Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:22

Ja, door een vilt-achtige jas.
Heb best lange haren, tot over mijn bh-bandje en had het los.
Toen is het in elkaar gaan draaien, maar omdat ik geen borstel bij me had heb ik er niet direct op kunnen inspringen met het gevolg dat ik het er niet meer uit kreeg.
En daarom word het nu dus met de dag groter..het draait allemaal om elkaar heen.
Het is echt één grote pluk wat je voelt.
Denk dat het zo'n 1 centimeter breed is en 2 centimeter lang..

Volgens de kapper heb ik al band-achtig haar. Ik denk dat het daar ook mee te maken kan hebben?

Olijfolie heb ik inderdaad van een vriendin ook gehoord, is wel het proberen waard!
Met een netenkam heb ik het ook al uit laten pluizen, maar het werd losser van elkaar.
Maar niet los genoeg om het uit elkaar te krijgen, waardoor hij dus nog groter wordt.

Had ook gelezen om de klit in te knippen, zodat de pluk uit elkaar gaat, maar ik durf niet zomaar een schaar in mijn haar te zetten.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:24

haha sorry ik las dat je haar een viltachtig jasje had gekregen :P Ik had dat toen ik klein was eens met ene jas met zon bontkraag met knoopjes

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:29

Nee, het is vilt op vilt nu :') haha
Op internet kom ik allemaal op dieren problemen, klitten bij honden en paarden enzo :')

Heb nu een haar masker erin die een hele nacht moet zitten, morgen ga ik de olijfolie proberen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:26

Rian_Luna schreef:
highlights voor in de zomer, je haar word altijd al lichter in de zomer dus denk dat zwart dan ook lichter word!

Ik heb vrij donker haar, en wil echt lichte plukken die je echt goed ziet. Maar 't moet natuurlijk wel mooi staan. Alleen weet ik niet of dat een combinatie kan zijn .. lichte plukken die je voldoende ziet en wat mooi is bij echt donker haar ..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: [centraal] Wat kan ik met mijn haar doen/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:10

Melissa: Wat vervelend! Zomaar een ideetje hoor, maar je hebt al zoveel geprobeerd dat dit er misschien ook nog wel bijkan...? Zou Cowboy Magic Detangler niet helpen....? Dat wat je overhoudt kan je voor je paard gebruiken ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:43

@Melissa: jeetje, wt vervelend zeg! Wellicht dat ik je met nog wat ideeen kan helpen? Ik heb in mijn leven nu al 2x vlechten laten zetten en 2x dreads. Je haar is een grote klitzooi als je het eruit hebt, zeer moeilijk om eruit te kammen.

Wat ik heb gedaan (ik weet het, dit is slecht voor het milieu maar komt bij mij gelukkig maar 1x per jaar voor), is onder de douche gaan staan, mn haar nat maken en mn HELE kop inzepen met een sh*itload aan antiklit, maakt niet uit welk merk. En dan ga gewoon lekker in de douchebak zitten, en begin je van ONDER naar BOVEN te kammen. Dit is ZEER belangrijk, want als je namelijk bovenin begint, kam je de klit alleen maar strakker tegen mekaar aan. Dus echt haartje voor haartje gaan kammen. Als je een paar haartjes los hebt, spoel je de antiklit eruit, en begin je opnieuw (kost je dus ook een hele pot antitlkit en een uur douchen). Zo heb ik het er wel uitgekregen.
Als je je haar niet nat wilt maken is de tip van Rijerijerije ook erg goed, van Cowboy Magic wordt je haar enorm vet als je het echt op 1 punt verdeelt, en dus ook heel glad. Doe er een handvol op, en dan weer van onder naar boven kammen. Niet te groot beginnen, echt milimeter voor milimeter naar boven kammen.

Succes!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:49

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:15

Oh goeie tips hier! Had eerder hier iets moeten zetten in dit topic, had ik er misschien niet zolang mee rond gelopen!

Ik ga vanmidag wel even naar de kapper, ben het echt beu. Ben heel benieuwd wat zij zeggen. Ben bang dat het er gewoon uitgeknipt moet worden..

