Lang Leve de zonnebank!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:05

Ik doe altijd zonnebanken in de winter maanden, minimaal 1x per week.
Ik ben niet poep bruin, ook niet spierwit, maar normaal :D
Smeer me wel altijd goed in, want verbranden doe ik vrij snel.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:19

_Tara_ schreef:
Mijn reactie was een reactie op de reactie van Fenna1995. Zij zei dat ze die 10 keer per jaar al in een week had overschreden. Daar schrok ik van.

Na 2 keer zie ik er zelf ook nog helemaal niks van :P Ik vind 't ook altijd een beetje eng inderdaad! Zeker na die film ja :=

Ik kon een week gratis onder de zonnebank, dus toen ben ik er 10 keer 7 à 10 minuten onder geweest ja. :o
Maar verder komt het heel zelden voor dat ik onder de zonnebank ga. Een paar keer per jaar eigenlijk.
Ik wist wel dat het slecht was, maar dat het zó slecht was niet. :oo

_Tara_

Re: Lang Leve de zonnebank!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:29

Sowieso hangt er bij mij in de zonnestudio iig een soort regeltjesding dat je na je 1e bezoek altijd 48 uur moet wachten voor je de 2e keer gaat. Daarna mag je dan wel iedere dag denk ik.
Gister ben ik weer ff geweest. Merk wel dat die 8 minuten echt maximaal zijn hoor := Daarna thuis meteen helemaal insmeren. Morgen ga ik waarschijnlijk weer :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:33

Nee hoor er moet altijd minimaal 48 uur tussen 2 bezoeken zitten. Anders gaat je huid nog verder naar de knoppen, voor zover ie dat nog niet gaat :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:36

We hebben thuis een zonnebank ;) ga er nu ongeveer 3 keer per week onder...echt heerlijk!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:38

@ Willemijntje: Ok dan had ik dat verkeerd gedacht. Dus altijd 48 uur ertussen :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:45

Zal ik even een paar tipjes geven? (ik heb zelf een zonnestudio)

Om een kleurtje op te bouwen moet je minimaal 2 keer per week en mag je maximaal 3 keer per week. om een kleurtje bij te houden is 1 keer per week voldoende. Tussen de zonnesessies door moet je altijd 1 dag overslaan omdat de huid een dag nodig heeft om te herstellen na een zonnebad.
Hoe lang iemand onder de zonnebank kan is geheel afhankelijk van de huid. De 1 kan 3 keer per week 10 minuten en de ander kan 3 keer per week 20 minuten. Een uur per week is dus niet een richtlijn.

Producten als biodermal en nifri kun je beter in de schappen laten staan. Deze zijn te vet en trekken te slecht in om een optimaal bruinings resultaat te krijgen. Let er op bij het kopen dat het product dus snel intrekt (moet in 2 minuten niet meer voelbaar zijn op de huid en mag geen vette laag achter laten!)
Producten in zonnestudio's zijn hier allemaal op geselecteerd! Bruin je moeilijk of wil je op korte termijn snel bruin worden kies dan voor een product met een bronzer (alleen in zonnestudio te koop)

Houd er rekening mee dat zonnen in de buitenzon ook een zonnesessie is. Dus niet de ene dag buiten in de zon en de andere dag onder de zonnebank en zeker niet smorgens onder de zonnebank en daarna naar het strand ;)
Je mag ca 50 zonnebaden per jaar hebben. (dat is incl dagjes strand)

als jullie nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag :)

intressante website is http://www.svzinfo.nl/
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 12-04-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:48

Ik ga al zo'n 7/8 jaar naar de zonnebank, eerst altijd bij Sundays en sinds een jaar bij The Sunflower omdat deze dichterbij is.

Betaal zo'n 12/15 euro voor 15 tot 18 minuten onder de een na hoogste bank. Ga 1x in de week/2 weken (ligt eraan of ik tijd heb).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:49

Maar zo'n bronzer, ik vind dat altijd een beetje eng := Word je dan niet onregelmatig bruin?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:49

Elke week 12 minuten onder de turbo!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:52

_Tara_ schreef:
Maar zo'n bronzer, ik vind dat altijd een beetje eng := Word je dan niet onregelmatig bruin?

