hebben, anders luister ik alleen maar naar de achtergrond geluiden en maak ik mijn proefwerk niet :Y)
kan me niet concertreren
been meestal heel druk, maar soms opeens heel rustig, en dan weer heel druk
ontzettende chaoot, als ik niet plan dan doe ik opeens heel veel en dan weer niks
enz enz..

tja :Y)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:35

Ik ben trouwens sinds kort begonnen met nieuwe behandeling zelf heb net het werk boek binnen ben wel benieuwd :)

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:38

wat voor een behandeling chatelaine? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:39

Heino schreef:
Menino schreef:
En m'n verbale en performale IQ liggen wel ver uit elkaar

Heb ik ook, verbaal hoogbegaafd, performaal 100 :o

hee, mijn performaal is ook 100 :D
maar mijn verbaal zit op het randje van begaafdheid, niet van hoogbegaafdheid :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:44

Tegen wat voor problemen loop jij daardoor aan Menino?

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:47

Wat bedoelen jullie precies met verbale en performale IQ?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:56

Behandelgids volwassenen met ADHD clientengids heb ik besteld, therapeut heeft dan het deel voor haar en dit gaan we samen door werken. Ben benieuwd moest nu eerst zelf twee hoofdstukken lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:58

@ heino véél,
ik kan moeilijk overzicht houden, als ik 3 wiskunde sommen heb gemaakt is het een chaos in mn hoofd en kans ik niet meer verder, da's niet 'verbaal' genoeg. Als iemand iets met z'n handen uitlegt snap ik er de ballen niet van, loop altijd vast met het vak beeldende vorming dus, terwijl ik veel beter dan gemiddeld kan tekenen (ja sorry, ben vergeleken met sommige bokkers geen natuurtalent, maar steekt wel iets boven de rest van de klas uit :o :o ) ... Maar als docent dan 1 of andere kleitechniek uitlegt door het voor te doen, volg ik het echt voor geen meter. Als ze het goed uitlegt wel. Vakken als geschiedenis vind ik ook moeilijk, omdat ik de hoofdzaken niet van de bijzaken kan onderscheiden, en ik het niet schematisch kan leren. Als ik het leer, leer ik gewoon alles, iedereen zin letterlijk :o . Het enige helpt is om alles schematisch op papier uit te werken, dan word ik wel gedwongen om het te 'organiseren' zegmaar. En ik loop vast op nonverbale communicatie, ga heel erg af op de verbale communicatie, terwijl een normaal mens altijd veel meer dmv nonverbale communicatie communiceert. Nu zijn er ook wel mensen die helemaal geen last hebben van zo'n kloof, vandaar dat er denk ik wel iets van NLD of iets achter zit. NLD en ADD gaan ook vaak samen schijnt ...

@change_ : je IQscore is opgebouwd uit meerdere IQ's.... Je verbale IQ en je performale IQ, verschil is best abstract en moeilijk uit te leggen, maar je verbale IQ is vooral je geheugen en je vermogen om dingen 'tot' je te nemen, performaal is meer je vermogen om te handelen met de informatie die je hebt. Bv. plaatjes in de goede volgorde leggen (dat had ik echt heeul slecht gedaan :+ ) en er een verhaaltje van maken. Even vertaald naar school is je verbale IQ is meer gerelateerd aan talige vakken (dus talen, maar ook bv. maatschappijleer en maatschappijwetenschappen, vooral dat laatste vind ik echt zo'n eitje ! _O- ) Performaal meer aan vakken als wiskunde, scheikunde etc. :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:04

Oke ik snap wat je bedoelt :j Bedankt

*gaat informatie over dat ene wat je net zei opzoeken*

Ik ben dan juist met vakken zoals wiskunde erg makkelijk. Ben echt super slecht in nederlands en Engels (duits en frans heb ik gelukkig niet meer :=)

Een uitleg kan ik meestal ook niet volgen :+ Alleen als ik het zelf lees en leer snap ik het :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:09

moet zeggen dat Wiskunde op dit moment ook wel 1 van mijn hoogste cijfers is hoor :') .... Maar da's meer omdat Duits enzo véél meer stof is, als je in wiskunde in de les goed meedoet, hoef je thuis niets meer te doen. Voor Duits moet je alles nog uit je hoofd leren en ik vergeet dan alles weer op de toets :') ...
Maargoed, ik heb dus wel, als ik wiskunde helemaal niet voorbereid, dat ik alle formules door elkaar heen haal en niet meer het verschil weet tussen een plus en keer.... Als ik in 1x een wiskunde toets moet maken haal ik een 3, als ik 5 minuten voorbereid een 8, en da's dan wel weer zo'n dingetje van laag performaal IQ, tekentjes moeilijker kunnen onthouden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:24

ADHD'er gecombineerde type meld zich :D Zit ook in de familie, mijn broer en zus hebben het ook (lekkere drukke bende thuis dus...)

Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, mn concentratie liet me na de eerste pagina een beetje in de steek ;) vanavond ook geen tijd meer om verder te lezen, dat doe ik morgen! Maar wilde toch alvast even reageren :D

Ik weet het nog maar sinds een jaartje, heb het ook nog niet 100% geaccepteerd (sommige dagen wel, andere dagen ben ik er alleen maar tegen aan het vechten... Gebruik wel medicatie, wat een verademing!!!). Ik ben nu 25 en heb nu eindelijk een oorzaak voor veel problemen waar ik mn hele leven al tegenaan loop. Het is nooit eerder opgevallen omdat ik niet echt hyper ben, ik ben wel altijd heel dromerig en chaotisch geweest. Maar aangezien mijn broer vele malen erger is (heeft ook asperger en was vroeger echt een moeilijk kind) leek ik altijd redelijk rustig.
Ik heb met veel pijn en moeite het vwo kunnen afronden (eerst 4 jaar vwo, toen 2 jaar havo, toen weer vwo) en onlangs met universitaire studie dermate vastegelopen dat ik moet stoppen :(
Ik heb voornamelijk last van concentratieproblemen (kan ook halve dagen in hyperfocus hangen... tijdsbesef is echt dramatisch), prikkelgevoeligheid en slaapproblemen (niet standaard voor adhd geloof ik, maar kan erbij horen). Oh en impulsiviteit heb ik vooral met dingen doen, zoals het huishouden. Dan doe ik echt 100 dingen door elkaar en vergeet de helft omdat ik ineens besluit dat de cd's echt op alfabetische volgorde moeten staan :o Sleur en structuur zijn voor mij echt magische woorden en ik ben er dol op :D
De positieve kanten ervan moet ik nog leren te zien geloof ik!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:31

Ik ben ook een ramp in wiskunde ja, nooit goed in geweest ook helaas... Ik volg nu een minor skeletanalyse en ik ben een van de 'mazzelaars' met twee dozen met in totaal zes mensen, waarvan ik dus zelf nog de botten bij elkaar mag zoeken... CHAOS! Zit ook aardig in de schoolstress nu ;) Maar ach, daar schijnt een ADHD-er wel het best op te functioneren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:52

ik niet hoor :')
Ik blokkeer volledig bij stress ....

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:11

Ik heb dan altijd eerst ga ik dan helemaal lopen stresse en dan op het laatste moment.. Ja laat dan ook maar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:12

ik moet nog steeds die presentatie maken + nog 25 schetsen ofzo, voor morgen :')

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:15

Succes :')

Ik ook nog een heel boekverslag, maar dat is een stuk minder werk :=

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:17

Hier geen adhd, maar wel werkzaam met kids met adhd.
Één van de kinderen heeft eerst Concerta geslikt en daarna Ritalin, beiden bevielen niet echt en nu neemt hij Omega olie.
Ik heb het idee dat zijn fysieke reactie hierdoor idd geremt wordt, maar dat het in zijn hoofd gewoon doorgaat.
Heeft er hier iemand ervaring met Omega olie.
Kind zelf kan niet goed uitleggen wat hij voelt en of er verschil is. (net 8 jaar)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:19

Ik heb trouwens een uber vette weddeschap met mijn wiskunde docent! *\o/*
Als ik dit jaar 5x een 10 haal voor wiskunde krijg ik een chocolade bol..
En ik heb er zeker al 2 gehaalt, en ben er heilig van overtuigd dat de toets die ik al gemaakt heb maar nog niet is nagekeken ook een 10 is. :=

Met een weddeschap is het 10x leuker om te leren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:22

ik moet zeggen :p
Ik hoef de presentatie niet echt te geven...

alleen maken in powerpoint, dat scheelt.. En die schetsen, tsja so be it :')

Rosita, van wat ik heb gehoord en gelezen is omega olie niets wetenschappelijk bewezen en is het waarschijnlijk gewoon onzin. Heb toevallig een werkstuk gemaakt over medicijnen enzo bij dit soort problemen/stoornissen, dus heb me er opzich best wel in verdiept :) ...

Hahaha superleuk Change_ :D Omg, een 10 voor wiskunde :')

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:23

Erg eigelijk he :')

Rosita, geen ervaring mee :n

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:27

ik heb sinds half jaartje de diagnos ADD ben er wel blij mee wordt nu bet geholpen & begrepen
:Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:00

Menino schreef:
ik niet hoor :')
Ik blokkeer volledig bij stress ....

Bij té veel stress wel ja.. Als in 3 grote tentamens in 2 dagen willen leren :+
Maar op het moment dat er bvb een ongeluk voor mn neus gebeurd dan zal ik de eerste zijn die gaat helpen en delegeren :P (al meerdere keren meegemaakt) Of dat er een andere ernstige situatie is ofzo.

Ik heb even visolie pilletjes geslikt maar deed niets. Magnesium ook niet.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 00:38

WOW! ik heb eventjes wat gemist! ;) mensen kinderen. Ben nu helemaal op. Maar ik zal het morgen allemaal even doorlezen :D wat een gezelligheid in dit topic! haha Change: blij dat je gesprek zo goed ging hehe! en btw voor de mensen die het gisteren gelezen hebben: de grasparkiet ben ik totaal vergeten te kopen vandaag :P