Kindercondooms

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Re: Kindercondooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:23

LZP --> MW

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:19

Euhm...kinderen zijn geen sexloze wezens hoor. Ik begon dat soort gevoelens al te krijgen toen ik 6 was. Bij sommigen is de drive nou eenmaal heel erg groot en ik vind het onzin dat ze er dan maar niet mee bezig moeten zijn. Nee, lekker negeren hoor die gevoelens, want die hoor je nog niet te hebben, ben je op je 18e compleet gefrustreerd. :? Alle gevoelens moeten geuit worden, anders krop je het maar op, maar je sexuele gevoelens moet je onderdrukken? Kan ik echt niet bij met m'n hoofd.

Als het goed is krijg je op de basisschool ook voorlichting, en toen ik 9 was wist ik al alles over veiligheid, SOA's, standjes, technieken, masturbatie noem maar op, omdat ik de BreakOut! las haha :D

Ikzelf heb niets met m'n sexuele gevoelens gedaan totdat ik 19 was, omdat ik het gevoel had dat m'n gevoelens verboden en slecht waren (door het soort mentaliteit die hier heerst, maar die heerst ook in de maatschappij) en ben jarenlang daardoor bang geweest voor sex.

Als het allemaal een beetje met beleid gaat, vind ik het gezonder om op je 14e veilige sex te hebben dan het maar te proberen het te onderdrukken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:48

Frozenstar schreef:
Zou het een condoom zijn dan met Sesamstraat figuurtjes ofzo.

*proest* :')

Maar inderdaad zeg.. 12 jaar, toen was ik nog hard bezig roze vlechtjes bij mij pony aan het maken..

Maar aan de andere kant, als ze het al doen dan liever veilig.. Maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n vrij groot deel van 12-14 jarige daar al mee bezig is.. Pfff..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:21

Tja, wat moet je er van vinden? Aan de ene kant moet het eens normaal gevonden worden dat we erover spreken. Mensen moeten condooms durven te kopen en als iets normaal zien. Op elke leeftijd loop je risico's, dus als het moet, dan wel veilig. Misschien is het minder spannend als we openlijk doen tegen de jeugd?

Aan de andere kant moet je niet iets stimuleren wat misschien nog niet aan de orde is. Daar ben je wel zelf bij. Je hoeft ze niet te kopen als je geen sex hebt of wilt.....

Grappige is dat ik mijn zoon altijd stapje voor stapje heb voorgelicht. Bij alle vragen die hij stelde, per l;eeftijd antwoord gegeven zo goed als je kan. Ze horen dingen op school die ik dan uit wilde leggen. ipv een paar stoere jongens die woorden riepen waarvan ze de betekenis niet kennen het netjes uitleggen. Zo ook, veilig vrijen naar aanleiding van wereld aids dag op tv. Hij was best jong dat hij vroeg wat het was en wat hij zag op tv. Wat is aids dag, waarom zijn kinderen dan ook ziek etc.......Dus uitgelegd en ook veilig vrijen en condooms.

Ga ik bij de expo naar binnen waar een kaartje hangt met mini condooms om iemand in de maling te nemen. Staat meneer daar met zijn 8 jaar denk ik. Kijk mam; ik kan ook al veilig vrijen, keihard door de winkel............Was heel grappig, maar ik bleef rustig en heb het uitgelegd als de normaalste zaak van de wereld.

Hij is bijna 13 en er nog niet aan toe denk ik, maar hij zal ook niet laat beginnen verwacht ik als ik kijk naar interesse in meiden en wederzijds. Ik hamer dus wel op het bewust uitkiezen van sexpartner(s) en Veilig vrijen. Loop weg als ze niet veilig wil, voor haar 100 anderen, neem een koude douche of doe iets anders samen als je niks bij je hebt etc. Niet alles in details, want het blijft ook moeilijk om te bespreken hoor, amar toch......Hij hoeft maar 1 foutje te maken.

Tegen sexuele gevoelens en opgewonden zijn/worden doe je niet veel, is menselijk. Vooral als je net ontwikkelt is het misschien moeilijk onder controle te houden. Dit is misschien niet wat men graag wil kinder condooms, maar stiekem is ook niks. Als we dus sex bespreekbaar maken en iedereen zijn kinderen zo goed mogelijk voorlicht helpt het iig allemaal een klein beetje. Je wil ze iig echt niet verliezen aan iets onnodigs als aids.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:31

Jeetje.....mijn twee oudste meiden zijn 11 en 13, maar ik zie ze echt nog niet aan seks doen hoor.....moet er ook nog niet aan denken eigenlijk.

Als ze het dan toch willen doen, dan uiteraard het liefst met bescherming, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij......

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:36

Nee, tuurlijk niet. Die van mij is bijna 13 en ik wil er niet aan denken. Maar ik wil wel dat hij naar mij of naar ons komt om over dingen te praten zodat hij goede antwoorden krijgt of zijn verhaal kwijt kan. Als je er iets raars of vies van maakt, gebeurt het stiekem en misschien juist wel eerder dan je hoopt. Dan is het spannend etc. Nu kan je openlijk vertellen dat andere dingen ook belangrijk zijn enje kan wachten etc etc.....

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:56

phormicola schreef:
Euhm...kinderen zijn geen sexloze wezens hoor. Ik begon dat soort gevoelens al te krijgen toen ik 6 was. Bij sommigen is de drive nou eenmaal heel erg groot en ik vind het onzin dat ze er dan maar niet mee bezig moeten zijn. Nee, lekker negeren hoor die gevoelens, want die hoor je nog niet te hebben, ben je op je 18e compleet gefrustreerd. :? Alle gevoelens moeten geuit worden, anders krop je het maar op, maar je sexuele gevoelens moet je onderdrukken? Kan ik echt niet bij met m'n hoofd.

Als het goed is krijg je op de basisschool ook voorlichting, en toen ik 9 was wist ik al alles over veiligheid, SOA's, standjes, technieken, masturbatie noem maar op, omdat ik de BreakOut! las haha :D

Ikzelf heb niets met m'n sexuele gevoelens gedaan totdat ik 19 was, omdat ik het gevoel had dat m'n gevoelens verboden en slecht waren (door het soort mentaliteit die hier heerst, maar die heerst ook in de maatschappij) en ben jarenlang daardoor bang geweest voor sex.

Als het allemaal een beetje met beleid gaat, vind ik het gezonder om op je 14e veilige sex te hebben dan het maar te proberen het te onderdrukken.

Ik zat al te bedenken wat ik moest typen, maar jij hebt het zojuist voor me gedaan. :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:09

OMG echt waanzin!
Die kindjes zijn nog niet eens ongesteld :')
Tenminste, toen ik 12 was, was ik nog niet ongesteld hoor.

Ikzelf ben 17 en nog maagd, mijn broertje is 13 en zou me echt niet voor kunnen stellen dat hij al seks gehad heeft...
Ja hij spreekt veel met meisjes af, maar dan speelt hij gewoon tikkertje (ofzo).
Ik vind 12 wel ongelooflijk jong...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:48

In groep 8 is al meer dan de helft van de meiden ongesteld.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:50

Onlangs las ik dat deze kindercondooms grote aandacht trokken van mannen uit Aziatische landen. Blijkbaar hebben ze daar courant problemen met de standaardcondooms die te breed zijn voor hun instrument. Deze 'kindercondooms' hebben een normale condoomlengte maar hebben een veel kleinere diameter.