Ondergewicht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:01

*meldt zich.

Hier nog iemand die niet aan kan komen. Ik eet mezelf echt helemaal suf maar er komt geen grammetje bij.
Ik ben 18 jaar, 1.64m en ik weeg op dit moment 45kg.

Bij mij is waarschijnlijk mijn schildklier het probleem, maar ik heb hier geen medicijnen voor vanwege meerdere redenen.
Ik eet echt idioot veel. Ik eet gemiddeld 10 boterhammen per dag en een flink bord warm eten met 3 á 4 (al dan niet slechte) tussendoortjes. :=
Ik heb een tijdje terug op eiwitshakes geleefd, maar dit ging mij na een tijdje flink tegenstaan, dus ik ben ermee gestopt.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:26

Muurp schreef:
*meldt zich.

Hier nog iemand die niet aan kan komen. Ik eet mezelf echt helemaal suf maar er komt geen grammetje bij.
Ik ben 18 jaar, 1.64m en ik weeg op dit moment 45kg.

Bij mij is waarschijnlijk mijn schildklier het probleem, maar ik heb hier geen medicijnen voor vanwege meerdere redenen.
Ik eet echt idioot veel. Ik eet gemiddeld 10 boterhammen per dag en een flink bord warm eten met 3 á 4 (al dan niet slechte) tussendoortjes. :=
Ik heb een tijdje terug op eiwitshakes geleefd, maar dit ging mij na een tijdje flink tegenstaan, dus ik ben ermee gestopt.

Hallo :)
Ja vervelend is het he.. maarja, ik denk dat bij mij het probleem ook lag dat ik gewoon te weinig binnen kreeg en te veel deed op een dag, dus dat is het eerste wat ik nou eens moet veranderen.

Jeetje voor jou is het dan ook wel vervelend, dat je zoveel moet eten om maar op gewicht te blijven ;o ook wel balen dat je dr geen medicijnen voor kan krijgen.. want dat zou zoveel schelen voor jouzelf ;o
Eiwitshakes lijken mij trouwens hartstikke smerig, ghehe :=

Muurp

Re: Ondergewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:51

Ach, echt smerig is het niet. Het gaat alleen zo vervelen :+
Alleen maar van die zoete zooi. Dat ben je al gauw zat!

En ja idd. :=
Maarja, je went eraan. Als ik onder een bepaald gewicht kom, krijg ik gewoon weer een tijdje eiwitshakes.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:56

Airborn schreef:
En, als je slap koud en moe bent is er wel degelijk iets mis met zoveel ondergewicht dames ;) Sommige mensen zullen er misschien geen last van hebben, maar ga alsjeblieft niet roepen dat het geen probleem is. Op die manier bevestig je mensen die wél anorexia hebben, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Nou waar ik vooral verschil in merk is dat ik doordat ik dus (weer/) meer eet, heb ik gewoon meer om te verbranden, en alleen daar krijg je het al minder koud van. En dat merk je ook met bewegen, alles gaat makkelijker. Heb nu nog steeds ondergewicht trouwens (52/53 kg bij een lengte van 1.75m) maar merk wel echt verschil met toen ik bv nog 49 woog. Wil er voor mezelf nu nog 5 kg bij aan, ik heb ooit 58 gewogen en dat vond ik een goed gewicht voor mezelf. Eiwitshakes ken ik ook, wat een crime haha. Ga al bijna over mn nek als ik er weer aan denk :+

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:14

@ airborn, sorry maar ik heb hierniet heel vaak gelezen dat mensen het koud hebben.
En ja ik voel me aangesproken door jou opmerking omdat juist veel mensen die te licht zijn worden geconfronteerd met anorexia terwijl we er niks aan kunnen doen en juist willen aankomen!

En ondergewicht en anorexia vindt ik een degelijk verschil!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:43

wouterpaard schreef:
@ airborn, sorry maar ik heb hierniet heel vaak gelezen dat mensen het koud hebben.
En ja ik voel me aangesproken door jou opmerking omdat juist veel mensen die te licht zijn worden geconfronteerd met anorexia terwijl we er niks aan kunnen doen en juist willen aankomen!

dat vind ik nu ook.

