Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:12

LiNdA1986 schreef:
Ik heb steeds het idee dat als je zegt dat je geen kinderen wil, je zo raar aangekeken wordt. Net of je gek bent.
Ik hoorde vandaag ook nog dat als je geen kinderen neemt dat je dan snel op elkaar uitgekeken bent, maar dat lijkt mij niet, want hoe vaak hoor je niet dat de relatie kapot gaat omdat er ineens kinderen komen en de vrouw geen tijd en aandacht meer besteed aan de man.

Rare reden om kinderen te nemen: anders raken we snel op elkaar uitgekeken.
Het lijkt mij meer een lapmiddel dan.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:05

Idd!

Leuke site gevonden: http://www.kindervrij.nl/vvv/

Van de site:

""Heb je dan een hekel aan kinderen?"

Over het algemeen heb ik meer een hekel aan mensen die ze gedachteloos uitbroeden en niet weten wat ze er daarna mee moeten doen. Kinderen vind ik net zoiets als honden: als ze goed opgevoed zijn vind ik ze vaak best leuk. In ieder geval heb ik er dan geen last van en hebben ze ook geen last van mij. Het verschil met honden is dat je met kinderen leuke gesprekken kunt voeren als ze eenmaal (bijna) volwassen zijn."

Daar ben ik het helemaal mee eens! Vooral dat stukje over "gedachteloos uitbroeden en niet weten wat ze er daarna mee moeten doen" :D

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:59

Hinke schreef:
Idd!

Leuke site gevonden: http://www.kindervrij.nl/vvv/

Van de site:

""Heb je dan een hekel aan kinderen?"

Over het algemeen heb ik meer een hekel aan mensen die ze gedachteloos uitbroeden en niet weten wat ze er daarna mee moeten doen. Kinderen vind ik net zoiets als honden: als ze goed opgevoed zijn vind ik ze vaak best leuk. In ieder geval heb ik er dan geen last van en hebben ze ook geen last van mij. Het verschil met honden is dat je met kinderen leuke gesprekken kunt voeren als ze eenmaal (bijna) volwassen zijn."

Daar ben ik het helemaal mee eens! Vooral dat stukje over "gedachteloos uitbroeden en niet weten wat ze er daarna mee moeten doen" :D

Dit klinkt zo herkenbaar, ik had het zelf kunnen schrijven. :') _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:29

BlackEyed schreef:
LiNdA1986 schreef:
Ik heb steeds het idee dat als je zegt dat je geen kinderen wil, je zo raar aangekeken wordt. Net of je gek bent.
Ik hoorde vandaag ook nog dat als je geen kinderen neemt dat je dan snel op elkaar uitgekeken bent, maar dat lijkt mij niet, want hoe vaak hoor je niet dat de relatie kapot gaat omdat er ineens kinderen komen en de vrouw geen tijd en aandacht meer besteed aan de man.

Rare reden om kinderen te nemen: anders raken we snel op elkaar uitgekeken.
Het lijkt mij meer een lapmiddel dan.

Als je op elkaar uitgekeken raakt, dan lijkt het me tijd om je af te vragen of je wel bij elkaar past. En of het dan niet beter is om allebei weer je eigen weg te gaan. Kinderen als lapmiddel idd... :? Maar goed, als mensen denken dat het hun relatie kan 'redden'...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:56

Toch hoor jet het vaak en dat zal iedereen een keer gehoord hebben, dat er toch vaak voor een kind gekozen word om de relatie weer wat jeu te geven.
Helaas gaat dan 9 van de 10 keer precies tegenover gesteld en komt er alsnog een scheiding en wederom is het kind (die eerst de boel moest "redden") daar dan weer de dupe van.
Dat vind ik echt heel erg en vooral de frequentie waarmee dit gebeurt.
In zulke situaties kan ik oprecht medelijden met het kindje hebben.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:02

En jawel hoor...het mooie weer is weer aangebroken, maar rustig in de tuin zitten is er nagenoeg niet bij.
De kids van 2 deuren verder vergallen dat plezier wel voor ons.
Hun jongste zoontje (volgens mij vandaag jarig als ik het zo van binnen uit hoor) nkrijst werkelijk de hele buurt bij elkaar (2 jaar)
Volgens de moeder komt dat omdat de vorige eigenaar (vrienden van me) in dat huis met voodoo bezig zijn geweest en dat jong daar nu dus last van heeft }:0
Yeahhhh sure.....ook een heel mooi excuus als je gewoon dat etterbakkie van je niet onder controle kan houden.
Het is echt niet normaal.....heb ook werkelijk nog nooit eerder in mijn 46 jarige leven een kind zo hard horen krijsen en dat kan hij uren volhouden.
Moeder begint dan wanhopig terug te krijsen en ja.....dan zit je dan in je mooie tuintje waar je graag van wilt genieten.....niet fijn kan ik je zeggen.
als mijn honden vanuit het niets eens gaan blaffen roep ik ze tot de orde...wil niet dat de buren last hebben van mij, maar daar!!!!
Ik zit nu binnen met de sfuifpui open en had net even de tv aan....kon dus de verslaggeefster dus helemaal niet verstaan!
helppppp.....waar kan ik in mijn eigen huis nog heen voor wat rust (zeker nu ik ziek ben heb ik daar soms even behoefte aan)