Nee het is geen zelfbruiner het werkt alleen in combinatie met zonlicht (uv straling) deze activeerd je pigment aanmaak waardoor je huid makkelijker kleurt. Wanneer je het niet te royaal op smeert (dus geen dikke lagen) vlekt dit niet. Je word er ook niet oranje van want er zit niet iets van wortel of dat soort dingen in. Je krijt echt je natuurlijke kleur.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:53

Nathalie; ik ben wel benieuwd welke producten dan alleen in de studio's verkocht worden. Welke zijn goed? Wil zoiets nl graag via internet bestellen omdat ik niet van plan ben om retour 40 km te rijden voor een flesje :P.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:56

Zelf heb ik alleen de merken austrailian gold, tanny max en in het verleden ook california tan. Van deze merken heb ik verschillende producten staan (in verschillende prijsklasses) Ik heb een hele hoop producten geprobeerd en vind deze het beste kwa prijs/kwaliteit.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:59

En wat is dan het fijnste spul om te gebruiken om gewoon wat sneller mooi bruin te worden? Ik wil niet zo'n lelijke fake tan als veel Amerikaanse meiden en ik verbrand zelden tot nooit. Wat zou jij me aanraden? Het mag best wat kosten, maar als een goedkoper product goed is dan is het ook prima.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:09

een fake kleurtje krijg je met spray tan. Dat word er op gespoten en werkt als een zelfbruiner.

Welke prijs klasse versta je onder mag best wat kosten?

AG met bronzer begint bij 27,95 wat voor die prijs een erg fijn product is. AG heb je ook met meerdere bronzer (hoe meer bronzer hoe dieper je bruint hoe langer je kleur aanhoud)
tannymax heeft een hele fijne serrie in 49,95 en een dure lijn in de 80 euro.

Het verschil kwa prijs moet je zoeken in wat het doet.
De luxere lijnen gaan bijv ook rimpels tegen. Laten fijne lijntjes verminderen. Houden je huid straks en elastisch dat soort dingen :)

Als het je alleen om het bruin worden gaat is AG een prima merk. Hoe meer bronzers hoe makkelijker je bruint. De dure lijn van tannymax bruint wel echt fantastisch! Mooie natuurlijke bruine kleur!

Het voordeel van bronzers is dat je kleur langer aanhoud waardoor je over een jaar verspreid minder vaak onder de zonnebank hoeft :)

Je kan ook zakjes kopen om een keer te testen! zit je niet gelijk aan een fles vast!
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 12-04-10 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:11

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:16

Mwah rond de €50,- in eerste instantie. Ben ik tevreden over het merk, dan eventueel meer :). Ik ga even kijken, hartstikke bedankt voor je advies!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:20

Nathalie heb je ook nog absolute aanraders binnen AG?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:22

Ik ben oooook al heeerlijk bruin!
Ik heb een hele goede creme!

Pompoos van Fiji Blend

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:24

Afbeelding
ILOVEIT

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:26

In die prijsklasse vind ik zelf de tannymaxx rocky princess erg fijn! Zit een heerlijk zachte geur aan (veel zijn sterk van geur) bruin heel mooi en je voelt je huid duidelijk verbeteren.

tannymaxx had ook een fijne in een iets lagere prijsklasse de gold edition. Helaas gaat die er uit maar vond ik voor de prijs een erg fijn product (zit rond de 30 met bronzer dacht ik)

Die zullen er zeker zijn maar durf niet te zeggen welke. Ik heb alleen de goedkopere lijn van ag en de hele dure lijn de crystal serie :)

ag is volgens mij 1 van de meest verkochte en 1 van de meeste bekende producten op zonnebank gebied dus daar zit je altijd wel goed mee :)
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 12-04-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:27

fiji ben ik persoonlijk geen fan van. Heb er wel producten van geprobeerd maar vond de prijs/kwaliteit verhouding niet correct. (heb natuurlijk niet alle producten getest maar wel een aantal verschillende prijsklasses)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:31

Dat Tannymaxx Princess spul zit in een flitsende paarsige fles toch?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:33

ja klopt de roze is zonder bronzer en de paarse met.
Ik heb hem zelf getest om te kijken of ik hem in mijn assorti wilde en was er erg over te spreken!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:34

Nou dan ga ik die maar eens proberen en zal laten weten hoe ie bevalt (ongetwijfeld beter dan de Nifri muk die ik eerst had :')).