Wij zijn het gewend vanaf kleins af aan dus ja dan is het normaal voor ons.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:12

Hoi
Ik heb ook al mijn hele leven ondergewicht gehad.
Nu ik veel verbrand ben ik nog meer afgevallen.
Ik ben 15 jaar, weeg 45 kilo en ben 1.67 m lang.
ik ben ook meer gaan eten. rond de 6 broodjes per dag.
1 in de ochtend, 5 in de middag. Maar dat ging al snel weer over.
Het werden er 4, daarna weer 3.
Ook toen ik 6 broodjes per dag at, of zelfs 7, kwam ik niet aan.
Heb het een paar weken vol gehouden, maar er bleven dagen waarop ik minder at. En ik kwam nog geen 1 kilo aan!

Veel mensen zeiden vroeger dat ik anorexia had. Nu vinden mensen het mooi dat ik zo dun ben en hun zijn zo dik, terwijl de helemaal niet dik zijn :P
Maar het is helemaal niet leuk als mensne je uitmaken voor anorexia terwijl je dat helemaal niet hebt!
En je graag wilt aankomen, maar dat gewoon niet lukt in je eentje.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:06

wouterpaard schreef:

Ik zeg nergens dat mensen met ondergewicht allemaal anorexia hebben. Maar medisch gezien is ondergewicht niet een gezond iets, net zo min als overgewicht. Ik zal ook nooit iemand betichten van anorexia puur omdat iemand ondergewicht heeft, anorexia is geestelijk, niet lichamelijk.
máár, er zijn wel meisjes die anorexia hebben en dat niet willen inzien van zichzelf. Op het moment dat je gaat zeggen dat ondergewicht geen probleem is, bevestig je dat.

Ik zeg dus niet dat er iets mis is met jullie, maar dat ondergewicht an sich ongezond is. Dat is absoluut niet veroordelend bedoelt naar jullie, maar als waarschuwing naar andere meiden die dit misschien lezen en zouden kunnen denken "zie je wel, het is niet slecht dat ik dun ben dat is alleen maar mooi!" Dat is het nadeel van zn forum, iedereen kan het lezen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:14

Probeer in de ochtend brood te eten. In het begin is dit mss lastig.
At of nooit in de ochtend of een schaaltje cornflakes...
Nou tegenwoordig gaan der soms wel 3 broodjes in in de ochtend!!!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:22

* Nog iemand die zich meldt.
Ik ben altijd al tenger geweest, maar twee jaar terug begon ik heel erg in de lengte te groeien, alleen niet in de breedte..
In september moest ik naar het ziekenhuis voor onderzoeken voor narcose en toen kwam mijn gewicht ter sprake. De artsen vonden het te licht en hebben daar meer onderzoek naar gedaan. Blijkbaar zit er een stofje in mijn bloed wat anorexiapatienten ook hebben. Dat betekent niet dat ik anorexia heb, maar wel dat mijn gewicht serieus te weinig was. ( 45 kilo met 1.74)
Ik ben nu sinds kort bij een diëtiste en die heeft me drie kantjes vol met allemaal tips gekomen voor een gezonde maaltijd. Want het punt bij mij is, dat ik niet te weinig eet, maar ik veel stoffen mis door die groeispurt waardoor ik geen vet ed. ontwikkel.
Als je wilt kan ik die bladen er wel bij pakken en de handigste tips overtypen. :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 17:57

Miss_Caroo; jeetje wat vervelend voor je dat jij ook maar niet aankwam!
Haha, ik heb dat ook heel vaak.. hoor je mensen zeggen: ''Jeetje wat ben jij toch mooi slank'' of ''Ik wou dat ik zoveel kon eten en niets aankwam!''.. pfft 0.0

@Airborn; je hebt helemaal gelijk, mooi uitgelegd!

@houvanutopia; ik denk wel dat ik 's ochtends brood kan eten, maar ik houd zooooveel van mijn ontbijtje, hihi :o
Misschien dat ik bij m'n ontbijt een broodje erbij kan eten

@Polly; Hallo :)
Ja ik ben ook via een omweg (door mijn urineweginfectie) er eigenlijk 'achter' gekomen, dat ik gewoonweg te licht ben. Dat stofje in je bloed klinkt eigenlijk best logisch.. beinvloedde dat stofje dus je eetgedrag oid? (Als je het niet verder wilt uitleggen, hoeft het niet hoor! En anders stuur je een pb'tje ofzo :) )

En ik zou het heel fijn vinden als je wat tips hier in het topic zetten :)
En nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of je ondertussen al wat aangekomen?