Esperanza
Blogger

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:30

Ik had gisteren de mazzel dat iedereen naar het zwembad was? Het was gewoon stil. Heerlijk.

Weten jullie ook plaatsen waar je naar toe kunt op vakantie zonder onopgevoede kids tegen te komen?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:12

Ga maar eens googelen....ik weet dat er steeds meer resorten komen voor kinderloze.
Puur om echt tot rust te komen en dat vind ik een hele goede zaak!
Dan heeft ieder zijn eigen keus.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:20

Onassa schreef:
En jawel hoor...het mooie weer is weer aangebroken, maar rustig in de tuin zitten is er nagenoeg niet bij.
De kids van 2 deuren verder vergallen dat plezier wel voor ons.
Hun jongste zoontje (volgens mij vandaag jarig als ik het zo van binnen uit hoor) nkrijst werkelijk de hele buurt bij elkaar (2 jaar)
Volgens de moeder komt dat omdat de vorige eigenaar (vrienden van me) in dat huis met voodoo bezig zijn geweest en dat jong daar nu dus last van heeft }:0
Yeahhhh sure.....ook een heel mooi excuus als je gewoon dat etterbakkie van je niet onder controle kan houden.
Het is echt niet normaal.....heb ook werkelijk nog nooit eerder in mijn 46 jarige leven een kind zo hard horen krijsen en dat kan hij uren volhouden.
Moeder begint dan wanhopig terug te krijsen en ja.....dan zit je dan in je mooie tuintje waar je graag van wilt genieten.....niet fijn kan ik je zeggen.
als mijn honden vanuit het niets eens gaan blaffen roep ik ze tot de orde...wil niet dat de buren last hebben van mij, maar daar!!!!
Ik zit nu binnen met de sfuifpui open en had net even de tv aan....kon dus de verslaggeefster dus helemaal niet verstaan!
helppppp.....waar kan ik in mijn eigen huis nog heen voor wat rust (zeker nu ik ziek ben heb ik daar soms even behoefte aan)

Die buurvrouw van twee deuren verderop is ook niet voor rede vatbaar?
Het lijkt me nou niet bepaald fijn om met dit weer in non-stop gekrijs te zitten, met als bonus dat je ziek bent... :\

Hier in de buurt was het de moeder die continu tegen haar oudste kind zat te blehren (omgekeerde wereld), maar dat is nu ineens gestopt, waarschijnlijk hebben buurtbewoners er wat van gezegd.

Over onopgevoedde kinderen gesproken, volgens mij is het niet echt normaal dat je als moeder zijnde in keihard in je gezicht wordt geslagen door een twee-jarige. :') !

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:33

Ze vindt het zelf ook erg, maar ze weet niet wat ze eraan kan doen....het kind blijft domweg door krijsen...echt het moet een hele schrale keel krijgen, dat kan niet anders....het is niet om aan te horen.
Momenteel is het effe vrij rustig, hoor ze alleen praten en dat gaat ook altijd wel met wat volume , zeker als haar moeder er is.
Maar dat vind ik niet zo erg....dat moet kunnen en zeker als je in een rijtjeshuis woond.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:29

Pff, hou op over gillende, krijsende kinderen.
Gisteren heel de dag gewerkt en erna gesport dus dacht thuis ff lekker rustig te zitten.
Zijn die kinderen van de overburen buiten aan het spelen, echt keihard gillen dat je binnen niet eens normaal kan praten. Vreselijk... en die ouders zeggen er echt helemaal niks van.

Die ouders letten ook nergens op, zitten maar te ouwehoeren en kinderen spelen buiten. Ze stonden ook bij de vijver, van die kleintjes die niet eens kunnen zwemmen! En altijd tussen de auto's door, ik zet mijn auto niet eens voor de deur, maar op een rustig plekje zonder kinderen. Vorige keer liepen ze allemaal met stokken langs de auto's en waren ze aan het gooien met volle flesjes water = deuken (ook bij de auto's) vind het schandalig dat die ouders er niks van zeggen.