Marjo. Super tip! Als het bij de kapper niet lukt om wat voor reden dat ook, ga ik dat zeker weten proberen :j
De klit onderaan is echt één grote klit, maar al die haartjes die daarboven zitten zijn ook in elkaar gedraait en dat is inderdaad net een dreadlock.

Rijerijerije, op stal hebben we anti klit inderdaad..Niet de cowboy magic, maar een ander merk. Dat ik daar niet eerder aan had gedacht om het in mijn haar te doen..
Top!

Heel erg bedankt allemaal voor de tip, ondanks ik vanmiddag naar de kapper ga!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:24

Hoop voor je dat er nog wat te redden valt, kun je anders niet eerst proberen of je zelf iets kunt doen met bijv. die antiklit of maskers en douche? Misschien beslist de kapper wel iets te snel dat het alleen maar eruit geknipt kan worden. Niet geschoten is altijd mis :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:25

Weet je wat je trouwens ook nog kan doen? Paardenantiklit! Ken je het, in zo'n fles met verstuiver? Dat deed ik vroeger altijd in mijn haar na het douchen, serieus :D Totdat mijn moeder op mijn slaapkamer een keer enorm op haar plaat is gegaan voor mijn spiegel omdat van zo'n verstuiver ook heel veel op de grond terecht komt en de vloer dus echt SPEKglad werd.
daarna mocht ik het niet meer in mijn haar doen, hihi.

Maar nogmaals: van onder naar boven kammen, heel voorzichtig, dan moet het eigenlijk wel lukken hoor, ik heb zelfs na mijn dreads alles eruit weten te kammen :j
Anders kom ik het wel voor je doen ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:26

Rijerijerije schreef:
Hoop voor je dat er nog wat te redden valt, kun je anders niet eerst proberen of je zelf iets kunt doen met bijv. die antiklit of maskers en douche? Misschien beslist de kapper wel iets te snel dat het alleen maar eruit geknipt kan worden. Niet geschoten is altijd mis :)
Ben ik ook bang voor, een kapper gaat niet zo snel een uur lang alleen maar haren kammen, die zal meteen zeggen dat het eruit moet en je een nieuw kapsel aanmeten... denk ik...
Ik zou het ook eerst nog zelf proberen. Laat je weten of het is gelukt?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:29

Ik laat het niet zomaar eruit knippen en een nieuw kapsel knippen.
Wil namelijk helemaal geen nieuw kapsel omdat ik hardstikke dun haar heb en dus niks leuk staat :\

Zoiezo wil ik eerst oplossingen van haar weten voordat ze het eruit knipt.
Is er volgens haar maar één oplossing, ga ik naar huis mét klit en ga ik de oplossingen van jullie proberen.

Moet zeggen dat ik wel hardstikke zenuwachtig ben voor de kapper :=

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:15

Ik heb nu al een tijdje dit kapsel, ben nu eigenlijk al wel weer blond, dit was in Februari, maar mijn pony is wel steeds bijgehouden, maar ik wil weer eens wat anders :') Heb al heel veel gehad, laagjes, stijl, krullen, lange lok, schuine pony, rechte pony, kort haar, lang haar (dat wil ik graag houden).

Iemand tips? Ik wil liever niet iets van de lengte afhalen :')
't is btw wel stuk langer nu, maar heb even geen recente foto.

Afbeelding

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:11

Oef, hij is eruit, zonder te knippen. :D
Het waren allemaal oude haren welke geen kant op konden blijkbaar, deze zijn in elkaar gedraait.

Ik liet die klit zien, toen schrok de kapster best wel, gelijk tegen de andere kapsters:'Oh moet je dit zien, jeetje wat erg, oh het is echt een dreadlock. Oh hoe krijg ik dat eruit'
Zo'n emotionele muts als ik ben, moest gelijk janken O:)
Pfft.. moet toch leren mijn emoties onder controle te houden hoor :P
Maar ik zat er nou al zo lang mee, kreeg steeds opmerkingen erover van andere.