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:08

Ik weet eigenlijk niet of dat stofje mijn eetgedrag beïnvloedde, daar hebben ze toen in ieder geval niets over gezegd...
En hier een paar tips (heb even mijn advies erbij gepakt ):

- Verdeel de voeding over de hele dag. Eet vaker (kleinere) porties, bijv. elke twee uur.
- Neem vaker noten zoals: walnoten, studentenhaver, pecannoten, hazelnoten, amandelen etc. Daar zitten onverzadigde vetten in en dat levert extra mineralen.
- Eet naast vers fruit ook gedroogd fruit zoals abrikozen, dadels en rozijnen.
- Vitamine D heb je o.a. nodig om calcium te kunnen bouwen in je botten. Vitamine D kun je halen uit vis, boter en eigeel.
- Neem dubbel beleg op brood.
- Neem drie keer per dag een melkproduct bij de maaltijd of tussendoor zoals melk, yoghurt en vla.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:17

:o het enige wat ik doe van dit lijstje is boter eten :')
En heb denk ik ook zo ong. elke 2 uur wel iets te eten, maar dat zijn dat tussendoortjes.
Noten, gedroogd fruit en dubbel beleg zijn nou eenmaal duur als je op kamers woont :+

Maar bedankt voor de tips :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:23

Polly_ schreef:
Ik weet eigenlijk niet of dat stofje mijn eetgedrag beïnvloedde, daar hebben ze toen in ieder geval niets over gezegd...
En hier een paar tips (heb even mijn advies erbij gepakt ):

- Verdeel de voeding over de hele dag. Eet vaker (kleinere) porties, bijv. elke twee uur.
- Neem vaker noten zoals: walnoten, studentenhaver, pecannoten, hazelnoten, amandelen etc. Daar zitten onverzadigde vetten in en dat levert extra mineralen.
- Eet naast vers fruit ook gedroogd fruit zoals abrikozen, dadels en rozijnen.
- Vitamine D heb je o.a. nodig om calcium te kunnen bouwen in je botten. Vitamine D kun je halen uit vis, boter en eigeel.
- Neem dubbel beleg op brood.
- Neem drie keer per dag een melkproduct bij de maaltijd of tussendoor zoals melk, yoghurt en vla.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Dankjewel! :)
Hier heb ik zeker iets aan, en zeker dat dubbele beleg heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht.. ik neem gewoon altijd 1 plakje

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:24

Ja heel veel dingen die op die lijst stonden had ik ook nooit bedacht.. Of dat van die noten, ik wist helemaal niet dat die zo goed waren. :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:25

Polly_ schreef:
Ja heel veel dingen die op die lijst stonden had ik ook nooit bedacht.. Of dat van die noten, ik wist helemaal niet dat die zo goed waren. :)

Ja idd!
Ik dacht altijd dat die noten bomvol suiker zaten, en verder niks goed hadden ofzo =')

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:32

Er hoeft niets mis te zijn met ondergewicht, wanneer dit gewoon je normale cycli van je lichaam is.

Ik ben bijna 25 jaar en weeg gemiddeld 45 kg en ben 1.65 lang. Een hoop mensen denken dat dit ondergewicht is, maar volgens de dieetiste waar ik geweest bent komt dit wel vaker voor (hier ben ik naartoe gegaan, omdat ik gek werd van alle commentaar om me heen).

Mijn eetpatroon is heel normaal en ik eet zelfs veeel meer dan de gemiddelde mensen, maar mijn verbrandingspatroon ligt gewoon hoger. De dieetiste zei dat ik hier helemaal niets aan kan doen en dat mijn hormooncycli vanzelf gaat veranderen als ik ouder word... (vaak na het krijgen van kinderen bijvoorbeeld) Het kan ook zo zijn dat dit niet gebeurd en ik gewoon altijd "slank/mager" blijf.