Ooh ja, die kinderen waren ook gewoon aan het voetballen tegen de ruiten van de woonkamer! En dat mogen ze gewoon, heel die ruit trillen. Hoop dat die bal er een keer doorheen vliegt. Dat is toch echt bizar?

Pff, vind dat zo irritant kinderen... ik wil ze zelf echt nooooooit. Gelukkig mijn vriend ook niet.:)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:23

Ik word over een paar weken 30 en soms kijken mensen vreemd als ik zeg dat ik geen kinderen wil. Ze zeggen: dat verandert wel als je straks een leuke kerel tegenkomt. Sterker nog, ze zijn er van overtuigd dat ze t beter weten dan ik zelf. Ik zal op mn 30ste toch wel weten of ik t wel of niet wil? En ik zoek ook geen kerel om een gezin mee te stichten maar gewoon als maatje, trouwens ik zoek niet. Bij mensen met een kinderwens zouden toch vaak rond deze leeftijd de eierstokken moeten gaan rammelen?! Ook als ze op hun 20ste zeiden dat ze niet wilden? Die van mij zijn heel rustig en ik vermaak me prima met mn vrienden, werk en mn paardje! Ik heb gewoon niks met kinderen, echt niks en ik zit er dan ook zeker niet op te wachten om er zelf eentje op te voeden. Oppassen wil ik dan nog wel eens maar dan ben ik blij dat ik ze daar achter kan laten, ook als het leuke kinderen zijn maar die lijken steeds zeldzamer te worden.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:54

Ik heb echt een hekel aan de uitdrukking: eierstokken die gaan rammelen. :')

En idd, mensen geloven echt niet dat je geen kinderen wil, vrij irritant.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:46

Ik meld me ook hier, als dat mag :) Ook wij (vriendlief en ik) willen geen kinderen. Maar wat een drama zeg als je dat tegen mensen zegt. Je moet je gewoon gaan verdedigen omdat je geen kinderen wil. (wat ook niet echt helpt is dat ik in de kinderopvang werk, dan vinden ze het helemaal onvoorstelbaar)
Ik vind kinderen echt geweldig leuk! Maar niet van mezelf.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:25

@Auk: "Maar je bent zo leuk met kinderen!" :D

Heb het ook ontelbare keren aan moeten horen, nu je gaat trouwen zal het nog wel even aanhouden, maar vanaf ongeveer je 35 beginnen ze je te geloven hoor ;)
Alhoewel er misschien nog steeds wel mensen zijn die denken dat het gewoon niet gelukt is :D

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:46

ik wil me hier ook melden als het mag. ik heb ook continue gesprekken met mensen over waarom ik geen kinderen wil.. eigenlijk belachelijk dat je je zo moet verantwoorden. Iedereen vind maar dat het erbij hoort. Mijn collega roept de hele tijd dat ik binnekort wel zwanger wordt omdat we een huis hebben gekocht.. alleen woonde ik daarvoor ook al samen :P ik heb veel meer met dieren en niet met gekrijs en poepluiers. En het feit dat ik dan een stuk minder vrij ben om te doen en laten wat ik wil. Daarnaast heb ik ook niet voor niets op school gezeten en kosten ze een hoop geld ;) stop ik liever in mn paardje :D

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:35

Hallo, ik kom er ook even bij. Volgens mij heb ik in het vorige topic ook wel gereageerd. Ik ben (gelukkig samen met mijn vriend) ook bewust kinderloos of beter gezegd kindervrij (vind ik een leuke uitspraak). Vind kinderen best leuk hoor, maar ik mis blijkbaar dat gen dat vrouwen in extase over een wiegje laat buigen en 'poele poele poele' doet roepen :')

Over egoïstisch of niet egoïstisch: MB zegt dat het gewoon natuurlijk is dat mensen kinderen krijgen en dat het daarom niet per se egoïstisch is, dat is in zekere zin ook wel waar! Maar als iemand zegt dat hij/zij een kind wil 'omdat het me zo leuk lijkt' (en dat hoor ik váák), vind ik dat een egoïstische overweging. Ik hoor ook vaak dat mensen (nog) een kind nemen, omdat in hun omgeving/familie/vriendenkring veel vrouwen zwanger zijn of net een kleine hebben. Daar krijg ik ook altijd een wat verdeeld gevoel bij, want wil je dan een kind om het kínd of omdat die anderen er ook een hebben...?