Ze heeft het er echt haartje voor haartje uitgehaald en daarna nog eventjes de dode puntjes van mijn hele haar afgeknipt.
Ben zo blij dat ik nu weer doorkambaar haar heb en dat het er gewoon uit is.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips! Ik kan daar alsnog best wel veel mee omdat ik gewoon heel erg klitterig haar heb. :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:18

Ik denk dat ik ook zou moeten janken als ze een stuk uit mn haar moesten knippen hoor :)
Maar fijn zo dat het eruit is, een hele opluchting!
En wat heb je nu geleerd? Dat je aaaaaaaaaaltijd een kam bij je moet hebben (heb ik serieus wel, zo'n miniborstel in mn tas)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:05

Rijerijerije schreef:
Ik heb zaterdag de grote stap gewaagd: d'r is een behoorlijk stuk af en het is hartstikke leuk geworden! Zal binnenkort even een foto voor en na maken! Vivi: het is idd een bob geworden, maar zelfs nog iets korter, kaaklijn ongeveer :)

Nou het heeft even geduurd, maar hier een fotootje van hoe het nu is: op de foto is het nonchalant/lekker ruig, maar ik kan het ook glad laten (heb heel steil haar) en dan de punten wat naar binnen of buiten voor en chique effect, zeg maar :)
Afbeelding

Dit was before, alleen dan nog een paar centimeter langer, dit is alweer een hele tijd geleden:
Afbeelding

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:52

Dat je dat durft! Ik vind eigenlijk beide kapsels heel erg leuk, maar mijn voorkeur ligt toch altijd bij lang :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:09

Majo schreef:
Dat je dat durft! Ik vind eigenlijk beide kapsels heel erg leuk, maar mijn voorkeur ligt toch altijd bij lang :)

Ja ik vind lang ook nog steeds heel leuk, maar dan lekker vol en volumineus haar en niet dat slappe, afgebroken spul van mij :+ Zo op de foto valt het mee, maar ik had heel veel stukken die al zo kort waren zoals het nu helemaal is, gewoon omdat het allemaal afgebroken was....:( Dus eerst maar eens dit, ik kan het altijd nog laten groeien, ik was dat lange gewoon zat, had ik al vanaf kinds af aan.....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:14

Daar heb je wel een punt, ik heb ook al mijn hele leven lang haar. Ik ga op 4 mei naar de kapper om flinke lagen te laten knippen (staat volgens mij een paar pagina's terug).
En ach, als het niet mooi is: het groeit wel weer aan :D

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:57

Ik wil graag wat anders doen met m'n haar, alleen ik weet niet wat!
Ik heb krullen, het is niet heel dik, maar ik heb wel veel haar.
Verder heb ik laagjes en een schuine lok/pony.
Ik wil het niet meer hoeven stijlen, dus wil gewoon alles krullen.

http://i234.photobucket.com/albums/ee24 ... 0096-1.jpg
Dit is hoe ik het nu heb, alleen nu is die schuine lok/pony meer schuin, en niet zo recht geknipt.

Weet iemand iets leuks? :D

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:03

achter in een punt dat je lange krullen heb!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:11

Rian_Luna schreef:
achter in een punt dat je lange krullen heb!

Hoe bedoel je achter in een punt? :o

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:14

meestal word het op je rug recht geknipt maar dan nu dat het in het een punt loopt dus niet zo ____
maaar zo \/
Als je bergijpt wat ik bedoel

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:06

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mijn haar moet krullen met een stijltang?
Ik heb namelijk al een aantal dingen geprobeerd maar elke keer krijg ik er maar 1 bobbel ( wat je ook hebt al je je staart uitdoet als je die de hele dag in hebt gehad ) in ipv meerdere krullen..
Het hoeft niet echt super veel te zijn ofzo maar ik vind het wel leuk als er een beetje slag in zit.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:41

salama: ik zou een andere kleur erop zetten? iets meer vollume erin laten knippen, en je pony onders , korter weet het niet. maar ik vind je kleur iets te flets.