Verder heb ik het inderdaad ook vaak koud, maar dit is puur omdat je weinig vet hebt wat warmte vasthoudt. Overigens mensen met overgewicht hebben het ook vaak koud, omdat teveel vet kan omslaan in "kou" en dus het lichaam niet warm houdt..

Meid, als er niets uit die onderzoeken komt moet je je echt geen zorgen maken dat je zoveel ondergewicht hebt! Want als je gewoon een normaal eetpatroon (3x per dag eten en tussendoortjes) hebt en genoeg vitaminen binnenkrijgt is dit gewoon jouw cycli en verbrand je gewoon wat meer dan een gemiddeld iemand.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:33

wat ik trouwens vandaag gegeten heb/ga eten:

O: Cruseli met aardbeienvla (heb nu dit ipv magere yoghurt)
T: 2 stukjes chocolade + 2 time-out koekjes
L: 3 bruine boterhammen; 1 kipfilet, 1 pindakaas&hagelslag, 1 hagelslag
T: 2 liga evergreen + 3 bisquitjes
A: Aardappelen (1tje meer dan normaal), spinazie en een gehaktbal
T: Stuk kwarktaart met slagroom
T: nog iets ofzo?

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:38

Chernique schreef:
wat ik trouwens vandaag gegeten heb/ga eten:

O: Cruseli met aardbeienvla (heb nu dit ipv magere yoghurt)
T: 2 stukjes chocolade + 2 time-out koekjes
L: 3 bruine boterhammen; 1 kipfilet, 1 pindakaas&hagelslag, 1 hagelslag
T: 2 liga evergreen + 3 bisquitjes
A: Aardappelen (1tje meer dan normaal), spinazie en een gehaktbal
T: Stuk kwarktaart met slagroom
T: nog iets ofzo?

Ik raad je echt aan 's morgens minimaal 2 boterhammen te eten, doe ik ook en is echt heel gezond!

Kipfilet? Dat is mager... daar kom je niet van aan.
Je zou ook kaas kunnen gaan proberen, kaas en noten zijn een van de producten waarvan de dieetiste zei dat het me dikker zou kunnen maken...

-volle melk/yoghert
-chocolademelk
-kaas/noten
-water ipv frisdrank
-GEEEEEN energiedrank (die versnellen de verbranding)

Niet dat het geholpen heeft bij mij om aan te komen, maar je zou het kunnen proberen?
Overigens heeft deze manier van eten er wel voor gezorgd dat mijn gewicht nu constant rond de 45 kg blijft. Vroeger was dit wel anders, bij stressvolle situaties vloog mijn gewicht naar de 42, 43 kg... Dus het is de moeite waard :D
Laatst bijgewerkt door mhak op 12-04-10 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:40

mhak schreef:
Er hoeft niets mis te zijn met ondergewicht, wanneer dit gewoon je normale cycli van je lichaam is.

Ik ben bijna 25 jaar en weeg gemiddeld 45 kg en ben 1.65 lang. Een hoop mensen denken dat dit ondergewicht is, maar volgens de dieetiste waar ik geweest bent komt dit wel vaker voor (hier ben ik naartoe gegaan, omdat ik gek werd van alle commentaar om me heen).

Mijn eetpatroon is heel normaal en ik eet zelfs veeel meer dan de gemiddelde mensen, maar mijn verbrandingspatroon ligt gewoon hoger. De dieetiste zei dat ik hier helemaal niets aan kan doen en dat mijn hormooncycli vanzelf gaat veranderen als ik ouder word... (vaak na het krijgen van kinderen bijvoorbeeld) Het kan ook zo zijn dat dit niet gebeurd en ik gewoon altijd "slank/mager" blijf.

Verder heb ik het inderdaad ook vaak koud, maar dit is puur omdat je weinig vet hebt wat warmte vasthoudt. Overigens mensen met overgewicht hebben het ook vaak koud, omdat teveel vet kan omslaan in "kou" en dus het lichaam niet warm houdt..

Meid, als er niets uit die onderzoeken komt moet je je echt geen zorgen maken dat je zoveel ondergewicht hebt! Want als je gewoon een normaal eetpatroon (3x per dag eten en tussendoortjes) hebt en genoeg vitaminen binnenkrijgt is dit gewoon jouw cycli en verbrand je gewoon wat meer dan een gemiddeld iemand.