Géén kinderen willen kun je ook egoïstisch noemen, omdat je er dan bewust voor kiest om voor jezelf en je eventuele partner te zorgen en dus niet voor een kind. Alleen is de kans dat derden 'last' van die keuze gaan hebben veel kleiner dan wanneer er wel een kind is of komt ;)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:04

@laulapaula, dat is ook een reden waarom wij geen kinderen willen. Je bent zo beperkt in je vrijheid voor een termijn van nou....14 jaar? Daar heb ik echt niet zoveel zin in.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:26

Ik kan nog wel voorbeelden noemen waarbij de termijn geen 14 jaar is, maar 35 + :+

Ergens heb ik ook het idee dat mensen niet goed nadenken over wat voor verantwoordelijkheden een kind nemen/ krijgen meebrengt.

Zo was er laatst een programma over dat ouders in financiële problemen belanden, omdat ze er niet bij stil hadden gestaan dat een kind zo veel geld kost. :\

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:26

nou, kinderen heb je je hele leven.. niet alleen die 14 jaar ;) dat benauwd me ook heel erg. Al zijn die (ongeveer) 14 jaar wel het meest intensief natuurlijk.
Als je een hond koopt en het bevalt niet meer kan je 'm weg doen, maar dat kan met kinderen niet. Niet dat dat de bedoeling is als je een hond koopt natuurlijk, maar bij wijze van ;) Veel mensen noemen me egoïstisch omdat ik geen kinderen wil, maar je kan het ook zien dat het egoïstisch is om kinderen te nemen. Die kiezen er tenslotte niet zelf voor om op deze wereld te komen. Al kijk ik er niet zelf zo tegenaan, maar dat is meestal wel mijn weerwoord als ze erover beginnen :+

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:27

@blacheyed: ja ook dat idd. Mensen staan er denk ik niet voldoende bij stil wat voor verantwoording, tijd en geld een kind kost. Mij niet gezien ;)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:39

laulapaula schreef:
nou, kinderen heb je je hele leven.. niet alleen die 14 jaar ;) dat benauwd me ook heel erg. Al zijn die (ongeveer) 14 jaar wel het meest intensief natuurlijk.
Als je een hond koopt en het bevalt niet meer kan je 'm weg doen, maar dat kan met kinderen niet. Niet dat dat de bedoeling is als je een hond koopt natuurlijk, maar bij wijze van ;) Veel mensen noemen me egoïstisch omdat ik geen kinderen wil, maar je kan het ook zien dat het egoïstisch is om kinderen te nemen. Die kiezen er tenslotte niet zelf voor om op deze wereld te komen. Al kijk ik er niet zelf zo tegenaan, maar dat is meestal wel mijn weerwoord als ze erover beginnen :+

Ik snap niet zo goed waarom iemand egoïstisch is als deze geen kinderen wil nemen?
Die hele gedachtegang snap ik niet zo :P

De aarde is eigenlijk al overvol en dan zou het juist egoïstisch zijn om deze vol te zetten met kinderen. :+

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:46

haha ja dat idee heb ik ook altijd. Ons aardbolletje is al zo vol ;-) ik volg die gedachtegang ook nooit zo hoor. Maar omdat je dus puur voor jezelf kiest en geen tijd/geld/vrijheid vrij wil maken voor kinderen is het egoïstisch.. Tja, ik zeg niets :P hihi

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:50

mmm, de kindervrij site vind ik een vervelende site kwa sfeer ..
het komt me teveel over als puberaal brullen en schreeuwen
of als een site van "kinderen kweken moet" predikanten maar dan in tegengestelde vorm ...kan er echt niets aan doen

hier is de mening kindervrij omgeslagen naar , spiraal eruit en hopelijk dat het lukken wil ...maar wel maar 1tje , meer dan voldoende
en dan je best doen om niet de helft van je hersen capaciteit met het nageboorte er uit te persen :+

ik heb en hekel aan mensen die bij de geboorte van een kind opeens niets anders meer dan kind denken , doen en voelen
en ik wil geen "last" hebben van een ander zijn kinderen, dus ik wil ook niet dat de rest van de wereld "last" heeft van mijn eventueel toeomstige kind

moest trouwens wel erg lachen van het weekend, het ging over kinderen, twee bevriende stellen van ons zijn echt heel bewust kindervrij .
bij de ene is zij 24 en hij 32 " ja, maar dat komt nog wel" krijgt zij regelmatig als opmerking ...nou niet dus hoor:=

en bij de ander is zij iets ouder dan voorbeeld 1 en hij ook iets ouder dan de hij in voorbeeld 1, die willen gewoon geen kind in deze maatschappij brengen , ook zij krijgen dezelfde reacties ,
ik vind die reacties echt storend

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:18

ja idd, die opmerking krijg ik ook altijd te horen. En dan zeg ik: nou dan wacht ik wel tot mn eierstokken gaan rinkelen ;) hihi

wordt er ook wel moe van dat andere mensen zich er allemaal mee bemoeien. Vraag me af wat het een ander nou uitmaakt of ik kinderen neem of niet..