Hallo,
Bedankt voor je berichtje en ik denk ook wel dat je gelijk hebt :)
Maar eerst was mijn eetpatroon wel wat aan de magere kant, dus dat probeer ik nu te veranderen.

Ik vind mezelf ook wel prima zoals ik ben, tuurlijk kan er best wat vetjes bij, maarja..
Wat ik namelijk ook niet snap, ik heb het dan wel vaak koud en ben soms moe, maar dit is niet de hele dag zo.
Laatst hadden we namelijk piepjestest, en ik liep als enige nog tot trap 10,5 door :+ ook kan ik gewoon intensief sporten zonder er bij neer te vallen, maarja.. soms als ik een drukke/lange dag op school heb gehad en dan ook nog naar m'n paard moet ja.. dan ben ik 's avonds moe. En mams maakt zich dan weer gelijk zorgen

Ik denk ook dat er niets uit die onderzoeken gaat komen.. en als dit zo is hoop ik dat mijn moeder zich er gewoon bij neer legt dat ik nou eenmaal zo ben. =') het enige waar zij zich natuurlijk zorgen over maakt is dat ik nog steeds niet ongesteld ben, het vaak koud heb en 's avonds soms gewoon moe en lusteloos op de bank zit (maarja, ik vind dat niet gek na een zware schooldag + paard gedaan etc. :P)

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:41

Vind je het gek dat je moe bent als je een drukke dag op school hebt gehad? Het meest energie vretend is wel STUDEREN!
En dan ook nog naar je paard.... Tuurlijk, wie is dan niet moe aan het einde van de avond?? :D

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:42

En wat betreft je ongesteldheid, ik was ook heel laat! 17,5 jaar... terwijl heel mijn familie (moeder/oma's) het al op hun 12e waren...

Dit kan inderdaad te maken hebben met gewicht. De richtlijn ligt rond de 43 kg dacht ik...

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:43

@Mhak; Bedankt voor je tips, maar volle melk vind ik echt smerig en volle yoghurt is niet te vinden in aardbeiensmaak of iets anders lekkers voor 's ochtends..
Chocolademelk drink ik maar al te graag, dat neem ik vanavond nog wel! :)
Kipfilet is wel mager ja.. maar het is zoooo lekker, ik kan het toch wel blijven eten als ik er nu 2 plakjes op doe?
Kaas eet ik soms wel hoor, en dan gewoon 48+ :)
Verder drink ik veel limonade, en niet gek veel frisdrank =)

Bedankt voor je tips :D

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:44

verschil tussen halfvolle en volle melk is minimaal... Dan moet je je neus maar dicht doen hoor :+ Hihi...

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:46

mhak schreef:
Vind je het gek dat je moe bent als je een drukke dag op school hebt gehad? Het meest energie vretend is wel STUDEREN!
En dan ook nog naar je paard.... Tuurlijk, wie is dan niet moe aan het einde van de avond?? :D

Naja ik vind dat ook niet gek =)
Alleen mams maakte zich er nogal zorgen over.. en daarom is ze er nu ook zo op gefocussed dat ik meer eet etc.

mhak schreef:
En wat betreft je ongesteldheid, ik was ook heel laat! 17,5 jaar... terwijl heel mijn familie (moeder/oma's) het al op hun 12e waren...

Dit kan inderdaad te maken hebben met gewicht. De richtlijn ligt rond de 43 kg dacht ik...

Ja mijn hele familie was ook óntzettend vroeg (ja echt HEEL vroeg, 9 á 10 jaar..) dus mijn moeder ook gelijk dat dat aan m'n gewicht lag, en dat daar verandering in moest komen enzo..
Want zij denkt echt dat ik een eetstoornis heb, ze heeft al zovaak met me gepraat en me ondervraagd enzo.. en ik blijf maar bevestigen dat dat niet zo is.. ik heb nu wel door dat het een beeeetje tot haar begint door te dringen, omdat ze nu ook weet dat ik meer eet, maarja.. ze blijft me ondervragen en nakijken enzo.. pfft, overbezorgde ouders o.o''